Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Køb af computer

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej!

Jeg står her og skal have mig en ny bærbar computer. Det er selvfølgelig rart - specielt når det er mor der har tilbudt en ny - men selvfølgelig også svært, da der findes utallige forskellige muligheder.

- Jeg skal bruge den primært til skolen, så det er vigtigt at den er hurtig og lækker at arbejde på. Og når jeg siger arbejde, tænker jeg ikke på noget specifikt, men bare typiske ting man laver på gymnasiale uddannelser.
- Der er ikke nogen krav for prisen, udover den ikke skal koste over 10.000 kr. Dog er det vigtigt at den også kan noget.
- Og med det sagt, gør det da heller ikke noget at den er god at spille spil på ;-).

Kort sagt er der ikke mange krav, dog at I snakker af egne erfaringer frem for at basere jeres valg ud fra fakta fra sælgeren af computeren.

Min mor er meget fascineret af mærket "Lenovo" baseret på at hendes skole er begyndt at hente dem hjem, primært fordi de er meget "holdbare". Jeg, derimod, er meget fascineret af asus, dels fordi jeg synes de ser utrolig gode ud, dels fordi jeg har fået anbefalet mærket asus af mange af vennerne.
Jeg har selv set mig denne som et godt bud: http://komputer.dk/test/computere/asus-zenbook-ux31

Derfor er jeg interesseret i at høre andres tanker ang. køb af en ny bærbar computer, meget gerne med gode argumenter.

PS: Jeg er ikke interesseret i en Mac.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg kan sige at Zenbook'en er super lækker. Min storebror har en magen til..

Hvad end du køber - gå laaaaangt uden om HP laptops.. De overopheder selv når man bare surfer og lignende
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Vis kostplan

MadsJustesen skrev:Jeg kan sige at Zenbook'en er super lækker. Min storebror har en magen til..

Hvad end du køber - gå laaaaangt uden om HP laptops.. De overopheder selv når man bare surfer og lignende

Vrøvl, det er kun de gamle HP laptops, der gør det.. lad os nu få aflivet den gamle myte...........

EDIT1:
On topic, gør op med dig selv om du vil have en ultrabook eller en notebook. Hvis du vælger ultrabook kan du ikke spille meget mere end CS, derimod kan du få RIGTIG meget for pengene ved en notebook til 10k. Altså er spørgsmålet om du vil have en computer der er 2-3gange så lille ift. volume og masse eller du vil have en computer der kan spille nyere spil, hon, diablo osv.

EDIT2:
Personligt vil jeg nok aldrig købe en bærbar til spil, du får omkring 3-4 gange så meget ydeevne per krone, hvis du køber stationær. Hvis jeg var dig, afhængig af din situation, vil jeg nok heller købe en ultrabook til 6k og en stationær til 4k, det er både bedre ydeevne end en bærbar til 10k og samtidig er en ultrabook også klart mere lækker til skolearbejde.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

TheBodybuilder skrev:- Jeg skal bruge den primært til skolen, så det er vigtigt at den er hurtig og lækker at arbejde på. Og når jeg siger arbejde, tænker jeg ikke på noget specifikt, men bare typiske ting man laver på gymnasiale uddannelser.
- Der er ikke nogen krav for prisen, udover den ikke skal koste over 10.000 kr. Dog er det vigtigt at den også kan noget.
- Og med det sagt, gør det da heller ikke noget at den er god at spille spil på ;-).

Kan du bestemme dig for, om den kun skal bruges til skolebrug eller spil? For der er altså ret stor forskel på hvad de to ting kræver :P
"It ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 118.00
- Dødløft: 141.00

J. Tyler skrev:
TheBodybuilder skrev:- Jeg skal bruge den primært til skolen, så det er vigtigt at den er hurtig og lækker at arbejde på. Og når jeg siger arbejde, tænker jeg ikke på noget specifikt, men bare typiske ting man laver på gymnasiale uddannelser.

Kan du bestemme dig for, om den kun skal bruges til skolebrug eller spil? For der er altså ret stor forskel på hvad de to ting kræver :P

Det ved jeg - men forstå mig ret: Det er ikke ekstreme egenskaber inden for skolebrug og spil, computeren skal besidde... Det er først og fremmest skolebrug, men det kan næsten alle computere nutildags.

Styrkeliste

TheBodybuilder skrev:Det ved jeg - men forstå mig ret: Det er ikke ekstreme egenskaber inden for skolebrug og spil, computeren skal besidde... Det er først og fremmest skolebrug, men det kan næsten alle computere nutildags.

Vil du være venlig at uddybe hvad du mener med at den skal være god til skolebrug? Hvornår er den det? Du beder jo om vores subjektive vurdering, så hvornår er noget godt nok til skolebrug, efter din mening?

I mine gymnasieår købte jeg bare det man populært ville kalde en gaming-laptop, og den fungerede fint til skolebrug..
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Har selv investeret i en Lenovo Thinkpad L520. Det er virkelig virkelig lækker og prisen er overkommelig, det eneste draw-back er grafik-teknologien, Intel HD-graphics. Jeg kan godt køre spil som Diablo 3 selvom intel HD graphics ikke er optimalt, men du kan også få lidt dyrere thinkpad modeller med en anden grafik-chip.

Thinkpads er også hårdføre og kan tåle lidt tæsk, og det er uden tvivl et kæmpe plus når du skal bruge den til skole. Og trackpoint er guld værd.

Kan personligt stå 100% inde for lenovo thinkpads. Det er den lækreste pc jeg har haft indtil videre..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Merodium skrev:
TheBodybuilder skrev:Det ved jeg - men forstå mig ret: Det er ikke ekstreme egenskaber inden for skolebrug og spil, computeren skal besidde... Det er først og fremmest skolebrug, men det kan næsten alle computere nutildags.

Vil du være venlig at uddybe hvad du mener med at den skal være god til skolebrug? Hvornår er den det? Du beder jo om vores subjektive vurdering, så hvornår er noget godt nok til skolebrug, efter din mening?

I mine gymnasieår købte jeg bare det man populært ville kalde en gaming-laptop, og den fungerede fint til skolebrug..

Jeg mener at den skal være brugbar til skolearbejde, dog er det ikke noget der kræver det store. Eftersom jeg ikke skriver noget specifikt, bør I antage at jeg ikke søger noget specielt, som eksempelvis ekstreme egenskaber inden for billedbehandling eller lingende.
Den skal, kort sagt, bare kunne "holde til" skolearbejde generelt.
Og eftersom jeg søger personlige erfaringer, har dem der anbefaler en computer, højst sandsynligt nogle meninger om computeren og dens evner inden for en form for arbejde.

Styrkeliste

Skulle bruge en pc til præcis det samme som dig, og jeg købte sådan en her for 1,5 måned siden: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispc ... notevision

Jeg er super tilfreds med den, eneste minus er at blæseren larmer når man spiller på den.
mm-vision yder iøvrigt super service (IMO er det ret vigtigt når man skal købe så dyre ting) og er der det mindste galt ringer man bare til dem og så er det fikset på rekord tid. Jeg havde bestilt et notebook sleeve til, men de havde glemt at sende det med, jeg ringede til dem og så havde jeg det dagen efter :)

Oliverg skrev:
MadsJustesen skrev:Jeg kan sige at Zenbook'en er super lækker. Min storebror har en magen til..

Vrøvl, det er kun de gamle HP laptops, der gør det.. lad os nu få aflivet den gamle myte...........

Selv vrøvl. Har selv 2, de overopheder begge. flere på min uddannelse har HP'er som overopheder. Og for et par måneder siden gik jeg rundt i en elektronik forretning og mærkede på deres HP'er - de var også varme selvom de kun stod med windows startskærm.

Undskyld for lettere offtopic
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

dornerd skrev:Har selv investeret i en Lenovo Thinkpad L520. Det er virkelig virkelig lækker og prisen er overkommelig, det eneste draw-back er grafik-teknologien, Intel HD-graphics. Jeg kan godt køre spil som Diablo 3 selvom intel HD graphics ikke er optimalt, men du kan også få lidt dyrere thinkpad modeller med en anden grafik-chip.

Thinkpads er også hårdføre og kan tåle lidt tæsk, og det er uden tvivl et kæmpe plus når du skal bruge den til skole. Og trackpoint er guld værd.

Kan personligt stå 100% inde for lenovo thinkpads. Det er den lækreste pc jeg har haft indtil videre..

Thinkpads er generelt tiltænkt kontorfolk, lærere og universitetsstuderende osv, og er helt fine til studier. Smider du 10k efter sådan en, så vil du ingen problemer have, det er næsten helt sikkert.
Jeg har aldrig ejet en selv, men mange fra min gamle årgang havde dem, og nu, 4 år efter, bruger folk dem til de første år på uni og de holder sgu nok længere endnu. Du kan nærmest smide rundt med skidtet. De føles lidt som Nokia, bare i laptop-form.

Kender også et par der har ASUS, og min næste bærbar, hvis der kommer en, bliver en ASUS.
Brugeravatar

Styrkeliste

Merodium skrev:
dornerd skrev:Har selv investeret i en Lenovo Thinkpad L520. Det er virkelig virkelig lækker og prisen er overkommelig, det eneste draw-back er grafik-teknologien, Intel HD-graphics. Jeg kan godt køre spil som Diablo 3 selvom intel HD graphics ikke er optimalt, men du kan også få lidt dyrere thinkpad modeller med en anden grafik-chip.

Thinkpads er generelt tiltænkt kontorfolk, lærere og universitetsstuderende osv, og er helt fine til studier. Smider du 10k efter sådan en, så vil du ingen problemer have, det er næsten helt sikkert.
Jeg har aldrig ejet en selv, men mange fra min gamle årgang havde dem, og nu, 4 år efter, bruger folk dem til de første år på uni og de holder sgu nok længere endnu. Du kan nærmest smide rundt med skidtet. De føles lidt som Nokia, bare i laptop-form.

Kender også et par der har ASUS, og min næste bærbar, hvis der kommer en, bliver en ASUS.

Idet du siger kontorfolk, lærere og universitetsstuderende, passer det godt med den designskole min mor arbejder på.
Men om den er passende til en "yngre" dreng, som også bruger meget tid på at surfe på nettet og - sommetider - game spil, er jeg i tvivl om?

ASUS er også den som passer bedst i mit eget hovede, dog ikke i min mors.

Styrkeliste

Jeg kan ikke forstå, at der ikke bliver forholdt sig til OliviaG's post - det er det første valg du skal tage. Personligt vil jeg også på det kraftigste anbefale samme opdeling med bærbar/stationær. Den helt frække er at købe en tablet og bluetooth keyboard+mus i stedet for bærbaren (mit næste valg).

Hvis du insisterer på en alt-i-en bærbar, så bare husk på: Desto mere grafikkraft i bærbar desto mere larm. Det er ikke ret sjovt at sidde med en blæser midt i en klasseundervisning.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Jeg synes heller ikke HP er gode. Acer skal du også droppe.
For mig er Packard Bell super gode. Har lige købt en ny for 5000 kr i Bilka.
Hvis du vil koble din bærbar til dit tv for at se film fx, så husk at tjekke, om den har hdmi.
Minimumskrav- efter min mening - er dualcore eller mere samt 8gb ram eller mere :)
Processoren må også gerne være nyere end intel pentium.
Held og lykke :)

TheBodybuilder skrev:Idet du siger kontorfolk, lærere og universitetsstuderende, passer det godt med den designskole min mor arbejder på.
Men om den er passende til en "yngre" dreng, som også bruger meget tid på at surfe på nettet og - sommetider - game spil, er jeg i tvivl om?

ASUS er også den som passer bedst i mit eget hovede, dog ikke i min mors.

De krav der bliver stillet til en computer for at kunne "surfe på nettet", er minimale, og er derfor ikke så relevante. Det gør "normale" mennesker jo også, i forhold til research og så videre.

Hvilke spil har du planer om at spille?

De gamle thinkpads some mine venner brugte kunne sagtens køre f.eks. WoW i en temmelig god kvalitet, og udover det CSS og de kunne sagtens klare nyere spil, grafikken var jo bare ikke sat så højt.

Hvis du kun skal bruge den til skole, og du bare vil kunne klare dig med det man normalt gamer mens man har timer, kan du næsten vælge hvad du har lyst til.
Hvis du også har tænkt dig at bruge den udover det, til LAN osv., ville jeg investere i en ASUS.
Brugeravatar

Styrkeliste

MadsJustesen skrev:
Oliverg skrev:

Selv vrøvl. Har selv 2, de overopheder begge. flere på min uddannelse har HP'er som overopheder. Og for et par måneder siden gik jeg rundt i en elektronik forretning og mærkede på deres HP'er - de var også varme selvom de kun stod med windows startskærm.

Undskyld for lettere offtopic

Det skal jeg ikke kunne sige. Kender bare 3 der har HP(under 1 år gammelt), og de overlever ikke lignende problemer. Nu kender jeg ikke jeres konkrete problemer, men såvidt jeg kan forstå det er problemet minimalt sammenlignet med førhen.

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

nu skriver jeg dette af frygt for at blive stenet til døde.

jeg fik anskaffet mig en macbook air. det er den bedste beslutning nogensinde i forhold til elektronik.

sindssygt lækker at arbejde på, lynhurrtig, aldrig noget bøvl og så vejer den kun 1,3 kg.

jaja, den er lidt pebret, men mener du kan få en 11" eller også en pro til under de 10.000.

gamingwise har jeg ikke selv nogen erfaringer men har flere venner der spiller diablo 3 som kører fint på deres pro.

Ditto her med macbook air. Federe bærbar findes ikke og det virker forrygende. Fik min igår. Man går glip af meget ved at være mac forskrækket.

Sendt fra min HTC One X med Tapatalk2

Oliverg skrev:Det skal jeg ikke kunne sige. Kender bare 3 der har HP(under 1 år gammelt), og de overlever ikke lignende problemer. Nu kender jeg ikke jeres konkrete problemer, men såvidt jeg kan forstå det er problemet minimalt sammenlignet med førhen.
Jeg sidder med en HP på lige knap et år, og oplever det desværre alt for ofte.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

mic skrev:
Oliverg skrev:Det skal jeg ikke kunne sige. Kender bare 3 der har HP(under 1 år gammelt), og de overlever ikke lignende problemer. Nu kender jeg ikke jeres konkrete problemer, men såvidt jeg kan forstå det er problemet minimalt sammenlignet med førhen.

+1

Min bliver også monster varm. Til tider lukker den ned.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

nomiki skrev:Jeg synes heller ikke HP er gode. Acer skal du også droppe.
For mig er Packard Bell super gode
. Har lige købt en ny for 5000 kr i Bilka.
Hvis du vil koble din bærbar til dit tv for at se film fx, så husk at tjekke, om den har hdmi.
Minimumskrav- efter min mening - er dualcore eller mere samt 8gb ram eller mere :)
Processoren må også gerne være nyere end intel pentium.
Held og lykke :)

Bare lige til en orientering, så er Packard Bell under Acer, så jeg tror ikke der kvalitetsmæssigt er den store forskel..

Daniel$an skrev:
mic skrev:

+1

Min bliver også monster varm. Til tider lukker den ned.

Kunne det ikke evt. være et spørgsmål om vedligeholdelse, forudsat den fra købsdato ikke har været meget varm. En hurtig rensning af blæsere kan gøre underværker.

Jeg har iøvrigt været godt tilfreds med min snart 1½ år gamle sony vaio.
Brugeravatar

Jeg kan kun anbefale asus, fra mig selv (asus ul30a), og fra venner som også ejer asus laptops.
De er virkelig driftsikre. Mit indtryk er at de er bygget op af kvalitetskomponenter - Og derfor er mere driftsikre og holdbare.

Når jeg investerer i ny bliver det en Asus Zenbook. Zenbook'en er en udfordrer til Macbook Air.
I tests viser Macbook air at den perfomer en lille bitte smule bedre end zenbook'en, men det har intet negativt at sige om zenbook'en.

Nu har jeg ikke de specifikke specifikationer på en zenbook, men den kan godt klare de lidt ældre spil såsom cs:s og wow, hvis det er sådan noget du spiller. Desuden er den utrolig lille, tynd og let. Deri kommer den bedste egenskab at den holder vanvittigt godt strøm.
Det er altså bare rart ikke at skulle slæbe oplader med altid.

Jeg havde aldrig oplader mig til min ul30a da jeg brugte den på studie, de lovede 12 timers batteritid - Og den holdte 10 timer ved normal skolebrug. Nu har jeg haft den i 2 år - Og den holder stadig strøm 4-6 timer, hvilket må siges at være imponerende.
Billede

kristian2010 skrev:Ditto her med macbook air. Federe bærbar findes ikke og det virker forrygende. Fik min igår. Man går glip af meget ved at være mac forskrækket.

Sendt fra min HTC One X med Tapatalk2

Hvis man vil bruge sin computer til gaming bliver man da godt nok taget hårdt i røven, hvis man køber Apple produkter.
Deres priser er helt væk i forhold til det man får.

Jeg har haft 3 bærbare af mærket ASUS. 1 til skole og 2 til gaming. Min seneste ASUS computer blev købt for godt og vel 2 år siden. Jeg kan stadig køre de nyest spil på god grafik. Jeg slap 8k for den. Det var en bærbar.

Få specs:

Intel CORE i5
ATI Mobility Radeon HD 5730 Graphics 1GB
4 GB RAM
17" Widescreen

Jeg kan ikke lige huske alt det andet :D

Men på det tidspunkt var grafikkortet det andet nyeste.

Jeg har aldrig haft et eneste problem med mine computere og de har altid kørt godt og holdt godt.

Jeg ville helt klart anbefale ASUS
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Du skal se lidt efter hvilken processor der er i laptoppen og hvilken programmer der medfølger.

F.eks skal du bruge den til skolearbejde som at skrive i word (og lignende) excel kontor programmer så kræves der ikke meget af en PC. Nogle laptops/PC'er sælges med f.eks Adope Elements eller Word pakker men du må selv søge på hvor dyre de enkelte produkter er i forhold til hvad du vil købe.

I bund og grund så er en Pc med Intel I3+ og med 4gb ram + jo fint til kontor arbejde programmer men skal du ha noget der vil mere skal du ha en med grafikkort med integreret video ram udover (her snakker vi spil og det kræver en del mere end skolearbejde)

Hvis det var mig der skulle vælge blev det en Acer. De har for nylig (så vidt jeg ved) lanceret en ny bærbar der hedder noget med Aspire (ligesom de ældre modeller) men den her har ivy-bridge processor i7 og andre dejlige specs (find den på komplett.dk til ca 7995 kr) Jeg tror den hedder noget med V3.
- Hvis jeg ikke skulle vælge den lyder den der Asus Zenbook som et fornuftigt valg, men det er ikke noget jeg ved specielt meget om.

Har efterhånden været en del bærbarer igennem, pga. arbejdet, studie.

Mht. Lenovo havde jeg en thinkpad 60 igennem min gymnasietid; kedelig og stabil og slet ikke bang for bucks. Priserne er faldet gevaldigt efter et par år under lenovo mærket istedet for IBM, så de er efterhånden konkurrencedygtige på prisen. Den nye ideapad ser dog ud til at være et godt ultrabook køb.

Havde indtil for nyligt en msi x370 wind til studiebrug. Meget let bærbar men ville have købt en sony vaio z eller ultrabook idag.

Kører for tiden men en samsung 9 serie i firmaet, min forretningspartner har 7'eren og de kan begge stærkt anbefales. Vi havde i en kort overgang asus k53, men havde brug for en 1080p skærm, så måtte skifte.

Generelt vil jeg anbefale at købe en ultrabook. Priserne er efterhånden nede i 5-6.000 for en uden sdd drev, så medmindre du ikke har brug for noget optisk drev så køb sådan en. Personligt ville jeg nappe en zenbook eller vaio z men den vipper vidst ved 10k.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster