Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1425
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1424

Følg bodybuilding.dk på

Rigshospitalets diætplan - sund/usund?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens.

Min svigermor er sygeplejerske, og hun kunne godt tænke sig at tabe sig. Jeg opdagede så, at hun havde printet denne ud: http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=12&conference=27&posting=986814. Jeg gik den lige hurtigt igennem, og min første tanke var, at jeg ville dø, hvis jeg skulle spise dét. Det er da helt umenneskelig lidt, man får indenbords. Jeg begynder derfor at fortælle hende, at hun ville tage det hele på igen, når hun begyndte at spise normalt bagefter - og muligvis også mere - fordi hun ville tabe lidt muskelmasse, og at jo flere muskler man har, jo mere forbrænder man også. Dette ville hun så slet ikke tage til sig, da hun mente, at man først begyndte at tabe muskler, når hun nærmest ikke havde mere fedt tilbage at tage af(hun brugte Victoria Beckham som eksempel :roll: ). Uanset hvordan jeg prøvede at forklare hende det, så ville hun ikke forstå det, og jeg opgav derfor(jeg ville jo bare spare hende for eventuelle skuffelser :blackeye: ).

Hvad synes I om kuren? Er det noget møg, eller er den meget fin?
Ifølge kuren skal man kunne tabe op til 5kg om ugen(20 kg om måneden), hvilket virker som sygeligt meget; dette kan da umuligt være sundt? :-k
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

imo ligner det en diætplan for en anorektiker #-o
Tears will get you sympathy,
Sweat will get you results
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 150.00

eller for en mus...
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Kløver-123 skrev:imo ligner det en diætplan for en anorektiker #-o

Lige præcis! Jeg sagde også, at jeg da ville dø, hvis jeg skulle spise det - der er vel omtrent 1500kcal eller noget i den dur(hvis man er lidt rundthåndet med 'kop' størrelserne).

Jeg er da virkelig bekymret for patienterne på de danske sygehuse, hvis de benytter sig af denne kur til dem(eller en kur lignende). Man burde da tro, at kliniske diætister(forudsættet at den er sat sammen af en af), havde styr på den her slags? :? :-k

Jeg kan garantere dig at den diæt intet har med Rigshospitalet at gøre.
#TEAMSJONAS 2014 #Hejhejpik
I was 135 pounds and then I ate steroids for every meal then i weighed 500 pounds because I took hippo steroids and my biceps exploded and hippo muscle flew everywhere and landed on my grandmas face.

Reputation point: 260

Kostplan: Ingen kostplan

Hvem siger at den overhovedet har noget med Rigshospitalet at gøre?
Hvis den har, hvem siger så at den ikke er lavet til en person med en bestemt sygdom?

Der er en verden til forskel på hvad raske og syge skal spise.

Det er et indlæg på sol.dk hvor en random bruger har skrevet "Rigshospitalets diætplan". Hvad dækker det over?

Der er ingen kliniske diætister med hovedet på rette sted der ville lave en plan der gjorde folk mere syge end de var i forvejen - især under sygdom er bibeholdelse af muskelmasse essentielt da folk ofte ikke kan røre sig særlig meget og det ville derfor være komplet hul i hovedet at underernære dem.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Den må være til en bestemt sygdom. Hvis rigshospitalet har lavet en kur som man taber sig 5 kg om ugen, så kan det umuligt være til normale og lidt overvægtige mennesker. :shock:
Den kan måske være til Ekstremt overvægtige mennesker.

Tror ikke det vil være klogt at følge den kur. Da man højst sandsynligt, som du siger, taber muskelmasse. og ikke selve fedt. :hihi:
Smerte er svaghed som forlader kroppen
Brugeravatar

Geografisk sted: Suldrup, Nordjylland, Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 52.50
- Dødløft: 80.00

sjonas skrev:Jeg kan garantere dig at den diæt intet har med Rigshospitalet at gøre.

Jeg ville også blive forfærdet, hvis den rent faktisk havde det - det ville jo være direkte grusomt, hvis kliniske diætister satte syge(eller raske for den sags skyld) på denne 'kur'. :afraid:

Dingo skrev:Hvem siger at den overhovedet har noget med Rigshospitalet at gøre?
Hvis den har, hvem siger så at den ikke er lavet til en person med en bestemt sygdom?

Der er en verden til forskel på hvad raske og syge skal spise.

Det er et indlæg på sol.dk hvor en random bruger har skrevet "Rigshospitalets diætplan". Hvad dækker det over?

Der er ingen kliniske diætister med hovedet på rette sted der ville lave en plan der gjorde folk mere syge end de var i forvejen - især under sygdom er bibeholdelse af muskelmasse essentielt da folk ofte ikke kan røre sig særlig meget og det ville derfor være komplet hul i hovedet at underernære dem.

Jeg sagde også, hvis den havde :wink: - hvilket for guds skyld ikke må passe.

Ja det ville virkelig være hul i hovedet, og på denne kur vil man tabe muskelmasse, ikke sandt? Ellers har jeg da fuldstændig misforstået en helvedes masse ](*,)

Lad mig lige slå fast at diætplanen IKKE har noget som helst med rigshospitalet at gøre.
Det har læge derfra også sagt.

Da jeg var yngre og meget stor og dum, var jeg selv på den.
Og den kan IKKE anbefales. Man tager ufatteligt meget hurtig på igen.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

hald60 skrev:Tror ikke det vil være klogt at følge den kur. Da man højst sandsynligt, som du siger, taber muskelmasse. og ikke selve fedt. :hihi:

Præcis. Kroppen vil jo helst undgå at slæbe rundt på en masse muskler, der kræver mere mad at bibeholde, og derfor vil den hellere smide musklerne frem for fedtet(der bliver til gengæld brugt lidt fedt til energi til forbrændingen af musklerne), vil jeg da mene? Er der nogle, der kan uddybe dette?

+Faktor skrev:
hald60 skrev:Tror ikke det vil være klogt at følge den kur. Da man højst sandsynligt, som du siger, taber muskelmasse. og ikke selve fedt. :hihi:

Præcis. Kroppen vil jo helst undgå at slæbe rundt på en masse muskler, der kræver mere mad at bibeholde, og derfor vil den hellere smide musklerne frem for fedtet(der bliver til gengæld brugt lidt fedt til energi til forbrændingen af musklerne), vil jeg da mene? Er der nogle, der kan uddybe dette?

Den diskussion er lang og indviklet. Jeg har taget den med en Phd. mand inden for området, og han mente faktisk ikke man kunne besvare spørgsmålet 100% endnu.
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 200.00

Poliquin skrev:
+Faktor skrev:

Den diskussion er lang og indviklet. Jeg har taget den med en Phd. mand inden for området, og han mente faktisk ikke man kunne besvare spørgsmålet 100% endnu.

Vil du ikke vær og sige hvad jeres konklusion nogenlunde ? :)

Samtidig er det også meget svær at bedømme da flere forskellige Phd uddannede mener noget forskelligt. Både i DK og udland
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

+Faktor skrev:

Kroppen "ved" jo godt at den skal bruge muskelmasse for at bevæge sig og derved overleve, så den smider jo ikke det som det første. Men kroppen er jo også meget kompleks så det er jo svært at sige helt præcist
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Det er direkte sørgeligt, så lidt nogen folk ved om kost ang. vægttab.

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 200.00

Jeg synes det er grinagtigt med hotdogs og is til aftensmad :D
- jeg tror den diæt er en gammel aprilsnar eller lign :lol:
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Dingo skrev:
+Faktor skrev:

Kroppen "ved" jo godt at den skal bruge muskelmasse for at bevæge sig og derved overleve, så den smider jo ikke det som det første. Men kroppen er jo også meget kompleks så det er jo svært at sige helt præcist

Ja naturligvis, men der er jo også en grund til, at vi ikke bare spiser 1500kcal dagligt, når vi skal cutte(udover det faktum at de fleste af os ville føle, at vi var døden nær af sult.

@ Poliquin
Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt mere om jeres diskussion; du må meget gerne benytte tråden har til at skrive lidt om det, hvis du skulle have lyst :wink:

Hvis det er en kur fra Rigshospitalet, mon så den ikke er beregnet til folk, der snarligt skal opereres, men er for fede? Det kan vi selvfølgelig kun gisne om, men det ville give bedre mening. "Du er for fed til operation og skal tabe dig - hurtigt"
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Fedest, jeg læste den lige og det få timer efter siger man kæreste hun har tænkt sig at køre den. Selvom jeg har prøvet at sige til hende hun skal lade være.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Fedest, jeg læste den lige og det få timer efter siger man kæreste hun har tænkt sig at køre den. Selvom jeg har prøvet at sige til hende hun skal lade være.

Man lærer af fejl.. lad hende køre lortet, have det af helvedes til grundet en usandsynlig low calorie og skod kur, så hun kan se hvad hun får ud af det.. hvis hun ikke vil høre, tja så lad hende da
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Den skulle eftersigende være god nok at den har med Riget at gøre. Jeg har tidligere hørt fra læger hvis jeg husker korrekt, det er i forbindelse med meget overvægtige personer hvor det er nødvendigt med et så hurtigt vægttab som muligt. Det er jo ikke fordi det er sundt, men nok nærmere fordi det kan være mere helbredsskadeligt at lade være.

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

Logbog: Ingen logbog

Carlo* skrev:Den skulle eftersigende være god nok at den har med Riget at gøre. Jeg har tidligere hørt fra læger hvis jeg husker korrekt, det er i forbindelse med meget overvægtige personer hvor det er nødvendigt med et så hurtigt vægttab som muligt. Det er jo ikke fordi det er sundt, men nok nærmere fordi det kan være mere helbredsskadeligt at lade være.

I så fald kan jeg stadigvæk ikke se logikken i, at en klinisk diætist skulle smide bl.a. is og hotdogs ind i kuren - hvorfor så ikke dække kalorierne med nogle grøntsager eller lignende, der giver større mæthedsfornemmelse samt vitaminer og mineraler? :-k

Dingo skrev:
Bone-14 skrev:Fedest, jeg læste den lige og det få timer efter siger man kæreste hun har tænkt sig at køre den. Selvom jeg har prøvet at sige til hende hun skal lade være.

Man lærer af fejl.. lad hende køre lortet, have det af helvedes til grundet en usandsynlig low calorie og skod kur, så hun kan se hvad hun får ud af det.. hvis hun ikke vil høre, tja så lad hende da

Præcis. Jeg lader også min svigermor køre kuren igennem, og så må hun gøre, hvad hun vil efterfølgende - men samtidig vil jeg da også forsøge at rådgive hende, hvis hun pludselig skulle spørge mig til råds :wink:

Der findes mange sjove diæter som slet ikke er sunde for kroppen. Eksemple alle disse:
http://fpn.dk/mad/kost_ernaering/article1365282.ece

Man skal dog huske, at folk som kun vil tabe sig (også muskelmasse) kan ligge med større kalorieindtag end fx atleter og bodybuilder kan.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Ja, dumme mennesker er der nok af

Galleri: Vis galleri (4)

+Faktor skrev:
Carlo* skrev:Den skulle eftersigende være god nok at den har med Riget at gøre. Jeg har tidligere hørt fra læger hvis jeg husker korrekt, det er i forbindelse med meget overvægtige personer hvor det er nødvendigt med et så hurtigt vægttab som muligt. Det er jo ikke fordi det er sundt, men nok nærmere fordi det kan være mere helbredsskadeligt at lade være.

I så fald kan jeg stadigvæk ikke se logikken i, at en klinisk diætist skulle smide bl.a. is og hotdogs ind i kuren - hvorfor så ikke dække kalorierne med nogle grøntsager eller lignende, der giver større mæthedsfornemmelse samt vitaminer og mineraler? :-k

Jeg fatter heller ikke logikken i det!, det må være en stærkt modificeret version af en kostplan der har med Riget gøre, for den er jo helt absurd. Dog holder jeg stadig fast i at jeg har hørt om denne kostplan fra fagfolk, selvom den dog går imod så mange basale kostprincipper

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

Dingo skrev:

Har du, eller har du haft en kæreste som du virkelig holdt af, Dingo?
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 180.00

Problemet ligger hun har haft anoreksi engang, og jeg er bange for et tilbagefald da hendes papsøster har kaldt hende tyk, fed, klam og grim. Selvom hun udmærket ved hun har haft anoreksi og været på Hillerød for behandling.

Møgso.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Den har INTET med rigshospitalet at gøre. Det er rigtigt nok at der undertiden bruges kure med meget store energideficitter, men de ser helt anderledes ud.
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00