Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1243
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1240

Følg bodybuilding.dk på

Lære at sove længere?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Da jeg på nuværende tidspunkt har søvn problemer, i form af at jeg kun sover max 7 timer hver nat og vågner minimum 2 gange iløbet af det stykke tid. Tænkte jeg på om man på en eller anden måde kunne lære at sove længere/bedre?. Det kunne være at der er nogen herinde som selv har været inde i en periode hvor i havde problemer med at sove, så ville jeg meget gerne høre hvad i gjorde. Og selvfølgelig hvis der er andre som har ideer til hvordan man får en bedre nattesøvn, så er jeg kun glad for at lytte.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror det er en vanesag?

Da jeg boede i Sverige og studerede i Danmark, sov jeg typisk 3-4 timer dagligt i hverdagene - når det så blev weekend sov lidt 'normalt' 7-8 timer, nogle gange blev det så lidt længere :wink:

Pt. hvor sommerferien har stået på, har jeg sovet 10-12 timer og begyndt at vænne mig lidt til det - i dag har jeg konsekvent kun fået 5 timers søvn, for at gøre mig træt til i aften, i håb om at jeg kommer tidligt i seng og begynder at gå en lidt nærmere hverdags rytme når nu at studiestart begynder at nærme sig :dance:
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: KBH SV

Malke skrev:Jeg tror det er en vanesag?

Da jeg boede i Sverige og studerede i Danmark, sov jeg typisk 3-4 timer dagligt i hverdagene - når det så blev weekend sov lidt 'normalt' 7-8 timer, nogle gange blev det så lidt længere :wink:

Pt. hvor sommerferien har stået på, har jeg sovet 10-12 timer og begyndt at vænne mig lidt til det - i dag har jeg konsekvent kun fået 5 timers søvn, for at gøre mig træt til i aften, i håb om at jeg kommer tidligt i seng og begynder at gå en lidt nærmere hverdags rytme når nu at studiestart begynder at nærme sig :dance:

Min pointe er at det netop er en vane sag. Men hvordan ændre jeg så den vane, så det istedet for 7 timer bliver til 8 eller 9?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar

Xiva skrev:Min pointe er at det netop er en vane sag. Men hvordan ændre jeg så den vane, så det istedet for 7 timer bliver til 8 eller 9?

Det er et godt spørgsmål? - du kan vel 'bare' lade være med at stå op!?.. har du mørklægningsgardiner?

Jeg har været på besøg hos min kære mor de sidste par dage, og der er der mørklægningsgardiner på mit gamle værelse - jeg kan mærke at jeg sover bedre og længere med dem rullet ned, end her i byen hvor jeg ikke kan mørkelægge mit soveværelse - bare en tanke?
Brugeravatar

Jeg læste et sted, også i forbindelse med træning at mørklægningsgardiner kunne gøre en del, som nævnt ovenfor.. der udover skulle man heller ikke bruge sin seng til at andet end at sove og have sex i.

kan godt nok ikke huske hvor jeg læste det men vil da lige kigge efter det.
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

SSTC.GFX skrev:Jeg læste et sted, også i forbindelse med træning at mørklægningsgardiner kunne gøre en del, som nævnt ovenfor.. der udover skulle man heller ikke bruge sin seng til at andet end at sove og have sex i.

kan godt nok ikke huske hvor jeg læste det men vil da lige kigge efter det.

Det har jeg også hørt før, jeg bruger selv en form for mørklægningsgardiner, det hjælper sgu meget. :)

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00

Kostplan: Ingen kostplan

Malke skrev:
Xiva skrev:Min pointe er at det netop er en vane sag. Men hvordan ændre jeg så den vane, så det istedet for 7 timer bliver til 8 eller 9?

Det er et godt spørgsmål? - du kan vel 'bare' lade være med at stå op!?.. har du mørklægningsgardiner?

Jeg har været på besøg hos min kære mor de sidste par dage, og der er der mørklægningsgardiner på mit gamle værelse - jeg kan mærke at jeg sover bedre og længere med dem rullet ned, end her i byen hvor jeg ikke kan mørkelægge mit soveværelse - bare en tanke?

Har mørklægnings gardiner. Og de er helt nede :)
Brugeravatar

ved ikke helt om det er her.. men det med mørklægningsgardiner bliver nævn.

http://iform.dk/velvaere/stress/10-tips ... om-aftenen" target="_blank

der er endda en undskyldning for at kæresten er nødt til at give en sex hver aften inden man skal sove
Brugeravatar

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Prøv at sluk alt elektronisk, det skal ikke stå på standby.
Derudover så syntes jeg at ZMA tilskud giver en dybere søvn.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Bork skrev:Prøv at sluk alt elektronisk, det skal ikke stå på standby.

Har også hørt at ZMA skulle give bedre kvalitets søvn - tror jeg skal teste ZMA næsten gang jeg bestiller mine drugs :8
Brugeravatar

Malke skrev:
Bork skrev:Prøv at sluk alt elektronisk, det skal ikke stå på standby.

Har også hørt at ZMA skulle give bedre kvalitets søvn - tror jeg skal teste ZMA næsten gang jeg bestiller mine drugs :8

ZMA kunne være man skulle overveje det. Malke - Skriv næste gang du bestiller, så kan vi evt lige finde ud af noget :)
Brugeravatar

MIC har også have gode/underlige oplevelser med ZMA ang søvn.

Jeg er selv begyndt at tage ZMA om morgenen her de seneste par uger, og synes faktisk det har hjulpet en del på min søvn. Falder nemmere i søvn, og føler mig lidt mere frisk. Muligvis pga jeg har sovet tungere. Vågner dog stadig engang om natten og skal op og tisse. (Føler mig som en gammel man når det er :hihi: )

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

ZMA hjælper ikke en skid på mig, men du kan da give det et forsøg.

Der er nogle gode regler man altid kan forsøge at overholde:

Helt mørkt og afkølet rum
Ingen elektronisk udstyr tændt
Stilhed
Gå i seng og stå op samme tid hver dag.

Og så er der tilskud såsom Drogens Baldrian, Melatonin og ZMA man kan supplere op med.

Men noget helt andet er; bilder du dig selv ind du skal have 8-9 timer selvom du egentlig fungerer udmærket på 7? Jeg har nogle gange faktisk haft det glimrende på trods af 6 timers søvn, men så nærmest fået overbevist mig selv om det ikke er nok og som konsekvens følt mig træt. Forskellige mennesker har forskellige søvnbehov (8800 har lige postet en lille artikel om det i min log).
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

prøv drogens baldrian som essensen også nævner. de koster 30 kr på apoteket og virker super godt på mig - jeg er lidt sensitiv mht koffein osv, så føler også jeg utroligt meget ud af disse piller. Normalt skal man tage 3-4 styk ved sengetid, men jeg nøjes med 2 og kan ikke komme ud af sengen om morgenen, fordi jeg kan blive ved med at sove :D
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

essensen skrev:ZMA hjælper ikke en skid på mig, men du kan da give det et forsøg.

Stilhed

Og så er der tilskud såsom Drogens Baldrian, Melatonin og ZMA man kan supplere op med.

Men noget helt andet er; bilder du dig selv ind du skal have 8-9 timer selvom du egentlig fungerer udmærket på 7? Jeg har nogle gange faktisk haft det glimrende på trods af 6 timers søvn, men så nærmest fået overbevist mig selv om det ikke er nok og som konsekvens følt mig træt. Forskellige mennesker har forskellige søvnbehov (8800 har lige postet en lille artikel om det i min log).

Jeg vil lige læse den der artikle. Kan godt være jeg bilder mig selv ind at jeg skal have mere end de 7 jeg får. Men det er jo fordi man læser alt det omkring 8 timer i hverdagene og 9-10 timer i weekenden, for bedst mulig restitution osv.
Brugeravatar

Støttrup skrev:prøv drogens baldrian som essensen også nævner. de koster 30 kr på apoteket og virker super godt på mig - jeg er lidt sensitiv mht koffein osv, så føler også jeg utroligt meget ud af disse piller. Normalt skal man tage 3-4 styk ved sengetid, men jeg nøjes med 2 og kan ikke komme ud af sengen om morgenen, fordi jeg kan blive ved med at sove :D

30 kr. det var ikke meget. Helt sikkert værd at prøve.

Har apoteket søndags åbent egentligt?
Brugeravatar

Xiva skrev:
Støttrup skrev:prøv drogens baldrian som essensen også nævner. de koster 30 kr på apoteket og virker super godt på mig - jeg er lidt sensitiv mht koffein osv, så føler også jeg utroligt meget ud af disse piller. Normalt skal man tage 3-4 styk ved sengetid, men jeg nøjes med 2 og kan ikke komme ud af sengen om morgenen, fordi jeg kan blive ved med at sove :D

30 kr. det var ikke meget. Helt sikkert værd at prøve.

Har apoteket søndags åbent egentligt?

Nej men det har google :P :P

Åbningstider
Man 09:30 - 17:30 Tir 09:30 - 17:30 Ons 09:30 - 17:30
Tor 09:30 - 17:30 Fre 09:30 - 17:30 Lør 09:30 - 13:00
Søn Lukket

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Xiva skrev:
essensen skrev:ZMA hjælper ikke en skid på mig, men du kan da give det et forsøg.

Stilhed

Jeg vil lige læse den der artikle. Kan godt være jeg bilder mig selv ind at jeg skal have mere end de 7 jeg får. Men det er jo fordi man læser alt det omkring 8 timer i hverdagene og 9-10 timer i weekenden, for bedst mulig restitution osv.

Ja, det er jo fordi der pludselig er opstået konsensus omkring 8 timer er det magiske tal. Faktum er dog en række lang mennesker fungerer fint på mindre søvn.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Jeg ville ikke bruge en krone på at drugrape sig selv til søvne :wink:
Personligt tæsker jeg min krop med sport og træning, så jeg bare går ud som et lys om natten.

Ifølge en dokumentar jeg så forleden på tv2 så mener eksperter at løsningen er:
Løb en aftentur og slut den af med sex eller en spiller, burde slukke dig og give en god nats søvn.

Kostplan: Ingen kostplan

essensen skrev:
Xiva skrev:

Stilhed

Ja, det er jo fordi der pludselig er opstået konsensus omkring 8 timer er det magiske tal. Faktum er dog en række lang mennesker fungerer fint på mindre søvn.

Læste artiklen. Meget interessant faktisk.
Brugeravatar

synes altid jeg sover bedst hvis man putter rent betræk på sengen og tager sig et bad inden man skal sove. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub
Ultimate Gym

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster