Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Drot skrev:Prøv at søg lidt ude fra Kbh, der er flere "små" byer i stor København, der har direkte afgang til Kbh h, med tog, eller har du bil (vilket jeg håber du ikke har da bil og Kbh er shit) tag en by nær Roskilde vej

TheGrinder skrev:Drot skrev:Prøv at søg lidt ude fra Kbh, der er flere "små" byer i stor København, der har direkte afgang til Kbh h, med tog, eller har du bil (vilket jeg håber du ikke har da bil og Kbh er shit) tag en by nær Roskilde vej
en af mine primære grunde til at flytte, var netop for at holde transporttiden nede, og jeg formoder du tænker på byer som glostrup, brønshøj osv. men de ligger for langt ude i forhold til hvad jeg sigter efter

SienZ skrev:Det bliver svært. Jeg har ledt med lys og lygte i 4 måneder efterhånden, med et budget på op til 7.000 kr., for alt mellem 1 og 3 værelses, uden held. Udlejere får typisk flere hundrede henvendelser på både facebook og boligportal, så køb virker næsten som eneste mulighed.

Grumpy skrev:SienZ skrev:Det bliver svært. Jeg har ledt med lys og lygte i 4 måneder efterhånden, med et budget på op til 7.000 kr., for alt mellem 1 og 3 værelses, uden held. Udlejere får typisk flere hundrede henvendelser på både facebook og boligportal, så køb virker næsten som eneste mulighed.
Sælg uret og køb en 3'er
Ejerlejligheder koster som minimum 1,5-2 mil. hvis det skal være nogenlunde tæt på byen. Andele kan fås til omkring 500.000-800.000 i rimelig afstand til byen.

TheGrinder skrev:Iøvrigt syntes jeg, klynkende men ærligt, at hele samfunds problemstillingen ved mangel på lejligheder til studerende i København er undervurderet og slet ikke fremhævet i medierne i den grad som den ellers burde. Politikerne vil så gerne have at alle unge får en god uddannelse, men ignorer fuldstændig det faktum, at transporten frem og tilbage fra provinsen i den grad er med til at true min og mine medstuderendes studieaktivitet. Jeg har personligt over 1½ time hver vej, og jeg er slet ikke den værst udsatte.
Udover det, som nogle af jer er inde på, er markedet stikket helt af hvilket fører til penge under bordet, unge der bliver udnyttet, snyd og manipulation osv osv.

TheGrinder skrev:Iøvrigt syntes jeg, klynkende men ærligt, at hele samfunds problemstillingen ved mangel på lejligheder til studerende i København er undervurderet og slet ikke fremhævet i medierne i den grad som den ellers burde. Politikerne vil så gerne have at alle unge får en god uddannelse, men ignorer fuldstændig det faktum, at transporten frem og tilbage fra provinsen i den grad er med til at true min og mine medstuderendes studieaktivitet. Jeg har personligt over 1½ time hver vej, og jeg er slet ikke den værst udsatte.
Udover det, som nogle af jer er inde på, er markedet stikket helt af hvilket fører til penge under bordet, unge der bliver udnyttet, snyd og manipulation osv osv.
Et konkret eksempel er fx en mistanke, som jeg mere eller mindre har fået bekræftet, er at boligsites annoncer lejligheder der slet ikke er til udlejning. Jeg er bekendt med at de får sindsyg mange henvendelser og man ikke kan forlange svar. Men jeg har flere gange været ude for hos lejebolig.dk at de annoncer til fx. nordeas ejendomme, som jeg så har kontaktet, hvorefter de har udtalt, at de ikke har haft noget ledigt i langt tid - og jeg skulle i øvrigt ikke vægter lejelejlighedernes pålidelig lige højt hver gang, da de har været udenfor lignende episoder med lejebolig før.
Penge lige ned i lommeren på dem der kan udnytte systemet - lækkert![]()
Blot noget jeg havde behov for at dele.

Moody skrev:For øvrigt har jeg aldrig forstået, hvorfor studerende mener at de skal bo centralt. Du kan få en lejlighed i Roskilde i morgen, hvis du vil. Ja transporttid er nødvendigt men sådan er det nu engang. Hvis nogen overhovedet skal have lov at brokke sig, så er det familier med 2 offentligt ansatte. De SKAL kunne bo i København af hensyn til deres nødvendighed, og der har politikerne for alvor fejlet.

The Juice skrev:Sikke noget forfærdeligt sludder
Af nysgerrighed, hvordan kom du til at bo på Østerbro?
Jeg sidder i mit letteste semester, flere gange om ugen til kl. 19 på skolen og tager afsted hjemmefra kl. 06.40

TheGrinder skrev:Nogle peger på at man burde frisætte huslejen således, at det er markedet selv der bestemmer prisen. Det er jeg direkte uenig i. Der er netop ingen tvivl om at hvis det bliver tilfældet, vil priserne eksplodere, og København vil inden længe være en by udelukkende for de rige, og studerende fra fattigere familier får reduceret deres chancer for at få taget en uddannelse markant ifølge min egen mening.
Men hvad burde så gøres? Nybyggerig af mange flere kollegieværelser vil være mit forsimplende svar, som reguleres af det offentlige med hensynstagen til nuværende bopæl og økonomiske forhold i højere grad end det er tilfældet i dag på diverse lister.
Flere af jer peger på eller hentyder til, at de unge er forkælet og godt kan nøjes med en lejlighed i fx. Roskilde. Og ja, det kan man da sikkert godt få til at fungere. Samtidig skal man blot være opmærksom på at man cutter en stor af det sociale væk - som mange mennesker har brug for, for at kunne få en dagligdag til at give mening. Man bor langt fra hele sit gamle miljø og det er ikke ligefrem fordi man kan passe det sociale betydelige bedre på sin uddannelse fordi man stadig er langt væk.
Jeg vil gerne indrømme ovenstående lyder ekstremt, men der er ingen tvivl om at, der er en del af disse konsekvenser man skal overveje.
Eksemplet med bosættelse i Roskilde, som nogle af jer peger på. Så har man formodenlig 1½ times transport om dagen. Jeg sidder i mit letteste semester, flere gange om ugen til kl. 19 på skolen og tager afsted hjemmefra kl. 06.40. Man også skal have tid til studiejob senere på 20 timer om ugen. Og som bb'er må vi ikke glemme den 'valgfrie' daglige træning som tager 1-2

TheGrinder skrev:Konstruktivt indlægAf nysgerrighed, hvordan kom du til at bo på Østerbro?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster