Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1415
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Mistænkt for doping

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB'ers

Min familie mistænker mig for at bruge ulovlige midler i min træning, dette er samtaleemne hver gang jeg besøger dem - det går mig ekstremt på. Er det muligt at købe en dopingtest i håndkøb, ala en graviditetstest?

På forhånd tak.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Inglewood

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nej, det kan ikke købes i håndkøb - men du kan få lavet en androgen status hos din læge.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Ring til lægen og forklar hvordan tingene hænger sammen, og spørg om du ikke kan få foretaget en blod -og urinprøve. Resultaterne af prøverne vil komme i løbet af nogle dagene - husk at sige det skal være skriftligt.

Edit: Der kom en mig i forkøbet.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg gik til min læge og sagde jeg gerne ville have taget en blodprøve og målt hormonbalancer i den forbindelse at det skulle være en uofficiel doping test. Da jeg så fik resultaterne var der en lille kommentar med hvor hun forklarede hvordan tallene ville have set ud hvis jeg havde taget diverse medikamenter, i forhold til hvordan de faktisk så ud (dvs. normale) :) så det kan man sagtens.

Men hvad er det også for et lorte emne? Det er fint de spørger og er nysgerrige (og måske bekymrede) men at de bliver VED når du har fremlagt din sag, det er da noget pis
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tak for svarene. Det bliver løsningen så - må bare få taget en sådan test.
Dingo: Lad os bare blive enige om, at det er belastende - netop derfor jeg vil gøre noget ved det.. Tror bare det er deres tilgang til det: at prøve at appellere til min samvittighed, for så til sidst at indrømme. Samme fremgang blev brugt, da jeg var en bølle som yngre.. :lol:
Brugeravatar

Uskyldig til det modsatte er bevist er der desværre ikke mange der går ubetinget ind for.
Nubretpumper
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Misterhamper skrev:Uskyldig til det modsatte er bevist er der desværre ikke mange der går ubetinget ind for.

Ja det er hamrende sørgeligt.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Jeg har været (er?) i samme sko som dig M.R.J :) ... Mine søstre er overbevist om at jeg tager diverse medikamenter - og selvom det er træls at høre på, så prøver jeg et eller andet sted bare at se det som et kompliment på at man er blevet større end man har været :) ...
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Det er nok ikke uden grund at de har mistanke, da det nu er så mange der "snyder" med at tage doping, men det er nok også deres uvidenhed der gør at de tror at du tager noget.
Folk der ser at en der har fremgang, og får mere tydelige muskler, de tror at man snyder, fordi de ikke selv har diseplin nok til at selv kunne haft gjort det.
Få nu den test, og når du har resultatet, så vis det til dem, uden at hidse dig op.
Så er det dig der har "vundet" og har æren i god behold...........pøj pøj med det.
Yeah - Ubehageligt !!
Citat: Asbjørn Riis

Du kan se ind i MIN LOG her
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Torshavn (Færøerne)

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (1)

svabbi skrev:Det er nok ikke uden grund at de har mistanke, da det nu er så mange der "snyder" med at tage doping, men det er nok også deres uvidenhed der gør at de tror at du tager noget.
Folk der ser at en der har fremgang, og får mere tydelige muskler, de tror at man snyder, fordi de ikke selv har diseplin nok til at selv kunne haft gjort det.
Få nu den test, og når du har resultatet, så vis det til dem, uden at hidse dig op.
Så er det dig der har "vundet" og har æren i god behold...........pøj pøj med det.

QFT. Har ikke tal på, hvor mange gange den lokale center-brian har spurgt ..; "Hvad er du på?". Suk. Men det værste er nu engang alle de "almindelige" mennesker, som ikke fatter en bjælle. Der er nemlig ikke mange mennesker, som har disciplin nok til selv at opnå noget som helst med deres krop, andet end en dejlig fed ølvom og derfor er der naturligvis heller ikke andre der kan ](*,)

PS: Du må lige opdatere når din familie ser den negative test, vil da gerne høre hvad de så har at sige. GL
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Lyder som om, at der er mangel på tillid og gensidig respekt på nogle punkter i din familie. Selvom at udmeldingerne bunder i bekymringer og omsorg, skal man som forældre også acceptere, når man har fået et svar og respektere det svar, som man har fået. Nogle forældre lærer det, nogle forældre lærer det aldrig.

Jeg ville ikke bekymre mig om at bevise noget for dem, ville lade dem tro på, hvad jeg sagde eller lade være. Men jeg har også været hudløst ærlig evigt og altid, så der er ingen tvivl for dem om, at jeg siger sandheden, hver gang de spørger om noget.
Brugeravatar

Reputation point: 145

Misterhamper skrev:Uskyldig til det modsatte er bevist er der desværre ikke mange der går ubetinget ind for.

Det er så heller ikke alle tilfælde den kan bruges. Hvis en gut i mit center voksede 15 kg lean mass på 2 måneder og påstod han var clean, så ville jeg ikke tro på ham over en dørtærskel (men det er jo så min mening og det kan han vel være ligeglad med, jeg kender ham jo ikke).
Der er forskel på "uskyldig til modsatte er bevist" og så bare at være naiv.

men det er en anden diskussion..
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Er man overvægtig, skal man mobbes med det. Hvis man så gør noget ved det, og taber nogle kg, så bliver der råbt ANOREKSI! Hvis man cykler, er man et EPO-vrag. Og hvis man vokser i muskelmasse som følge af vægttræning, er man en krudt-abe!

Sådan er der desværre nogen, der ser på det. Det skyldes ofte deres egen usikkerhed/deres misundelse over andre folks hårdt tjente resultater. De fleste, der siger sådan, har aldrig prøvet at træne, og ved dårligt nok, hvad doping er.

Som udgangspunkt bør en person, der er totalt clean, være ligeglad med sådanne beskyldninger. I praksis er det bare svært.

I ekstreme tilfælde ville jeg indhente en attest fra min læge (ligesom andre har nævnt i denne tråd). Samtidig må jeg dog sige, at jeg ville blive rasende, hvis min nærmeste familie ikke stolede på mit ord.

MMS357 skrev:Er man overvægtig, skal man mobbes med det. Hvis man så gør noget ved det, og taber nogle kg, så bliver der råbt ANOREKSI! Hvis man cykler, er man et EPO-vrag. Og hvis man vokser i muskelmasse som følge af vægttræning, er man en krudt-abe!

Sådan er der desværre nogen, der ser på det. Det skyldes ofte deres egen usikkerhed/deres misundelse over andre folks hårdt tjente resultater. De fleste, der siger sådan, har aldrig prøvet at træne, og ved dårligt nok, hvad doping er.

Som udgangspunkt bør en person, der er totalt clean, være ligeglad med sådanne beskyldninger. I praksis er det bare svært.

I ekstreme tilfælde ville jeg indhente en attest fra min læge (ligesom andre har nævnt i denne tråd). Samtidig må jeg dog sige, at jeg ville blive rasende, hvis min nærmeste familie ikke stolede på mit ord.

Det kan vist ikke siges meget bedre, good post =D>
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

MMS357 skrev:Er man overvægtig, skal man mobbes med det. Hvis man så gør noget ved det, og taber nogle kg, så bliver der råbt ANOREKSI! Hvis man cykler, er man et EPO-vrag. Og hvis man vokser i muskelmasse som følge af vægttræning, er man en krudt-abe!
.

Min opfattelse er at der oftest er større opbakning om mere velsete præstationer som vægttab og ønsket om bedre kondi, hvorimod netop ønsket om større muskler forbindes med egoisme, behov for kompensation og mistanke om doping... :? ](*,)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Hvor lang tid tager det at få et svar på sådan en prøve/test ?
Yeah - Ubehageligt !!

Brugeravatar

Styrkeliste

Alt efter hvad du skal have målt tager det nok +2 uger medmindre det er en hastesag.

Men 2-4uger for de fleste ting.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

Nu er mere end en måned siden.
Hvis svaret er kommet og du ikke gider skrive resultatet, så er det sikkert ikke så godt resultat....vel ?
Yeah - Ubehageligt !!

Brugeravatar

Styrkeliste

svabbi skrev:Nu er mere end en måned siden.
Hvis svaret er kommet og du ikke gider skrive resultatet, så er det sikkert ikke så godt resultat....vel ?

Eller også søgte han bare hjælp på tidspunktet, og har ikke tænkt på at gå ind og skrive resultatet ind? - det var jo ikke for at bevise noget på boardet, men overfor sin familie, at han søgte hjælp....
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Har haft præsis samme problem, men fik at vide af lægen at en doping test vil koste 1200 kr. så bestemte mig for at leve med det, og går nu istedet for og siger "Så lad os lave en aftale; jeg får lavet en test, er den positiv, betaler jeg, og du får 1000 kr. oveni, men er den negativ, betaler du testen" Der er endnu ingen der har turde stå ved deres mening efter jeg har sagt det. Så om ikke andet må du prøve at sige noget i den retning, eller ryste på hovedet og tænke "tjah de burde lære lidt mere om kost, træning og hvile, så ville de slet ikke tænke i de baner".
Rigtige mænd klarer sig uden roids!

Geografisk sted: Dybvad

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00

Vi er vel alle blevet mistænkt for brug af doping før eller siden, ellers bliver de fleste af os det vel.
Sådan er det bare, lev med det. Det kan da os være ligemeget hvad andre tænker. Det generelle syn på os pumpere er der langt værre. Folk dømmer os ofte bare ved at kigge på os og får med det samme masser fordomme over for os. At man så bliver mistænkt for doping, ja, træls, men hva faen'. Ta det som et kompliment!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

En af mine veninder fortalt mig for nyligt at der faktisk er rigtig mange rundt omkring i min by der tror jeg er på krudt.. også folk jeg ikke kender. Og jeg er ikke voldsomt stor, jeg har bare altid været den lille, ultra tynde dreng med briller og flapører :lol: men mange af dem er sådan set folk jeg ikke kender andet end pr. navn så det gør mig jo ik noget. Det er bare vildt hvor meget folk snakker :^o
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Hej med jer, så lige tråden var opstartet igen - beklager ikke lige at have fulgt op!
Afslutningen blev, af min læge ikke ville lave en androgen-test og at en dopingtest kostede 12xx,- kr. Da jeg er studerende, synes jeg ikke lige jeg vil ofre den slags penge på en sådan test, for igen om et ½ år efter fremgang, igen vil blive klandret? :)

Situationen blev til at jeg sagde til min familie: Føler I at det går jer på, at I tror jeg gambler med mit helbred med AS, så må I hjertens gerne teste mig i hoved og røv for egen regning - kan I leve uden at få svaret, så er det også fint.

Det at jeg sagde det, føler jeg har gjort dem mere overbevidst - jeg er da i hvert fald ikke blevet bedt om at aflægge prøve..
Brugeravatar

Det følger med når man tager sin træning seriøs. Får også tit den slags beskyldninger, både af min familie, mine venner og folk jeg ikke kender i byen.

Fuck det! :mrgreen:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Det er vist meget almindeligt at man bliver mistænkt for brugen af doping af familie, venner, bekendte og folk man ikke kender. Jeg har selv prøvet det en masse gange. I starten blev jeg sur, når nogen "anklagede" mig for brug af doping, da jeg altid har arbejdet hårdt for mine resultater og aldrig taget den lette vej! I dag forklarer jeg blot folk, at man kan kommer langt uden brug af doping. Jeg hæfter mig ved, at anklager altid kommer fra folk, der er svagere/mindre end en selv. Mange har et urealistisk forhold til, hvor langt man kan nå uden brug af doping. Man behøver ikke være dopet for at bænke 100 kg og curle 50 kg. Der er heldigvis mange, der er seriøse med deres træning og med den indstilling kan man komme meget langt. :dance:
Sidst rettet af Legkongen 5. sep 2010, 11:17, rettet i alt 1 gang.
No doping, no suits, no straps - just RAW!

"Take your time and do it right – you don’t really need all that fancy stuff as shirts and drugs – you should take your time and do it right (James Henderson)".
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers/Århus

Træner her: AK Frem
Fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 197.50
- Squat: 255.00
- Dødløft: 310.00

Kender det godt! Fucking irriterende, og selvom min familie ikke spørger til det mere, så er der sikkert nogle som stadig tror jeg ikke er naturlig.

Plus man altid får en eller anden åndssvag kommentar fra vennerne hvis man er i byen f.eks. Jeg er bare begyndt at være ligeglad, gider ikke engang forsvare det mere :P

Legkongen skrev:Det er vist meget almindeligt at man bliver mistænkt for brugen af doping af familie, venner, bekendte og folk man ikke kender. Jeg har selv prøvet det en masse gange. I starten blev jeg sur, når nogen "anklagede" mig for brug af doping, da jeg altid har arbejdet hårdt for mine resultater og aldrig taget den lette vej! I dag forklarer jeg blot folk, at man kan kommer langt uden brug af doping. Jeg hæfter mig ved, at anklager altid kommer fra folk, der er svagere/mindre end en selv. Mange har et urealistisk forhold til, hvor langt man kan nå uden brug af doping. Man behøver ikke være dopet for at bænke 100 kg og curle 50 kg. Der er heldigvis mange, der er seriøse med deres træning og med den indstilling kan man komme meget langt. :dance:

Er det virkelig muligt at bænke 100 kg uden brug af doping? :-k :rolleyes:
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Indlæg slettet af admin.
Sidst rettet af Skull and bones 4. feb 2012, 22:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Hvis man har rent mel i posen, så er det jo ikke dit problem, men skeptikerne som har et problem. Ingen grund til at gå så meget op i det :) Naturligvis er det anderledes når det er familie, men håber du kan se min pointe :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster