Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1483
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

Proteinpulver - Overtalelse?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Bodybuildere.

Jeg har et problem med min mor og proteinpulver. Jeg tager proteinpulver, men hun siger man ikke behøves at tage det, hvis man bare har en varieret kost. Men jeg har fortalt hende, at der intet galt er i at tage proteinpulver og at der er mange som tager det. Men det er som om hun ikke rigtig vil høre, og jeg gør virkelig alt hvad jeg kan, for at få hende overtalt til at jeg må tage det. Har i ikke nogen gode links, som jeg kan vise hende? Eller nogle idéer til hvordan jeg kan forklaret at det ikke er farligt? Eller vil i skrive lidt om protein, som måske kan få hende overtalt?
Jeg har os taget kreatin, men det tror hun også er sundhedsskadeligt, men af hvad jeg har læst er der intet farligt i det, da kroppen selv producerer kreatin, har jeg forstået rigtigt? Har i ikke nogen gode links, hvor der står sort på hvidt at hverken proteinpulver eller kreatin er sundhedsskadeligt?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen Mathias.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hun har da ret i, at man ikke behøver proteinpulver hvis man har en varieret kost (jeg går ud fra at den er proteinrig)

fortæl hende at proteinpulver bliver lavet af mælk
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

I sted for at gå i forsvarsposition så angrib; Bed hende dokumentere proteinpulver er farligt.

du kan læse disse og se om der er noget du kan bruge:
artikler/kost-kosttilskud/whey-protein-kongen-af-proteinpulver.html
artikler/kost-kosttilskud/mest-stillede-spoergsmaal-omkring-bodylab-whey-80-95.html
http://news.bodylab.dk/artikler/197-hoj ... ket-er-det
http://news.bodylab.dk/artikler/152-pro ... -levetiden

Endvidere har hun ret i proteinpulver er et kosttilskud, hvis din mor er indstillet på det så kan i jo også forsøge at opfylde dit proteinbehov gennem alm mad.

Maskinen skrev:I sted for at gå i forsvarsposition så angrib; Bed hende dokumentere proteinpulver er farligt.

Med nogle ordentlige kilder og ikke ting som Aluns lort...
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg overbeviste min mor ved at henvise til en relativt ny undersøgelse, hvor forskere siger man kan forlænge sit liv med 10 år, vha. proteinpulver. Det hjalp :D Kan ikke lige finde undersøgelsen nu, men vender tilbage hvis jeg finder den. Mener den har været postet herinde engang.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Nu er det sådan at Whey protein kan være fremstillet af mælk fra mere eller mindre syge dyr, læs denne her artikel:

http://www.wannabebig.com/forums/showthread.php?67879-This-may-make-you-never-want-to-drink-milk-or-take-whey-shakes-again

Artiklen kan købes her : http://www.ptonthenet.com/articles/Whey ... art-1-2468 , Online Education for fitness og ernæring, så noget må de jo vide :)

Jeg havde tidligere her på BB en diskussion med Dingo omkring whey 8og en masse andet), men nu fandt jeg endelig linket. Håber du kan bruge det Dingo :)

Det er ikke sådan at whey er noget bæ, men altså blot at man skal sætte sig grundigt ind i sagerne inden man bare køber det bedste og billigste.

Derudover så husk også at kigge efter de såkaldte "Natural Sweeteners", eks.vis aspartam, sucralose mv. Tjek dette her produkt : http://eas.com/product/100-pct-whey-protein-powder , lignende ting sælges i DK, eks.vis EAS Myopro. Det indeholder et rimeligt farligt sødestof kaldet Acesulfame, i samme dur som Aspartam og kan give migræne, mavepine, angstanfald og worst case kræft mv. Søg selv på Wiki for dokumentation for dette og læs lidt her: http://www.sweetpoison.com/aspartame-sweeteners.html

En person der går op i sin kost og sit helbred bør altid undgå at købe produkter med sådanne medikamenter i, så jeg forstår godt din mors bekymring.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

bobstar skrev:Nu er det sådan at Whey protein kan være fremstillet af mælk fra mere eller mindre syge dyr, læs denne her artikel:

http://www.wannabebig.com/forums/showthread.php?67879-This-may-make-you-never-want-to-drink-milk-or-take-whey-shakes-again

Sjovt nok skevet af Paul Chek.

Manden er jo kendt indenfor ernæringsvidenskaben som en lallende idiot. Den kilde kan du godt stikke op hvor solen ikke skinner.

Og hvis du finder en eneste relevant kilde angående sødestoffer som aspartam skulle være skadelige for mennesker, i de mængder de findes i fødevarer, så tror er jeg selv, og formentlig også EU ville være meget intresserede i at læse disse.

Bemærk ordet relevante.. Ikke Cheks eventyr tak..
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Hvis hun vil have nogle kilder som hun kan forholde sig til, som måske er lidt mere troværdi for hende, så er dette en god en.
http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article2205857.ece
Der står godt nok ikke det er godt, men det kan jo ikke være farligt hvis man lever op til 10 år længere ;)
One man has enthusiasm for 30 minutes, another for 30 days, but it is the man who has it for
30 years who makes a success of his life."
- Edward B. Butler
Brugeravatar

bobstar skrev:Nu er det sådan at Whey protein kan være fremstillet af mælk fra mere eller mindre syge dyr, læs denne her artikel:

Artiklen kan købes her : http://www.ptonthenet.com/articles/Whey ... art-1-2468 , Online Education for fitness og ernæring, så noget må de jo vide :)

Jeg havde tidligere her på BB en diskussion med Dingo omkring whey 8og en masse andet), men nu fandt jeg endelig linket. Håber du kan bruge det Dingo :)

Det er ikke sådan at whey er noget bæ, men altså blot at man skal sætte sig grundigt ind i sagerne inden man bare køber det bedste og billigste.

Derudover så husk også at kigge efter de såkaldte "Natural Sweeteners", eks.vis aspartam, sucralose mv. Tjek dette her produkt : http://eas.com/product/100-pct-whey-protein-powder , lignende ting sælges i DK, eks.vis EAS Myopro. Det indeholder et rimeligt farligt sødestof kaldet Acesulfame, i samme dur som Aspartam og kan give migræne, mavepine, angstanfald og worst case kræft mv. Søg selv på Wiki for dokumentation for dette og læs lidt her: http://www.sweetpoison.com/aspartame-sweeteners.html

En person der går op i sin kost og sit helbred bør altid undgå at købe produkter med sådanne medikamenter i, så jeg forstår godt din mors bekymring.

Jeg gider ærlig talt ikke diskutere med dig igen, for i sidste diskussion havde du ikke skyggen af ordentlige kilder. Ryan har allerede været inde på det.

TT: Selv medicinalindustrien bruger proteinpulver til specialdiæter for at berige kosten med ekstra protein, kulhydrat osv.. selvfølgelig ikke lige bodylab eller maxim men princippet er det samme
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

fortæl hende at hospitaler ofte giver patienter proteinshakes
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

vis hende hvad en bytte protein pulver rent faktisk indeholder..

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Vis galleri (4)

Ioxer skrev:fortæl hende at hospitaler ofte giver patienter proteinshakes

Hvis det skal være politisk korrekt så hedder det proteintilskudsdrik .. :) proteinshake er et fitnessnavn..
Og det er heller ikke helt det samme. Dem der bruges på hospitaler og til syge generelt, er underlagt helt andre krav og kan heller ikke købes i butikkerne. Vitamin og mineralsammensætningen i dem er lavet så man i princippet kunne leve på udelukkende at indtage dem. Ikke at man bare vil sætte syge på det, men man kunne hvis det blev nødvendigt, men før man gjorde det ville man nok supplere op med enteralnæring eller andet.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:

Hvis det skal være politisk korrekt så hedder det proteintilskudsdrik .. :) proteinshake er et fitnessnavn..
Og det er heller ikke helt det samme. Dem der bruges på hospitaler og til syge generelt, er underlagt helt andre krav og kan heller ikke købes i butikkerne. Vitamin og mineralsammensætningen i dem er lavet så man i princippet kunne leve på udelukkende at indtage dem. Ikke at man bare vil sætte syge på det, men man kunne hvis det blev nødvendigt, men før man gjorde det ville man nok supplere op med enteralnæring eller andet.

er du sikker? jeg mener ellers at have hørt, at de får nutramino proteintilskudsdrik :). Det kan selvfølgelig være, at nutramino laver noget specielt også.

Both are usually right
Brugeravatar

Ioxer skrev:
Dingo skrev:

er du sikker? jeg mener ellers at have hørt, at de får nutramino proteintilskudsdrik :). Det kan selvfølgelig være, at nutramino laver noget specielt også.

Jeg skal ikke kunne sige om nogle "normale" selskaber har en afdeling der laver tilskudsdrikke til klinisk brug, men ja ellers er det special lavede der er under helt anden kontrol
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Ryan skrev:Og hvis du finder en eneste relevant kilde angående sødestoffer som aspartam skulle være skadelige for mennesker, i de mængder de findes i fødevarer, så tror er jeg selv, og formentlig også EU ville være meget intresserede i at læse disse.

Bemærk ordet relevante.. Ikke Cheks eventyr tak..

Der er skrevet meget om aspartam, men kig her engang: http://ing.dk/artikel/110446-light-sodavand-faar-gravide-til-at-foede-for-tidligt?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=nyheder

Husk også at læse indlæggende igennem inden du genposter.

Men det virker lidt som om at alle er blæsende ligeglade med hvad der findes af undersøgelser. Jeg kan fortælle dig at jeg har 3 i min omgangskreds som led af migræne, den ene af dem fik ovenikøbet medicin imod angstanfald. De stoppede med produkter som indeholdte aspartam bla. deres elskede diet coke. De har aldrig migræne mere og angstpillerne er blevet skrottet.

bobstar skrev:
Der er skrevet meget om aspartam, men kig her engang: http://ing.dk/artikel/110446-light-sodavand-faar-gravide-til-at-foede-for-tidligt?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=nyheder

Husk også at læse indlæggende igennem inden du genposter.

Men det virker lidt som om at alle er blæsende ligeglade med hvad der findes af undersøgelser. .

Hvad med at du selv prøvede at læse de artikler du poster? Jeg vil nu poste en masse citater fra artiklen, ja det er faktisk næsten hele artiklen men du virker ikke som om du har læst det.

Læser du bare overskriften og små uddrag og så danner din egen lille virkelighed?

Ligesom Lene Hansson der lavede et "forsøg" med 3 personer der fik målt blodtryk og så spiste whatever mad hun nu lavede i en uge eller 2 og så fik målt blodtryk igen og vupti, blodtrykket var faldet; og så sætter vi da lighedstegn mellem gulerod og faldende blodtryk. Det KAN man simpelthen ikke gøre. Der er så meget andet at tage højde for, f.eks. det faktum at stort set alle mennesker har forhøjet blodtryk første gang de får målt, pga nervøsitet. Det udtaler læge Peter Norsk sig selv om i det klip jeg tidligere har postet til dig.
Både du og Lene Hansson burde slå ordet "confounding" op

To italienske undersøgelser har tidligere vist, at Aspartam kan være kræftfremkaldende, men de er begge blevet skudt ned af myndighederne i både USA og Europa.

»Men der er ingen tvivl om, at man skal være ekstra forsigtig under graviditeten, som er en særligt følsom periode,«

Forskerne understreger, at der skal flere studier til, inden det endegyldigt kan fastslås, at gravide bør holde sig fra light-sodavand, hvis de vil minimere risikoen for tidligere fødsler.

Ifølge Thorhallur Halldorsson er der ikke udført tilsvarende studier med Aspartam og gravide - eller med børn for den sags skyld - tidligere.

Men man kan sagtens sætte spørgsmålstegn ved, om det er et 100 procent risikofrit stof.

»Nogle folk, som ikke kan lide Aspartam af en eller anden grund, tillægger det skylden for alverdens sygdomme, men jeg har ikke set noget forskning, som har fået mig til at tvivle på, at det er sikkert,« siger John Christian Larsen.

Argumentet med nedbrydningsprodukter som methanol giver han ikke meget for. Både methanol og andre nedbrydningsprodukter forekommer i lavere koncentrationer efter indtag af Aspartam, end hvad der normalt dannes af bakterier i mave-tarm-kanalen, forklarer John Christian Larsen.

Jeg kan fortælle dig at jeg har 3 i min omgangskreds som led af migræne, den ene af dem fik ovenikøbet medicin imod angstanfald. De stoppede med produkter som indeholdte aspartam bla. deres elskede diet coke. De har aldrig migræne mere og angstpillerne er blevet skrottet

Det holder bare ikke en fløjtende fis. at "du kender 3" har intet med bevisførelse at gøre. Jeg kender en der fastholder at han efter at have taget 10 gram kreatin en morgen, løftede 5 kg mere i alle øvelser da han trænede senere samme dag, udelukkende pga det kreatin.
Vis mig et kontrolleret, randomiseret studie der påviser noget og som ikke slutter af med "men i det store hele kan vi faktisk ikke påvise noget".
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

bobstar skrev:
Jeg kan fortælle dig at jeg har 3 i min omgangskreds som led af migræne, den ene af dem fik ovenikøbet medicin imod angstanfald. De stoppede med produkter som indeholdte aspartam bla. deres elskede diet coke. De har aldrig migræne mere og angstpillerne er blevet skrottet.

Så var det nok ikke migræne, de led af :wink:
Måske hjalp pillerne, derfor havde han ikke længere brug for dem? Eller måske var kommet over noget
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Padi skrev:
bobstar skrev:
Jeg kan fortælle dig at jeg har 3 i min omgangskreds som led af migræne, den ene af dem fik ovenikøbet medicin imod angstanfald. De stoppede med produkter som indeholdte aspartam bla. deres elskede diet coke. De har aldrig migræne mere og angstpillerne er blevet skrottet.

Måske hjalp pillerne, derfor havde han ikke længere brug for dem? Eller måske var kommet over noget

Nej det var udelukkende forbruget af light sodavand og andre light produkter der gav ham pest, kolera, kræft og andre sygdomme...

Misforstå mig ikke, jeg er ikke den store tilhænger af light produkter. Jo mere de piller ud (for at det bliver light), jo mere andre underlige ting skal der ind. Medmindre det selvfølgelig blot er f.eks. en sukkerreduceret opskrift og smagen så også er derefter.
Og istedet for at skifte til light, så bør man i mine øjne bare tage en skefuld mindre af originalvaren eller skifte til et helt andet produkt
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Padi skrev:
bobstar skrev:

Nej det var udelukkende forbruget af light sodavand og andre light produkter der gav ham pest, kolera, kræft og andre sygdomme...

You must be right!
Billede
Jeg forstår heller ikke lightprodukter. Hvis man skulle vælge et alternativ, skal det jo være produkter som Cocacola Zero.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Lige et indspark til snakken omkring proteinshakes/tilskud på hospitalerne.

Jeg har personligt set Nutramino Shakes på Frederiksberg Hospital. Men de får også som Dingo snakker om, specielt fremstillede drikke. Det afhænger lidt af patienten.
"Ronnie Coleman, it's not gay to love him. It's gay not too!"
Brugeravatar

Træner her: S.A.T.S Hvidovre
Dansk Fitness Vanløse

Flotfyr20 skrev:Lige et indspark til snakken omkring proteinshakes/tilskud på hospitalerne.

Jeg har personligt set Nutramino Shakes på Frederiksberg Hospital. Men de får også som Dingo snakker om, specielt fremstillede drikke. Det afhænger lidt af patienten.

Ja det kan sagtens være de har det, men det er bare for at understrege at de shakes man køber normalt ikke er det samme som dem der bruges på hospitaler. På mange plejehjem osv vælger de også at lave deres egne, f.eks. af kærnemælk, skyr og nogle bær og så blende hvis de ikke vil bruge pulvertilskud hele tiden. Det giver også variation for patienterne
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

bobstar skrev:Men det virker lidt som om at alle er blæsende ligeglade med hvad der findes af undersøgelser.

Det virker til at du er blæsende ligeglad med videnskabeligt understøttede undersøgelser, og kun vælger dine egne med svag empiri, så længe de understøtter din holdning.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:
bobstar skrev:Men det virker lidt som om at alle er blæsende ligeglade med hvad der findes af undersøgelser.

Det virker til at du er blæsende ligeglad med videnskabeligt understøttede undersøgelser, og kun vælger dine egne med svag empiri, så længe de understøtter din holdning.

Hey Moqensen og Dingo

Er absolut ikke ligeglad med hvad andre finder frem af undersøgelser, men tænk lidt over de ting jeg siger. Meget er faktuelt og meget bør man selv kunne regne ud, desværre er det sådan at flere og flere har en totalt ukritisk indgangsvinkel til hvad de dels spiser, men også belaster miljøet med. Et godt eksempel er vores "elskede" svinekød, ingen ville indrømme hvordan svin blev behandlet. Utallige undersøgelser har jo også vist os at svinene har det godt, i virkeligheden behandles de som jeg ved ikke hvad. Disse undersøgelser var ikke støttet af industrien, men derimod af uvildige organisationer. I aften kommer Operation X atter engang med et indslag om den uhyggelige svinedrift som proklamerer overfor forbrugerne at alt overholdes.
Jeg kan nævne en anden sjov ting som heller ingen ville tro på "neutralmarinerede kylling" som pumpes med vand og svinehud.
Men hov.... der findes jo heller ingen epoxy-ofre eller asbest?

Jeg håber I kan se min pointe?, I skulle have en langt mere kritisk indgangsvinkel til hvad du fylder dig med. Jeg går ikke udfra du træner din krop og er ligeglad med indholdet?

Dingo du siger jo også at man bør undgå lightprodukter, det forslag er dannet udfra din egen intuition fordi du kan lægge 2 og 2 sammen. Problemet er bare at der findes rigtigt mange mennesker derude som er totalt blæste for sund sans og derved opstår problemerne.

Jeg har skam læst hele artiklen, om jeg er 100% enig er en anden snak, men ikke desto mindre har han da nogle pointer. Og bare det faktum at der stilles spørgsmålstegn ved de industrielle fremstillingsmetoder, bør få ethvert menneske til at bekymre sig om hvad der kommer ned i indkøbskurven, hvis ikke så er man dælme uansvarlig for sit eget liv.

bobstar skrev:Derudover så husk også at kigge efter de såkaldte "Natural Sweeteners", eks.vis aspartam, sucralose mv. Tjek dette her produkt : http://eas.com/product/100-pct-whey-protein-powder , lignende ting sælges i DK, eks.vis EAS Myopro. Det indeholder et rimeligt farligt sødestof kaldet Acesulfame, i samme dur som Aspartam og kan give migræne, mavepine, angstanfald og worst case kræft mv. Søg selv på Wiki for dokumentation for dette og læs lidt her: http://www.sweetpoison.com/aspartame-sweeteners.html

Jeg beklager, men wikipedia er noget nær den dårligste kildesamling du kan finde på nettet.

Reputation point: 30

bobstar skrev:Er absolut ikke ligeglad med hvad andre finder frem af undersøgelser, men tænk lidt over de ting jeg siger. Meget er faktuelt og meget bør man selv kunne regne ud, desværre er det sådan at flere og flere har en totalt ukritisk indgangsvinkel til hvad de dels spiser, men også belaster miljøet med.

Jeg tænker skam også over det. Men der er forskel på at være kritisk og så være hysterisk.
Hvad vil du så foreslå man skal spise for at skåne miljøet? Ja grøntsager udleder mindre CO2 ved produktion, det er korrekt, men meget grønt skal flyves ind og udleder derfor røv meget CO2 den vej igennem. Så er der årstidens grønt, lokalt dyrket. Det er da shit men det kan man ikke udelukkende leve af.
Nej, det er ikke faktuelt. Der er meget få ting i verden der er faktuelle. Især nogle af de ting du fremlægger. Et godt eksempel har du selv lige postet med dit aspartam. Du konkluderer at aspartam er farligt, udfra en artikel om at gravide kvinder måske påvirkes negativt af light produkter, selvom en masse eksperter i artiklen siger det stik modsatte.
Derudover er kvinders graviditets periode så usandsynlig følsom at der intet skal til før noget sker.
Gravide må ikke løfte tunge ting. Betyder det at du ikke løfter noget der er tungere end 2 liter mælk?

Et godt eksempel er vores "elskede" svinekød, ingen ville indrømme hvordan svin blev behandlet. Utallige undersøgelser har jo også vist os at svinene har det godt, i virkeligheden behandles de som jeg ved ikke hvad. Disse undersøgelser var ikke støttet af industrien, men derimod af uvildige organisationer. I aften kommer Operation X atter engang med et indslag om den uhyggelige svinedrift som proklamerer overfor forbrugerne at alt overholdes.

WOW?!?! Newsflash! Det du siger der er jo ingen hemmelighed? "Ingen ville indrømme" ? Det er ingen hemmelighed at mange dyr ikke har det særlig godt og det er så det dyreaktivister og andre organisationer arbejder for at forbedre.

Jeg kan nævne en anden sjov ting som heller ingen ville tro på "neutralmarinerede kylling" som pumpes med vand og svinehud.

Nej det er rigtigt, ingen tror på det, det er slet ikke derfor der har været utallige indslag om pumpede kyllinger, deriblandt mit eget oplysningindlæg til folk her på siden. Igen har du afsløret en kæmpe hemmelighed.

Men hov.... der findes jo heller ingen epoxy-ofre eller asbest?

Nej man fjernede nemlig ikke asbest og andre ting i samme dur da man videnskabeligt og holdbart fandt ud af hvor skadeligt det var. Du snakker sort.

Jeg håber I kan se min pointe?, I skulle have en langt mere kritisk indgangsvinkel til hvad du fylder dig med. Jeg går ikke udfra du træner din krop og er ligeglad med indholdet?

Det burde du også. Du går i en drømmeverden og tror at avocado indeholder mere protein end kød, at kød bliver ubrugeligt ved opvarmning og at raw food kurerer kræft. Hvem er det der skal have en mere kritisk indgangsvinkel?

Dingo du siger jo også at man bør undgå lightprodukter, det forslag er dannet udfra din egen intuition fordi du kan lægge 2 og 2 sammen. Problemet er bare at der findes rigtigt mange mennesker derude som er totalt blæste for sund sans og derved opstår problemerne.

Jeg siger man skal undgå light produkter i større omfang. Der er ingen der er døde af nogle light produkter hist og her.
Som du siger det, så svarer det til at du fremviser en undersøgelse på at folks ligevægtsindtag + 1000 kcal gør dem fede og derved konkluderer at kalorier skal undgås fordi "den her undersøgelse viser at man bliver fed".
Der er så mange undersøgelser på aspartam der viser det uskadeligt medmindre man indtager abnormt ekstreme mængder.
Så kommer der måske en undersøgelse hvor man har givet rotter en dosis der er fuldstændig absur som måske har vist en øgning i kræftrisikoen og BANG så er du der og peger på den og siger "NÅ NÅÅÅÅ!!!"

Jeg har skam læst hele artiklen, om jeg er 100% enig er en anden snak,

What?
Du læser en undersøgelse, læser at der står "aspartam er faktisk ikke farligt" og så fejer du det bare af med "jeg er bare ikke 100% enig" ?
Nu må du stoppe.

men ikke desto mindre har han da nogle pointer. Og bare det faktum at der stilles spørgsmålstegn ved de industrielle fremstillingsmetoder, bør få ethvert menneske til at bekymre sig om hvad der kommer ned i indkøbskurven, hvis ikke så er man dælme uansvarlig for sit eget liv.

Frugt og grønt: Pesticider
Kød: Hormoner og penicilin
Mælkeprodukter: Det farlige og dødelige lactose ( ](*,) )
Soya mælk: Hormoner
Fisk: Tungmetaller

osv. osv. osv.
Det er også farligt at gå på gaden, men nogle gange må man overveje cost-benefit ratioen, for det er lidt nederen at sidde i sin mørke lejlighed og dø af sult.

Tror også du læser det som om jeg er ukritisk overfor alting. Det er ikke tilfældet. Det mest optimale var at mange folk fik nogle gode proteiner (og ikke er ord om avocado og linser), en god sjat frugt og grønt, deres daglige motion osv. Ingen tvivl. Men fra det og så til at fremstille det som du gør; der er langt
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Padi skrev: Jeg forstår heller ikke lightprodukter. Hvis man skulle vælge et alternativ, skal det jo være produkter som Cocacola Zero.

Nå. Og hvorfor skulle et produkt som CocaCola Zero være bedre end lightprodukter? Og hvad er i det hele taget forskellen, bortset fra det fancy navn?

Reputation point: 5

I må ikke tale om M - Æ - L - K. Det kommer og myrder jer, når det finder ud af det. IT KNOWS.
Sidst rettet af NikolajBach 22. nov 2010, 20:28, rettet i alt 1 gang.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Bobstar, du har en hysterisk tilgang til mad, har du nogensinde hørt om ordsproget "lidt skidt i god mad" ?
Nogle af de eksempler du kommer med er godt nok at gå i små sko.

imo tror jeg man får en stærkere krop og et bedre imunforsvar ved at sætte kroppen på en prøve engang imellem, det er de færreste der er døde af engang racermave :)

Geografisk sted: Kalundborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Ja jeg er godt nok ikke enig med dig Dingo, jeg synes også mange af de ting som jeg trak frem er fejlfortolket af dig. Jeg nævnte netop asbest, neutralmarineret kød, fordi man som udgangspunkt fyldte befolkningen med løgn og latin, jeg fremhævede dem fordi man senere er kommet på andre tanker og at det nu er mere eller mindre alment kendt, selvom jeg stadig ser en bunke halvaber hive neutralmarineret kød ned i kurven.

Det starter et sted og det er det jeg vil have fokus på, fokus på aspartam mv. og i proteinshakes, det dårlige protein der kan forekomme i whey. Vi så jo selv Operation X og penicilinforbruget, gad vide hvordan det ser ud i USA med vækstfremmere, penicilin og hvad ved jeg. Og kom ikke og fortæl mig at der ikek sidder penicilinrester og hormoner i ostevallen der laves protein ud af.
Det er derfor jeg mener man bør have en kritisk vinkel til tingene, jeg har på intet tidspunkt sagt at whey er noget skidt!!
Om vi så er uenige om aspartam so be it, men at råde folk kun udfra en vinkel er usagligt. Når unge mennesker her på BB spørger, så skal de vel informeres fra begge sider? Og der er utallige beretninger fra folk der oplever meget negative ting fra "Natural Sweeteners", at eksperterne så er uenige er jeg ligeglad med, det er et faktum at der findes folk der påvirkes ganske negativt.

Bananfisk -> Hysterisk.. hmm =; bare ansvarsbevidst om hvad jeg fylder mig selv med. Min krop skal både være flot og sund. Jeg ved godt mange BBere ude i verden er totalt ligeglade med sundheden og skyder alverdens ting ind, men vi kan da vel her på Bodybuilding.dk også kigge lidt på sundhedsaspektet.

Bobstar, prøv for faen at læse noget andet en Ekstrabladet, bare en gang i mellem. Du er superdum at høre på næsten hele tiden. Avocado er en god proteinkilde og blabla. Hold din oplysningskampagne for dig selv, så du ikke fordummer andre!

bobstar skrev:Ja jeg er godt nok ikke enig med dig Dingo, jeg synes også mange af de ting som jeg trak frem er fejlfortolket af dig. Jeg nævnte netop asbest, neutralmarineret kød, fordi man som udgangspunkt fyldte befolkningen med løgn og latin, jeg fremhævede dem fordi man senere er kommet på andre tanker og at det nu er mere eller mindre alment kendt, selvom jeg stadig ser en bunke halvaber hive neutralmarineret kød ned i kurven.

Asbest var et VANVITTIGT godt materiale til mange ting. Ekstremt varmeisolerende og brandhæmmende. Mig bekendt har man endnu ikke fundet tilsvarende billige og effektive erstatninger. Desværre var det ikke så godt at indånde og i takt med at man fandt ud af det, blev det forbudt. Det er altså ikke meget suppe du kan koge på den høne.

Neutralmarinering er ikke, som nogle Bozos tror (primært dem der lærer alt ved at læse Ekstrabladet) kun af det onde. Det øger vandindholdet i kødet og gør det derved mere saftigt og mere tilberedningsvenligt. Tag på en ordentlig restaurant og du kan være SIKKER på, at de har marineret din kylling før de serverer den. Det er altså DIG, der er en halvabe, hvis du køber økologisk, ikke-marineret kylling og undlader selv at marinere den før stegning.
Bevares, neutralmarinering giver også god økonomisk mening for slagteriet, men det er altså ikke den eneste side af sagen.

Og der er selvfølgelig IKKE svinekød i kylling, er du skør?

bobstar skrev:Om vi så er uenige om aspartam so be it, men at råde folk kun udfra en vinkel er usagligt. Når unge mennesker her på BB spørger, så skal de vel informeres fra begge sider? Og der er utallige beretninger fra folk der oplever meget negative ting fra "Natural Sweeteners", at eksperterne så er uenige er jeg ligeglad med, det er et faktum at der findes folk der påvirkes ganske negativt.

Du informerer jo ikke folk, du vildleder dem. Du baserer din viden på løsrevne artikler på nettet, på wikipedia og på nogle tv-udsendelser, come on. Stop det!

Det er iøvrigt at skide på en masse mennesker, hvis du tror at du ved noget som helst om mad og ernæring på det grundlag. Hvilket job har du selv? Hvad ville du sige, hvis en eller anden hat en dag påstod, at han var dygtigere end dig, fordi han havde ofret en halv time af sin sløje aften på at se Operation X?!
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online