Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1303
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1300

Følg bodybuilding.dk på

mug noget i lejlighed

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

hej jeg har her i sommers fået en lejlighed hvor udlejer sagde det intet galt med men efter hånden som jeg bor her længer og længer kommer der divers små ting, dem kan jeg godt leve med, da det som sagt er små ting. men det store problem er at stor set hele udervæggen er fyldt med mug eller hvad det nu er og det eneste udlejere siger er at vask det væk og skru mere op for varmen ? kan det være rigtig ? har vasket det væk et par gange før men hver gang kommer der mere og bliver svære og svære at komme af med (vaske væk) og hver gang bliver der mere og mere jeg ikke kan få af

hvad kan jeg gøre?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

livebig55 skrev:hej jeg har her i sommers fået en lejlighed hvor udlejer sagde det intet galt med men efter hånden som jeg bor her længer og længer kommer der divers små ting, dem kan jeg godt leve med, da det som sagt er små ting. men det store problem er at stor set hele udervæggen er fyldt med mug eller hvad det nu er og det eneste udlejere siger er at vask det væk og skru mere op for varmen ? kan det være rigtig ? har vasket det væk et par gange før men hver gang kommer der mere og bliver svære og svære at komme af med (vaske væk) og hver gang bliver der mere og mere jeg ikke kan få af

hvad kan jeg gøre?

Flyt ud, skimmelsvamp er noget skidt for helbredet det kan du ligeså godt, advokter og LLO er ikke behjælpelige på nogen måder, det er min erfaring.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

jon pall skrev:
livebig55 skrev:hej jeg har her i sommers fået en lejlighed hvor udlejer sagde det intet galt med men efter hånden som jeg bor her længer og længer kommer der divers små ting, dem kan jeg godt leve med, da det som sagt er små ting. men det store problem er at stor set hele udervæggen er fyldt med mug eller hvad det nu er og det eneste udlejere siger er at vask det væk og skru mere op for varmen ? kan det være rigtig ? har vasket det væk et par gange før men hver gang kommer der mere og bliver svære og svære at komme af med (vaske væk) og hver gang bliver der mere og mere jeg ikke kan få af

hvad kan jeg gøre?

Flyt ud, skimmelsvamp er noget skidt for helbredet det kan du ligeså godt, advokter og LLO er ikke behjælpelige på nogen måder, det er min erfaring.

har ikke råd til at flytte
Brugeravatar

Lufter du ud dagligt? Hvor kommer skimmelsvampen - ved vinduer, gulve, paneler? Hvis du ikke lufter ud (det skal være gennemtræk!), skal du gøre det 3-4 gange dagligt i 10-15 minutter, hvor du har skruet ned for varmen.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

livebig55 skrev:
jon pall skrev:

hvad kan jeg gøre?

har ikke råd til at flytte

Hvis det er skimmelsvamp, har du ikke råd til at lade være.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Er det skimmelsvamp - NO GO!
Hvis det er helt "alm" fugt/svamp på en koldvæg, kan det tit afhjælpes ved grundig vask, med vand og en go sjat klorin. hvis det er en kold væg, er det vigtigt at der er go ventilation, altså at der ikke står ting op af væggen, da det kan "holde" på fugten ved væggen, jævn varme i rummet og udluftning regelmæssigt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Rodalon har jeg fået anbefalet til den mug, der kan opstå i vinduet :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

kan du ik smide et billede op

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 175.00

Kostplan: Ingen kostplan

lækkerfyr24 skrev:kan du ik smide et billede op

jo når jeg kommer hjem senere

er rimlig sikker på det ikke er skimmelsvamp men bare Champinde siger så jeg vil prøve at føgle jeres råd
Brugeravatar

Det er ligemeget om det er skimmel eller anden svamp hvis der svampeangreb er der for fugtigt og du kan sikkert rense med det ene og det andet men svampen kommer tilbage hvis du angriber problemet der hvor det opstår.
Det er ikke i alle tilfælde at udluftning virker for hvis fugten feks. kommer fra gulvet eller en dårligt isoleret ydervæg bliver fugtophobningen meget hurtigt stor igen.
Ligger din lejlighed i stueplan eller er det en ydrelejlighed og har du haft store ting stående foran det angrebne sted?
I mange tilfælde kan mekanisk udluftning og konstruktionsændringer være den eneste løsning

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

At vaske det væk er blot at symptombehandle. Du er nødt til at fjerne problemet vha. udluftning og varme. Hvis det ikke bliver bedre inden for 1 uge eller 2, så kontakt udlejeren. Det er MEGET sundhedsskadeligt at bo i det miljø.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50

El Patron skrev:Det er ligemeget om det er skimmel eller anden svamp hvis der svampeangreb er der for fugtigt og du kan sikkert rense med det ene og det andet men svampen kommer tilbage hvis du angriber problemet der hvor det opstår.
Det er ikke i alle tilfælde at udluftning virker for hvis fugten feks. kommer fra gulvet eller en dårligt isoleret ydervæg bliver fugtophobningen meget hurtigt stor igen.
Ligger din lejlighed i stueplan eller er det en ydrelejlighed og har du haft store ting stående foran det angrebne sted?
I mange tilfælde kan mekanisk udluftning og konstruktionsændringer være den eneste løsning

1 sal bor jeg på og ja det er fordi ydervæggen er dårligt isoleret, nogen gange når jeg har varme på bliver væggen helt våd
Brugeravatar

Ja så hjælper det lige fedt at lufte ud og vaske med diverse sager, det er formentlig en etstensmur som suger fugt og hurtigt bliver opfugtet. Det er meget muligt at en facade isolering kan løse problemet.
Er din udlejer ikke interesseret i at løse problemet kan du gå videre til lejernes LO.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 190.00

El Patron skrev:Ja så hjælper det lige fedt at lufte ud og vaske med diverse sager, det er formentlig en etstensmur som suger fugt og hurtigt bliver opfugtet. Det er meget muligt at en facade isolering kan løse problemet.
Er din udlejer ikke interesseret i at løse problemet kan du gå videre til lejernes LO.

ja det er en etstensmur, vil da lige nævne det med facade isolering for ham
Brugeravatar

Min kæreste boede i længere tid (nogle mnd.) i en lejlighed med skimmelsvamp.
Da hun købte den var den fuldstændig udluftet og det kunne ikke ses eller lugtes.
Lejeren havde nemlig fjernet det yderste af de udsatte vægge (indendørs) fjernet det værste svamp og bygget op igen.
Derefter var der sat en tynd yderfront på bygningen, så stedet så pænere ud og det tog lige kanten af udeklimaet...
Det virkede overhovedet ikke. 3mnd. inde var det blusset meget op igen, så det kunne ses.
Han sagde bare udluft ofte. Det virkede selvfølgelig ikke.
Man havde altid en træt og sløj følelse ved længere ophold i den lejlighed.
Kan ikke anbefale nogen at bo sådan et sted. Ikke engang kortvarigt. :(
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Hvis det kommer igen, så er det fordi din væg er fugtig indeni..og det hjælper ikke en døjt at vaske det. Du kan blive nødt til at snakke med LO..udlejeren virker som et røvhul : )

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Nok usandsynligt men: Hul på vandrør? Mister ejendommens fyr tryk over tid?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster