Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

hr_bjoern skrev: At 80% er kasein tror jeg kun er en god ting.

¨hr_bjoern skrev:Nu kan man også få proteinpulver billigere end bodylab. Dermed sagt, så har jeg selv drukket mælk efter træning i perioder hvor jeg ikke har haft råd til proteinpulver. At 80% er kasein tror jeg kun er en god ting.

CaliWali skrev:¨hr_bjoern skrev:Nu kan man også få proteinpulver billigere end bodylab. Dermed sagt, så har jeg selv drukket mælk efter træning i perioder hvor jeg ikke har haft råd til proteinpulver. At 80% er kasein tror jeg kun er en god ting.
Hvorfor tror du det er en god ting? Kan ikke se nogen fordel ved det, tværtimod.

BlåKoala43 skrev:Mælk og Whey kan ikke sammenlignes. Mælk indeholder hele 80% kasein, så noget rent valleprotein ville være langt mere optimalt at indtage efter træning. Derudover er det sikkert ikke alle, der bryder sig om at drikke et helt liter mælk efter træning.
Hvis det er inden sengetid, kunne det godt være en god idé.
CaliWali skrev:¨hr_bjoern skrev:Nu kan man også få proteinpulver billigere end bodylab. Dermed sagt, så har jeg selv drukket mælk efter træning i perioder hvor jeg ikke har haft råd til proteinpulver. At 80% er kasein tror jeg kun er en god ting.
Hvorfor tror du det er en god ting? Kan ikke se nogen fordel ved det, tværtimod.
de få studier der er lavet viser, at det er en fordel at indtage kasein fremfor valle lige efter træning. Valle stimulerer godt nok proteinsyntesen mest, men kasein hæmmer til gengæld nedbrydningen mest. En større del af vallen forbrændes også. Alt i alt er der derfor en større nettosyntese med kasein.
Et andet studie der er interessant i denne sammenhæng undersøgte diæt og styrketræning, både med og uden proteintilskud.
En gruppe overvægtige politifolk blev sat på en 12 ugers diæt, der bestod af 80% af beregnet energiforbrug. De blev delt i tre undergrupper. En kontrolgruppe og to grupper der også styrketrænede. Den ene gruppe der styrketrænede indtog samtidig et proteintilskud i form af kasein mens den anden gruppe indtog valle. Proteinindtaget var på 1,5 gram/kg.
Det interessante er ikke, at de grupper der styrketrænede og indtog proteintilskud havde et større fedttab og en større styrkefremgang end kontrolgruppen. Det kan de fleste nok regne ud! Men det interessante er, at kaseingruppen havde et større fedttab og en større styrkefremgang end vallegruppen
Mean increase in strength for chest, shoulder and legs was 59 ± 9% for casein and 29 ± 9% for whey, a significant group difference. This significant difference in body composition and strength is likely due to improved nitrogen retention and overall anticatabolic effects caused by the peptide components of the casein hydrolysate.

ominator skrev:Vil det bedste så ikke bare være at smide mælk i shaken? Så får man det hele.

Sailor skrev:BlåKoala43 skrev:Mælk og Whey kan ikke sammenlignes. Mælk indeholder hele 80% kasein, så noget rent valleprotein ville være langt mere optimalt at indtage efter træning. Derudover er det sikkert ikke alle, der bryder sig om at drikke et helt liter mælk efter træning.
Hvis det er inden sengetid, kunne det godt være en god idé.
LØGNCaliWali skrev:¨hr_bjoern skrev:Nu kan man også få proteinpulver billigere end bodylab. Dermed sagt, så har jeg selv drukket mælk efter træning i perioder hvor jeg ikke har haft råd til proteinpulver. At 80% er kasein tror jeg kun er en god ting.
Er du uvidende eller bare dum?de få studier der er lavet viser, at det er en fordel at indtage kasein fremfor valle lige efter træning. Valle stimulerer godt nok proteinsyntesen mest, men kasein hæmmer til gengæld nedbrydningen mest. En større del af vallen forbrændes også. Alt i alt er der derfor en større nettosyntese med kasein.
Et andet studie der er interessant i denne sammenhæng undersøgte diæt og styrketræning, både med og uden proteintilskud.
En gruppe overvægtige politifolk blev sat på en 12 ugers diæt, der bestod af 80% af beregnet energiforbrug. De blev delt i tre undergrupper. En kontrolgruppe og to grupper der også styrketrænede. Den ene gruppe der styrketrænede indtog samtidig et proteintilskud i form af kasein mens den anden gruppe indtog valle. Proteinindtaget var på 1,5 gram/kg.
Det interessante er ikke, at de grupper der styrketrænede og indtog proteintilskud havde et større fedttab og en større styrkefremgang end kontrolgruppen. Det kan de fleste nok regne ud! Men det interessante er, at kaseingruppen havde et større fedttab og en større styrkefremgang end vallegruppenMean increase in strength for chest, shoulder and legs was 59 ± 9% for casein and 29 ± 9% for whey, a significant group difference. This significant difference in body composition and strength is likely due to improved nitrogen retention and overall anticatabolic effects caused by the peptide components of the casein hydrolysate.
Effect of a Hypocaloric Diet, Increased Protein Intake and Resistance Training on Lean Mass Gains and Fat Mass Loss in Overweight Police Officers - Robert H. Demling, Leslie DeSanti

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster