Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Kritik af DL og FS teknik [Video]

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har endelig fået et kamera og fået filmet nogle løft, og kunne godt bruge noget kritik. Pga. tidsmangel i dag har jeg kun fra een vinkel, håber ikke det gør det store - ellers må jeg filme noget bedre en anden dag.

Squat
Har intet rack på min skole, så jeg må cleane den fra gulv. Er godt klar over min teknik sikkert STINKER i clean, det er også derfor jeg ikke kører med større vægt end 60 kg.
Mine sko er helt flade og jeg har ca. 18 mm elevation under hælene. Tror dog personligt at 10 mm er nok.

Dødløft
Konventionel (100 kg - mit maks. er 3x125kg)

Sumo (100 kg - maks. er 3x130 kg)

Sumo (120 kg)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Prøv at starte med hofterne lavere ved frivend. Ellers ser det slet ikke dumt ud.

Front squat ser fint ud.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Logbog: Vis logbog

Nu er jeg selv en spasser til dødløftteknik, men du strækker benene for hurtigt, prøv at tænke mere på at "bolle" stangen, altså skal du hoften fremad hele tiden. :)
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

5teensig skrev:Nu er jeg selv en spasser til dødløftteknik, men du strækker benene for hurtigt, prøv at tænke mere på at "bolle" stangen, altså skal du hoften fremad hele tiden. :)

Havde det lidt på fornemmelsen, føler bare mine skinneben er i vejen :S Men vil lige være opmærksom på det næste gang.

Lithium skrev:oh no he didn`t :wink:

Kan du se problemet i den koncentriske fase på dine dødløft ?

Skuldrene foran stangen?
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Lithium skrev:
MBang skrev:

Skuldrene foran stangen?

:lol:

jeg har ellers lavet en fin rød streg....meningen med den streg var at tydeligøre ryggens vinkel relativt til det flade gulv i startfasen af løftet

men nuvel i ganske korte træk: manden skyder røven af

Det var nu lidt for at joke :) men har jeg ikke ret i at skuldrene helst skulle være bag ved stangen. som de også ville komme, hvis røven kom længere ned?

Styrkeliste

Lithium skrev:
MBang skrev:
Lithium skrev:
MBang skrev:

Skuldrene foran stangen?

jeg har ellers lavet en fin rød streg....meningen med den streg var at tydeligøre ryggens vinkel relativt til det flade gulv i startfasen af løftet

Det var nu lidt for at joke :) men har jeg ikke ret i at skuldrene helst skulle være bag ved stangen. som de også ville komme, hvis røven kom længere ned?

Jeg vil gerne udfordre dig til at vise mig en video hvor du løfter 80 % af dit dødløft max med skuldrene bag stangen

Du får 5 kg proteinpulver af mig hvis du kan

Champ, i´m asking, not arguing.

Styrkeliste

Hvordan vil du mene den optimale hældning for den røde linje bør være, Lithium? Og skal den være ens for både KV og sumo? Super feedback !

Lithium skrev:
MBang skrev:
Lithium skrev:
MBang skrev:
Lithium skrev:
MBang skrev:

Skuldrene foran stangen?

Jeg vil gerne udfordre dig til at vise mig en video hvor du løfter 80 % af dit dødløft max med skuldrene bag stangen

Du får 5 kg proteinpulver af mig hvis du kan

Champ, i´m asking, not arguing.
''

men har jeg ikke ret i at skuldrene helst skulle være bag ved stangen.

Nej stangen letter sig ikke fra jorden før skuldrene er lige over stangen eller lidt foran (eller RIGTIG meget foran :D )

Spænd op i core og tryk maximalt i stængerne - chest up, spænd ballerne når stangen passerer knæ - done

Jeg har bare altid læst/lært at løfter du med dine skuldre for langt ovre stangen, har du indledt dit
løft forkert. da dine arme ikke er i en vertikal linje, som er det optimale.

http://bodybuilding.dk/artikler/bodybui ... v-ryg.html

Man skal også være opmærksom på sine skuldre. De må IKKE hænge udover stangen. De skal som minimum være over stangen, eller lidt bagved i start-positionen. Hvis de hænger udover stangen, så vil vores arme ikke være vertikale inden vi skal til at trække, og dette er meget vigtigt, for at få et ordentligt indledende træk på stangen. Man kan sige at en korrekt start-position i dødløft, set fra siden, minder om et 4-tal.

ved godt der er tale om udgangs position, men det burde vel gælde hele vejen gennem løftet.

Styrkeliste

Lithium skrev:Hvor træner du henne ? internet-rådgivning er so & so - ville være bedre om nogen kunne give dig de vigtigste pointers IRL

Jeg træner på min skole til 200 kr./år og jeg har desværre ikke økonomi til at træne et ordentligt sted ej heller personlig professionel vejledning :(
Jeg kan prøve at være obs. på linjerne næste gang og se om jeg kan få skudt en video også. Tror måske problemer bunder i, at jeg ikke har hele min vægt på hælene og læner mig en smule fremover istedet.

Er der umiddelbart andre ting jeg gør galt?

Jeg har også læst at skuldrene skal være bag stangen her i artikel arkivet.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Mange tak for hjælpen, kigger lige på de forskellige steder i Kbh :)

Lithium skrev:Vis mig en video hvor der laves konventionelt dødløft med skuldrene bag stangen...bare én

Lubas<- Du kan træne i de fleste Vl og SL klubber for ca 150 kr om måneden... derudover koster det intet at komme forbi til en prøvetime

Jeg er udemærket klar over at når man nærmer sig sit max, så kan teknikken ikke blive ved med at være problem fri. Men jeg kan finde film med folk der løfter +300kg med skuldrene over stangen, og jeg kan også gå med til at de kommer et flækket kuthår på den anden side. men TS er milevis forbi i mine øjne. og derfor jeg pointere at han skal længere tilbage, så hans arme er mere vertikale. det ville også betyde at han ikke skyder benene af så tidligt, og laver hans næsten stifflegged dødløft.

Styrkeliste

Har lige et spørgsmål. Hvad med afslutningen på hvert løft. Bliver spændet ikke "sluppet" for hurtigt? Syntes stort set ikke der bliver holdt igen de sidste 10-15 cm. Er det bare mig der sænker den for langsomt/kontrolleret eller??

Lubas skrev:Er der umiddelbart andre ting jeg gør galt?

Ja, læse Starting Strength af Mark Rippetoe. Let forståelig, men samtidig rimelig dybdegående. Der er enkelte punkter, især i Squat afsnittet, som der kan rejses tvivl om - men det er en hel anden diskussion.

Bogen kan du formentlig finde som PDF-fil, via Google, i løbet af 17 sekunder.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Mht. til dødløft:

Skulderbladene skal være over stangen - det indebærer at armen ikke er lodret, men peger lidt 'tilbage'. Den kraft der genereres af knæ- og hoftestrækkere transporteres op langs rygsøjlen til skulderbladene hvor armene hænger fast.

Længere forklaring: http://library.crossfit.com/free/pdf/51 ... adlift.pdf
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Folk skal lige huske at der er forskel på sumo og konventionel dødløft. Skulderpositionen skal ikke være den samme.
I sumo bør man stræbe efter at have skuldrene lige over stangen, så armene er lodrette. I konventionel derimod, gør det ikke noget hvis skuldrene er lidt foran stangen (som istedet er omtrent under skulderbladene).

TS har dog skuldrene for langt foran stangen i begge tilfælde.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Lithium skrev:Jeg snakker ikke nødvendigvis maxløft, har endnu til gode at se nogen løfte lets say 80 % 1 rm med skuldrene bag stangen

Derved ikke være sagt at TS ikke er for langt indover stangen, eller rettere han kommer for langt ind over stangen netop fordi han skyder røven af hvilket giver ham bedre leverage fordi hans teknik er for dårlig og hans ben og spænd er for svagt til at holde, derudover nok også et par andre issues der skal løses ift stangens placering, balance, fodpos. og så selvfølgelig opspænd og hårdhed - men det er noget nemmere at korrigere irl

Jeg kan huske for lang tid siden, umiddelbart efter at have set denne video, hvor Dave Tate siger man skal have skuldrene bag stangen: http://www.youtube.com/watch?v=cr2_mCh2dUI at jeg stillede spørgsmålstegn ved hvordan det kunne lade sig gøre. Proklamerede at det var umuligt for mig at løfte noget med skuldrene bag stangen, da vægten i så fald bare ville trække mig forover, hvorefter jeg blev flamet for vildt :lol:
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Det er selvfølgelig en dårlig vinkel, men jeg vil ikke mene at skuldrene er bag stangen. Måske han mener skulderbladene.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Taget fra artikelarkivet - Dødløft - Nøglen til massiv ryg

Når vi har fat i stangen med ”mixed-grip”, så skulle startpositionen gerne se nogenlunde ud som på billedet ovenfor. Ryggen skal holdes nogenlunde ret. Det er ikke nødvendigt at sveje overdrevent, bare ryggen holdes ret. En lille runding i den øverste del af ryggen betyder heller ikke noget, så længe lænden holdes 100 % flad. Der må IKKE være en runding i lænden. Hverken i start-positionen, eller på noget tidspunkt i den koncentriske fase. Hovedet holdes oppe og man kigger ligefrem under hele bevægelsen. Man bør hverken kigge op i løftet eller ned i gulvet, hvis man skal udføre øvelsen korrekt. Man skal også være opmærksom på sine skuldre. De må IKKE hænge udover stangen. De skal som minimum være over stangen, eller lidt bagved i start-positionen. Hvis de hænger udover stangen, så vil vores arme ikke være vertikale inden vi skal til at trække, og dette er meget vigtigt, for at få et ordentligt indledende træk på stangen. Man kan sige at en korrekt start-position i dødløft, set fra siden, minder om et 4-tal.

En anden ting jeg ikke forstår er at de anbefaler at man kører med mixed grip - det kan være svart nok på de tungeste løft, men ellers egentlig ikke vel.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Mit lille indslag:

Din SQ er OK.. Syntes ligesom dig selv, at der er lige rigeligt under hælen. Du burde kunne træne hen imod ingen underlag..

I din DL skal du længere ned med hoften. Du løfter røven hurtigere end skuldrene og ændrer din vinkel på ryggen. Den skal være den samme hele vejen op, indtil stangen møder knæene. Derved får du også dine skuldre længere ind over stangen, hvilket jeg syntes er dit andet problem. Populært sagt "kraner" du stangen op..

Ned med hoften
Bibehold vinklen på ryggen
Be good to yourself, 'cause nobody else, has the power to make you happy.
viewtopic.php?t=10842&postorder=asc&start=0#164985
Brugeravatar

Geografisk sted: Herlev, København

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tilbage til Fitness & bodybuilding