Jeg har hverken venner i, eller kendskab til nogle af byerne. De ligger begge halvandentimes kørsel herfra. så hvis jeg skal pendle, vil det være det samme. Har dog søgt kollegier i begge byer, men jeg ved endnu ikke, om jeg er klar til at flytte endnu.
Jeg har været til åbenthus begge steder i marts måned og mine indtryk var meget forskellige:
SDU fordele: Alle studier er samlet under samme tag, der bliver gjort meget for sammenholdet på jurastudiet, små årgange (tæt forhold til underviseren). Og det virker som et trygt sted at være.
SDU Ulemper: Svært at få studiejobs, der er relevante for stud.jur'ere ifht. på KU.
KU fordele: Alle de store firmaer, advokatkontorer, ministerier har til huse her, hvilket gør det langt nemmere at få relevant studiearbejde.
KU ulemper: Det ligger meget centralt placeret med udgang til strøget, og jeg er en selv fra landet, så jeg ved ikke om det bliver for overvældende, da jeg er en person med brug for trygge rammer omkring mig. Og så starter der 800 pr. årgang, hvilket gør, at man hurtigt kan " blive en i mængden ".
Jeg ved selvfølgelig godt, at det er svært at rådgive udfra disse oplysninger. Men det ville være cool, hvis nogle af jer selv studerer Jura på SDU eller KU og kunne fortælle lidt om de to steder.
Ellers vil jeg bare gerne høre om i har noget der kunne være relevant ifht. min problemstilling? Også mht. at pendle vs. at flytte hjemmefra som 19 årig til en fremmed by.
Jeg er mildest talt lidt utryg ved hele situationen. Mest fordi jeg ikke tør at springe ud i det, men jeg må jo erkende, at der er mindre end et måned til, at man skal søge. Det faglige er jeg ikke så bange for.
Mvh. Kasper