Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1506
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1504

Følg bodybuilding.dk på

Kan jeg nå målet uden shakes?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Det er sikkert set før, men jeg har virkelig brug for et ordentlig råd. Jeg styrketrænede meget et par år tilbage, men stoppede da jeg gik træt. Siden da er der kommet ekstra fedt på kroppen. Jeg er bestemt ikke fed, men jeg vil gerne trimmes lidt. Jeg har stadig okay med muskel og de skal ikke være større, men jeg vil heller ikke tabe det jeg har. Jeg vil bare tabe noget fedt, så man kan se mine mave muskler igen!! Jeg træner et slags to split program, hvor jeg træner 4 gange om ugen, og løber de andre dage (eller anden cardio). Men lad os komme til sagen. Jeg kan ikke rigtig bruge protein pulver, da det giver mig ekstremt uren hud, og for mig er det ikke det værd! Så mit spørgsmål er hvad det er bedst at erstatte min shake med lige efter træning. Dette skal self være hurtigt optageligt, men samtidigt være magert. Kom med gode råd.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1. du kan sagtens nå målet uden shakes! tro mig.
2. hmm se under kost og kosttilskud her på siden eller madopskrifter på siden.. ellers er der jo MÆLK også Tun eller kakomælk + banan... Og der er mange flere muligheder.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Tak. Desuden ville det være rart hvis der var nogen der ved, hvad det er i pulveret der giver uren hud!?

Astono skrev:Tak. Desuden ville det være rart hvis der var nogen der ved, hvad det er i pulveret der giver uren hud!?

Sikkert laktosen. Hvilket mærke brugte du?
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog

Det hedder optimum nutrition. Er der ikke også laktose i alm mælk. Vakle er jo lavet derpå.

Har aldrig oplevet uren hud ved brug af protein, bruger selv bodylab whey 80 :drool:
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Jeg har prøvet forskellige mærker og det slår aldrig fejl. Jeg får det bare og gider det ikke.

Shakes er overvurderet.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Dødløft: 215.00

Astono skrev:Jeg har prøvet forskellige mærker og det slår aldrig fejl. Jeg får det bare og gider det ikke.

Har du prøvet Bodylab Whey 95, hvor der ikke er laktose i? :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Biiver skrev:
Astono skrev:Jeg har prøvet forskellige mærker og det slår aldrig fejl. Jeg får det bare og gider det ikke.

Det har jeg ikke nej? Men er det laktosen? Der er jo også laktose i mælk?

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Fistandantilus skrev:Shakes er overvurderet.

indeed
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

SørenDP skrev:
Fistandantilus skrev:Shakes er overvurderet.

indeed

+2
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 210.00

Astono skrev:
Biiver skrev:

Det har jeg ikke nej? Men er det laktosen? Der er jo også laktose i mælk?

måske. Mere præcist kan vi jo ikke gætte?

jo der er også lactose i mælk.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Den urene hud kan også skyldes din træning. Der bliver frigivet testosteron når du løfter tungt og bruger din krop aktivt på den måde. Flere får urenhud når de begynder at styrketræne. Det behøves nødvendigvis ikke at være pga. dit protein..
Billede

DonØ skrev:Den urene hud kan også skyldes din træning. Der bliver frigivet testosteron når du løfter tungt og bruger din krop aktivt på den måde. Flere får urenhud når de begynder at styrketræne. Det behøves nødvendigvis ikke at være pga. dit protein..

kan ligeså vel være nogle af alle de affaldsstoffer som ligger i musklerne, der bliver frigivet når musklerne bliver brugt.. i så fald bør det kun vare et opstarts problem med uren hud.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Fistandantilus skrev:Shakes er undervurderet, og burde få meget mere kredit. Det er en skam shakes gør så meget arbejde for at tilfredsstille alle, men så få virkeligt sætter pris på det. Tak shakes. Tak fordi du er der.

Rettet :hihi:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Du vil nå det 30-40% hurtigere hvis du æder kreatin.... :whistle:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=4&t=40533

WiLd-ZyC tager vidst ikke shakes, og han klarer det udemærket:
viewtopic.php?f=21&t=28505&start=1080

Moqensen skrev:
Fistandantilus skrev:Shakes er undervurderet, og burde få meget mere kredit. Det er en skam shakes gør så meget arbejde for at tilfredsstille alle, men så få virkeligt sætter pris på det. Tak shakes. Tak fordi du er der.

Haha... Tak. :wink:

Men jeg har opnået de bedste resultater uden shakes. Ikke at det hænger sammen. Men det er bestemt ikke noget man behøver.
Hvis man ikke kan finde ud af at få ordenlig kost, kan tilskud selvfølgelig være en nødvendighed.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Dødløft: 215.00

Vupti skrev:WiLd-ZyC tager vidst ikke shakes, og han klarer det udemærket:
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?f= ... start=1080

Nu krudter han den så også.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Fistandantilus skrev:
Moqensen skrev:

Haha... Tak. :wink:

Men jeg har opnået de bedste resultater uden shakes. Ikke at det hænger sammen. Men det er bestemt ikke noget man behøver.
Hvis man ikke kan finde ud af at få ordenlig kost, kan tilskud selvfølgelig være en nødvendighed.

Det er sjovt at folk tror shakes er magiske. Og at ens træning er spildt hvis man ikke indtager en shake bagefter :lol:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

IMO er shakes en god ting.. Efter træning har du et WOP i 30 minutter hvor din krop skulle optage carbs og prot bedre end normalt.. Og din krop SKRIGER på næring efter træning.
Og en shake med 0,5g prot pr/kg kropsvægt og 1g carbs pr kg/kropsvægt er nemmere at få ned end fx 1 dåse tun og 100g pasta :hihi:
Så at investere i WG eller Prot+carbs er en god investering

Men det er IKKE en nødvendighed.. Hulemændene brugte ikke shakes, men det gik da godt for dem :lol:
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

LittleNinja skrev:IMO er shakes en god ting.. Efter træning har du et WOP i 30 minutter hvor din krop skulle optage carbs og prot bedre end normalt.. Og din krop SKRIGER på næring efter træning.
Og en shake med 0,5g prot pr/kg kropsvægt og 1g carbs pr kg/kropsvægt er nemmere at få ned end fx 1 dåse tun og 100g pasta :hihi:

Men det er IKKE en nødvendighed.. Hulemændene brugte ikke shakes, men det gik da godt for dem :lol:

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor alt det sukker (1 g pr. kg kropsvægt) skulle være så vigtigt efter en gang bryst-skulder-triceps (eksempel). Som størstedelen af brugerne herinde træner bliver dine glykogendepoter jo næppe brugt særlig meget og da slet ikke tømt. Så hvad skal man bruge alt det sukker til?
Brugeravatar

Styrkeliste

SørenDP skrev:
LittleNinja skrev:IMO er shakes en god ting.. Efter træning har du et WOP i 30 minutter hvor din krop skulle optage carbs og prot bedre end normalt.. Og din krop SKRIGER på næring efter træning.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor alt det sukker (1 g pr. kg kropsvægt) skulle være så vigtigt efter en gang bryst-skulder-triceps (eksempel). Som størstedelen af brugerne herinde træner bliver dine glykogendepoter jo næppe brugt særlig meget og da slet ikke tømt. Så hvad skal man bruge alt det sukker til?

Nej.. Det er det heller ikke (;
Nu tænker jeg på efter en mean-træning.. Efter en omgang disco træning eller let træning kan en shake af 20g whey 20g carbs være nok, IMO..
Men efter en ond træning hvor benene skælver, hjertet banker og sveden løber. Så kan en stor shake være dejlig .. Og det skulle eftersigende øge restitutionen med 200% :hihi:
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

SørenDP skrev:

Av av av, skal vi nu ikke lade LilleNinja spise alt det sukker han har lyst til?

Til alle andre end anorektiske børn er det selvfølgelig dumt.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

alfross skrev:Av av av, skal vi nu ikke lade LilleNinja spise alt det sukker han har lyst til?

Det er da underordnet om det er en anorektisk dreng der skriver det. Der er ingen grund til at skrive noget som er decideret dumt for over 90% af brugerne på boardet.
Men det ville dog være rart at høre nogen kompetente menneskers mening om 1g carbs/kg kropsvægt efter træning. For umiddelbart virker det bare som et godt værktøj til at sælge spandevis af maltodextrin.
Brugeravatar

Styrkeliste

alfross skrev:
SørenDP skrev:

Av av av, skal vi nu ikke lade LilleNinja spise alt det sukker han har lyst til?

Ahh det har vel sin berettigelse i forhold til det er praktisk eller hvis der går noget tid før man får næste måltid?

Personligt er jeg blevet glad for lige at spise en 3-4 riskiks sammen med min shake, :) Men okay jeg er også glad for at få en rimelig mængde prots før og efter træning samt til tider aminosyrer under træningen. Noget ala 30g whet pre, 3-4 bodylab amino tabletter intra og 40g whey post. Desuden kan der godt gå 4 timer fra mit Pre-WO meal til jeg får aftensmad og med det in mente er carbs sammen med en PWO-shake vel en decideret god ide? :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:Ahh det har vel sin berettigelse i forhold til det er praktisk eller hvis der går noget tid før man får næste måltid?

Personligt er jeg blevet glad for lige at spise en 3-4 riskiks sammen med min shake, Men okay jeg er også glad for at få en rimelig mængde prots før og efter træning samt til tider aminosyrer under træningen. Noget ala 30g whet pre, 3-4 bodylab amino tabletter intra og 40g whey post. Desuden kan der godt gå 4 timer fra mit Pre-WO meal til jeg får aftensmad og med det in mente er carbs sammen med en PWO-shake vel en decideret god ide?

Tjo, men man kan spørge sig selv om det hysteriske fokus der er på rigtig (og rigtigt timet) ernæring på den her side tjener et egentligt formål i relation til træningen.

Eller for at være mere konkret: ville det gøre nogen forskel på dine resultater, hvis du droppede riskiksene, proteinshaken og aminosyrerne og i stedet spiste noget mad, når du var sulten. Jeg tror det ikke.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

alfross skrev:
8800 skrev:Ahh det har vel sin berettigelse i forhold til det er praktisk eller hvis der går noget tid før man får næste måltid?

Personligt er jeg blevet glad for lige at spise en 3-4 riskiks sammen med min shake, Men okay jeg er også glad for at få en rimelig mængde prots før og efter træning samt til tider aminosyrer under træningen. Noget ala 30g whet pre, 3-4 bodylab amino tabletter intra og 40g whey post. Desuden kan der godt gå 4 timer fra mit Pre-WO meal til jeg får aftensmad og med det in mente er carbs sammen med en PWO-shake vel en decideret god ide?

Tjo, men man kan spørge sig selv om det hysteriske fokus der er på rigtig (og rigtigt timet) ernæring på den her side tjener et egentligt formål i relation til træningen.

Eller for at være mere konkret: ville det gøre nogen forskel på dine resultater, hvis du droppede riskiksene, proteinshaken og aminosyrerne og i stedet spiste noget mad, når du var sulten. Jeg tror det ikke.

Nå nej nej. Det er jeg helt enig i. Jeg bruger pulver PWO af praktiske årsager og har altid været rigtig dårlig til at huske det :lol: Så langt den største del af min træning har været suppleret af almindelig mad - og rigeligt af den :mrgreen:

Dog mener jeg, at et godt timet Pre-WO meal er ret vigtigt. Gode carbs, prots og lækkerier en lille times tid inden træning sikrer dig at du kan yde det optimale. Jeg bruger så også pulver der, da jeg er forfalden til pære/youghurt med choko whey og havregryn :)

Men selv, hvis forskellen er minimal vil det jo for mennesker, der optimerer alle andre parametre i forhold til træning, være underligt hvis de ikke også optimerede ernæringen :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00