Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Fistandantilus skrev:Der burde også være en "blank", ellers kan Karl Æg jo ikke stemme!

Rosenhøj skrev:Indtil videre ændrer vi da ikke på regeringsmagten...

Fistandantilus skrev:Der burde også være en "blank", ellers kan Karl Æg jo ikke stemme!

Casper.S skrev:Rosenhøj skrev:Indtil videre ændrer vi da ikke på regeringsmagten...
det er da også det eneste rigtige

Mind-Muscle skrev:Jeg ville have valgt "blankt", men nu ryger min stemme på Anders Samuelsen.

Karl Æg skrev:Mind-Muscle skrev:Jeg ville have valgt "blankt", men nu ryger min stemme på Anders Samuelsen.
My brother in arms

Hvorfor lige det parti?

Starpen skrev:Hvorfor lige det parti? Hvad tilbyder de?

Karl Æg skrev:Starpen skrev:Hvorfor lige det parti? Hvad tilbyder de?
Liberal politik som det eneste parti i folketinget.

Karl Æg skrev:Starpen skrev:Hvorfor lige det parti? Hvad tilbyder de?

Niklas! skrev:Karl Æg skrev:Starpen skrev:Hvorfor lige det parti? Hvad tilbyder de?
Kan godt følge dig i at de er det eneste liberale parti, men det kan vel føles en smule ligegyldigt at stemme på LA, da de vel ikke rigtig får udført noget ud fra deres ideologi, men blot må gå med på "de andres" forslag?

8800 skrev:Niklas! skrev:Karl Æg skrev:Starpen skrev:Hvorfor lige det parti? Hvad tilbyder de?
Kan godt følge dig i at de er det eneste liberale parti, men det kan vel føles en smule ligegyldigt at stemme på LA, da de vel ikke rigtig får udført noget ud fra deres ideologi, men blot må gå med på "de andres" forslag?
Man skal selvfølgelig stemme ud fra sine overbevisning. Man stemmer nyttemaksimerende jo.

8800 skrev:Hmm stemme blankt er ikke en mulighed i min verden. Så ville jeg nok gå efter det bedste alternativ

Niklas! skrev:8800 skrev:Hmm stemme blankt er ikke en mulighed i min verden. Så ville jeg nok gå efter det bedste alternativ
Problemet, set fra min synsvinkel, er så at det kan føles så ligegyldigt at stemme, hvis ens stemme lander på at parti der har under 5 mandater, da dette parti jo ikke får så meget at sige. Eller jo, i visse tilfælde kan det måske, men det hører vel til sjældenhederne?

8800 skrev:Niklas! skrev:8800 skrev:Hmm stemme blankt er ikke en mulighed i min verden. Så ville jeg nok gå efter det bedste alternativ
Problemet, set fra min synsvinkel, er så at det kan føles så ligegyldigt at stemme, hvis ens stemme lander på at parti der har under 5 mandater, da dette parti jo ikke får så meget at sige. Eller jo, i visse tilfælde kan det måske, men det hører vel til sjældenhederne?
Det kommer helt an på den politiske situation.

Niklas! skrev:8800 skrev:Hmm stemme blankt er ikke en mulighed i min verden. Så ville jeg nok gå efter det bedste alternativ

kk20 skrev:Niklas! skrev:8800 skrev:Hmm stemme blankt er ikke en mulighed i min verden. Så ville jeg nok gå efter det bedste alternativ
I virkeligheden så kan det jo være fuldstændig ligegyldigt om man stemmer eller ej, da ens stemme med 99,99% sansynlighed aldrig nogensinde vil komme til at have en afgørende betydning.
Men det er jo en princip-sag...

kk20 skrev:Niklas! skrev:8800 skrev:Hmm stemme blankt er ikke en mulighed i min verden. Så ville jeg nok gå efter det bedste alternativ
I virkeligheden så kan det jo være fuldstændig ligegyldigt om man stemmer eller ej, da ens stemme med 99,99% sansynlighed aldrig nogensinde vil komme til at have en afgørende betydning.

Fistandantilus skrev:Tror borgerligt centrum får flere stemmer end LA.

Niklas! skrev:F.eks. som i Karl Æg's tilfælde. Han vil stemme LA. VK(O) behøver ikke LA for at have flertallet pt. Men LA støtter VK(O) alligevel. Men det er vel meget begrænset hvad de kan have at sige, eftersom regeringen ikke har brug for dem. Derfor kan det syntes nytteløst at stemme på dem.

Niklas! skrev:kk20 skrev:Niklas! skrev:8800 skrev:Hmm stemme blankt er ikke en mulighed i min verden. Så ville jeg nok gå efter det bedste alternativ
Du må da gerne lige uddybe din mening om hvorfor det ikke vil være afgørende?

Karl Æg skrev:Niklas! skrev:F.eks. som i Karl Æg's tilfælde. Han vil stemme LA. VK(O) behøver ikke LA for at have flertallet pt. Men LA støtter VK(O) alligevel. Men det er vel meget begrænset hvad de kan have at sige, eftersom regeringen ikke har brug for dem. Derfor kan det syntes nytteløst at stemme på dem.
Det er en rigtig god pointe og noget jeg har brugt lang tid på at diskutere med js_h i en tilsvarende tråd. Idet jeg synes det er et overstået kapitel, føler jeg dog ikke for at starte den debat op igen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster