Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1036
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1034

Følg bodybuilding.dk på

kommercielle centre???

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey. kan nogle gi mig et eksempel på et kommercielle center og ik som ik er ??+ går ud fra fitnessdk osv er kommerciel?

Hvorfor bliver kommercielle centre disset på hele sitet? :D
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

ckp2906 skrev:Hey. kan nogle gi mig et eksempel på et kommercielle center og ik som ik er ??+ går ud fra fitnessdk osv er kommerciel?

Hvorfor bliver kommercielle centre disset på hele sitet? :D

Kan du ikke omformulere dit spørgsmål? "og ik som ik er ??+" ... hvad??
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Kostplan: Ingen kostplan

Give dig et eksempel? Fitness World, FitnessDK etc.

Personligt har jeg ikke noget imod dem, men jeg har så heller ikke prøvet andet, og har ikke anden mulighed her i byen. Uden at gøre mig helt klog på det, tror jeg at 'hadet' til dem skyldes knap så godt udstyr, små håndvægte, høje priser og manglende seriøsitet fra andre 'kunder' der træner der.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Gosser skrev:Give dig et eksempel? Fitness World, FitnessDK etc.

Personligt har jeg ikke noget imod dem, men jeg har så heller ikke prøvet andet, og har ikke anden mulighed her i byen. Uden at gøre mig helt klog på det, tror jeg at 'hadet' til dem skyldes knap så godt udstyr, små håndvægte, høje priser og manglende seriøsitet fra andre 'kunder' der træner der.

Du har nok ret. Træner selv i et, jeg mener dog at udstyret burde være bedre ? de har vel flere penge osv? Men ak ja ... Discopumpere
Brugeravatar

Styrkeliste

fitnessworld, fitnessDK, dansk fitness (tror jeg), SATS og nok nogle mere er kommercielle
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kort sagt: Fordi de kommercielle centre udelukkende tænker på penge og meget sjældent på klientellets velbehag. Så jo flere medlemsskaber de kan få fra Hr. og Fru Danmark som betaler i dyre domme og stort set aldrig bruger centeret andet end lige en gang imellem at få ryddet op i samvittigheden, des bedre.

For skulle de gå hen og købe ordentlig udstyr og nok af det, så kommer alle de farlige typer jo, som brøler og skyder sig i armen ude på toilettet, og dem er der færre af end Hr. og Fru Danmark, og da de bliver skræmt væk, så er der færre penge i kassen.

Så der bliver indført latterlige regler som at man skal være stille, man må ikke smide lidt med vægtene, dumbbells kun op til omkring 36kg osv. Alt sammen for at luge ud i alle os krudtugler der kan løfte mere end 36kg db's :P

Shitness DK

Shitness World

Enjoy Shitness.

osv.

De kommercielle centre hedder ofte noget med fitness og du kan nemt spotte dem på indholdet i centret. :P

Edit: Jeg har prøvet 3 shitness centre/kæder og så en vægtløfter klub AK Atlas (hvor jeg træner lige nu og som er úber nice)

Og jeg skal aldrig tilbage i et shitness center :P Jernkælder ftw!
Sidst rettet af The Dane 24. nov 2010, 22:10, rettet i alt 2 gange.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

ckp2906 skrev:

Du har nok ret. Træner selv i et, jeg mener dog at udstyret burde være bedre ? de har vel flere penge osv? Men ak ja ... Discopumpere

Tilgengæld bliver de penge jo brugt på meget andet, idet de jo er, ja, kommercielle :wink: + en helvedes masse unødvendige maskiner.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

ckp2906 skrev:

Seriøsiteten har nok mest at skulle have sagt. Vejlederne i centrene er ikke altid lige kompetente og gode til vejledning, men derimod i en styrke eller vægtløfteklub, findes der mange erfarne løftere hvorved man kan få den rette vejledning og som regel råder de over bedre udstyr(justerbar bænksystem, squat etc.), hvilket alt i alt gør at man kan tage det til en højere enhed, hvis dette ønskes.
Brugeravatar

The Dane skrev:Kort sagt: Fordi de kommercielle centre udelukkende tænker på penge og meget sjældent på klientellets velbehag. Så jo flere medlemsskaber de kan få fra Hr. og Fru Danmark som betaler i dyre domme og stort set aldrig bruger centeret andet end lige en gang imellem at få ryddet op i samvittigheden, des bedre.

For skulle de gå hen og købe ordentlig udstyr og nok af det, så kommer alle de farlige typer jo, som brøler og skyder sig i armen ude på toilettet, og dem er der færre af end Hr. og Fru Danmark, og da de bliver skræmt væk, så er der færre penge i kassen.

Så der bliver indført latterlige regler som at man skal være stille, man må ikke smide lidt med vægtene, dumbbells kun op til omkring 36kg osv. Alt sammen for at luge ud i alle os krudtugler der kan løfte mere end 36kg db's :P

Shitness DK

Shitness World

Enjoy Shitness.

osv.

De kommercielle centre hedder ofte noget med fitness og du kan nemt spotte dem på indholdet i centret. :P

Edit: Jeg har prøvet 3 shitness centre/kæder og så en vægtløfter klub AK Atlas (hvor jeg træner lige nu og som er úber nice)

Og jeg skal aldrig tilbage i et shitness center :P Jernkælder ftw!

Mit hedder 4fitness :b er ikk en kæde og undalder dog at kalde det shitness :b de rer mange discoboys og damer.... Men tunge vægte og godt udstyr og nok af det .. tja det kan jeg sgu ik brokke mig over :D og de træner selv og går rundt og snakker osv:D
Brugeravatar

Styrkeliste

Bonus spørgsmål: Findes der nogen jernkældre foruden power gym og styrkeløfterklubben? Altså steder som ikke har karakteristika som kommercielle gyms. Sorry for at deraile topic en smule :p

Logbog: Ingen logbog

Bald_one skrev:Bonus spørgsmål: Findes der nogen jernkældre foruden power gym og styrkeløfterklubben? Altså steder som ikke har karakteristika som kommercielle gyms. Sorry for at deraile topic en smule :p

Hvad er da galt med styrkeløfteklubber etc.?
Brugeravatar

Bald_one skrev:Bonus spørgsmål: Findes der nogen jernkældre foruden power gym og styrkeløfterklubben? Altså steder som ikke har karakteristika som kommercielle gyms. Sorry for at deraile topic en smule :p

I Odense har vi OBBC, og det er der intet poppet over som sådan, og mon ikke de fleste større byer har et mere oldschool center
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Dødløft: 165.00

Det kommer an på hvor du befinder dig i verden. Hvís du er i aalborg som det lyder lidt til, så kan du da kigge ud i jyden, det er et hyggeligt sted :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Nordsjælland:S
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg træner ude i en lille by, som næsten er ude på landet(Asdal), det er en gammel bodybuilder som har det og ikke kæde. Der går da nogle krudtugler der, men alle er flinke.
Der, hvor jeg trænede før hen var lidt en blanding, der var nogle som krudtede den, nogle som gik meget op i BB eller SL, nogle som bare lallede rundt og så var der også nogle hold og nogle motionister. Dog satte jeg altid noget hård rock på, selvom det ikke faldt i smag hos nogle af motionisterne, men vi var flere som gerne ville have det.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

ckp2906 skrev:Nordsjælland:S

Nu ligger Gilleleje jo også bare dumt, men der er vidst en styrkeklub i Lillerød(ikke så langt fra Hillerød)... ellers kan det være du kan finde noget i Helsingør

Reputation point: 15

Maskinen skrev:
ckp2906 skrev:Nordsjælland:S

Nu ligger Gilleleje jo også bare dumt, men der er vidst en styrkeklub i Lillerød(ikke så langt fra Hillerød)... ellers kan det være du kan finde noget i Helsingør

Hmm træner allerede i Hillerød, da jeg går i skole der... Super besværligt at tage til helsingør ;s
Brugeravatar

Styrkeliste

Begrebet "kommercielle fitnesscentre" bliver misforstået i denne tråd. Man opdeler markedet i to forskellige grupper: forenings baserede centre og kommercielle centre.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:Begrebet "kommercielle fitnesscentre" bliver misforstået i denne tråd. Man opdeler markedet i to forskellige grupper: forenings baserede centre og kommercielle centre.

Hmm kan godt se det er lidt misforstået ja :)
Brugeravatar

Styrkeliste

The Dane skrev:Kort sagt: Fordi de kommercielle centre udelukkende tænker på penge og meget sjældent på klientellets velbehag. Så jo flere medlemsskaber de kan få fra Hr. og Fru Danmark som betaler i dyre domme og stort set aldrig bruger centeret andet end lige en gang imellem at få ryddet op i samvittigheden, des bedre.

Statisikkerne viser tydeligt at folk der ikke kommer i centrene regelmæssigt, de melder sig ud. Så ja, centrene er nok skide ligeglade med om folk kommer og træner, for det tjener de masser af penge på på bundlinien :wink: Jeg kan godt se hvad du mener, men hvad tror du seriøst er bedst for centrene:
100 mand meldes ind og kommer aldrig rigtig; centret bliver ikke særlig slidt og de tjener 100x kontigent.

eller...
100 mand meldes ind, kommer godt igang med den træning der nu passer dem, snakker med deres venner om at stedet er godt/hyggelgit/effektivt WHATEVER, og hvert medlem tager 1 ven med; centret får nu penge for 200 kontigenter.

For nogle folk betyder det alverden bare det at komme ud af døren og gå 20 minutter på løbebåndet og få snakket med folk.

Alle centre er jo en forretning og man må vælge hvem der skal være ens målgruppe. Et center der udelukkende har udstyr til kæmpe store monster folk er jo helt fint, men hvis man ikke kan tjene på det, så havde man ikke centeret. Og hvis man bliver ved med at låne penge og stifte gæld for at holde det åbent for medlemmernes skyld, så er det da en smuk smuk tankegang, men også ret... ja, dumt.

kommerciel, (fr. commerciel, af commerce 'handel', af lat. commercium 'handel'), vedr. handel; forretningsmæssig; anvendes fx om film, musik mv., som udelukkende er lavet for fortjenestens skyld.
Så alt er vel kommercielt, hvis det laver overskud? (nu sætter jeg den lidt på spidsen, i know)
Selvfølgelig producerer medicinalfirmaer medicin for at hjælpe syge mennesker, men de tjener jo også lige lidt mønt på det.
Børnefonden hjælper børn i u-lande; meeeen der er vist også et overskud, ellers kunne firmaet ikke eksistere.
Det er jo som sagt en forretning, men den forretnings grundlag bygger ligesom også på at der kommer nogle medlemmer. Hvordan ens tilgang til denne forretning så er, det må folk jo så selv om.
Men husk nu på at dem der ejer og driver de små jernhuler, jo også skal betale husleje, el og andre ting og sandsynligvis også tjene lidt til sig selv.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:

Statisikkerne viser tydeligt at folk der ikke kommer i centrene regelmæssigt, de melder sig ud. Så ja, centrene er nok skide ligeglade med om folk kommer og træner, for det tjener de masser af penge på på bundlinien :wink: Jeg kan godt se hvad du mener, men hvad tror du seriøst er bedst for centrene:
100 mand meldes ind og kommer aldrig rigtig; centret bliver ikke særlig slidt og de tjener 100x kontigent.

eller...
100 mand meldes ind, kommer godt igang med den træning der nu passer dem, snakker med deres venner om at stedet er godt/hyggelgit/effektivt WHATEVER, og hvert medlem tager 1 ven med; centret får nu penge for 200 kontigenter.

For nogle folk betyder det alverden bare det at komme ud af døren og gå 20 minutter på løbebåndet og få snakket med folk.

Alle centre er jo en forretning og man må vælge hvem der skal være ens målgruppe. Et center der udelukkende har udstyr til kæmpe store monster folk er jo helt fint, men hvis man ikke kan tjene på det, så havde man ikke centeret. Og hvis man bliver ved med at låne penge og stifte gæld for at holde det åbent for medlemmernes skyld, så er det da en smuk smuk tankegang, men også ret... ja, dumt.

kommerciel, (fr. commerciel, af commerce 'handel', af lat. commercium 'handel'), vedr. handel; forretningsmæssig; anvendes fx om film, musik mv., som udelukkende er lavet for fortjenestens skyld.
Så alt er vel kommercielt, hvis det laver overskud? (nu sætter jeg den lidt på spidsen, i know)
Selvfølgelig producerer medicinalfirmaer medicin for at hjælpe syge mennesker, men de tjener jo også lige lidt mønt på det.
Børnefonden hjælper børn i u-lande; meeeen der er vist også et overskud, ellers kunne firmaet ikke eksistere.
Det er jo som sagt en forretning, men den forretnings grundlag bygger ligesom også på at der kommer nogle medlemmer. Hvordan ens tilgang til denne forretning så er, det må folk jo så selv om.
Men husk nu på at dem der ejer og driver de små jernhuler, jo også skal betale husleje, el og andre ting og sandsynligvis også tjene lidt til sig selv.

+1
Brugeravatar

Styrkeliste

Friche skrev:

Det kommer an på hvor du befinder dig i verden. Hvís du er i aalborg som det lyder lidt til, så kan du da kigge ud i jyden, det er et hyggeligt sted :)

O duh, jep 9000, tak. Har du en cykel jeg kan låne? :(

Kan det tænkes, at der er køleskab til post shakes i Jyden?

Bald_one skrev:
Friche skrev:

Hvis ikke det var fordi min taske skulle stå der kunne du sidde bagpå min :king:

Nej der er godt nok ikke noget køleskab til den slags, men der er en vandhane så du kan blande op derude? Ellers kan du lade den stå udenfor evt, tror der er rigeligt køligt lige pt.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

SMV i Svendborg synes jeg virker som en af de foreninger som ikke nødvendigvis skal tjene helt vildt meget på det, men mere gør det for "det sjove" i at træne. Og som der er nævnt tidligere i tråden er det også tidligere vægtløftere, med god erfaring der underviser dernede.
Synes det virker(Har ikke selv været der eller trænet der) som et godt sted at være, hvor man får noget seriøst træning, og hvor der er sat fokus på individet, og ikke på penge.
Det resultere så også i at centret ikke altid er åbent da jeg går ud fra at dem der sørger for det skal have jobs ved siden af.
De pointere også det med fokus på den enkelte ved at de simpelthen har billeder og profiler af alle medlemmerne inde på siden.

JEG SYNES SKU DET ER SØDT :-) Og slet ikke dumt. Det var bare for at give et lille eksempel på noget jeg vil mene, ikke er en kommerciel forening eller center. :P
Vær lige sød at være sød, så du sød.
Brugeravatar

Tuebob skrev:SMV i Svendborg synes jeg virker som en af de foreninger

Moqensen skrev:Begrebet "kommercielle fitnesscentre" bliver misforstået i denne tråd. Man opdeler markedet i to forskellige grupper: forenings baserede centre og kommercielle centre.

Præcis derfor ;)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Friche skrev:
Bald_one skrev:
Friche skrev:

Hvis ikke det var fordi min taske skulle stå der kunne du sidde bagpå min :king:

Nej der er godt nok ikke noget køleskab til den slags, men der er en vandhane så du kan blande op derude? Ellers kan du lade den stå udenfor evt, tror der er rigeligt køligt lige pt.

mig > en eller anden taske.

Det er altid et problem med de shakes der, når man bor i den anden ende af byen. Jeg undre mig over, at centre aldrig tillader at man opbevarer shakes i et køleskab :(

Men ja, udenfor at vist fint nok i tiden :P

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster