Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1453
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Scrambled eggs

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa.
Nu hvor skolen snart er slut for mig, får jeg mere tid og kan derfor for alvor starte med at ta' min træning og kost seriøst. Ville sådan set bare høre om scrambled eggs(4 æg og evt. lidt bacon) som morgenmad egner sig til bulking. Har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde nogen troværdig kilde til næringsindhold. Er der for få kalorier, protein osv.i? Eller skal jeg bare droppe det og proppe mig med havregryn?

- mit største problem er kosten. Har meget svært ved at få kalorieoverskud og tage på i det hele taget. Hvis der er andre råd, er de meget velkomne! Tak.
Sidst rettet af Fyllgraf92 10. jul 2012, 01:27, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvori lægger problemet at taste 4 æg (200 g) ind i boardets kostplans funktion og se at de indeholder 24 g protein, 2,4 g carbs, 22,4 g fedt og 208 kcal?

208 kcal til morgenmad under et bulk er btw et bulk dømt til at mislykkedes, hvis det er de mængder mad du får gennem dagen.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Hvori lægger problemet at taste 4 æg (200 g) ind i boardets kostplans funktion og se at de indeholder 24 g protein, 2,4 g carbs, 22,4 g fedt og 208 kcal?

208 kcal til morgenmad under et bulk er btw et bulk dømt til at mislykkedes, hvis det er de mængder mad du får gennem dagen.

Det er der ingen problemer i at gøre. Man hører bare konstant folk snakke om at der sker tab af protein osv. ved opvarmning af æg, og jeg har ingen anelse om betydningen heraf. Jeg spørger fordi jeg mangler hjælp, og fordi jeg ikke selv ved hvor mange kalorier, proteiner osv. jeg bør indtage. Jeg er tydeligvis ikke ligeså 'garvet' inden for emnet, men hvis det er for meget for dig, behøver du jo ikke svare.

Fyllgraf92 skrev:Hejsa.
Nu hvor skolen snart er slut for mig, får jeg mere tid og kan derfor for alvor starte med at ta' min træning og kost seriøst. Ville sådan set bare høre om scrambled eggs(4 æg og evt. lidt bacon) som morgenmad egner sig til bulking. Har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde nogen troværdig kilde til næringsindhold. Er der for få kalorier, protein osv.i? Eller skal jeg bare droppe det og proppe mig med havregryn?

- mit største problem er kosten. Har meget svært ved at få kalorieoverskud og tage på i det hele taget. Hvis der er andre råd, er de meget velkomne! Tak.

Tag dig nu bare 6 æg (self med mælk, når de skal scrambles) + bacon og en 3-4 stk. rugbrød? :)

Reputation point: 15

scrambled eggs er da bedre uden mælk? :P

Men drik 1 liter mælk til morgenmad, tag et par gulerodder der er let at have med ved hånden, fyr så op for 4 æg og 4 stykker bacon på 3 stykker rugbrød - BUM så har du nogle kalorier indenbords, og det er tilmed lækkert.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

4 æg (240g) + 100g bacon (Cirka 275kcal såvidt jeg husker) = ca. 600kcal. Smider du så en liter minimælk oveni, så er du på 1000kcal.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Asomugha skrev:scrambled eggs er da bedre uden mælk? :P

Men drik 1 liter mælk til morgenmad, tag et par gulerodder der er let at have med ved hånden, fyr så op for 4 æg og 4 stykker bacon på 3 stykker rugbrød - BUM så har du nogle kalorier indenbords, og det er tilmed lækkert.

haha har faktisk aldrig prøvet det, tror jeg! Men skal da prøves :)

Bjørnson skrev:

Hvilket? :D at lave scrambled eggs kun med æg? Det smager meget bedre imo :D Men tricket er selvfølgelig at hælde så lidt mælk i at det ikke påvirker smagen, men samtidig giver dig den lille ekstra portion scrambled eggs :dance:
Brugeravatar

Asomugha skrev:
Bjørnson skrev:

Hvilket? :D at lave scrambled eggs kun med æg? Det smager meget bedre imo :D Men tricket er selvfølgelig at hælde så lidt mælk i at det ikke påvirker smagen, men samtidig giver dig den lille ekstra portion scrambled eggs :dance:

Ja præcis, synes også mælken giver et ok pift til konsistensen, dog uden jeg kan snakker om resultatet af at lave det kun på æg..

Mælken gør scrabled eggs mere luftige. Lidt olie kan også fint tilsættes, samt salt og peber.

Hvis du laver bacon til, så kan det anbefales at smide nogle grøntsager på den samme pande, så de får lidt af smagen heraf.
Brugeravatar

Fyllgraf92 skrev:men hvis det er for meget for dig, behøver du jo ikke svare.

Undskyld. Jeg går nu
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Okay, tak for svarene. Har helt sikkert en ide om en alternativ morgenmad i stedet for havregrynene! :)

Nu vi er ved 'perfect scrambled eggs', så kan jeg anbefale dette:

Knald æg ud i en pande/gryde, rør dem sammen og tilsæt et par klumper smør. Fyr op for varmen og rør rundt konstant. Tag evt. panden af varmen, hvis det går for hurtigt. Ta' panden af 15 sek. inden æggene er færdige og tilsæt nu salt og peber (tilsætter man salt fra start af bliver det en mere vandet masse). Knald evt. en lille klat creme fraiche i, så æggene ikke bliver overstegt.

Spis på et par skiver ristet rugbrød og bacon on the side (kan anbefale at stege et par cherrytomater i baconfedtet) og drik et ordentlig glas mælk til. Det er luksus bulk mad til en billig penge - også er det hurtigt at lave!

Fyllgraf92 skrev:Det er der ingen problemer i at gøre. Man hører bare konstant folk snakke om at der sker tab af protein osv. ved opvarmning af æg, og jeg har ingen anelse om betydningen heraf. Jeg spørger fordi jeg mangler hjælp, og fordi jeg ikke selv ved hvor mange kalorier, proteiner osv. jeg bør indtage. Jeg er tydeligvis ikke ligeså 'garvet' inden for emnet, men hvis det er for meget for dig, behøver du jo ikke svare.

Ikke for at Hijacke tråden men siger man ikke netop at man får mere protein ud af at opvarme ægget end hvis man spiste det råt ? syntes jeg husker nogen procent satser der hedder noget med 50% for et råt æg og 9x% for et det er opvarmet ?

EDIT: fandt lige noget

The opposite is true according to a study published in the Journal of Nutrition. The study found protein from cooked eggs is absorbed by the body at a rate of 91 percent, while only 50 percent of raw egg protein is absorbed.

Read more: http://www.livestrong.com/article/26456 ... z1wL4RyVN1
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Magicbox skrev:Nu vi er ved 'perfect scrambled eggs', så kan jeg anbefale dette:

Knald æg ud i en pande/gryde, rør dem sammen og tilsæt et par klumper smør. Fyr op for varmen og rør rundt konstant. Tag evt. panden af varmen, hvis det går for hurtigt. Ta' panden af 15 sek. inden æggene er færdige og tilsæt nu salt og peber (tilsætter man salt fra start af bliver det en mere vandet masse). Knald evt. en lille klat creme fraiche i, så æggene ikke bliver overstegt.

Spis på et par skiver ristet rugbrød og bacon on the side (kan anbefale at stege et par cherrytomater i baconfedtet) og drik et ordentlig glas mælk til. Det er luksus bulk mad til en billig penge - også er det hurtigt at lave!

Okay Gordon Ramsay
http://www.youtube.com/watch?v=dU_B3QNu_Ks

Geografisk sted: Roskilde

SponJohn skrev:
Magicbox skrev:Nu vi er ved 'perfect scrambled eggs', så kan jeg anbefale dette:

Okay Gordon Ramsay
http://www.youtube.com/watch?v=dU_B3QNu_Ks

Nemlig. Det smager afsindigt godt.

Der må være en grund til huleboerne begyndte at tilberede deres mad..
Squat selvom du står i lort til halsen
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH K

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Jeg ved ikke hvorfor, men det irriterer mig grænseløst at der i overskriften står "Scrabled eggs" :lol:
Brugeravatar

Asomugha skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men det irriterer mig grænseløst at der i overskriften står "Scrabled eggs" :lol:

du er ikke den eneste det irriterer... :wink:
Sidst rettet af voimakas 30. maj 2012, 20:00, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 210.00

Asomugha skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men det irriterer mig grænseløst at der i overskriften står "Scrabled eggs" :lol:

Irriterer mig grænseløst :D
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster