Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1102
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

øvelser til brystmuskulaturen-

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB, jeg har nu i 4 mdr. trænet intensivt for at gå fra at have en veltrænet krop til at have en pumpet krop. og damn hvor er der sket noget, skulderne er vokset, overarmene og underarmene, maven, og nedreryg følges rigtigt pænt af. meeeeeen patværket "brystmusklerne" følger sku ikke resten af overkroppen hvilket er dybt frustrende. sååå kære BB'ere har i nogle gode øvelser som kan sparke gang i patværket så er jeg meget intra!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det sker typisk at man har svært ved at isolere brystet, fordi en skuldre, og triceps tager over..

Det kan hjælpe at pre exhauste brystet. Dette kan du gøre ved f.eks. at lave cable flies inden de tunge compound øvelser som bænkpres osv.
Håber det hjælper
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Har du et godt opspænd, når du træner brystet? Ellers overtager dine triceps og skuldre en for stor del af arbejdet.
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Tak for svaret virker som en ret logisk forklaring og et godt forslag :D
Brugeravatar

Prøv at gå ind på forsiden og kig under apropos :wink:

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 210.00

Etrius skrev:Har du et godt opspænd, når du træner brystet? Ellers overtager dine triceps og skuldre en for stor del af arbejdet.

Jeg gør det at jeg kører maskin træning inden at jeg køre vægttræning for at få opspænd, men igen er det som om at brystet kommer til at virke overflødigt!
Brugeravatar

Mr.wooop skrev:
Etrius skrev:Har du et godt opspænd, når du træner brystet? Ellers overtager dine triceps og skuldre en for stor del af arbejdet.

Jeg gør det at jeg kører maskin træning inden at jeg køre vægttræning for at få opspænd, men igen er det som om at brystet kommer til at virke overflødigt!

Husk at trække skulderbladene sammen, læg dig på dem, ikke miste opspændet, så tager skuldrene over. en anelse breddere greb kan muligvis også hjælpe, men pas på med alt for brede greb, det har det vidst med at være hårdt for skuldrene.

Decline bænk kunne være en mulighed.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

læs dette:

Weakpoint træning for bryst del 1: apropos.php?page=57
Weakpoint træning for bryst del 2: apropos.php?page=60
Weakpoint træning for bryst del 3: apropos.php?page=65
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:læs dette:

Weakpoint træning for bryst del 1: apropos.php?page=57
Weakpoint træning for bryst del 2: apropos.php?page=60
Weakpoint træning for bryst del 3: apropos.php?page=65

Pisse gode artikler 1000 tak.
Brugeravatar

HolgerDanske1995 skrev:Det sker typisk at man har svært ved at isolere brystet, fordi en skuldre, og triceps tager over..

Det kan hjælpe at pre exhauste brystet. Dette kan du gøre ved f.eks. at lave cable flies inden de tunge compound øvelser som bænkpres osv.
Håber det hjælper

hvis man pre-exhauster brystet før bænkpres, vil skulder/triceps netop tage endnu mere over.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ioxer skrev:
HolgerDanske1995 skrev:Det sker typisk at man har svært ved at isolere brystet, fordi en skuldre, og triceps tager over..

Håber det hjælper

hvis man pre-exhauster brystet før bænkpres, vil skulder/triceps netop tage endnu mere over.

Ja, men på grund af at brystet er pre-fatigued vil brystet stå af før triceps eller skulderen gør det. Dermed er det brystet der bliver mest "fatigued" i træningen.

"1. Pre-fatigue (isolation first, compound second): Advantageous if you have problems recruiting a muscle group during a compound movement. Pre-fatiguing the muscle group will make it fail first during the compound lift.

Pre-fatiguing the muscle will also increase the mind-muscle connection as you'll "feel it" more because of the pre-existing fatigue/burn. So if you have problems "feeling" or recruiting a certain muscle group, pre-fatigue might be the solution. The downside is that you'll have to use less weight for the compound movement because of the pre-fatigued state of the muscle."

-Christian Thibaudeau

Men jeg har for nyligt fuldt en længere debat på et andet forum der kørte helt af sporet over netop denne diskussion. Der var en gruppe der deler din holdning. Derfor sagde de at vil man træne beyst skal man prez-fatigue skulder og triceps først. Jeg er ikke enig i dette, men det er fordi atmdet for mig virker bedst med at pre-fatigue den muskel jeg faktisk ønsker at træne. Men noget andet sagtens virke bedst for dig. Deraf den store diskussion jeg før snakkede om :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00

Ignoratios skrev:
Ioxer skrev:

Håber det hjælper

Ja, men på grund af at brystet er pre-fatigued vil brystet stå af før triceps eller skulderen gør det. Dermed er det brystet der bliver mest "fatigued" i træningen.

"1. Pre-fatigue (isolation first, compound second): Advantageous if you have problems recruiting a muscle group during a compound movement. Pre-fatiguing the muscle group will make it fail first during the compound lift.

Pre-fatiguing the muscle will also increase the mind-muscle connection as you'll "feel it" more because of the pre-existing fatigue/burn. So if you have problems "feeling" or recruiting a certain muscle group, pre-fatigue might be the solution. The downside is that you'll have to use less weight for the compound movement because of the pre-fatigued state of the muscle."

-Christian Thibaudeau

Men jeg har for nyligt fuldt en længere debat på et andet forum der kørte helt af sporet over netop denne diskussion. Der var en gruppe der deler din holdning. Derfor sagde de at vil man træne beyst skal man prez-fatigue skulder og triceps først. Jeg er ikke enig i dette, men det er fordi atmdet for mig virker bedst med at pre-fatigue den muskel jeg faktisk ønsker at træne. Men noget andet sagtens virke bedst for dig. Deraf den store diskussion jeg før snakkede om :)

-> Man unne også bare lade være med at køre op til lock out. :) På den måde mindsker man triceps arbejde i bevægelsen.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster