Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Ny artikel: muskelopbygning med alternativ træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Billede

Der er mange måder at stimulere hypertrofi (muskelopbygning) på.

Langt de fleste klassiske bodybuilding programmer er baseret på sæt af 6-12 reps, men man kan faktisk også stimulere muskeltilvækst med noget lavere reps. Denne type træning er kendt som ”Alternative Hypertrophy Training” eller AHT.

Læs artiklen ’Alternative Hypertrophy Training’ her:
http://www.news.bodylab.dk/artikler/122 ... y-training

Kommenter eller stil gerne spørgsmål til artiklen i tråden her:
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lige træning for mig :)
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Kostplan: Vis kostplan

Det vil jeg prøve efter min smolov, ser interessant ud.
Limits like fears is often just an illusion.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 237.50
- Dødløft: 270.00

Gode gamle alternative hypetrofi - det har været meget populært på MOL og mange har kørt det med gode resultater. Det får en anbefaling med på vejen herfra.

Btw, så er argumentet med gymnasterne i forhold til ingen isolationsøvelser liidt tyndt - du glemmer jo lige at nævne faktorer såsom den enorme frekvens de nødvendigvis får af alt deres træning.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Btw, så er argumentet med gymnasterne i forhold til ingen isolationsøvelser liidt tyndt - du glemmer jo lige at nævne faktorer såsom den enorme frekvens de nødvendigvis får af alt deres træning.

Jeg er helt enig. Det fungere kun fordi de laver det de gør afsindigt mange timer hver uge. Vi snakker jo om en træningsuge der time mæssigt ligger oppe omkring en normal arbejdsuge. Pointen er mere, at man sagtens kan blive all-around stor, uden at fokusere på isolationsøvelser. Isolationsøvelser er helt okay. Men det afhænger af programmet. Og et program som fokusere på en stor volumen i basisøvelserne er generelt ikke egnet til at man samtidig kører et hav af isolationsøvelser.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:

Jeg er helt enig. Det fungere kun fordi de laver det de gør afsindigt mange timer hver uge. Vi snakker jo om en træningsuge der time mæssigt ligger oppe omkring en normal arbejdsuge. Pointen er mere, at man sagtens kan blive all-around stor, uden at fokusere på isolationsøvelser. Isolationsøvelser er helt okay. Men det afhænger af programmet. Og et program som fokusere på en stor volumen i basisøvelserne er generelt ikke egnet til at man samtidig kører et hav af isolationsøvelser.

Og det er jeg også helt enig :) Jeg genlæste tilfældigvis lige et interview med T-nation celebrity Caveman ( http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_interviews/caveman_speaks ) og selv han siger han går igennem perioder uden direkte armtræning (:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

wow... - indarezting, I must say. Det ligner til forveksling min Week Of The Grind, den afsluttende uge i TWOTTT6 hvor man skifter fra high-volumen 5-split til en low-reppish-rest-pause'ish-high-frequent-power-oriented-2-split-routine.

Rart at vide at man ikke er helt idiot, der skal klart læses lidt mere på dén lektie til senere inspiration.
Sidst rettet af A Menace To Chicken 30. jun 2011, 11:44, rettet i alt 1 gang.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

essensen skrev:
Thomas Jagd skrev:

Og det er jeg også helt enig :) Jeg genlæste tilfældigvis lige et interview med T-nation celebrity Caveman ( http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_interviews/caveman_speaks ) og selv han siger han går igennem perioder uden direkte armtræning (:

Jeg vil selvfølgelig pointere, at jeg på ingen måde er anti-armtræning eller anti-isolationsøvelser. Det er tidligere blevet opfattet i den retning, når diskussionen har gået på lignende programmer. Det er selvfølgelig ikke tilfældet. Hvis målet er at få de absolut største gunz muligt, så kommer man ikke uden om en masse curls, extensions og andet sjovt. Men det som er pointen her, er at der er en tid og et sted for alt. Hvis ens mål er at blive stor og stærk, overordnet set, så nytter det ikke noget man fokuserer på biceps peak og en veldefineret hestsko. Alle har gavn af et solidt masse- og styrkefundament. Og det er svært at skabe et sådant, hvis man laver 117 forskellige isolationsøvelser og maskinøvelser. Hvis man sætter lidt tid af til at blive monster stærk i de store øvelser, så vil man have et fundament man kan trække på langt ud i fremtiden. Der skal nok blive tid til concentrations curls og andre "feel the burn" øvelser :wink:
Redaktør

Styrkeliste

Rart at vide at man ikke e helt idiot

Jeg har nu altid betragtet dig som værende i den bedre halvdel af bb.dk's intelligens pool :wink:
Redaktør

Styrkeliste

Jeg skal helt sikkert køre det her, når jeg får noget mere at spise. Tror ikke det egner sig så godt itl mit nuværende fødeindtag.

Dog bliver det nok også med lidt ekstra arbejde. Og så måske ikke træning tre ud af fire dage.
Jeg synes guntræning er ret kedeligt, men jeg tænker mere andet corrective excercise så som etbensarbejde, ekstra bagkædearbejde, upperback, bagskuldre mm.
Sidst rettet af Lærling 30. jun 2011, 11:49, rettet i alt 1 gang.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Thomas Jagd skrev:
Rart at vide at man ikke e helt idiot

Jeg har nu altid betragtet dig som værende i den bedre halvdel af bb.dk's intelligens pool :wink:

:wub:

.. dusød.

:´)
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

HEj, har lige et hurtigt spørgsmål. Skal bare lige vide om jeg har forstået det rigtigt.
Rotation 1

8 sæt x 4 reps

Vejledende intensitet: 80 % af 1RM

Hviletid mellem sæt: 1½ minut

Rotation 2

10 sæt x 3 reps

Vejledende intensitet: 82,5 % af 1RM

Hviletid mellem sæt: 1 minut

Rotation 3

12 sæt x 2 reps

Vejledende intensitet: 85 % af 1RM

Vil det her sige at i rotation 3 skal man simpelthen kun tage 2 reps i 12 sæt?? Synes bare det virker mærkeligt, har aldrig hørt om så lave reps før :)

Reputation point: 0

Lærling skrev:Jeg skal helt sikkert køre det her, når jeg får noget mere at spise. Tror ikke det egner sig så godt itl mit nuværende fødeindtag.

Dog bliver det nok også med lidt ekstra arbejde. Og så måske ikke træning tre ud af fire dage.
Jeg synes guntræning er ret kedeligt, men jeg tænker mere andet corrective excercise så som etbensarbejde, ekstra bagkædearbejde, upperback, bagskuldre mm.

Der er ikke noget galt i at smide lidt ekstra øvelser ind, hvis de tjener et formål. Det kunne eksempelvis være af pre-habilitering, korrektion af styrkeubalancer osv. Formålet skal bare IKKE være at pumpe hist og her, fordi man lige synes at der skal files lidt ekstra hist og her.
Redaktør

Styrkeliste

JakobRS skrev:HEj, har lige et hurtigt spørgsmål. Skal bare lige vide om jeg har forstået det rigtigt.
Rotation 1

8 sæt x 4 reps

Vejledende intensitet: 80 % af 1RM

Hviletid mellem sæt: 1½ minut

Rotation 2

10 sæt x 3 reps

Vejledende intensitet: 82,5 % af 1RM

Hviletid mellem sæt: 1 minut

Rotation 3

12 sæt x 2 reps

Vejledende intensitet: 85 % af 1RM

Vil det her sige at i rotation 3 skal man simpelthen kun tage 2 reps i 12 sæt?? Synes bare det virker mærkeligt, har aldrig hørt om så lave reps før :)

Ja, det er hele ideen med det. At køre en masse sæt af lave reps, med det formål, at kunne køre med tilnærmelsesvist den samme volumen som i et almindeligt BB program, men med tungere vægte. Det har en række fordele som nævnes i artiklen.
Redaktør

Styrkeliste

Lærling skrev:Jeg skal helt sikkert køre det her, når jeg får noget mere at spise. Tror ikke det egner sig så godt itl mit nuværende fødeindtag.

Du burde have en hel gundag for sig selv - det ville være awesome for din physique.
Brugeravatar
Admin

Hmm det her skal helt klart prøves til efterårs bulket, men tror jeg vil være lidt dirty og smide calf raises ind :)
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Jagd -> Godt at høre.

Esse -> Lol. The hansen.j approach to an awesome physique. Synes nu ikke, det er så oplagt, at guns halter. Mere pecs. Men hvem kunne ikke bruge større guns?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Lærling skrev:Jagd -> Godt at høre.

Esse -> Lol. The hansen.j approach to an awesome physique. Synes nu ikke, det er så oplagt, at guns halter. Mere pecs. Men hvem kunne ikke bruge større guns?

Dine pecs er da ganske fornuftige og det er dine guns faktisk og, taget i betragtning hvor lidt direkte arbejde du faktisk giver dem. Generelt er du på vej til en pretty awesome physique (:
Brugeravatar
Admin

Tak for de pæne ord. CG Bænkpres og chins er teh way to go, åbenbart.
Brugeravatar

Super spændende artikel. Det tror jeg at jeg vil arbejde lidt i her til efteråret. :)

Jagd, ville man kunne smide noget conditioning ind over programmet? Fx prowler eller slæde? Og hvilken dag/dage ville være mest optimalt til dette?
PLUS ESSE QUAM SIMULTATUR
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Du har i forhold til det oprindelige AHT 10x3 nu 3 rygøvelser, der alle ramme Lats mod og væk er shrugs. Hvorfor har du valgt sådan?. Det er kun Dl der rammer øvre ryg nu.

Er ved min 3. 8 ugersrunde af det oprindelige program, og det er et rigtigt godt program, synes jeg.
Hvad fik du til at tænke det skulle opdateres?.

Har du tænkt på at "opdatere" GT 10x10 også?.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Backbone skrev:Du har i forhold til det oprindelige AHT 10x3 nu 3 rygøvelser, der alle ramme Lats mod og væk er shrugs. Hvorfor har du valgt sådan?. Det er kun Dl der rammer øvre ryg nu.

Er ved min 3. 8 ugersrunde af det oprindelige program, og det er et rigtigt godt program, synes jeg.
Hvad fik du til at tænke det skulle opdateres?.

Har du tænkt på at "opdatere" GT 10x10 også?.

Både Pendley Rows og Yates rows rammer nu også den øverste del af ryggen.

Den gamle artikel ligger først og fremmest på et konkurrerende site, og derudover er der mange brugere her, som aldrig har læst den gamle, men som godt kunne have gavn af at lære, at man rent faktisk godt kan blive stor af lave reps.
Redaktør

Styrkeliste

Dahlen skrev:Super spændende artikel. Det tror jeg at jeg vil arbejde lidt i her til efteråret. :)

Jagd, ville man kunne smide noget conditioning ind over programmet? Fx prowler eller slæde? Og hvilken dag/dage ville være mest optimalt til dette?

Det kan du sagtens. Hvis du ikke mener du har behov for en dag helt uden træning, så kunne du lægge det på den planlagte off-dag. Ellers er det i princippet lige meget hvor du ligger det.
Redaktør

Styrkeliste

Helt sikkert noget jeg snart skal prøve :)

skal det forstås sådan at man kører 3 dage i streg, før man tager en hviledag? altså:

Mandag: dag 1
Tirsdag: dag 2
Onsdag: dag 3
Torsdag: Off
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Haderslev

Træner her: fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Anden skrev:Helt sikkert noget jeg snart skal prøve :)

skal det forstås sådan at man kører 3 dage i streg, før man tager en hviledag? altså:

Mandag: dag 1
Tirsdag: dag 2
Onsdag: dag 3
Torsdag: Off

Det er korrekt forstået.
Redaktør

Styrkeliste

Det skal helt sikkert prøves, når jeg har afsluttet mit nuværende program!

Bør man umiddelbart inden man starter programmet teste sin 1RM i samtlige øvelser?

Træner her: Dansk Fitness Holstebro
OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 200.00

Sifla skrev:Det skal helt sikkert prøves, når jeg har afsluttet mit nuværende program!

Bør man umiddelbart inden man starter programmet teste sin 1RM i samtlige øvelser?

Det behøver ikke være 100 % nøjagtigt, så du kan sagtens estimere dig frem til det, hvis du har en ide om hvor du ligger.
Redaktør

Styrkeliste

Ville dette program kunne bruges under et cut? eller vil det være for takserende.
Umiddelbart ville programmet jo være godt under et cut, da man træner ret tungt.
Go the extra mile. It's never crowded.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 187.00

Th0mas skrev:Ville dette program kunne bruges under et cut? eller vil det være for takserende.
Umiddelbart ville programmet jo være godt under et cut, da man træner ret tungt.

Er jeg også vældig interesseret i at vide... Har kørt det i ca. 3 måneder nu og elsker det!!!! Så vil nødig skifte program, når jeg skal til at cutte efter nytår..

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Pillepinball skrev:
Th0mas skrev:Ville dette program kunne bruges under et cut? eller vil det være for takserende.

Er jeg også vældig interesseret i at vide... Har kørt det i ca. 3 måneder nu og elsker det!!!! Så vil nødig skifte program, når jeg skal til at cutte efter nytår..

Det er vel egentlig ret individuelt, da det afhænger af hvor meget energi i har til træning, under jeres cut. Jeg ville ikke kunne se noget problem i at i prøver, og hvis det ikke går, kan i jo altid gå over til noget basic FB, 2-split eller hvad i nu har behov for :)
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster