Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

bodydesign skrev:mors dag er for idioter.
netop bare et opreklameret fænomen, som viser hvordan folk ikke tænker over hvad de egentligt gør, men bare gør som flokken.
At give blomster, er også for idioter, du kan ikke bruge blomster til noget, du giver faktisk bare en person en byrde, i og med at de får noget de skal passe på, for at fremvise en gensidig taknemmelighed.
Hvorfor er der pres på at man skal give noget, til andre, en helt bestemt dag? Hvis man har lyst til at være taknemmlig for en person, viser man det igennem dagligdagen og ens normale adfærd.
Fordi du giver en bukket blomster, gør det dig ikke til en bedre person, faktisk bare en person som prøver at manipulere folks følelser for dig, til det bedre.
Det minder mig om alle de idioter som sender penge til alt mulig slags velgørenhed, uden at vide en skid om hvordan eller hvad de helt præcis støtter. Størstedelen af folk, støtter velgørenhed, blot for at det kan virke som en form for syndsforladelse, og få deres omgangskreds til at se på dem som gavmilde personer, som tager hensyn til dem som har mindre end dem selv.
Sandheden er at vi kun er behælpelige fordi vi forventer selv at få mere tilbage, det er en slags byttehandel, hvor begge parter giver noget der ikke har meget værdi for dem selv, men som har stor værdi for den anden.
Og det er da smart nok, men forstår bare ikke hvorfor folk skal få det til at lyde som om at der er mere i det.
Men jeg synes ikke du kan gå ind og generalisere og sige, at blomster bare er en byrde, man ikke kan bruge til noget. Personligt er jeg også fuldstændig ligeglad med blomster, men mange kvinder elsker at få blomster, og for dem er det noget meget personligt 
netop bare et opreklameret fænomen, som viser hvordan folk ikke tænker over hvad de egentligt gør, men bare gør som flokken.
At give blomster, er også for idioter, du kan ikke bruge blomster til noget, du giver faktisk bare en person en byrde, i og med at de får noget de skal passe på, for at fremvise en gensidig taknemmelighed.
Hvorfor er der pres på at man skal give noget, til andre, en helt bestemt dag? Hvis man har lyst til at være taknemmlig for en person, viser man det igennem dagligdagen og ens normale adfærd.
Fordi du giver en bukket blomster, gør det dig ikke til en bedre person, faktisk bare en person som prøver at manipulere folks følelser for dig, til det bedre.
Det minder mig om alle de idioter som sender penge til alt mulig slags velgørenhed, uden at vide en skid om hvordan eller hvad de helt præcis støtter. Størstedelen af folk, støtter velgørenhed, blot for at det kan virke som en form for syndsforladelse, og få deres omgangskreds til at se på dem som gavmilde personer, som tager hensyn til dem som har mindre end dem selv.
Sandheden er at vi kun er behælpelige fordi vi forventer selv at få mere tilbage, det er en slags byttehandel, hvor begge parter giver noget der ikke har meget værdi for dem selv, men som har stor værdi for den anden.
Og det er da smart nok, men forstår bare ikke hvorfor folk skal få det til at lyde som om at der er mere i det.

Mark101 skrev:Hahahahahahaha. Der er så meget jeg har lyst til at modargumentere. Men det er tiden jeg manger. Så i stedet må du nøjes med den her:

Omerta skrev:Du tænker sgu for meget over det![]()
Tregub0502: Din modargumentation var desværre tyndere

Tregub0502 skrev:bodydesign skrev:mors dag er for idioter.
Not really in the mood, huh?![]()
Jeg tror ikke helt, du ved, hvad du snakker om. At dømme ud fra dine udtalelser må du også hade julen, fødselsdage, konfirmationer, indsamlinger, brylupper osv - du virker lidt som en livshader.
Du er lidt dygtig til at sætte folk i bås, og det fungerer sikkert også godt for dig i de fleste situationer, men lige nu må jeg altså ærligt sige, at det da er det tåbeligste, jeg nogensinde har hørt.
Min mor elsker blomster. Allerede dér har jeg slået din hovedpåstånd ned - nemlig at blomster er en byrde.
Det virker lidt som om, at du ikke selv har råd til - eller nogen mennesker at give - blomster, siden du har lyst til at pille andre, der giver blomster, ned.
Desuden - hvis jeg er rig, og giver en milliard til den tredje verden, fordi jeg har brug for at få det godt med min selv. Hvorfor skulle jeg så ikke gøre dette? Bottom line er ... afrikanerne bliver glade, jeg bliver glad - altså er alle involverede parter glade... Undtagen dig... Manden på sidelinjen, der sidder og kaster med tungt skyts efter hverdagens helte, der blot vil have det godt med sig selv og sin omgangskreds.
Og hvorfor skulle man ikke forsøge at få andre til at synes om en? Det er jo det, det hele handler om. Menneskelige relationer. Når du siger sådan, så kan alt jo fortolkes som et forsøg på at manipulere med andre. Fordi jeg laver dig en kop kakao, kan det da godt betyde, at jeg synes du skal have en kop kakao, og ikke, at jeg vil manipulere dig til at elske mig, fordi jeg er sååååååå sød. Fordi din mormor giver dig en striksweater i julegave (hvis du får nogen, julehader), kan det da også godt betyde, at hun elsker dig, og har søde hensigter, i stedet for at hun vil manipulere dig til at besøge hende oftere, så hun rigtig kan få noget kvalitetsselskab.
Jeg tror, at du her åbent må indrømme, at du har taget munden for fuld. Alle folk er ikke ens, og du kan simpelt hen ikke kategorisere folk på den måde dér.

bodydesign skrev:Du siger jeg sætter folk i bås, mens du selv iscenesætter mig som personen der er sådan, og sådan..
Ja det er ikke det mest positive indlæg nej, så meget har du forstået. Men ud fra det du har skrevet, virker du i mine øjne heller ikke som typen som vil forstå det jeg skriver, blot fordi det strider imod dine generelle synspunkter.
Og nej jeg er ikke en livshader eller speciel negativ person, jeg nyder min hverdag, og forstår simpelhed ikke hvorfor nogle dage skal gøres mere specielle end andre. Alle dage, er en ny dag, ikke min fødselsdag, ikke mors dag, ikke nogen tidligere dag, også selvom det er samme måneds/dags-dato. Jeg er født 1 gang, det vil sige jeg har 1 fødselsdag, at der så 1 år senere kommer en dag som vejrmæssigt har potentiale til at ligne den, betyder ikke at min fødselsdag har noget med den at gøre.
Nu er jeg opdraget med almindelig fødselsdag, jul osv. som så mange andre danskere. Men har ærligt talt aldrig set grund til at vi skal være åh så glade, og gavmilde på disse dage, i forhold til alle andre dage på året.
Jeg vil gerne spørge: Hvorfor skal jeg købe en blomst til min mor, lige præcis i dag, og så gøre det igen næste år, og så næste år igen osv.?
Til det kan du kun svare: Fordi det gør man bare.
Og det kan godt være din mor og mange andres mødre er glade for blomstre, men derfor betyder det jo ikke at det ikke er en byrde. At få børn er også en byrde, at få hund er også en byrde, men en byrde som vi fra naturens side er glade for at vi kan holde. Og i sær kvinder, har fra naturens side, en god evne til at tage sig af liv(igen børn, hunde, blomster, deres urtehave, whatever).
Du skriver at jeg kaster med tungt skyts mod hverdagens helte, du må gerne lige læse hele min første besked igennem igen. Og hvis du har en iq på over 80, vil jeg generelisere så groft, til at sige at du burde forstå at jeg netop ikke har noget imod folk som gør gode ting i hverdagen. Jeg skriver at jeg godt ser det smarte i det, men blot at folk skal tænke noget mere over hvorfor fanden de egentligt gør det, og hvorfor man som eksempel skal være ekstra "hverdagshelt" på nogen bestemte dage.
Har ikke tænkt mig at svare yderligere på dette, så håber du forstår mine synspunkter nu hvor de skulle være vel forklaret.
og for lige at få Morten og Peter med, skriver jeg kort min holdning: Går ikke ind for at der skal være nogen skemasat orden, i hvornår jeg skal gøre noget positivt for andre mennesker, går ind for at man bruger sin logik, og ikke bare gør noget fordi andre gør det, eller fordi man føler at man SKAL.
have a nice day

Neut skrev:--> Bodydesign
Kan sagtens relatere til at specielle mærkedage er noget underligt noget. Men at folk er idioter fordi de giver deres mor en blomt på mors dag er da lidt dumt at sige.
Personligt er jeg ikke god nok til at give min mor blomster eller lige jeg elsker hende osv. Men denne ene dag hjælper mig med at huske den person som nok har betydet mest i mit liv.
Hvad jeg prøver at sige er, slap af lad vær med at tænke for meget over det og giv din mor en blomst, hun vil blive glad for det

Detorian skrev:DET ER EN ORDRE MO(ther)FO(minus O plus ucker)'s!

Moqensen skrev:Bodydesign:![]()
Mutter elsker mors dag, og føler at hun i hvert fald skal have extra påskønnelse den dag, så derfor giver man hende det. Det er jo for fanden hende der har født en.

bodydesign skrev:Moqensen skrev:Bodydesign:![]()
Mutter elsker mors dag, og føler at hun i hvert fald skal have extra påskønnelse den dag, så derfor giver man hende det. Det er jo for fanden hende der har født en.
Du er da den man burde grine af, tør smilet af den smiley.
Prøv nu lige at læse mine posts igennem igen, så vil du forstå at jeg bestemt ikke mener at man skal være en nar over for sin mor e.l. Jeg mener blot at det er et plat koncept at man skal være noget man ikke er i hverdagen for hende, fordi det er en "særlig" dag.
"det er jo for fanden hende der har født en" , og derfor skal man give hende blomster en bestemt dag hvert år? Håber ikke du selv mener det er en gennemtænkt pointe, fordi så får vi problemer med at forsætte debatten.
Og self elsker en mor da mors dag, det er ret logisk. Men igen, denne glæde kunne lige så godt være spredt ud over alle hverdage, så hun generelt bare kunne føle sig lidt mere værdsat og glad(og de 1000 andre føleser som hun åbenbart får ud af en bukket blomster eller andet overflødigt ragelse)

Moqensen skrev:bodydesign skrev:Moqensen skrev:Bodydesign: :lol:
Du er da den man burde grine af, tør smilet af den smiley.
Prøv nu lige at læse mine posts igennem igen, så vil du forstå at jeg bestemt ikke mener at man skal være en nar over for sin mor e.l. Jeg mener blot at det er et plat koncept at man skal være noget man ikke er i hverdagen for hende, fordi det er en "særlig" dag.
"det er jo for fanden hende der har født en" , og derfor skal man give hende blomster en bestemt dag hvert år? Håber ikke du selv mener det er en gennemtænkt pointe, fordi så får vi problemer med at forsætte debatten.
Og self elsker en mor da mors dag, det er ret logisk. Men igen, denne glæde kunne lige så godt være spredt ud over alle hverdage, så hun generelt bare kunne føle sig lidt mere værdsat og glad(og de 1000 andre føleser som hun åbenbart får ud af en bukket blomster eller andet overflødigt ragelse)
Hvorfor burde man grine af mig, kære bodydesign? :lol:
Hvem siger noget om at være en nar overfor sin mor?
Det er ligemeget om konceptet er plat. Mor bliver glad for gave på mors dag = mor får en gave på mors dag = mor bliver glad. Det er ikke så svært at forstå? Eller hvad?
Og hvem snakker om at glæden ikke kan spredes over flere dage?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster