Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 653
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 650

Følg bodybuilding.dk på

Konsekvensen af bulk og ikke-bulk?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej!

Jeg vil lige spørge om konsekvenser hos følgende:

Metode 1 : Han træner hver 2. dag med en solid trænngsprogram hvor basic-øvelser er inkluderet som de første, udover det har han også styr på at få de nødvendige proteiner. - han tager tilgengæld IKKE de ekstra +500 kolorie.

Metode 2 : Det samme som "Metode 1" - forskellen her er at her TAGER han de ektra 500 kalorie.

Hvad er forskellen her?

Jeg antager at mine fiktive tvillinger, Lala og Lulu begge vejer 70 kg og højden er 180cm

Tvillingen, Lala tage metode 1 i brug.
Tvillingen, Lulu tage metode 2 i brug.

Kan nogen forklar mig, hvad der vil være anderledes ved Lala og Lulu efter 1 års træning.

Hilse Markus

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lulu vil være større, Lala vil være samme størrelse som før.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Man skal også medregne begyndergains osv :) Så ham der ligger på sit ligevægtsindtdag kan vel godt få lidt masse.

Du vil få 2 meget usymmetriske tvillinger :D :8
__________Billede
Brugeravatar

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

MC skrev:Lulu vil være større, Lala vil være samme størrelse som før.

Betyder det at så at Lala ikke vil få markeret muskelmasse?

Vil han så se fuldstændigt ens ud som året før?

Markus

Hvis der kommer det samme ind, og det samme ud. Så er det jo stadig samme vægt.

Men det er et meget svært spørgsmål, der er enormt mange faktorer der spiller ind.
Men pointen må vel være, at man bliver ikke stor ved stadig spise 3 nutella mader om dagen.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

Markuz7 skrev:
MC skrev:Lulu vil være større, Lala vil være samme størrelse som før.

Betyder det at så at Lala ikke vil få markeret muskelmasse?

Vil han så se fuldstændigt ens ud som året før?

Markus

I teorien, ja.
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

haha hvor er det bare fedt at du sætter disse 2 scenarier op og så kalder "dine" to tvillinger lulu og lala:D
"Nothin but a peanut!"
Brugeravatar

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 162.00
- Dødløft: 210.00

Ahh, altså hvis Lala er nybegynder så vil vel under alle omstændigheder få noget muskelmasse og smide noget fedt medmindre hans gener er møgsløve. Han vil jo snive mellem anabol og katabol dagligt og vil altså give synlige forandrigner. Underforstået at han har nogenluned styr på sin kost.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:Ahh, altså hvis Lala er nybegynder så vil vel under alle omstændigheder få noget muskelmasse og smide noget fedt medmindre hans gener er møgsløve. Han vil jo snive mellem anabol og katabol dagligt og vil altså give synlige forandrigner. Underforstået at han har nogenluned styr på sin kost.

Lulu og Lala er altså pigenavne #-o :lol:
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

MC skrev:
Friche skrev:Ahh, altså hvis Lala er nybegynder så vil vel under alle omstændigheder få noget muskelmasse og smide noget fedt medmindre hans gener er møgsløve. Han vil jo snive mellem anabol og katabol dagligt og vil altså give synlige forandrigner. Underforstået at han har nogenluned styr på sin kost.

Synes mest det lyder som Teletubbies navne :lol: , men topicstarter skriver jo "han" :lol:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:
MC skrev:

Synes mest det lyder som Teletubbies navne :lol: , men topicstarter skriver jo "han" :lol:

jaaaaaaaaaah:D
"Nothin but a peanut!"
Brugeravatar

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 162.00
- Dødløft: 210.00

omg men sry, til ham som poster det første svar

det kan ikke passe at man over hovedt ikke vokser at træne lidt under sit normale kcal indtag... her tænker jeg også på folk som er gået over "begynder stadiet" vi kan godt snakke om i vilken grad hans træning ikke vil være så effektiv i forhold til muskelmassen som den anden vil tage på pga, overskud i kcal

men igen hvis du havde et 100% strick diet med lets say 3g protein per kilo, osv osv... at han overhovedt ikke vil få resultater ud af det, i doubt it...

hvis han kører en progressiv træning og er i stand til at lade musklerne presse sig max, er jeg ret sikker på at der vil ske noget..
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Fatmir skrev:omg men sry, til ham som poster det første svar

det kan ikke passe at man over hovedt ikke vokser at træne lidt under sit normale kcal indtag... her tænker jeg også på folk som er gået over "begynder stadiet" vi kan godt snakke om i vilken grad hans træning ikke vil være så effektiv i forhold til muskelmassen som den anden vil tage på pga, overskud i kcal

men igen hvis du havde et 100% strick diet med lets say 3g protein per kilo, osv osv... at han overhovedt ikke vil få resultater ud af det, i doubt it...

hvis han kører en progressiv træning og er i stand til at lade musklerne presse sig max, er jeg ret sikker på at der vil ske noget..

"Sry" til mig??

Prøv at hør her - i teorien vokser du ikke af at leve på dit ligevægtsindtag. Og hvis det skulle ske, så er det minimalt hvad du vil opnå i forhold til ham som tager 500 kalorier ekstra.
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

tror folk går for meget op i de regler, der findes folk som gainer vildt af 5splits, der findes folk som vokser af at bruge failer hver trænings pas, folk der laver forced repeats + at de ikke har en skid styr på kosten

som jeg også selv siger, man gainer mest i overskuds fasen "bulk" end ved "cut", jeg tænker barer fitt for survive, alså kroppen burde da aligevel kunne tilpasse sig det et low kcal diet til vægttræning og aligevel tage på... jeg er ret sikker på at folk kan giane under cut ! hvor og hvor hurtigt i forhold til en på bulk kan jeg ikke svarer på
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Styrkeliste

Fatmir skrev:som jeg også selv siger, man gainer mest i overskuds fasen "bulk" end ved "cut", jeg tænker barer fitt for survive, alså kroppen burde da aligevel kunne tilpasse sig det et low kcal diet til vægttræning og aligevel tage på... jeg er ret sikker på at folk kan giane under cut !

Det er noget vrøvl. Hvad havde du tænkt dig den nye muskelmasse skulle opbygges af?
Brugeravatar

røvl for dig selv, det kan simplet hen ikke passe at en person ikke kan tage på under cut eller barer et lille kcal underskud !!! jeg kender så tons mange af personer som træner som idioter nede i centret + at deres kost ikke lige frem er noget specielt

de store og stærke, og de har fremgang !

kan godt værer at i tænker på 2kilo muskelmasse om 2måneder under et cut, ikke lige frem det som jeg mener... men at kunne tage på skulle jeg ikke kunne se nogen stopper for

har faktisk selv været lidt undet et cut, tabt 4kilo.. men under det lille cut har jeg haft styrke gains i forskellige øvelser

jeg ved godt kcal overskud underskud ect. cut og bulk, alt hvad jeg ved er her fra BB.dk som blevet læst utallige gange, men igen hvis vi siger at personen er 50kcal i underskud eller 100, 200... ville jeg stadig ikke kunnne se at det skulle stoppe ham i at få mindre gains af hans træning

Hvad hvis en person nu intog 3g protein og derved fik et overskud han ikke havde brug for som blev lavet om til kcal

igen jeg tror på at man kan gaine lidt under kcal underskud

Styrkeliste

Fatmir det er simpelthen noget vrøvl du fyrer af. Hypertrofi-processer er ekstremt energi-krævende. Hvis kroppen ikke har et overskud af energi, så finder den absolut ingen grund til at opbygge ekstra muskelmasse. Det er jo basis fysiologi og biokemi det her. Det ændrer absolut intet at du har set nogen få resultater på sub-optimal træning og ernæring. Der SKAL et overskud til, før man vokser.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

har faktisk selv været lidt undet et cut, tabt 4kilo.. men under det lille cut har jeg haft styrke gains i forskellige øvelser
Hvilket højest sansyneligt skyldes neurale tilpasninger.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

I dette tilfælde kommer det an på om man er utrænet eller trænet. En utrænet person kan godt smide fedt og have hypertrofi - hvor imod en trænet person skal være i kalorieoverskud for at pakke masse.

Det er korrekt at man kan have styrkefremgang under cut, men det skyldes ikke forøgelse af det fysiologisketværsnit, men neuraletilpasninger.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00

endelig med nogen gode svar, jamen så er det vidst første gang jeg prøvede bulk - cut faserne af...

men at ca 1målt tid kan ændre så meget på ens træning er jo over drevet, så vidst jeg husker så indeholder 300g pasta - ca 500g kcal

så hvis jeg i mit tilfelde hvor jeg ligger lige blåt under mit normale kcal intag, måske 100kcal

at det ene måltid vil jeg være i stand til at tage muskelmasse på, syntes selv at det ville være mere logik at kroppen ville tilpasse sig at man ligger lige under sit normale intag og der ved "presse" sig selv til at tage på

det er my bad så, men de personer jeg kender må enten tage utroligt meget pulver og have super gener for de kører forced reps, til failure, og 6øvelser per muskel :shock:

Styrkeliste

Fatmir skrev:det er my bad så, men de personer jeg kender må enten tage utroligt meget pulver og have super gener for de kører forced reps, til failure, og 6øvelser per muskel :shock:
´

Jo, men det har jo ikke noget med deres almindelige kost at gøre. Bare fordi de ikke har styr på deres ligevægtsindtag, kan de jo godt ligge med et overskud.
Brugeravatar

Gozo skrev:
Fatmir skrev:det er my bad så, men de personer jeg kender må enten tage utroligt meget pulver og have super gener for de kører forced reps, til failure, og 6øvelser per muskel :shock:
´

Jo, men det har jo ikke noget med deres almindelige kost at gøre. Bare fordi de ikke har styr på deres ligevægtsindtag, kan de jo godt ligge med et overskud.

Hvis de ikke spiser super meget slik, så skal der altså MEGET mad til at føde en stor gut og få ham til at ligge i overskud. Det er ikke noget "man lige kommer til"...
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Gozo skrev:
´

Hvis de ikke spiser super meget slik, så skal der altså MEGET mad til at føde en stor gut og få ham til at ligge i overskud. Det er ikke noget "man lige kommer til"...

Man kan godt prøve bevidst at spise meget uden at have styr på, hvad man laver. En stor gut har højest sandsynlig også en stor appetit. Ellers ville han jo hurtig blive lille igen.
Brugeravatar

Misterhamper: Jeg kan godt se hvad du mener, men selvfølgelig kan en stor gut ligge i (ubevidst) kalorieoverskud, det er da slet ikke så svært som du får det til at lyde.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Okay, Tusind tak for information.

Eftersom logikken må være at der skal være ektra "byggesten" når man vil bygges større, så vil jeg tage de ekstra 500 kalorie.

God aften.
Hilsen Markus

flamingopikken skrev:Misterhamper: Jeg kan godt se hvad du mener, men selvfølgelig kan en stor gut ligge i (ubevidst) kalorieoverskud, det er da slet ikke så svært som du får det til at lyde.

4-5000 kalorier om dagen er altså meget svært at få ned, hvis det bare er nogenlunde sund mad. Det er ikke noget, man bare lige kommer til ubevidst.
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
flamingopikken skrev:Misterhamper: Jeg kan godt se hvad du mener, men selvfølgelig kan en stor gut ligge i (ubevidst) kalorieoverskud, det er da slet ikke så svært som du får det til at lyde.

4-5000 kalorier om dagen er altså meget svært at få ned, hvis det bare er nogenlunde sund mad. Det er ikke noget, man bare lige kommer til ubevidst.

Det er rigtigt, men en gut på en 80 kg vil sikkert vokse, hvis han bare indtager 3500 kcal, og det kan man sagtens "komme til". Der jo heller ingen, der siger, at det nødvendigvis er sundt mand, de spiser.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster