Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Peter SH skrev:Drop paleo og spis sundt og varieret.
mvh

peter n skrev:Det er ikke nogen dårlig ide, at basere sin kost omkring paleo-principperne, men lad være med at lade det blive din religion. Tilføj ting efter behov, eksempelvis ris, kartofler og lign, særligt omkring dine træningspas. Tag det bedste fra hver tilgang og lad være med at skyde dig selv i foden ved at følge de forskellige trends fanatisk.

Smeden skrev:Jeg syntes ikke at titlens problemstilling er beskrevet i teksten?
Hvis du syntes du føler dig alt for flad, er det givetvis en mangel på kulhydrat. Enten tvinger du dig gennem den transitionsperiode det nu engang tager at vænne sig til lave kulhydrater, eller også skruer du dit indtag op. Begge dele er valide løsninger. Man kan løbe et marathon uden kulhydrater og man kan stadig lege stenaldermand selvom kulhydratindtaget er op mod 50% af energi.

PTCJ skrev:Rigtig mange med energimangel på Paleo mangler salt. Tilføj ekstra salt i din mad et par dage og se om det ikke gør en forskel - Husk god kvalitet på din salt.
Dertil mangler mange god kvalitet på deres kød og på deres Omega 3.

Pre Big Bang skrev:Thomas Rode er en såkaldt populær kok og er med i næsten alle TV programmer og reklamer fordi han jo er stjernekok, at han så bruger sin popularitet til at promovere paleo kost er så noget andet, som jeg har forstået det så handler det meget om at spise en del kød også kød med fedt på og få kulhydrater fra bær og frugt og det er der såmænd ikke så meget nyt i.
Man skal for så vidt holde sig fra forarbejdet sukker og bruge naturens egne resurser.
Jeg vil helt sikkert give ham ret i at spise mere varieret kød, frugt og bær er en sund livsstil men du får nok brug for en god opskriftsbog hvis du vil leve efter peleo principper (endnu en måde han kan tjene penge på som så mange andre der har skrevet opskrifter efter peleo princippet)
Grunden til manglende energi kan være at du er vant til at spise flere kulhydrater end du skal på peleo kosten men når kroppen vænner sig til at leve mere af godt kød med fedt på, nødder, bær og frugt burde den at omstille sig til det og dette kan ah store sundhedsmæssige og energi fordele.
Her er et billede af Thomas Rode med en fin form men denne form kan du altså godt opnå ved at spiser normalt fornuftigt.

Mb93 skrev:Pre Big Bang skrev:Thomas Rode er en såkaldt populær kok og er med i næsten alle TV programmer og reklamer fordi han jo er stjernekok, at han så bruger sin popularitet til at promovere paleo kost er så noget andet, som jeg har forstået det så handler det meget om at spise en del kød også kød med fedt på og få kulhydrater fra bær og frugt og det er der såmænd ikke så meget nyt i.
Man skal for så vidt holde sig fra forarbejdet sukker og bruge naturens egne resurser.
Jeg vil helt sikkert give ham ret i at spise mere varieret kød, frugt og bær er en sund livsstil men du får nok brug for en god opskriftsbog hvis du vil leve efter peleo principper (endnu en måde han kan tjene penge på som så mange andre der har skrevet opskrifter efter peleo princippet)
Grunden til manglende energi kan være at du er vant til at spise flere kulhydrater end du skal på peleo kosten men når kroppen vænner sig til at leve mere af godt kød med fedt på, nødder, bær og frugt burde den at omstille sig til det og dette kan ah store sundhedsmæssige og energi fordele.
Her er et billede af Thomas Rode med en fin form men denne form kan du altså godt opnå ved at spiser normalt fornuftigt.
Tusind tak for brugbart svar. Ja det er der folk der siger at man kan hvad angår at få form uden brug af paleo. Men nu valgte jeg paleo af to årsager.
1. Jeg hørte fra mange at det var en go vej til vægttab (af den dårlige kaliber som fedt osv) og at den samtidig var spækket med kød hvor man ikke altid skulle holde igen med, fedtet som jeg nu synes lyder som enhver mands drømmekur.. Massere kød af alverdens slags og en flot figur (groft oversat, det er jeg klar over)
2. Jeg er lidt autistisk anlagt hvad angår resultatjagt på den perfekte krop, og har derfor brug for nogle retningslinjer som jeg føler har overbevist. Begrebet "spis fornuftigt og varieret" er ikke nok for mig.. Nu lærte jeg fandme også at salt er sundt til dels og hvad man ikke hører fra den ene og den anden.. Har derfor brug for at følge én overbevisning af gangen.. Hvis jeg blot træner og ikke har nogen retningslinjer, så ryger min diciplin som reglt også efter 3 uger og til sidst min lyst til at gøre noget ved det..
Men er som sagt kun lige gået igang og du kan have ret i det er en tilvænningsfase. Jeg bevarer hvertfald min tunge træning og paleoen og så håber jeg energien kommer efter.

Pre Big Bang skrev:Mb93 skrev:Pre Big Bang skrev:Thomas Rode er en såkaldt populær kok og er med i næsten alle TV programmer og reklamer fordi han jo er stjernekok, at han så bruger sin popularitet til at promovere paleo kost er så noget andet, som jeg har forstået det så handler det meget om at spise en del kød også kød med fedt på og få kulhydrater fra bær og frugt og det er der såmænd ikke så meget nyt i.
Tusind tak for brugbart svar. Ja det er der folk der siger at man kan hvad angår at få form uden brug af paleo. Men nu valgte jeg paleo af to årsager.
1. Jeg hørte fra mange at det var en go vej til vægttab (af den dårlige kaliber som fedt osv) og at den samtidig var spækket med kød hvor man ikke altid skulle holde igen med, fedtet som jeg nu synes lyder som enhver mands drømmekur.. Massere kød af alverdens slags og en flot figur (groft oversat, det er jeg klar over)
2. Jeg er lidt autistisk anlagt hvad angår resultatjagt på den perfekte krop, og har derfor brug for nogle retningslinjer som jeg føler har overbevist. Begrebet "spis fornuftigt og varieret" er ikke nok for mig.. Nu lærte jeg fandme også at salt er sundt til dels og hvad man ikke hører fra den ene og den anden.. Har derfor brug for at følge én overbevisning af gangen.. Hvis jeg blot træner og ikke har nogen retningslinjer, så ryger min diciplin som reglt også efter 3 uger og til sidst min lyst til at gøre noget ved det..
Men er som sagt kun lige gået igang og du kan have ret i det er en tilvænningsfase. Jeg bevarer hvertfald min tunge træning og paleoen og så håber jeg energien kommer efter.
Det lyder godt, jeg ønsker dig alt held og lad os gerne høre hvordan det går og hvis andre har brugbare tips så før løs.
mejeriprodukter er ikke forbudt her og min morgenmad består primært af græsk yoghurt 10% med blandet håndfuld nødder og bær. Bruger både fløde, ost og smør i min mad, og det hænder også at der ryger en smule mælk ned selvom det ikke er for godt da det starter insulin produktionen.. Så man kan allerede sige at det er en paleo med måde ;)
Mb93 skrev:Til Peter sh: jeg kører skam også 2.0mejeriprodukter er ikke forbudt her og min morgenmad består primært af græsk yoghurt 10% med blandet håndfuld nødder og bær. Bruger både fløde, ost og smør i min mad, og det hænder også at der ryger en smule mælk ned selvom det ikke er for godt da det starter insulin produktionen.. Så man kan allerede sige at det er en paleo med måde ;)

Garik skrev:Anskaf dig Loren Cordains "Paleo diet for athletes". Eller bare læs nedenstående.
Fortsat bare med paleo, men få nogle carbs efter træning. Søde kartofler, ris eller kartofler eller rosiner, frugt og lignende. Det er stadig paleo, men du får dine carbs og burde ikke mangle energi.
Eller gør, som Smeden foreslår: Væn dig til low-carb eller begynd at få carbs. Paleo er ikke low-carb per definition - det er det kun, hvis du vælger at skære alle carbs fra.

Mb93 skrev:Garik skrev:Anskaf dig Loren Cordains "Paleo diet for athletes". Eller bare læs nedenstående.
Fortsat bare med paleo, men få nogle carbs efter træning. Søde kartofler, ris eller kartofler eller rosiner, frugt og lignende. Det er stadig paleo, men du får dine carbs og burde ikke mangle energi.
Eller gør, som Smeden foreslår: Væn dig til low-carb eller begynd at få carbs. Paleo er ikke low-carb per definition - det er det kun, hvis du vælger at skære alle carbs fra.
Det lyder som en super ide.. Var ikke klar over at bananer/rosiner lign. Var anset indenfor paleo.. Det skal lige siges at jeg får min shake efter træning, den smider jeg nu aldrig væk uanset metodens fremgansmåder. Men trænger stadig til noget opkvikkende. Men hvis du siger jeg kan stå inde for rosiner, så er det helt klart noget jeg vil bruge som post-workout carb sammen med min Shake

Garik skrev:Anskaf dig Loren Cordains "Paleo diet for athletes". Eller bare læs nedenstående.

Legend skrev:Garik skrev:Anskaf dig Loren Cordains "Paleo diet for athletes". Eller bare læs nedenstående.
Jeg ville hellere bruge mine penge på Lasczeks Paleo for Lifters, der netop er kommet ud. (dog som e-bog)

Legend skrev:Garik skrev:Anskaf dig Loren Cordains "Paleo diet for athletes". Eller bare læs nedenstående.
Jeg ville hellere bruge mine penge på Lasczeks Paleo for Lifters, der netop er kommet ud. (dog som e-bog)

MachoGonzo skrev:Ingen brød, mejeriprodukter, kartofler, ris, pasta, hvede eller allerede tilberedt mad (pålæg osv osv)

Dingo skrev:MachoGonzo skrev:Ingen brød, mejeriprodukter, kartofler, ris, pasta, hvede eller allerede tilberedt mad (pålæg osv osv)
Men gode mængder pepsi max og proteinpulver? How is that paleo......?

snus skrev:Dingo skrev:MachoGonzo skrev:Ingen brød, mejeriprodukter, kartofler, ris, pasta, hvede eller allerede tilberedt mad (pålæg osv osv)
Paleo v. 201340204.204.0.1

Dingo skrev:snus skrev:Dingo skrev:MachoGonzo skrev:Ingen brød, mejeriprodukter, kartofler, ris, pasta, hvede eller allerede tilberedt mad (pålæg osv osv)
Paleo v. 201340204.204.0.1
Approved version

MachoGonzo skrev:begrænsede mængder pepsi max.. Proteinpulver? ja come on......
Det primære er high protein low carb og skære sukker fra som energikilde!
fluekneppere

Dingo skrev:MachoGonzo skrev:begrænsede mængder pepsi max.. Proteinpulver? ja come on......
Det primære er high protein low carb og skære sukker fra som energikilde!
fluekneppere
Jeg synes bestemt ikke det er at fluekneppe.
At leve efter et nærmest religiøst diætkoncept, der dikterer at leve som en stenaldermand, og så indtage 150 gram (forarbejdet) proteinpulver om dagen, samt noget så unaturligt som sodavand med sødemidler. Jeg siger ikke at sødemidler er skidt, men når man vælger at leve efter paleo som netop dikterer det naturlige (hvad det så egentlig overhovedet betyder) som værende det ypperste, så har proteinpulver og sødemidler ikke rigtig nogen plads.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster