Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Amazonen skrev:Det er ik farligt...der er bare luft/gas der bliver dannet i leddet under bevægelse. Mine knæ (og albuer, nakke, fingre etc) knækker konstant, men gør aldrig ondt.
Rådet med knækogere er godt, hvis du vil holde dig skadesfri i squatten

Matt skrev:Jeg har haft samme problem i mange år og har også været en tur ved lægen. Han gav mig samme svar som din læge og fortalte at man på lang sigt risikerer at udvikle gigt! Begge mine forældre har problemer med deres knæ så jeg er jo nok arveligt belastet.
Jeg har valgt at træne ben ved andre øvelser end fri squat. Forstår ikke hvorfor folk rådgiver dig imod din egen læges råd...

Vesterling skrev:2# Fordi lægen tydeligvis ikke aner, hvad han snakker om, eller bare ikke er oplyst, siden han/hun blev uddannet. Tjek evt.
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/e ... kke-fingre
http://infostein.dk/far-man-gigt-af-at-knække-fingre
http://illvid.dk/spoerg-os/hvad-sker-de ... ker-fingre
Nuvel at disse eksempler tager udgangspunkt i fingrene, men mekanikken er den samme.
Matt skrev:Jeg har haft samme problem i mange år og har også været en tur ved lægen. Han gav mig samme svar som din læge og fortalte at man på lang sigt risikerer at udvikle gigt! Begge mine forældre har problemer med deres knæ så jeg er jo

Trovavai skrev:Vesterling skrev:2# Fordi lægen tydeligvis ikke aner, hvad han snakker om, eller bare ikke er oplyst, siden han/hun blev uddannet. Tjek evt.
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/e ... kke-fingre
http://infostein.dk/far-man-gigt-af-at-knække-fingre
http://illvid.dk/spoerg-os/hvad-sker-de ... ker-fingre
Nuvel at disse eksempler tager udgangspunkt i fingrene, men mekanikken er den samme.
Hvorfor er det lige du linker til en masse studier omkring fingre? det har ikke super meget med knæ og squat at gøre.

Vesterling skrev:

Trovavai skrev:Vesterling skrev:
Nu har jeg markeret det med fed som du tydeligvis har misforstået.

Vesterling skrev:Trovavai skrev:Vesterling skrev:
Du prøver simpelthen at fortælle mig, at knæleddet ikke er et hængselsled, som fingerleddet? Jeg ved da godt, at knæleddet er langt mere kompliceret, men faktum er, at begge, i deres grundform, er hængselsled. I leddet findes en ledvæske med ophobede gasarter, som frigives, når leddet løsnes, hvorfor man høre et knæk, om det så er knæet, fingrene, albuen mv., er underordnet. At det kan være andre ting, såfremt det er forbundet med smerte, er en anden sag, hvilket jeg heller ikke tager stilling til. Derudover ved læger generelt meget lidt, om bevægapparatet, det er en fysioterapeut mere kyndig til at svare på. Evt. Haacker herfra sitet.

Trovavai skrev:Vesterling skrev:Trovavai skrev:Vesterling skrev:
Du prøver simpelthen at fortælle mig, at knæleddet ikke er et hængselsled, som fingerleddet? Jeg ved da godt, at knæleddet er langt mere kompliceret, men faktum er, at begge, i deres grundform, er hængselsled. I leddet findes en ledvæske med ophobede gasarter, som frigives, når leddet løsnes, hvorfor man høre et knæk, om det så er knæet, fingrene, albuen mv., er underordnet. At det kan være andre ting, såfremt det er forbundet med smerte, er en anden sag, hvilket jeg heller ikke tager stilling til. Derudover ved læger generelt meget lidt, om bevægapparatet, det er en fysioterapeut mere kyndig til at svare på. Evt. Haacker herfra sitet.
Jeg er hverken læge eller fys.
Problemet her at du påstår at det er ophobet gas der er årsag til knæk-lyden. Det er også mest sandsynlig at det er årsagen, men der kan være andre mere alvorlige grunde - især taget i betragtning at begge forældre har knæproblemer.

Amazonen skrev:Det er ik farligt...der er bare luft/gas der bliver dannet i leddet under bevægelse. Mine knæ (og albuer, nakke, fingre etc) knækker konstant, men gør aldrig ondt.

Clavicula skrev:Amazonen skrev:Det er ik farligt...der er bare luft/gas der bliver dannet i leddet under bevægelse. Mine knæ (og albuer, nakke, fingre etc) knækker konstant, men gør aldrig ondt.
Kunne nogen lige forklare mig begrebet "knækogere"? er det wraps, eller sleeves? og er det for at holde en god varme omkring knæet under hele træningen?

Xiva skrev:Clavicula skrev:Amazonen skrev:Det er ik farligt...der er bare luft/gas der bliver dannet i leddet under bevægelse. Mine knæ (og albuer, nakke, fingre etc) knækker konstant, men gør aldrig ondt.
Kunne nogen lige forklare mig begrebet "knækogere"? er det wraps, eller sleeves? og er det for at holde en god varme omkring knæet under hele træningen?
Knækogere/knævarmere

Matt skrev:Jeg har haft samme problem i mange år og har også været en tur ved lægen. Han gav mig samme svar som din læge og fortalte at man på lang sigt risikerer at udvikle gigt! Begge mine forældre har problemer med deres knæ så jeg er jo nok arveligt belastet.
)
dennismp skrev:
Han satte mig igang med at træne igen. Især at squatte tungt, så knæene kunne blive stærkere og aflaste ledet. Skulle dog ikke hoppe, løbe og andre ting som giver et "stød". Nu er skaden næsten ovre.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster