Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1484
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

Overdose. Et eksperiment

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har valgt at lave et lille eksperiment, som jeg vil udføre på min egen krop.
Som mange atleter og kloge hoveder omkring gamet; bodybuilding og generelt sundhed, ved alle at en sund fysisk form kommer af at indtage den rette kost. Proteiner, Fedt, og Kulhydrater er basis, men hvad de fleste glemmer er hvor vigtige mineralar og vitaminer enlig kan være hvis man vil opnå mest ud af sin træning. Som nogle af jer nok kan regne ud, handler eksperimentet i nogle grad om overdosering. Hvad eksperimentet går ud på vil jeg skrive om lidt senere

Grundet til at jeg vil udsætte mig selv for dette eksperiment, har vel noget at gøre med min opfattelse af hvor hårdt og seriøst man bliver nød til at tage "Clean træning" for at kunne opnå resultater udover det almindelige sports look.

De fleste kender vel den følelse af at knokle igennem de kedelige måltider og klamme shakers for at kunne optimere deres resultater. At køre bodybuilding gamet 24/7 i hoved, ikke spise den pose chips man har lyst til, at spise de samme kedelige måltider fordi man køre efter en kostplan, at springe over druk ture, at være mindre social for ikke at komme til at springe et trænings pas over og jeg kunne blive ved. Hvis nogle af jer kender til dette betyder det at i har ofret en del af hvad de fleste vil kalde normalen. Man vælger simpelthen at skære nogle ting fra i livet man i bund og grund har lyst til for i sidste ende at have fået optimale resultater.

Mange vil nok give mig ret i at tiden i trænings lokalet snildt kan snige sig op på omkring 10timer om ugen. Alt dette for at kunne nå sit endelige mål, for nogle af os vil det være den optimale fysiske form i muskelstørrelse. Andres mål er at kunne få de 300kg i squat som max. Nogle ønsker at kunne smide de klamme antal kilo fedt som sidder boltet fast til kroppen.

Brugerne på Bodybuilding.dk er meget imod brug af ulovlige præparater der er i stand til at kunne øge deres præstationsevne i trænings lokalet, dette er vel også forståeligt nok da disse atleter/motions udøver opnår resultater langt hurtigere og nemmere end dem som træner clean hvilket på en eller anden måder virker som snyd

Jeg har personligt ændret min syn på brug af ulovlig præparater. I starten syntes jeg det var snyd, og mente at det kunne være livsfarligt. Efter meget research syntes jeg at det er et personligt valg som andre ikke burde blande sig i, og næsten alt er vel livsfarligt hvis taget i overdosis, eller uden erfaring og viden om det man vil give sig i kast med. Mange af os søger vel denne anebolske steroide virkning, vi ønsker vel at opnå den bedste form vi kan på kortest tid lige som brugeren der er på AS. Dog ønsker vi ikke at risikere bivirkningerne og mange frygter vel hormonerne.

Bare hvis nogle skulle misforstå mig, syntes jeg ikke at brug af Anebolske Steroider i sammenhæng med sports konkurrencer er på nogle måder Okay. Sprint, Boxing, Cykling osv.

Nu til hvad eksperimentet går ud på, efter at have researchet meget omkring hormoner over en længere periode. Har jeg fundet frem til visse naturlige stoffe som er i stand til at hæve og sænke nogle af de hormoner man har i kroppen. Disse naturlige stoffer /mineralar/vitaminer/næring er en del af de fleste danskeres kost, jeg vil dog overdosere mange af disse i håb om at kunne ændre mine hormoner. Her snakker vi om Prolactin, Østrogene, Progestoroen, og Testosterone

Jeg har fået taget et hormon check hos lægen / blodværdier. For at kunne se hvordan mine hormoner ligger uden at have indtaget store mængder af disse naturlige stoffer som findes i de fleste normale fødevare. Derved er det muligt at kunne se om nogle af disse hormoner ændre sig under forsøget og efter forsøget.

Hvis det er muligt at ændre nogle af disse hormoner, ved hjælp af naturlige stoffer kan det bruges på mennesker som har sygdomme der kommer af fx. forøget Prolactin. Derved kan medicin undgås

Det vil også kunne hjælpe motionister som bruger AS, da man af og til oplever at nogle af disse hormoner bliver forøget under kure og derved skaber bivirkninger som gyno " gynecomastia " bitchtits, altså forstørrede brystvorter og udvikling af kvindelige træk på brystet.

Og motionister som ikke ønsker at bruge AS, og ønsker forøgelse i styrke/masse hvilket kan ske ved hjælp af at ens test værdier stiger.

Om nogle af disse ting overhovedet kommer til at ske kan vi finde ud af efter jeg for min hormon check tilbage, hvor efter jeg vil starte forsøget i et vist antal uger. Hormonet tjekket efter forsøget vil fortælle om der er ændring i hormonerne og om det på nogle måder har virket og hvordan. Når jeg begynder vil jeg skrive de forskellige produkter op som jeg vil bruge, samt fødevarende

I er velkommen til at skrive jeres mening

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

lyder som et fedt projekt!

har engang selv været ligeså dedikeret som du snakker om. kan huske da jeg begyndte at fyre op for vitaminpiller (+50, da de indholder mere zink, magnesium og b12, mener jeg det er) der gik fremgangen endnu hurtigere. så lur mig om du ikke vil opnå hurtigere resultater med vitaminer og mineraller ;)
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Zink har vist sig at kunne forøge rotters test niveau med 300%, det også bevist at have en gavnlig effekt på mennesker og deres niveau dog tror jeg ikke at det nærmer sig de 300%

b12 er rigtigt godt til at sænke progestorone og østrogen hvis jeg husker korrekt

Men vi i zink undersøgelsen blev der givet Mega doser.

Vi snakker om 6-7forskellige produkter til at øge test
6-7 til at sænke prolactin, østrogen, progestorone

Lyder sku interessant vil følge med nøje

And [-o< it works
IIFYM Supporter.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 205.00

Yderst Interessant. Glæder mig til at se dine resultater.

Geografisk sted: Lyngby

Træner her: The Gym

Der blev lavet en undersøgelse om viste at japanske kvinder ikke havde brystkræft / knuder og andre bryst problemer der var østrogen relateret.
Forskerne syntes at det var interessant og undersøgte mange japanske kvinder og deres hverdag, spise vaner, motion osv. De fandt frem til at de Japanske kvinder spiste meget mere kelp "tang" i forhold til andre lande. Forskerne lavede nogle lab tests, og det viste sig rigtigt nok at tang sænkede østrogene til betydelig forskel.

Tang er helt sikkert en af grundene til at kvinderne i Japan ikke oplever bryst problemer, der er helt sikkert også andre ting som spillede ind. Gogi er nogle bestemte bær, som kun findes i asien. De indgår som en del af det asiatiskes folks snack, disse bær nedsætter også østtogenen.

Magnesium, er også en af de vigtige mineraller. Det er faktisk i stand til at øge produktionen af test, dog er jeg lidt usikker på om det er muligt at øge testen over det normale, eller om det faktisk kun kan lade sig gøre hvis ens eget test er dalene.

Glæder mig selv til at komme i gang med forsøget, hvis det lykkedes vil der kunne bruges natur medicin til at helbrede forskellige hormon skyldte sygdomme. Mange unge vil holde sig fra roids og prøve ad med boostning af mineraller og vitaminer i Overdose. Om der er nogle bivirkninger vil jeg ikke kunne sige, men det vil jeg løbene fortælle om og i sidste ende vil tallene blive testet og det vil være muligt at se om noget skulle ligge skyhøjt forkert og derved være dårligt.

Jeg håber, dit projekt bliver til noget!

Det lyder superspændende.
"Lack of activity destroys the good condition of every human being, while movement and methodical physical exercise save it and preserve it." - Plato
Brugeravatar

Geografisk sted: Høng, Vestsjælland

Træner her: Sol & Velvære

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 205.00
- Dødløft: 165.00

Hvad siger eksperterne på området?

Lyder det ikke udsundt at overdosere?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Det lyder til at du har sat dig rigtig godt ind i tingene og ved meget om stoffet.
Derfor glæder jeg mig(som alle de andre også siger) meget til at se resultatet og om du kommer med nogle banebrydende resultater.

Er det sådan du blot skriver undervejs eller laver du også en video/dokumentar - ligesom ham danskeren der prøvede virkningerne af steorider(kan ikke huske titlen på filmen)
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Brug tiden på at være konsekvent i stedet for at søge den hellige gral. Var det muligt at ændre ens værdier med nok signifikans til at det ville være fordelagtigt var det nok mere udbredt.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

Jaspar skrev:Brug tiden på at være konsekvent i stedet for at søge den hellige gral. Var det muligt at ændre ens værdier med nok signifikans til at det ville være fordelagtigt var det nok mere udbredt.

+1

jeg tror også de resourser du lægger i dit projekt er bedre givet ud andre steder, hvis du ønsker gode resultater.

og som xiva også skriver bør du i hvert fald lige tjekke hvilke doser der eventuelt kunne være skadelige inden du begiver dig ud i overdosering
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Jeg tror ikke, du skal satse på at kunne helbrede sygdomme og andet sejt - det tror jeg simpelthen er afprøvet så mange andre steder, men ellers lyder det da spændende :)

Jeg synes du skal starte med at indtage alle dine præparater i anbefalet dosis og få taget en måling herefter - nu ved jeg ikke, om du i forvejen har indtaget vitaminer og sådan, men det kunne være interessant at se, om der er en forskel i hormon-værdier ved indtagelse af normal kost med og uden vitamin-tilskud o.lign.... Så kan du altid overdosere og slå dig selv ihjel bagefter!

Jeg indtager ikke selv vitaminpiller el.lign (er glemsom og vi har aldrig gjort det i min familie), så kunne da være sjovt at se, om der var målbar effekt :)
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Lyder som et rigtig spændende projekt - men pas nu på dig selv :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 8.00
- Squat: 8.00
- Dødløft: 8.00

Spændende - meget endda. Jeg har selv haft det i tankerne, at der kunne være en hormoniel genvej gennem vitaminer og mineraler. Derfor må jeg også sige, at jeg tror ikke du er den første der har tænkt sig at eksperimentere med det. Dermed sagt, så tror jeg vi alle, allerede nu, ville kende til denne "genvej", hvis den altså findes. Der findes garanteret studier omkring emnet et eller andet sted.
Men anyway, jeg er spændt på at se resultatet. Det er et meget spændende emne
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Lyder sku som lidt af et pseudo-science videnskabsprojekt du har kastet dig over.
Er ikke for at være en douche, men inden du udsætter din krop for den slags påvirkninger, bør du som minimum tage højde for disse ting:
1 Hvor store hormonændringer anser du som signifikante?
2 Har du så meget kontrol over din kost, at du kan holde alle andre hormonbidragende fødevarer konstante?
3 Har du på forhånd opstillet en testperiode, eller er det bare på gefühlen ?
4 Kan du ikke angive en eller anden form for teoretisk ramme, så vi andre kan vurderer den research du baserer forsøget på
5 Forventer du at forsøget skal tages seriøst i den faglige litteratur?

Og der kan stilles langt flere kritiske spørgsmål til forsøget, men er for træt til at bruge mere tid på emnet i aften :)
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

mine hormon værdier vil jeg får på papir på mandag, derefter kan jeg starte med eksperimentet. Nogle af jer mener at man ville kende til denne "genvej" men det gør vi vel også?
De fleste ved at Zma er i stand til at hjælpe på ens restitution og træning, produktet indeholder zink magnesium osv.

Forskellige forsknings forsøg er blevet udført på rotter og har vist at man er i stand til at ændre hormon værdierne med forskellige naturlige produkter.

De fleste ved at kaffe har en bestemt virkning på kroppen, men hvad hvis man overdosere koffein? Ja nogle afprøvede altså dette og fandt frem til at en øgning i præstationsevnen.

Forskere har altid vidst at Vitamin D er sundt, og at det hjælper kroppen med forskellige processer. Derfor valgte de at gå i dybten med et forsøg. De gav rotter en bestemt mængde kost! denne gang tilførte de dog større mængder vitamin d, dette resulterede i at rotterne faktisk tabte sig, men var i stand til at øge deres kropsvægt i form af muskler.

Vitamin D = minde fedt - større muskler?

Der vil blive taget blodprøver hver uge og blodtryk, har overvejet at prøve at høre et hospital om de vil være med i forsøget. Til dels for at slippe betalingen af produkter, men også for en dokumenteret virkning på min krop. Gode og dårlige ændringer

Du skulle lave en videodagbog og lave en slags Doping Forever dokumentar. Den kunne så passende hedde: Food Doping Forever. Og så skulle du lave en artikel og få den publiceret i Journal of applied physiology under navnet: The effect of specific food overdose on hormonal values in the human body in relation to resistance training and rehabilitation.
:D
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

kunne da være sjovt, men først og fremmest vil jeg gerne se om et hospital kunne tænke sig at være med. Efter kunne man evt, ansøge om man måtte få sin artikel med ind i et sundhedsblad eller lign. Dokumentationen ville ligge i hormon værdierne.

Ja så kunne det være smart at køre en log bog over sin træning, så man kunne se om der var styrke forøgelser og ændring i ens størrelse.

Hvad er det egentlig for produkter du vil overdosere ? Tænker bare at hvis du tror det er noget unikt at overdosere vitaminer og lign så er det altså meget almindeligt bare indenfor bodybuilding og generelt når man kommer op i de mere seriøse træningsmiljøer.
Er du fuldt udvokset? Hvad er din træningserfaring? Hvad vil du måle fremgang på? Bænk Press ? Dødløft? Squat? Og hvor højt ligger dit niveau nu? Så vi har en ide om det er egentlig fremgang pga din nye overdoserings stil eller det bare er mere eller mindre alm gains pga øget træning og motivation.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg håber du er klar over risikoen ved at overdosere visse grundstoffer, fx selen.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

illah skrev:mine hormon værdier vil jeg får på papir på mandag, derefter kan jeg starte med eksperimentet. Nogle af jer mener at man ville kende til denne "genvej" men det gør vi vel også?
De fleste ved at Zma er i stand til at hjælpe på ens restitution og træning, produktet indeholder zink magnesium osv.

Forskellige forsknings forsøg er blevet udført på rotter og har vist at man er i stand til at ændre hormon værdierne med forskellige naturlige produkter.

De fleste ved at kaffe har en bestemt virkning på kroppen, men hvad hvis man overdosere koffein? Ja nogle afprøvede altså dette og fandt frem til at en øgning i præstationsevnen.

Forskere har altid vidst at Vitamin D er sundt, og at det hjælper kroppen med forskellige processer. Derfor valgte de at gå i dybten med et forsøg. De gav rotter en bestemt mængde kost! denne gang tilførte de dog større mængder vitamin d, dette resulterede i at rotterne faktisk tabte sig, men var i stand til at øge deres kropsvægt i form af muskler.

Vitamin D = minde fedt - større muskler?

Der vil blive taget blodprøver hver uge og blodtryk, har overvejet at prøve at høre et hospital om de vil være med i forsøget. Til dels for at slippe betalingen af produkter, men også for en dokumenteret virkning på min krop. Gode og dårlige ændringer

ked af og sige det men ZMA(zink magnesium b12 har ik rigtig nogen effekt,,, der er betydelig.. læs bl på pubmed. og jeg synes det et spændene projekt, men alt skal spille hvis du skal ha nogen effekt der kan ses(på papieret) og feks B12 og B6 skal skydes i for at ku op taget store mængder. så jeg vil anbefale dig at køre en tur over grænsen. og hente dem der

men glæder mig til at høre mere om det :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 230.00

Varm luft...

Kom nu med noget konkret, hvis du vil slå det stort op.
Milk and squats baby!
Drikker allerede masser af mælk, så når jeg engang lærer at squatte bliver jeg uovervindelig.

Traning at Iron Sport: http://www.xtranormal.com/watch/5740579/
Brugeravatar

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

Gider ikke til at stille det op i nu, inden jeg for min hormon værdier på papir! Vi snakker op til flere forskellige præps fra naturen. Når tiden er inde skriver jeg hvilke forskellige produkter jeg vil bruge til at reducere østrogen og forøge test

5 til østrogen 5 til test
Skal også skrive hvor meget over anbefalet daglig dosis jeg vil komme op over, i nogle har jeg tænkt mig at gå op til 300%-400%

Og efter de 4-5uger vil jeg komme med kilderne på hvordan undersøgeler viser at det er muligt med forskellige præps nogle påstår at de har kunnet forøge test med 240% med mega dosis Zink

Men lad os nu se, gør det for at se om disse undersøgelser er korrekte og en ting for at se om jeg er i stand til at booste min træning

prøve ikke at lege alt for klog eller super sience freak, men enlig bare et lille forsøg som jeg syntes kunne være interessant hvis nogle her fra ville følge.

Det lyder utrolig spændende, håber virkelig du gennemfører ! :D ..
& kunne da være vildt fedt, hvis det havde en stor virkning, uden
bivirkninger ! For så vil jeg da helt klart gøre noget i samme stil, som dig ! :D

- Selvfølgelig kan man ikke opnå samme virkning, som diverse ulovlige midler,
men stadig, alt der virker skal da prøves, så håber du får succes :D ..

- & igen, fuc.... fedt projekt ! :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 118.00

Hvorfor er det du ikke svarer på mine ovenstående spørgsmål?
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

mikkel_baech skrev:Hvorfor er det du ikke svarer på mine ovenstående spørgsmål?

Jeg smider lige et par spørgsmål oveni så:
- Hvad er din forudsætning for projektet. Er du journalist, bioanalytiker, stud. med, eller lignende. Og hvor havde du evt. tænkt dig at publicere omtalte resultater?
- Har du egen læge med i baglandet. Det er jo kostbare blodprøver, der vel skal tages mere end bare et par gange. De færreste læger er friske på at tage "unødige prøver". Jeg kan læse, at du søger at få et hospital til at sponsorere. Det bør du måske have på det rene, inden du starter
- Og som Mikkel, så savner jeg også lidt mere om din træningsbaggrund, din alder, og andre stats.

Men spændende er det da :wink:
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: The Gym

undskyld de sene tider jeg skriver på, men dette er pt. de tidspunkter jeg har til gode til at bruge her online og på boardet.

Information om mig selv og træning baggrund:
Startede med at træne 2006/07 hvilket ca, svare til 3.5 seriøs træning. Jeg startede med at træne af forskellige årsager. En grundene som virkelig gjorde at jeg begyndte, var min vægt som lå på omkring 45-46kg af en højde på 180cm
Som i nok kan regne ud har jeg været utrolig undervægtig og nærmest lignede en som var syg. Det hele startede i en biologi time hvor vi læste om muskler - protein og ernæring.
Kan tydeligt huske at jeg opfattede dette som min udvej af min daværende utryghed, generthed, og pinlighed over min krop og mit udsenende.

Rakte hånden op og sagde tydeligt at jeg ville være bodybuilder "bare tage på i musklemasse", hvor efter at min lære gjorde grin med mig og sagde at jeg aldrig ville kunne blive større på grund af min mors gener og fars. Jeg besluttede mig straks for at ændre min livs stil, fra at æde 1-2måltider om dagen til at spise 5-6 og senere hen 8. Jeg læste her inde på boardet omkring 4-6timer hverdag i flere måneder hvilket gjorde at jeg hurtigt lærte gamet at kende.

Efter 1månedes intensiv spisning og læsning valgte jeg at begynde i et styrke center, hvor jeg trænede fullbody på maskiner. Det var meget svært for mig i starten, da jeg følte mig fejlplaceret mellem alle de større gutter og dette gjorde det meget svært for mig at træne. Så jeg prøvede faktisk at træne på de tidspunkter der var mindst mennesker i lokalet.

Første år med træning og fornuftig kost tog jeg 23kg på, næste år 19-20kg hvilket gjorde at jeg faktisk fordoblede min vægt fra 45 til ca 90kg. Jeg bulkede simplethen i 2år, og dette resulterede i en kæmpe forøgelse i vægt og størrelse. De sidste to år har forgået med at zigzagge mellem cut og bulk, og ligger nu stabilt på 84-85kg

I starten af min trænings periode, 1-2år gik der mange rygter om at jeg var på hormoner osv. Folk syntes at det nærmest var umuligt at kunne øge sin vægt så dramatisk. Især når jeg af naturen altid har været meget tynd. Dette motiverede mig til at blive ved og BB/træning er bare blevet endel af mig og min hverdag.

Skal siges min vægt forøgelse nok også har noget at gøre med at jeg er blevet ældre og mere udviklet. Uden træning ville jeg gætte på at jeg stadigt ville blive betragtet tynd, hvis jeg skulle skyde på min vægt hvis jeg ikke havde trænet ville det være: 65+kg det svært at sige

sidste stykke tid har jeg fokuseret mig meget på at blive klogere omkring området Steroider og Hormoner, derfor faldt jeg også over at lave et dette forsøg for at se hvor meget man enligt kan ændre med naturlige supplementer dog overdosering.

Stats:
lige fyldt 20år
vægt 84kg
trænings tid 4år med 1års pause. dvs 3års træning

Styrke:
Bænkpress 120kg max / sæt 95kg
Squat 170-175kg max / sæt 145kg
Dødløft 200kg max / sæt 160kg
Seated Military / sæt 65kg
Pullups / sæt BW-"84" 15reps strict
Dips / sæt BW-"84" 20reps strict
Biceps DB seated curl / sæt 24kg strict

Håber at dette var svar på nogle spørgsmål

De studier du omtaler er mig bekendt udført på dyr og ligegyldige.

De studier jeg har set der påviser effekt af supplering med f.x. ZMA er kun, hvis man har et underskud af mineraler som forudsager et underskud af hormoner -> det vil sige, at ZMA kun kan booste dig til det, som du alligevel er begrænset til i dine gener.

Problemet med mere test er i øvrigt, at det desværre også betyder en større aromatisering af testosteron, dvs. mere østrogen. Skulle du sænke mængden af østrogen signifikant (altså så det fik en reel virkning) ville du påvirke din HPTA akse, og kroppen vil slutteligt regulere hormonbalancen helt af sig selv så de værdigrænser der foreligger i dine gener ved blive overholdt.

Skal man "dope" sig med tilskud skal man finde tilskud der påvirker via andre signalveje end østrogen/testosteronsignalvejen, hvis det skal være holdbart. Kroppen er simpelthen meget dygtig til at regulere den balance der, med mindre den påvirkes kemisk (altså med noget der er stærkere end tilskud :wink:)

Man kan så med andre kosttilskud give testosteronlignende respons i kroppen via f.x. kreatin og dets effekt på DHT balancen øge sit potentiale, omend kun i små grader.

Kroppen er en fintindstillet maskine med backupsystemer for det meste, dvs. introducerer man for store ændringer i kroppen, regulerer den simpelthen bare så de koder ens gener foreskriver bliver overholdt.

Mit gæt er, at du måske vil kunne gøre dit udgangspunkt BEDRE end NU (fordi du måske mangler et eller andet stof i kroppen for udnytte dit fulde potentiale.) men du vil aldrig nå over normalværdier for mennesker, som man f.x. gør ved doping. Det kan ikke skade med RIMELIGE tilskud af vitaminer, men en overdosering er spild af tid og penge, og pengene er formegentligt bedre brug på proteinpulver og kreatin.

Til alle jer i denne tråd der siger, at i vil følge hans eksempel, hvis det virker, så lad for guds skyld være, at være så ukritiske, det her vil ikke medføre noget nyt, interessant eller revolutionerende, det er sikkert testet før og ville nok have set dagens lys for længst, med den forskning der foregår på sport+ernæringsområdet. Der er så mange penge i sportsverdenen og det at øge performance hos verdens topidrætsfolk, at det er meget usandsynligt, at man ikke havde fundet denne "naturlige vej til doping", som topicstarter leder efter, hvis den altså fandtes. :wink:

Ville gerne sige held og lykke med dit projekt, men det ville for mig være dobbeltmoralskt, når jeg er 99,9% sikker på, at du ikke oplever noget specielt ved det her. Du svarer heller ikke på halvdelen af spørgsmålene, derfor virker det her bare mere som en spøjs idé frem for noget andet.

Håber du får ét eller andet ud af det, tvivler bare på, at det bliver muskelmasse :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 145

Det har vist sig at man faktisk kan nedsætte hormonet som aromatisere test til østrogen. Hvis kreatin er i stand til at påvirke DHT vil det så mene at det vil kunne fremskyde hårtab på hoved. De fleste steroider går ind og påvirker DHT hvilket også er grunden til at nogle oplever skallethed/hårtab på og efter roids...

Jeg prøver ikke at lege videnskabs man og påstå at jeg er i stand til at gaine 20kg muskler og tabe 10kg fedt på samme tid, syntes bare det kunne være interessant at lave et lille forsøg for min egen skyld og for at se om noget af det holder stik

Test boostere er i stand til at forøge test producktionen til det normale hvis det i forvejen er lavt, altså lige som når man har shuttet htpa og derved bruger clomid til at skyde det til det normale.

Men lad os nu se, forstår godt at mange er skeptiske. Men nu prøver jeg ad og ser hvad der sker :)

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster