Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1125
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1122

Følg bodybuilding.dk på

Motivation! :(

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej drenge på bb.

Jeg elsker at træne virkelig meget, har altid haft musik som en hobby, men da træningen kom for 1½ år siden har det helt klart også taget en kæmpe del af min fritid! :).

MEN.. For 2 uger siden vil jeg sige at det er begyndt at gå lidt ned af bakke, plejer normalt at træne 5-6 gange ugentligt i center, men har kun trænet 3 gange i center og 1 gang hjemme her de sidste to uger.. Det er ikke for at beklage mig overhovedet at jeg begynder at skrive, for det er jo helt min egen skyld :D men ville bare lige ha' jer til at fyre lidt af der giver jer motivationen så jeg kan få den på plads igen og gå i center som det første i morgen!

FYR LØS! :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Jeg synes du skal stoppe med at træne.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:Jeg synes du skal stoppe med at træne.

Jeg synes du skal stoppe med at lukke lort ud.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Thegame skrev:

Jeg synes du skal stoppe med at lukke lort ud.

Gider du moderere dit sprog?

OT, jeg synes Thegame har en pointe, til dels. Hvis du har svært ved at se, hvad formålet er ved at bruge så mange timer nede i centeret, syntes jeg du burde 'take a step back' og tænke over hvorfor du gør det. Det nytter ikke at tvinge sig selv derned, 6 gange om ugen, hvis du kan være tilfreds med at køre nogle basis øvelser 3 gange om ugen.

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Tror da vi alle jævligt rammer en down periode. 2 uger efter 1½ år lyder sku ikke så slemt, du har endda været nede og træne 4 gange i løbet af den her tid :) normalt får jeg selv abstinenser efter at træne hvis jeg har været inaktiv i en kortere periode

når jeg ligger derhjemme på sofaen og ser TV kan jeg få helt dårlig samvittighed over jeg ikke bruger min tid bedre. 1 enkelt time om morgenen i centeret, og humøret resten af dagen er pludselig langt bedre

næste gang du stener derhjemme og er doven, så prøv at spørg dig selv hvad du får ud af IKKE at tage ned og træne en times tid. det eneste på min plus side er at det er så deeejligt at ligge her på sofaen og se TV serier. minus siden ved IKKE at træne er langt længere. jeg bliver doven, slappere, får dårlig samvittighed og meget mere

plus siden ved at tage ned og træne er langt længere. minder om minus siden ved ikke at træne. du bliver flottere, får mere energi, sundere, bedre samvittighed bagefter osv osv. ALT dette bare ved at hive dig selv afsted. så snart man er dernede kører træningen bare derudaf.

fokuser på hvor dårligt du vil have det ved at dovne videre resten af dagen, og fokuser derefter på hvor NICE det ville være om 60 minutter når du er kommet hjem, efter du har hevet dig selv afsted ud af døren. det behøver ikke være et monster træningspas, bare du kommer afsted kan du tegne et flueben på alle de ting der er ved plus siden ved at træne

det med at fokusere på det dårlige ved dovenskab, og det positive ved at tage handling, er selv noget jeg bruger til træning, lektier, arbejde og lignede ting hvor man nemt kan lave overspringshandlinger

efter jeg har overbevidst mig selv om at hive mig selv afsted, plejer jeg at smække en eller anden youtube video på der motiverer mig. som regel med nogen med en fysik jeg selv sigter efter som forbillede
Brugeravatar

Amatører har brug for motivation.
professionelle motivere sig selv.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

Lentz skrev:Amatører har brug for motivation.

Er du sarkastisk eller selvmodsigende, jeg er ikke helt sikker :P når professionelle motiverer sig selv er det sku nok også fordi de har brug for det
Brugeravatar

Donnert skrev:

Er du sarkastisk eller selvmodsigende, jeg er ikke helt sikker :P når professionelle motiverer sig selv er det sku nok også fordi de har brug for det

Meningen er at en amatør skal skaffe udefrakommende motivation i form af Events - seminarer - film osv.
en professionel motivere sig selv ved tanken.

Ved at forestille sig ting, føle på dem.

Hvis du kan følge mig :)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg

Sportshøjskolen

Styrkeliste

Lentz skrev:
Donnert skrev:

Meningen er at en amatør skal skaffe udefrakommende motivation i form af Events - seminarer - film osv.

Ah ja kan til dels godt følge dig :) selvom jeg som amatør mest motiverer mig selv ved at tænke anderledes omkring det at træne kontra ikke træne. Self hjælper det også at se en træningsvideo i ny og næ. Men kan da godt forestille mig at mange pro's hører noget hård rock eller ser et eller andet som, af en eller anden grund, kan motivere dem. måske er de vokset op med rocky film eller ACDC feks. lige til at psyke dem selv helt op inden træning eller et stævne :)
Brugeravatar

Donnert skrev:
Lentz skrev:
Donnert skrev:

Ah ja kan til dels godt følge dig :) selvom jeg som amatør mest motiverer mig selv ved at tænke anderledes omkring det at træne kontra ikke træne. Self hjælper det også at se en træningsvideo i ny og næ. Men kan da godt forestille mig at mange pro's hører noget hård rock eller ser et eller andet som, af en eller anden grund, kan motivere dem. måske er de vokset op med rocky film eller ACDC feks. lige til at psyke dem selv helt op inden træning eller et stævne :)

Du skal ikke se Amatør / professionel som værende hvem der klarer sig bedst.
Den sætning jeg sagde gælder alle livets aspekter, at være en god far, at få succese i business or what ever...

Hvis du opholder din motivation bare ved tanken og følelsen af du kan se hvad du opnår så er dit mentale som en professionel.
Hvis du er afhængig af diverse motivations videor hele tiden for at få dig igang og til at træne så er du amatør :)

Det skal ikke ses sort / hvidt :)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg

Sportshøjskolen

Styrkeliste

Folk bliver som regel sure, når jeg poster den her. Ikke desto mindre, så virker det på mig.

http://www.MTFU.org
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Comedian skrev:Folk bliver som regel sure, når jeg poster den her. Ikke desto mindre, så virker det på mig.

+1
Har du læst bogen? :)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg

Sportshøjskolen

Styrkeliste

Lentz skrev:
Comedian skrev:Folk bliver som regel sure, når jeg poster den her. Ikke desto mindre, så virker det på mig.

+1
Har du læst bogen? :)

Nope.

Jeg besluttede mig at budskabet implicit måtte være, at man ikke har brug for en bog :lol:

Brugeravatar

Jeg synes faktisk Legend har en meget god pointe. Hvis man efter 1½ års træning har svært ved at motivere sig selv til at træne, så burde man måske overvejede om det er den rette hobby man har fundet sig. Jeg synes det virker som om alt for mange gør det er sur pligt. Hvis man elsker sin træning, så behøver man ikke motivation for at komme afsted og få trænet. Dermed ikke sagt, at motiverende videoer, billeder, bøger etc. ikke har sin plads i forhold til træning. Det er da fint, hvis ens lyst til at give den gas i træningen får et ekstra skub ved at se den slags. Men hvis træning virker som et arbejde, noget man skal igennem fordi man gerne vil have en veltrænet krop, så burde man måske overveje om det er det værd. Træningen burde være et glædesmoment i sig selv. Noget man ser frem til i en hverdag som i forvejen er fyldt med sure pligter.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Ja, og rå citroner burde smage af enhjørningespyt og hvis man nusser en dværg i håret giver det held og lykke indenfor de efterfølgende 24 timer.

Det ville alt sammen være meget rart, men sådan er det desværre ikke. Højt niveau af træning skal selvfølgelig være præget af tilsvarende motivation, men at holde op med at træne i det hele taget er en dårlig idé. Se det som en investering i din fremtid i stedet for og sæt prioritering og målsætning derefter.

Brugeravatar

Comedian skrev:Ja, og rå citroner burde smage af enhjørningespyt og hvis man nusser en dværg i håret giver det held og lykke indenfor de efterfølgende 24 timer.

Det ville alt sammen være meget rart, men sådan er det desværre ikke. Højt niveau af træning skal selvfølgelig være præget af tilsvarende motivation, men at holde op med at træne i det hele taget er en dårlig idé. Se det som en investering i din fremtid i stedet for og sæt prioritering og målsætning derefter.

Jo, men der er mange andre former for træning. Hvis vægttræning går hen og bliver sur pligt, så kunne man jo finde en anden fysisk udfoldelse, som giver en lidt større tilfredsstillelse. Jeg forstår ikke ideen med at træning skal være sur pligt. Jeg siger ikke, at man ikke kan have dage, hvor man er træt og uoplagt, og derfor er nødt til at tage sig selv og nakken og få slæbt sig ned og få træning. Den form for motivation er fin nok. Men hvis man generelt ikke har meget lyst til at komme ned og træne på regelmæssig basis, så kunne man overveje om der ikke var andet man kunne bruge sin tid på. Olympisk vægtløftning, svømning, boksning, atletik, mulighederne er mange.
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:

Jeg synes faktisk Legend har en meget god pointe. Hvis man efter 1½ års træning har svært ved at motivere sig selv til at træne, så burde man måske overvejede om det er den rette hobby man har fundet sig. Jeg synes det virker som om alt for mange gør det er sur pligt. Hvis man elsker sin træning, så behøver man ikke motivation for at komme afsted og få trænet. Dermed ikke sagt, at motiverende videoer, billeder, bøger etc. ikke har sin plads i forhold til træning. Det er da fint, hvis ens lyst til at give den gas i træningen får et ekstra skub ved at se den slags. Men hvis træning virker som et arbejde, noget man skal igennem fordi man gerne vil have en veltrænet krop, så burde man måske overveje om det er det værd. Træningen burde være et glædesmoment i sig selv. Noget man ser frem til i en hverdag som i forvejen er fyldt med sure pligter.

Kan tilskrive mig ovenstående.

Hvis man skal "motiveres" for at komme afsted, så er det ikke lysten, som driver værket. Hvornår har man sidst hørt om en teenage-knægt, som søger motivation til at gå til fodbold?

Summa summarum: Lad lysten drive værket. Hvis du ikke gider tage ned at træne, hvorfor så gøre det?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Thomas Jagd skrev:
Comedian skrev:Ja, og rå citroner burde smage af enhjørningespyt og hvis man nusser en dværg i håret giver det held og lykke indenfor de efterfølgende 24 timer.

Jo, men der er mange andre former for træning. Hvis vægttræning går hen og bliver sur pligt, så kunne man jo finde en anden fysisk udfoldelse, som giver en lidt større tilfredsstillelse. Jeg forstår ikke ideen med at træning skal være sur pligt. Jeg siger ikke, at man ikke kan have dage, hvor man er træt og uoplagt, og derfor er nødt til at tage sig selv og nakken og få slæbt sig ned og få træning. Den form for motivation er fin nok. Men hvis man generelt ikke har meget lyst til at komme ned og træne på regelmæssig basis, så kunne man overveje om der ikke var andet man kunne bruge sin tid på. Olympisk vægtløftning, svømning, boksning, atletik, mulighederne er mange.

Omvendt forstår jeg ikke, hvorfor alt, hvad man foretager sig, skal være sjovt hele tiden. Der er desværre utroligt kendetegnende for mange mennesker, og selvom det er fristende, så er det simpelthen ikke fornuftsbaseret. Derudover, så snakker vi 2 uger med lav motivation, det er jo ingenting, så løsningen kunne jo være at gå ned på 2-3 gange ugentligt og se, hvordan det ville føles - og ellers finde noget andet at lave. I virkeligheden kunne man jo overveje hvorfor man overhovedet gør det, til at starte med.

Brugeravatar

+1
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

Comedian skrev:
Thomas Jagd skrev:

Omvendt forstår jeg ikke, hvorfor alt, hvad man foretager sig, skal være sjovt hele tiden. Der er desværre utroligt kendetegnende for mange mennesker, og selvom det er fristende, så er det simpelthen ikke fornuftsbaseret. Derudover, så snakker vi 2 uger med lav motivation, det er jo ingenting, så løsningen kunne jo være at gå ned på 2-3 gange ugentligt og se, hvordan det ville føles - og ellers finde noget andet at lave. I virkeligheden kunne man jo overveje hvorfor man overhovedet gør det, til at starte med.

Der er heller ingen som siger det skal være sjovt. Jeg synes eksempelvis ikke at 20 rep breathing squats er specielt sjovt mens jeg laver det, men jeg kan godt lide den fornemmelse man har bagefter, med at have overgået sig selv. Jeg snakker udelukkende om at træningen overordnet set skal være en positiv ting i ens hverdag. Og du har helt ret i at 2 ugers manglende motivation ikke behøver betyde noget som helst. Det kan da godt være at trådstarter generelt brænder for sin træning. Mine betragtninger var udelukkende generelle. Jeg synes der er mange som træner af de forkerte årsager, og derved har svært ved at motivere sig selv til at holde træningen kørende. Så var det da bedre at bruge sin tid på en fysisk aktivitet man ser frem til hver dag. Der er nok af ting i ens hverdag, som man IKKE nødvendigvis ser frem tid.
Redaktør

Styrkeliste

Klap nu lige hesten. Det er vel fair og ganske normalt at rende ind i en periode nu og da, hvor motivationen er dykkende. Som jeg læser tråden, så kan vi vel næppe konkludere mere på nuværende tidspunkt, end at der er et bump på vejen. Der er langt herfra og til at slutte til, at OP generelt mangler gejst og lyst til at få noget ud af sin træning.

Selvfølgelig nytter det ikke noget, hvis man skal slæbe sig af sted hver eneste gang og hvert minut i centeret er en plage. Er man nået til den erkendelse, så er jeg enig i, at man skal finde noget andet at give sig til... men tag nu i første omgang at slå koldt vand i blodet og kør en halv time et par gange eller tre om ugen, hvor du fokuserer på tunge løft i basisøvelserne, så du ikke bøjer af ved den mindste modgang. Så skal du se - motivationen vender sikkert tilbage :wink:

Det er måske lige værd at overveje, om du kunne tænkes at være på vej ud i noget overtræning, og om det måske kunne være grunden til, at lysten ikke er der...
Brugeravatar

Værsågod
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Tror nu ikke det er den forkerte hobby jeg har anskaffet mig, elsker stadig at træne og elsker følelsen lige efter man har trænet i 2 timer.. Det er skam ikke fordi jeg ville ha' jer til at poste videoer, fordi jeg har ALDRIG haft brug for at se en film for motivation for min træning. Jeg har altid godt kunne lide at udfordre min krop, og også på denne måde.

Er kommet godt igang igen så det er meget godt, og har igen motivationen på egen hånd.
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster