hvem er blevet optaget på deres drømmestudie
? Jeg er selv kommet ind på AU og skal studere medicin (lægevidenskab) til vinter, hvilket var præcist som ønsket! Men kunne være sjovt at se hvor mange, herinde fra, der går den akademiske vej i år

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
? Jeg er selv kommet ind på AU og skal studere medicin (lægevidenskab) til vinter, hvilket var præcist som ønsket! 
Jevolent skrev:Hey bb.dk,
hvem er blevet optaget på deres drømmestudie? Jeg er selv kommet ind på AU og skal studere medicin (lægevidenskab) til vinter, hvilket var præcist som ønsket!
Men kunne være sjovt at se hvor mange, herinde fra, der går den akademiske vej i år

Er også virkelig glad og lettet. En måned er lang tid at vente, når det er ens fremtid, der står på spil!
Jevolent skrev:Tak skal du haveEr også virkelig glad og lettet. En måned er lang tid at vente, når det er ens fremtid, der står på spil!
kvotienterne for kvote 1 2009 blev: KU: 10,3, AU: 9,7, SDU: 9,6
Jeg har endnu ikke set kvote 2 snittet, men det må være blevet relativt højt, for min ven komme ikke ind med 8,3

Kromann skrev:Jevolent skrev:Tak skal du haveEr også virkelig glad og lettet. En måned er lang tid at vente, når det er ens fremtid, der står på spil!
Jeg har endnu ikke set kvote 2 snittet, men det må være blevet relativt højt, for min ven komme ikke ind med 8,3
Nu er jeg ikke så meget inde i systemet, men jeg skal helt sikkert på uni engang, så hvad er KU, AU, og SDU?
Og meget flotte karakterer

8800 skrev:Kromann skrev:Jevolent skrev:Tak skal du haveEr også virkelig glad og lettet. En måned er lang tid at vente, når det er ens fremtid, der står på spil!
Nu er jeg ikke så meget inde i systemet, men jeg skal helt sikkert på uni engang, så hvad er KU, AU, og SDU?
Københavns Universitet
Aarhus Universitet
Syddansk Universitet.
Derudover er der Roskilde Universitets Center (RUC) og Aalborg Universitet (AAU)![]()
Jevolent: Høje snit

Kromann skrev:8800 skrev:Kromann skrev:Jevolent skrev:Tak skal du haveEr også virkelig glad og lettet. En måned er lang tid at vente, når det er ens fremtid, der står på spil!
Københavns Universitet
Aarhus Universitet
Syddansk Universitet.
Derudover er der Roskilde Universitets Center (RUC) og Aalborg Universitet (AAU)![]()
Jevolent: Høje snit
Nu spørger jeg af ren uvidenhed:
Hvordan kan der være forskellige snit på de forskellige universiteter?

Kromann skrev:8800: Det forstår jeg ikke, vil du ikke uddybe det lidt, så jeg kan fatte det? Finder det nemlig ret interessant![]()
For at vende tilbage til TS er jeg forresten selv kommet ind på Odense Katedralskole - Samf. A, Mat. B, hvilket var den ønskede, så det var bare perfekt

8800 skrev:Kromann skrev:8800: Det forstår jeg ikke, vil du ikke uddybe det lidt, så jeg kan fatte det? Finder det nemlig ret interessant![]()
For at vende tilbage til TS er jeg forresten selv kommet ind på Odense Katedralskole - Samf. A, Mat. B, hvilket var den ønskede, så det var bare perfekt
Du har x antal pladser på et studie og så vælger man fra toppen og ned karaktermæssigt hvem der skal ind. Så det er klart snittet afhænger af om der søger 2000 mennesker ind eller 200

Kromann skrev:8800 skrev:Kromann skrev:8800: Det forstår jeg ikke, vil du ikke uddybe det lidt, så jeg kan fatte det? Finder det nemlig ret interessant![]()
Du har x antal pladser på et studie og så vælger man fra toppen og ned karaktermæssigt hvem der skal ind. Så det er klart snittet afhænger af om der søger 2000 mennesker ind eller 200
Hold kæft jeg føler mig dum nu![]()
Men er det ikke karaktererne i studentereksamenerne man kommer ind på? De er vel altid de samme ligemeget hvor man søger?

Det er man jo nærmest selskreven til hvis man søger, men alligevel

motian skrev:Kromann skrev:8800 skrev:Kromann skrev:8800: Det forstår jeg ikke, vil du ikke uddybe det lidt, så jeg kan fatte det? Finder det nemlig ret interessant![]()
Hold kæft jeg føler mig dum nu![]()
Men er det ikke karaktererne i studentereksamenerne man kommer ind på? De er vel altid de samme ligemeget hvor man søger?
Jo det er din studentereksamen du søger ind på, men der er forskel på hvor mange der søger ind de forskellige steder.
Snittet er ikke en indikator på sværhed af studiet, men hvor populært det er.
Lad os siger :
AU - har 100 pladser - 150 søger ind
KU - har 100 pladser 500 søger ind
På AU vil 66% komme ind og på KU vil 20% komme ind.
Man vil derfor komme længere ned i karakterene på AU før man stopper optaget.

hvem er blevet optaget på deres drømmestudie? Jeg er selv kommet ind på AU og skal studere medicin (lægevidenskab) til vinter, hvilket var præcist som ønsket!
Men kunne være sjovt at se hvor mange, herinde fra, der går den akademiske vej i år

RookieBalboa skrev:havde satset på statskundskab på KU, men "international Business and Politics" på CBS passer mig nu også meget fint, havde jeg satme ikke regnet med på kvote 2![]()
![]()

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Men for satan en overraskelse, da snittet sidste år var 8.8 og i år 10.3

Omerta skrev:Så hvis vi antager at medicin har det højeste snit af alle studier med 10.3, så vil man kunne komme ind alle steder hvis man havde et snit herover?
EDIT: Her tænker jeg naturligvis kvote 1

Omerta skrev:Så hvis vi antager at medicin har det højeste snit af alle studier med 10.3, så vil man kunne komme ind alle steder hvis man havde et snit herover?
Såfremt du opfylder de specifikke adgangskrav - jaOmerta skrev:Så hvis vi antager at medicin har det højeste snit af alle studier med 10.3, så vil man kunne komme ind alle steder hvis man havde et snit herover?
Såfremt du opfylder de specifikke adgangskrav - ja

Jevolent skrev:Omerta skrev:Så hvis vi antager at medicin har det højeste snit af alle studier med 10.3, så vil man kunne komme ind alle steder hvis man havde et snit herover?
Såfremt du opfylder de specifikke adgangskrav - jaOmerta skrev:Så hvis vi antager at medicin har det højeste snit af alle studier med 10.3, så vil man kunne komme ind alle steder hvis man havde et snit herover?
Ikke heltinternational business endte på 10.9 i år - det er satme højt. Jeg søgte ind med 10.7 og tænkte, at intet studie ville kræve mere. Det sku åbenbart være anderledes!

Skide godt!
Koppel skrev:Omerta skrev:Så hvis vi antager at medicin har det højeste snit af alle studier med 10.3, så vil man kunne komme ind alle steder hvis man havde et snit herover?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster