Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

PÅ BAR BUND!!!!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Alle.

Jeg er en pige på 22år er 165cm høj og vejer ca 55-56kg.

Har siddet og læst en masse om alt det her træning og er simpelthen blivet mega forvirret.
Den ene siger det ene og den anden siger det andet. Så nu aner jeg faktisk ikke hvor jeg skal starte.
Jeg er i top dårlig form har ikke en muskel og er mere træt end nogensinde i mit liv, så nu skal der ske noget drastigt :-)

Jeg er meget interreseret i at gøre noget med seriøs træning og kost.
Meeen, som sagt er fuldstændig forvirret og aner ikke hvor jeg skal starte henne.
Er ude på at få nogle gode muskler, ikke for maskulint og måske samtidig tabe lidt men det er ikke så vigtigt.

Håber nogle kan hjælpe mig på vej til den god start :-)

Hilsen Pernille

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Stenalt skrev:http://www.bodybuilding.dk/artikler/

+ newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog

Hej, og velkommen til :)

Prøv at uddybe hvad det er du er i tvivl om, helt præcist :) ?

Hvis du virkelig er fuldstændig på bar bund, som du siger, så start evt. med at se den her.

En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jamen der er ikke andet at sige end.. hvordan kommer man godt i gang ?

Har Læst meget om at piger sagtens kan træne på samme måde som drenge og det er den rigtige måde at gøre det på, men andre steder skriver det jo også omvendt. Tænker bare hvordan skal man starte alt det her op uden at få skader når man er så ny, og hvordan holder man styr på kost osv osv ..

og ja er Newb, men det er også lidt tosset a smide links ind til mig når jeg netop ha sat mig ned på denne side og skrevet indlæg for at få direkte råd fra nogle der kan forklarer mig lid om det hele :-)

Har læst nok!!!!

Har brug for direkte besked, hvis det kan lade sig gøre :-)

Pernille Just skrev:Jamen der er ikke andet at sige end.. hvordan kommer man godt i gang ?

Har Læst meget om at piger sagtens kan træne på samme måde som drenge og det er den rigtige måde at gøre det på, men andre steder skriver det jo også omvendt. Tænker bare hvordan skal man starte alt det her op uden at få skader når man er så ny, og hvordan holder man styr på kost osv osv ..

og ja er Newb, men det er også lidt tosset a smide links ind til mig når jeg netop ha sat mig ned på denne side og skrevet indlæg for at få direkte råd fra nogle der kan forklarer mig lid om det hele :-)

Har læst nok!!!!

Har brug for direkte besked, hvis det kan lade sig gøre :-)

Hvis du bare decideret vil have en plan for hele dit forløb uden selv at yde en indsats, så vil det nok være bedre at opsøge en personlig træner.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Er jeg bestemt også, men mangler bare lige en til at sparke mig afsted.

Personlig træner ville være fedt, hvis man havde råd til det ;-)

Pernille Just skrev:Er jeg bestemt også, men mangler bare lige en til at sparke mig afsted.

Personlig træner ville være fedt, hvis man havde råd til det ;-)

Det mindste du kan gøre er at komme med dine egne forslag til de forskellige aspekter af din træning.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Hmmm, heller ikke meget hjælp at hente her.

Det er svært at forklare dig ALT om motion og styrketræning, og selvom der er mange kloge hoveder herinde så ved ingen alt og mange træningsmetoder er tit holdningspræet. Jeg kan kun råde dig til at komme igang med at træne og få lavet en kostplan, som stemmer overens med dine mål. Start med det grundlæggende og bliv stærk i de tre store (squat, dødløft og bænkpres). Et godt begynder såvel som intermediate program vil være et Back-2-basics :-) Hvis du har problemer eller spørgsmål omkring træning kan du altid stille dem her, men prøv at være lidt mere specifik.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Pernille Just skrev:Hmmm, heller ikke meget hjælp at hente her.

Du kan få masser af hjælp så straks du har vist at du selv vil gøre en indsats.

Man får ikke alt foræret her i livet. Læs lidt artikler, brug en time på at få den mest basale viden om kost og træning på plads. Folk gider ikke lave dine lektier gratis :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Du kan jo ikke forvente folk vil bruge tid på at sætte det hele sammen for dig (kan også være svært uden at kende dig).

Smider du derimod egne forslag og overvejelser op, så kan det i stedet blevet rettet til og optimeret.

Vi har masser af letforståelige artikler her på sitet og på http://www.bodylab.dk

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Ja okay, specifik .

det er bare svært når man får flere forskellige synvinkler på forskellige træningsmetoder.
Men ja, må jo prøve at starte op med et eller andet så .. og se hvordan det går..

jeg kan vel kun blive bedre ? hm

Pernille Just skrev:Ja okay, specifik .

det er bare svært når man får flere forskellige synvinkler på forskellige træningsmetoder.
Men ja, må jo prøve at starte op med et eller andet så .. og se hvordan det går..

Læs dette først:
Jok skrev:
Stenalt skrev:http://www.bodybuilding.dk/artikler/

+ newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Et back to basic program vil altid kunne bruges, så hvis jeg var dig ville jeg starte med det og så få læst nogle artikler om kost og få lavet en kostplan med masser af protein, sund fedt osv. og så have det som udgangspunkt.
Så kan du jo se om du får de resultater du godt kunne tænke dig, ellers kan du jo vende tilbage og så tror jeg at der er mange der gerne vil prøve at hjælpe dig når du allerede har prøvet én gang.

Alle skal jo starte et sted. Mange, inklusiv mig selv, startede uden at fatte hat af hvad man lavede, men man lærer gennem erfaring :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Pernille Just skrev:Jamen der er ikke andet at sige end.. hvordan kommer man godt i gang ?

Det er beskrevet i mange af de artikler der findes herinde. Du vil gerne have det skrevet direkte til dig, men hvis det vi vil sige står i en artikel, så er der jo ingen grund til at lave noget der minder om copy&paste ind i den her tråd - det vil være spild af tid. :)

Har Læst meget om at piger sagtens kan træne på samme måde som drenge og det er den rigtige måde at gøre det på, men andre steder skriver det jo også omvendt. Tænker bare hvordan skal man starte alt det her op uden at få skader når man er så ny

Herinde vil du, for de flestes vedkommende, få at vide at der ikke skal være nogen forskel.

Du siger du har læst og læst, men nu kommer det også an på HVAD du har læst. Den her artikel vil jeg anbefale dig at støtte dig mest op af. Der er endda også et program du kan tage fat på!

artikler/styrketraening/styrketraening/kvinder-og-styrketrning.html

,
og hvordan holder man styr på kost osv osv ..

Det vil jeg mene du får en ganske fin introduktion til i den video jeg postede. Har du set den?

Så du vil have råd der er direkte tilpasset til dine behov? Hvordan man kommer igang, er ikke en unik, individuel tilgang, der skal tilpasses på alle leder og kanter, men er meget basisviden for alle. Det er beskrevet i en masse artikler, og igen vil jeg understrege at der ikke er nogen idé i at gentage alt hvad der står i artiklerne, når de beskriver det så godt :)

Pernille Just skrev:Personlig træner ville være fedt, hvis man havde råd til det ;-)

Har du penge så kan du få, men har du ingen... Ja, så må du jo netop læse dig til det :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg har først her efter 1 års træning fundet ud af hvilken form for træning der passer lige netop til mig. Jeg har prøvet en masse forskellige programmer i løbet af den tid, men er til sidst faldet på det program jeg godt kan lide :) Så jeg har lært gennem erfaring, læst artikler på bb.dk, bb.com og simplyshredded.com, og så prøvet en masse forskellige ting.

Du kan jo også kigge på hvilke øvelser andre mennesker kører nede i centeret, og få inspiration derfra :-)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Jamen er jo klar på hvad som helst.

Men jeg starter med at læse de forskellige links.
Og så må jeg jo bare komme igang som i siger :-)

Okay et år, ja det var længe, ja så forstår jeg hvorfor i er så forvirret ..

Men så langt så godt!
tak for svar, der kommer nok flere på et tidspunkt :-)

Du kan prøve at se, hvordan Pelin træner - http://www.bodybuilding.dk/en-piges-log-om-snart-at-blive-tyndere-t52833.html

Hun er i hvert fald et godt eksempel på, hvordan man vender hele sin livsstil på hovedet :)

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hej Pernille!

Jeg ved ikke om det er et dumt spørgsmål - men er du meldt ind i et træningscenter? Eller hvad er din plan? Har du trænet før?

Jeg er selv pige/dame/kvinde på 23 :p - jeg vil jo sige at der ikke skal være nogen forskel fra kvindes styrketræning og mænds styrketræning. Du bliver jo ikke bare lige sådan fyldt med bøf, så det skal du i hvert fald ikke bekymre dig om. Og markerede kvinder er da piv lækkert :dance:
Jeg har i virkeligheden meget store trænet muskler - de er bare generte!

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster