Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Malke skrev:Jeg tror det er en vanesag?
Da jeg boede i Sverige og studerede i Danmark, sov jeg typisk 3-4 timer dagligt i hverdagene - når det så blev weekend sov lidt 'normalt' 7-8 timer, nogle gange blev det så lidt længere
Pt. hvor sommerferien har stået på, har jeg sovet 10-12 timer og begyndt at vænne mig lidt til det - i dag har jeg konsekvent kun fået 5 timers søvn, for at gøre mig træt til i aften, i håb om at jeg kommer tidligt i seng og begynder at gå en lidt nærmere hverdags rytme når nu at studiestart begynder at nærme sig

Xiva skrev:Min pointe er at det netop er en vane sag. Men hvordan ændre jeg så den vane, så det istedet for 7 timer bliver til 8 eller 9?

SSTC.GFX skrev:Jeg læste et sted, også i forbindelse med træning at mørklægningsgardiner kunne gøre en del, som nævnt ovenfor.. der udover skulle man heller ikke bruge sin seng til at andet end at sove og have sex i.
kan godt nok ikke huske hvor jeg læste det men vil da lige kigge efter det.

Malke skrev:Xiva skrev:Min pointe er at det netop er en vane sag. Men hvordan ændre jeg så den vane, så det istedet for 7 timer bliver til 8 eller 9?
Det er et godt spørgsmål? - du kan vel 'bare' lade være med at stå op!?.. har du mørklægningsgardiner?
Jeg har været på besøg hos min kære mor de sidste par dage, og der er der mørklægningsgardiner på mit gamle værelse - jeg kan mærke at jeg sover bedre og længere med dem rullet ned, end her i byen hvor jeg ikke kan mørkelægge mit soveværelse - bare en tanke?

Bork skrev:Prøv at sluk alt elektronisk, det skal ikke stå på standby.
Derudover så syntes jeg at ZMA tilskud giver en dybere søvn.

Malke skrev:Bork skrev:Prøv at sluk alt elektronisk, det skal ikke stå på standby.
Derudover så syntes jeg at ZMA tilskud giver en dybere søvn.
Har også hørt at ZMA skulle give bedre kvalitets søvn - tror jeg skal teste ZMA næsten gang jeg bestiller mine drugs

)

essensen skrev:ZMA hjælper ikke en skid på mig, men du kan da give det et forsøg.
Der er nogle gode regler man altid kan forsøge at overholde:
Helt mørkt og afkølet rum
Ingen elektronisk udstyr tændt
Stilhed
Gå i seng og stå op samme tid hver dag.
Og så er der tilskud såsom Drogens Baldrian, Melatonin og ZMA man kan supplere op med.
Men noget helt andet er; bilder du dig selv ind du skal have 8-9 timer selvom du egentlig fungerer udmærket på 7? Jeg har nogle gange faktisk haft det glimrende på trods af 6 timers søvn, men så nærmest fået overbevist mig selv om det ikke er nok og som konsekvens følt mig træt. Forskellige mennesker har forskellige søvnbehov (8800 har lige postet en lille artikel om det i min log).

Støttrup skrev:prøv drogens baldrian som essensen også nævner. de koster 30 kr på apoteket og virker super godt på mig - jeg er lidt sensitiv mht koffein osv, så føler også jeg utroligt meget ud af disse piller. Normalt skal man tage 3-4 styk ved sengetid, men jeg nøjes med 2 og kan ikke komme ud af sengen om morgenen, fordi jeg kan blive ved med at sove

Xiva skrev:Støttrup skrev:prøv drogens baldrian som essensen også nævner. de koster 30 kr på apoteket og virker super godt på mig - jeg er lidt sensitiv mht koffein osv, så føler også jeg utroligt meget ud af disse piller. Normalt skal man tage 3-4 styk ved sengetid, men jeg nøjes med 2 og kan ikke komme ud af sengen om morgenen, fordi jeg kan blive ved med at sove
30 kr. det var ikke meget. Helt sikkert værd at prøve.
Har apoteket søndags åbent egentligt?

Xiva skrev:essensen skrev:ZMA hjælper ikke en skid på mig, men du kan da give det et forsøg.
Stilhed
Og så er der tilskud såsom Drogens Baldrian, Melatonin og ZMA man kan supplere op med.
Men noget helt andet er; bilder du dig selv ind du skal have 8-9 timer selvom du egentlig fungerer udmærket på 7? Jeg har nogle gange faktisk haft det glimrende på trods af 6 timers søvn, men så nærmest fået overbevist mig selv om det ikke er nok og som konsekvens følt mig træt. Forskellige mennesker har forskellige søvnbehov (8800 har lige postet en lille artikel om det i min log).
Jeg vil lige læse den der artikle. Kan godt være jeg bilder mig selv ind at jeg skal have mere end de 7 jeg får. Men det er jo fordi man læser alt det omkring 8 timer i hverdagene og 9-10 timer i weekenden, for bedst mulig restitution osv.

essensen skrev:Xiva skrev:essensen skrev:ZMA hjælper ikke en skid på mig, men du kan da give det et forsøg.
Stilhed
Jeg vil lige læse den der artikle. Kan godt være jeg bilder mig selv ind at jeg skal have mere end de 7 jeg får. Men det er jo fordi man læser alt det omkring 8 timer i hverdagene og 9-10 timer i weekenden, for bedst mulig restitution osv.
Ja, det er jo fordi der pludselig er opstået konsensus omkring 8 timer er det magiske tal. Faktum er dog en række lang mennesker fungerer fint på mindre søvn.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster