Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Maskinen skrev:I sted for at gå i forsvarsposition så angrib; Bed hende dokumentere proteinpulver er farligt.

Kan ikke lige finde undersøgelsen nu, men vender tilbage hvis jeg finder den. Mener den har været postet herinde engang.

bobstar skrev:Nu er det sådan at Whey protein kan være fremstillet af mælk fra mere eller mindre syge dyr, læs denne her artikel:
http://www.wannabebig.com/forums/showthread.php?67879-This-may-make-you-never-want-to-drink-milk-or-take-whey-shakes-again

bobstar skrev:Nu er det sådan at Whey protein kan være fremstillet af mælk fra mere eller mindre syge dyr, læs denne her artikel:
http://www.wannabebig.com/forums/showthread.php?67879-This-may-make-you-never-want-to-drink-milk-or-take-whey-shakes-again
Artiklen kan købes her : http://www.ptonthenet.com/articles/Whey ... art-1-2468 , Online Education for fitness og ernæring, så noget må de jo vide
Jeg havde tidligere her på BB en diskussion med Dingo omkring whey 8og en masse andet), men nu fandt jeg endelig linket. Håber du kan bruge det Dingo
Det er ikke sådan at whey er noget bæ, men altså blot at man skal sætte sig grundigt ind i sagerne inden man bare køber det bedste og billigste.
Derudover så husk også at kigge efter de såkaldte "Natural Sweeteners", eks.vis aspartam, sucralose mv. Tjek dette her produkt : http://eas.com/product/100-pct-whey-protein-powder , lignende ting sælges i DK, eks.vis EAS Myopro. Det indeholder et rimeligt farligt sødestof kaldet Acesulfame, i samme dur som Aspartam og kan give migræne, mavepine, angstanfald og worst case kræft mv. Søg selv på Wiki for dokumentation for dette og læs lidt her: http://www.sweetpoison.com/aspartame-sweeteners.html
En person der går op i sin kost og sit helbred bør altid undgå at købe produkter med sådanne medikamenter i, så jeg forstår godt din mors bekymring.

Ioxer skrev:fortæl hende at hospitaler ofte giver patienter proteinshakes

Dingo skrev:Ioxer skrev:fortæl hende at hospitaler ofte giver patienter proteinshakes
Hvis det skal være politisk korrekt så hedder det proteintilskudsdrik ..proteinshake er et fitnessnavn..
Og det er heller ikke helt det samme. Dem der bruges på hospitaler og til syge generelt, er underlagt helt andre krav og kan heller ikke købes i butikkerne. Vitamin og mineralsammensætningen i dem er lavet så man i princippet kunne leve på udelukkende at indtage dem. Ikke at man bare vil sætte syge på det, men man kunne hvis det blev nødvendigt, men før man gjorde det ville man nok supplere op med enteralnæring eller andet.

Ioxer skrev:Dingo skrev:Ioxer skrev:fortæl hende at hospitaler ofte giver patienter proteinshakes
Hvis det skal være politisk korrekt så hedder det proteintilskudsdrik ..proteinshake er et fitnessnavn..
Og det er heller ikke helt det samme. Dem der bruges på hospitaler og til syge generelt, er underlagt helt andre krav og kan heller ikke købes i butikkerne. Vitamin og mineralsammensætningen i dem er lavet så man i princippet kunne leve på udelukkende at indtage dem. Ikke at man bare vil sætte syge på det, men man kunne hvis det blev nødvendigt, men før man gjorde det ville man nok supplere op med enteralnæring eller andet.
er du sikker? jeg mener ellers at have hørt, at de får nutramino proteintilskudsdrik. Det kan selvfølgelig være, at nutramino laver noget specielt også.

Ryan skrev:Og hvis du finder en eneste relevant kilde angående sødestoffer som aspartam skulle være skadelige for mennesker, i de mængder de findes i fødevarer, så tror er jeg selv, og formentlig også EU ville være meget intresserede i at læse disse.
Bemærk ordet relevante.. Ikke Cheks eventyr tak..

bobstar skrev:
Der er skrevet meget om aspartam, men kig her engang: http://ing.dk/artikel/110446-light-sodavand-faar-gravide-til-at-foede-for-tidligt?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=nyheder
Husk også at læse indlæggende igennem inden du genposter.
Men det virker lidt som om at alle er blæsende ligeglade med hvad der findes af undersøgelser. .
Jeg kan fortælle dig at jeg har 3 i min omgangskreds som led af migræne, den ene af dem fik ovenikøbet medicin imod angstanfald. De stoppede med produkter som indeholdte aspartam bla. deres elskede diet coke. De har aldrig migræne mere og angstpillerne er blevet skrottet

bobstar skrev:
Jeg kan fortælle dig at jeg har 3 i min omgangskreds som led af migræne, den ene af dem fik ovenikøbet medicin imod angstanfald. De stoppede med produkter som indeholdte aspartam bla. deres elskede diet coke. De har aldrig migræne mere og angstpillerne er blevet skrottet.

Padi skrev:bobstar skrev:
Jeg kan fortælle dig at jeg har 3 i min omgangskreds som led af migræne, den ene af dem fik ovenikøbet medicin imod angstanfald. De stoppede med produkter som indeholdte aspartam bla. deres elskede diet coke. De har aldrig migræne mere og angstpillerne er blevet skrottet.
Så var det nok ikke migræne, de led af![]()
Måske hjalp pillerne, derfor havde han ikke længere brug for dem? Eller måske var kommet over noget

Dingo skrev:Padi skrev:bobstar skrev:
Så var det nok ikke migræne, de led af![]()
Måske hjalp pillerne, derfor havde han ikke længere brug for dem? Eller måske var kommet over noget
Nej det var udelukkende forbruget af light sodavand og andre light produkter der gav ham pest, kolera, kræft og andre sygdomme...

Flotfyr20 skrev:Lige et indspark til snakken omkring proteinshakes/tilskud på hospitalerne.
Jeg har personligt set Nutramino Shakes på Frederiksberg Hospital. Men de får også som Dingo snakker om, specielt fremstillede drikke. Det afhænger lidt af patienten.

bobstar skrev:Men det virker lidt som om at alle er blæsende ligeglade med hvad der findes af undersøgelser.

Moqensen skrev:bobstar skrev:Men det virker lidt som om at alle er blæsende ligeglade med hvad der findes af undersøgelser.
Det virker til at du er blæsende ligeglad med videnskabeligt understøttede undersøgelser, og kun vælger dine egne med svag empiri, så længe de understøtter din holdning.

bobstar skrev:Derudover så husk også at kigge efter de såkaldte "Natural Sweeteners", eks.vis aspartam, sucralose mv. Tjek dette her produkt : http://eas.com/product/100-pct-whey-protein-powder , lignende ting sælges i DK, eks.vis EAS Myopro. Det indeholder et rimeligt farligt sødestof kaldet Acesulfame, i samme dur som Aspartam og kan give migræne, mavepine, angstanfald og worst case kræft mv. Søg selv på Wiki for dokumentation for dette og læs lidt her: http://www.sweetpoison.com/aspartame-sweeteners.html
En person der går op i sin kost og sit helbred bør altid undgå at købe produkter med sådanne medikamenter i, så jeg forstår godt din mors bekymring.

bobstar skrev:Er absolut ikke ligeglad med hvad andre finder frem af undersøgelser, men tænk lidt over de ting jeg siger. Meget er faktuelt og meget bør man selv kunne regne ud, desværre er det sådan at flere og flere har en totalt ukritisk indgangsvinkel til hvad de dels spiser, men også belaster miljøet med.
Et godt eksempel er vores "elskede" svinekød, ingen ville indrømme hvordan svin blev behandlet. Utallige undersøgelser har jo også vist os at svinene har det godt, i virkeligheden behandles de som jeg ved ikke hvad. Disse undersøgelser var ikke støttet af industrien, men derimod af uvildige organisationer. I aften kommer Operation X atter engang med et indslag om den uhyggelige svinedrift som proklamerer overfor forbrugerne at alt overholdes.
Jeg kan nævne en anden sjov ting som heller ingen ville tro på "neutralmarinerede kylling" som pumpes med vand og svinehud.
Men hov.... der findes jo heller ingen epoxy-ofre eller asbest?
Jeg håber I kan se min pointe?, I skulle have en langt mere kritisk indgangsvinkel til hvad du fylder dig med. Jeg går ikke udfra du træner din krop og er ligeglad med indholdet?
Dingo du siger jo også at man bør undgå lightprodukter, det forslag er dannet udfra din egen intuition fordi du kan lægge 2 og 2 sammen. Problemet er bare at der findes rigtigt mange mennesker derude som er totalt blæste for sund sans og derved opstår problemerne.
Jeg har skam læst hele artiklen, om jeg er 100% enig er en anden snak,
men ikke desto mindre har han da nogle pointer. Og bare det faktum at der stilles spørgsmålstegn ved de industrielle fremstillingsmetoder, bør få ethvert menneske til at bekymre sig om hvad der kommer ned i indkøbskurven, hvis ikke så er man dælme uansvarlig for sit eget liv.
)

Padi skrev: Jeg forstår heller ikke lightprodukter. Hvis man skulle vælge et alternativ, skal det jo være produkter som Cocacola Zero.

bare ansvarsbevidst om hvad jeg fylder mig selv med. Min krop skal både være flot og sund. Jeg ved godt mange BBere ude i verden er totalt ligeglade med sundheden og skyder alverdens ting ind, men vi kan da vel her på Bodybuilding.dk også kigge lidt på sundhedsaspektet.
bobstar skrev:Ja jeg er godt nok ikke enig med dig Dingo, jeg synes også mange af de ting som jeg trak frem er fejlfortolket af dig. Jeg nævnte netop asbest, neutralmarineret kød, fordi man som udgangspunkt fyldte befolkningen med løgn og latin, jeg fremhævede dem fordi man senere er kommet på andre tanker og at det nu er mere eller mindre alment kendt, selvom jeg stadig ser en bunke halvaber hive neutralmarineret kød ned i kurven.
bobstar skrev:Om vi så er uenige om aspartam so be it, men at råde folk kun udfra en vinkel er usagligt. Når unge mennesker her på BB spørger, så skal de vel informeres fra begge sider? Og der er utallige beretninger fra folk der oplever meget negative ting fra "Natural Sweeteners", at eksperterne så er uenige er jeg ligeglad med, det er et faktum at der findes folk der påvirkes ganske negativt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster