Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Mer øm ved max ot

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Prøvede lige en uge med max ot plejer ellers at køre b2b og hol da op har aldrig været så øm i mine ben arme og skuller som efter denne uge..... Vil det sige at max ot giver mer masse end b2b..... Vil lige sige at ikke er øm i ryg og bryst.... Træner for masse og overvejer rigtig meget at gå over til max ot eller et 5 split med fri i weekenden efter sidste uges oplevelse.... Hva siger i ville jeg måske får mer masse ved et max ot eller 5 split..... Skal siger jeg har trænet i mange år ca 6 år er stadig meget spinkel men har en del styrke når man tænker på hvor spinkel jeg er. Jeg er 32 år og har også tænkt på om det ville være godt for min krop ar den får det mere tid til at restutiere i en max ot eller 5 split.... Hva siger i ? Hva er bedst for masse....

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror mest det er fordi du har lavet noget din krop ikke har været vant til. Et stort spring i volumen/intensitet kan godt give dig doms på trods af man har trænet længe og konsistent. Det betyder ikke nødvendigvis at der er større vækstpotentiale. Hvis du har trænet 6 år for masse og stadig er spinkel er det ikke programmet, men din kost den er gal med :) Og så tror jeg ikke på at din krop har brug for 6 dages restitution uanset om du kører max ot eller hvilket som helst andet 5 split..
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Heller ikke når man tager min alder i betragtning.....32 år

DOMS er IKKE en indikator for et programs effektivitet. Derudover så vil et program som MAX-OT sænke ens work capacity markant. Når man træner en muskel mindre frekvent, så falder musklens konditionering, og der er større risiko for at man bliver øm når musklen endelig rammes. Jo hyppigere man træner en muskel, jo mindre bliver risikoen for at blive øm, simpelthen for den lokale konditionering øges markant ved højere frekvens. Men alt dette har intet at gøre med om musklen vokser eller ej.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Du spiser ikke nok. Så det skal du gøre hvis du vil være stor.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Du spiser ikke nok. Så det skal du gøre hvis du vil være stor.

Hvor kan du se hvad han spiser?
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

MFL skrev:
toto_G4M3R skrev:Du spiser ikke nok. Så det skal du gøre hvis du vil være stor.

Hvor kan du se hvad han spiser?

Han kan ikke direkte se hvad han spiser, men når TS har trænet i 6 år og stadig er _meget_ spinkel, så er der en stor chance for at han ikke spiser nok :D
Brugeravatar

Reputation point: 5

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Ok spiser altså meget.... Problemet er at jeg laver for meget...ud over min træning er jeg løbeinstruktør og har et aktiv arbejde.... Men skal dansk spise mer.... Laver lige min kostplan snart....

abcd1234 skrev:Ok spiser altså meget.... Problemet er at jeg laver for meget...ud over min træning er jeg løbeinstruktør og har et aktiv arbejde.... Men skal dansk spise mer.... Laver lige min kostplan snart....

Jeg tror du misforstår. Det er i og for sig lige meget om du dagligt indtager 2000kcal eller 4000kcal, det der er relevant i denne forbindelse er om du spiser nok til at være i energioverskud, hvilket meget kunne tyde på at du ikke gør, hvis du stadigvæk er spinkel af bygning efter 6 års kontinuerlig træning. I forhold til dit mål med at tage masse på spiser du derfor ikke nok.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Jeg træner max ot og er yderst tilfreds. Kan kun anbefalde dig at prøve det i en længere periode.

Med hensyn til din spinkelhed stadig efter 6 år tyder det, som alle de andre også skriver, på at du ikke får nok kalorie.

Hvor lang tid har du trænet inden max ot....og hvad er bedst ved max ot.... Hvor har max ot givet mest masse og hvordan træner du max ot..5 eller 7 dage....

abcd1234 skrev:Heller ikke når man tager min alder i betragtning.....32 år

Der mange andre faktorer der afgør ens evne til at restituere. Søvnmængde, kost, øvrige belastninger og træningserfaring som eksempler. 32 år burde ikke være et problem.

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 210.00

Har trænet i ca 3 år.

Det jeg syntes der er rigtig lækkert ved Max ot er at træningen er kort, jeg stiger næsten til hver eneste træning på trods af at jeg cutter og så kan jeg godt lide at træne tungt med få reps.

Du kan jo ikke dele op hvor det har givet mest masse, du træner jo alle muskler så det skulle gerne følges ad. Jeg træner mellem 5 og 7 gange i ugen, så hvis jeg har overskud i weekenden så tager jeg ned og træner.

Har trænet mange forskellige programmer men er altid vendt tilbage til Max Ot principperne og det har jeg tænkt mig at blive ved med fremover.

Nu har jeg fået at vide at max ot ikke vil give mig noget masse da jeg ikke kan løfte så tungt i min max, og jeg bare skal fortsætte med min b2b for det vil give mere masse, men jeg er ret vild med den måde max ot trænes og at det er så hurtigt et program.....hva vil du sige har kørt b2b i ja hverfalde 6mdr nu .....skal jeg prøve max ot ige,,, sidst jeg prøvede stoppede jeg fordi jeg kun syntes jeg steg i ben og ikke i bryst og det er mest bryst jeg vil have...

sidst jeg prøvede stoppede jeg fordi jeg kun syntes jeg steg i ben og ikke i bryst og det er mest bryst jeg vil have...

Det er sjovt nok nøjagtigt den samme oplevelse jeg havde, da jeg kørte MAX-OT for mange år siden, lige da det kom frem. Jeg steg i styrke i ben og ryg, men faldt i styrke i alle de andre muskelgrupper. Frekvensen og volumen i MAX-OT er simpelthen for lav for langt de fleste. Og det mærker man specielt i de mindre muskelgrupper, som ofte ikke kræver den samme restitution som benene ofte gør, hvis det er blevet hamret igennem. For de flestes vedkommende bør man holde sig fra programmer hvor man kun rammer hver muskel 1 gang i ugen. Specielt hvis volumen også er lav. Muskler vokser bedre med høj volumen, og en lidt højere frekvens.
Redaktør

Styrkeliste

Ok så det i siger at max ot ikke virker for mig.... Øv var sku ellers et meget simpel program......

abcd1234 skrev:Ok så det i siger at max ot ikke virker for mig.... Øv var sku ellers et meget simpel program......

Du kan godt følge grundprincipperne i MAX-OT, og så tilpasse frekvensen en smule, så hver muskel rammes lidt oftere. Post den MAX-OT variant du kører nu, og så skal jeg prøve at ændre lidt i det, så frekvensen øges.
Redaktør

Styrkeliste

Jeg har ingen problemer i at stige i hverken bryst eller nogle af de små muskelgrupper. Jeg følger principperne 100%

Det kommer jo ikke an på hvor meget du løfter nu, det kommer bare an på at finde den vægt du kan løfte minimum 4 gange på egen hånd og maksimum 6 og når du kan løfte den 6 gange skal du stige med det laveste antal kilo som muligt. Du må også give det noget tid.. At få en muskuløs og veltrænet krop er ikke en spurt men et marathon. Og hvis du hopper fra et program med høj intensitet og høj frekvens og til max ot skal kroppen også lige vænne sig til at løfte tungt igen.

(Tilføjer lige igen) at jeg stiger næsten hver gang jeg er nede og træne selvom jeg er på diæt og i kalorie underskud.

Thomas Jagd skrev:
abcd1234 skrev:Ok så det i siger at max ot ikke virker for mig.... Øv var sku ellers et meget simpel program......

Du kan godt følge grundprincipperne i MAX-OT, og så tilpasse frekvensen en smule, så hver muskel rammes lidt oftere. Post den MAX-OT variant du kører nu, og så skal jeg prøve at ændre lidt i det, så frekvensen øges.

Tak ville være super her er mit program:

Mandag BEN
Squat 3x4-6 82,5kg
45´leg press 2x4-6 110kg
Stiff leg dead lift 2x6 52,5kg
lef curls 2x6 50kg
standing calf raise 3x6-8 52,5kg
seated calf raise 2x6-8 82,5kg

tirsdag BRYST MAVE
Incline bench press 3x4-6 21kg (på hver håndvægt)
Barbell bench press 3x4-6 47,5kg (med håndvægte er det 22,75gk på hver)
Decline bench press 2x3-6 37,5kg + stang i smit stativ
Weighted cable cruns 3x15 32kg
Leg lifts 3x15 3kg

Onsdag RYG NAKKE
Bent over barbell rows 3x4-6 40kg +stang
Close grip pull downs (v-bar) 3x4-6 65kg
Pull-ups 2x4-6 2kg
Cable rows 2x4-6 90kg
Dead lifts 3x4-6 60kg
Barbell Shrugs 2x4-6 27,5kg

Torsdag SKULLER TRICEPS
Dumbbell press 3x4-6 17,5kg (på hver håndvægt)
Straight bar military press 2x4-6 25kg + stang
Dumbbell side laterals 2x3-4 10kg (på hver håndvægt)
Real Dumbbell side laterals 2x3-6 8kg (på hver håndvægt)
Lying triceps press 3x4-6 22kg + stang
Triceps cable press down 3x4-6 25kg
Seated overhead tricep press 1x4-6 22,5kg

Fredag BICEPS MAVE
Straight bar curls 3x4-6 12,5kg + stang
Dumbbell hammer curls 3x4-6 15kg (på hver håndvægt)
Curl bar curls 2x4-6 13kg + stang
leg lifts 3x15 3kg
Weighted cable cruns 3x15 32kg

Køre også opvarming hver gang med 12, 10, 6, 3, 1 og så 3xmax

Sådan så mit program ud han du lave om på den giver mig mere fremgang på bryst, ryg, skuller og arme ?????

Det der er da stadig grundprincipperne i Max ot?

En anden ting - Vi kan ikke sidde her og fortælle dig hvad der virker og ikke virker, det er forskelligt fra person til person og det er noget man må prøve sig frem med over flere år.

Ja det er jo også et max pr program....

Hvis du henter max-ot programmet fra nettet som det er beskrevet i sin helhed, vil du kunne se at der også er en variant, hvor der trænes 3 dage med en dag fri og herefter forfra, hvis du ønsker at ramme hver muskelgruppe oftere.
Du kan f.eks hente programmet her: http://www.johnstonefitness.com/wp-content/misc/MAX-OT.pdf
Det er beskrevet på s.84 hvordan du kan træne 3 dages varianten.
Brugeravatar

Ja ok men kan ikke træne i weekenden...arbejder og efter arbejde er centeret lukket, så dur desværre ikke....ånder muligheder....

Kunne i komme med en modificeret max ot som gav mer masse på overkroppen....for ja benene får sku nok tæsk syntes jeg

Så er min kostplan skrevet ind.... skal så lige sige at jeg er 179cm og vejer 57 kg så skulle mene at jeg spiser nok.... men åbenbart ikke not hva mangler jeg ?????

Og åh Thomas Jagd du måtte godt post den MAX-OT variant, og så skal jeg prøve at ændre lidt i det, så frekvensen øges til mere masse på overkroppen....

abcd1234 skrev:Nu har jeg fået at vide at max ot ikke vil give mig noget masse da jeg ikke kan løfte så tungt i min max, og jeg bare skal fortsætte med min b2b for det vil give mere masse, men jeg er ret vild med den måde max ot trænes og at det er så hurtigt et program.....hva vil du sige har kørt b2b i ja hverfalde 6mdr nu .....skal jeg prøve max ot ige,,, sidst jeg prøvede stoppede jeg fordi jeg kun syntes jeg steg i ben og ikke i bryst og det er mest bryst jeg vil have...

Det er sjovt at det altid er benene der er for store, og brystet der halter bagefter. Det er ikke mange spørgsmål der omhandler for stor overkrop og for små ben...
Brugeravatar

Nej men mine ben får fint tæsk tro mig.....og det er overkroppen som mangler meget....

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster