Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1160
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1158

Følg bodybuilding.dk på

skoleprojekt, flere svar !:D hvad er din holdning til doping

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hvad er din holdning til doping?

Det er ikke iorden.
51
47%
Det er iorden.
8
7%
Det er op til atleten selv.
50
46%

Stemmer i alt : 109

Hey BB.dk

I andledning af mit skole projekt om doping vil jeg gerne høre jeres mening til doping.

hvad syntes i om det?
Sidst rettet af nicklas.b.jensen 27. jan 2009, 12:21, rettet i alt 1 gang.
tjek da lige min log :D den bliver tit opdateret med nye billeder, og nye træninger næsten hver dag (: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... highlight=
Sidste nye billeder: 14/03-09
Sidste nye video: 27/02-09

Reputation point: 0

Geografisk sted: hundested

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er for unuanceret at stille det op sådan. Snakker vi professionelle atleter eller motionister? Bodybuilding-kredse eller cykelryttere?

Jeg mener ikke, at man generelt kan sige, at doping er i orden eller ej. Dopingmisbrug bliver jo først dopingmisbrug, når en hvis grænseværdi er overskredet, og derfor vil der altid være en hvis form for doping. Jeg kan godt beundre en deltager i Mr. Universe, hvor dopingmisbrug jo nærmest er påkrævet for at deltage - det betyder ikke, at jeg kan acceptere, at min bedste ven begynder på doping.

Desuden er de to sidste svar jo det samme. :)

Logbog: Ingen logbog

Jeg synes i bund og grund ikke doping er i orden... men: Jeg kan acceptere at det eksisterer i prof. sport, om vi snakker bodybuilding, cykelløb, OL osv, det er ligemeget. For der er det så udbredt at du bliver nødt til det for at følge med.

Men f.eks. steroider brugt for at skulle spille smart på crazy daisy (altså bare til "privat" brug eller hvad man skal sige), er komplet hul i hovedet.

Hvis jeg skal trække en helt lige linie, så nej, det er ikke i orden og jeg så helst en sportsverden foruden... Men så igen, det er folks eget valg, og bare de ikke blander mig ind i det...

Som wopper siger, det er svært at give et helt præcist svar på
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Doping er efter min mening absolut IKKE i orden (hverken nuværende eller tidligere misbrug), hvis man konkurrerer/har intentioner om at konkurrere indenfor en sportsgren, hvor det er forbudt. At "alle andre" gør det, gør det efter min mening ikke en pind mere legalt. Som motionist skal man naturligvis heller ikke tage doping, hvis man træner et sted, hvor der bliver foretaget dopingkontrol, da det kan skade den pågældende klub og dermed alle andre, der træner dér. (Derudover er doping jo sådan set også ulovligt iflg. loven. Og jeg forstår desuden slet ikke, at folk tør sætte deres helbred på spil på den måde.)
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kbh S

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50

Kostplan: Ingen kostplan

Hoosier skrev:Doping er efter min mening absolut IKKE i orden (hverken nuværende eller tidligere misbrug), hvis man konkurrerer/har intentioner om at konkurrere indenfor en sportsgren, hvor det er forbudt. At "alle andre" gør det, gør det efter min mening ikke en pind mere legalt. Som motionist skal man naturligvis heller ikke tage doping, hvis man træner et sted, hvor der bliver foretaget dopingkontrol, da det kan skade den pågældende klub og dermed alle andre, der træner dér. (Derudover er doping jo sådan set også ulovligt iflg. loven. Og jeg forstår desuden slet ikke, at folk tør sætte deres helbred på spil på den måde.)

Jeg er i store træk enig med alt Hoosier skriver, og jeg synes at det er rigtig fedt at der bliver skrevet "hverken nuværende eller tidligere", da jeg synes folk glemmer for hurtigt.
Jesper Linde
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg.

Hej Nicklas

Jeg synes du skal bruge vores søgefunktion og finde et par af de gamle tråde frem. Emnet har været oppe indtil flere gange, hvor mange nuancer og aspekter af de etiske og moralske problemer vedrørende brug af doping har været debatteret.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Jeg vill egerne skrive en hel masse om hvor tåbeligt jeg mener doping er, men i stedet vil jeg citere Hoosier...

Hoosier skrev:Doping er efter min mening absolut IKKE i orden (hverken nuværende eller tidligere misbrug), hvis man konkurrerer/har intentioner om at konkurrere indenfor en sportsgren, hvor det er forbudt. At "alle andre" gør det, gør det efter min mening ikke en pind mere legalt. Som motionist skal man naturligvis heller ikke tage doping, hvis man træner et sted, hvor der bliver foretaget dopingkontrol, da det kan skade den pågældende klub og dermed alle andre, der træner dér. (Derudover er doping jo sådan set også ulovligt iflg. loven. Og jeg forstår desuden slet ikke, at folk tør sætte deres helbred på spil på den måde.)

Er næsten 100% enig, folk der doper sig uden for konkurrence synes jeg egentlig bare er nogle fjog.
Dopede konkurrence atleter kan man desværre ikke slippe uden om, men jeg synes stadig de er pinlige.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Helt enig =D> Det burde IMO give længere karantæner :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Karl Æg skrev:Hej Nicklas

Jeg synes du skal bruge vores søgefunktion og finde et par af de gamle tråde frem. Emnet har været oppe indtil flere gange, hvor mange nuancer og aspekter af de etiske og moralske problemer vedrørende brug af doping har været debatteret.

Det vil jeg så prøve (:
tjek da lige min log :D den bliver tit opdateret med nye billeder, og nye træninger næsten hver dag (: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... highlight=

Styrkeliste

er der ikke flere der vil være venlige at komme med deres mening? det er 100% anonymt.

Styrkeliste

nicklas.b.jensen skrev:er der ikke flere der vil være venlige at komme med deres mening? det er 100% anonymt.

Det er da på ingen måde anonymt, måske i din opgave, men her på siden kender alle jo næsten hinanden

Træner her: Hadsten Motionsforening

Kommer anpå så meget.. det vitterligt svært at svare på..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Spo skrev:
nicklas.b.jensen skrev:er der ikke flere der vil være venlige at komme med deres mening? det er 100% anonymt.

Det er da på ingen måde anonymt, måske i din opgave, men her på siden kender alle jo næsten hinanden

Så kan man jo bare sende ham en PM med sit svar - problem solved :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
Spo skrev:

Så kan man jo bare sende ham en PM med sit svar - problem solved :)

det er da anonymt at sætte en prik i afstemningen?

Styrkeliste

Bare sådan af ren nysgerrighed, hvordan har du tænkt dig at flette udtalelser fra tilfældige brugere på bb.dk ind i en opgave? Afstemningen vil jo aldrig kunne blive repræsentativ, og det vil helt ærligt se fjollet ud af have et citat fra forfatteren "Hoosier" i en opgave.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:Bare sådan af ren nysgerrighed, hvordan har du tænkt dig at flette udtalelser fra tilfældige brugere på bb.dk ind i en opgave? Afstemningen vil jo aldrig kunne blive repræsentativ, og det vil helt ærligt se fjollet ud af have et citat fra forfatteren "Hoosier" i en opgave.

Tror ikke der bliver stillet så store krav til repræsentativeten af undersøgelserne i en 8.-klasseopgave, men det er selvfølgelig værd at have med i sine tanker om opgaven. ;)

Wopper skrev:Tror ikke der bliver stillet så store krav til repræsentativeten af undersøgelserne i en 8.-klasseopgave, men det er selvfølgelig værd at have med i sine tanker om opgaven. ;)

Det er jeg klar over, og det er også derfor jeg spørger. Det er virkelig længe siden jeg har lavet den slags opgaver og jeg vil slet ikke kunne forestille mig hvordan man laver opgaver uden at have flere kildereferencer end kommaer og dokumentation for nærmest alt man skriver.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
Wopper skrev:Tror ikke der bliver stillet så store krav til repræsentativeten af undersøgelserne i en 8.-klasseopgave, men det er selvfølgelig værd at have med i sine tanker om opgaven. ;)

Det er jeg klar over, og det er også derfor jeg spørger. Det er virkelig længe siden jeg har lavet den slags opgaver og jeg vil slet ikke kunne forestille mig hvordan man laver opgaver uden at have flere kildereferencer end kommaer og dokumentation for nærmest alt man skriver.

Nej, svarende i indlæget vil ikke blive flettet ind i opgaven, men det vil afstemningen (:

Styrkeliste

nicklas.b.jensen skrev:Nej, svarende i indlæget vil ikke blive flettet ind i opgaven, men det vil afstemningen (:

Hvordan har du så tænkt dig at gøre det rent praktisk?
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
nicklas.b.jensen skrev:Nej, svarende i indlæget vil ikke blive flettet ind i opgaven, men det vil afstemningen (:

Hvordan har du så tænkt dig at gøre det rent praktisk?

Det er sådan at jeg har snakket med et par mennesker og fået deres holdning til tingende, og så vil jeg indsætte resultatet af afstemningen for at få et lidt stører aspekt end kun 2-3 mennesker.

Styrkeliste

Det er da utroligt, at halvdelen herinde syntes det er op til folk selv, at de ødelægger deres helbred og med stor sandsynlighed lægger en ekstra belastning på vores sundhedsvæsen.

Undre mig iøvrigt tit når i siger at dopede folk har en god form eller kalder dem atletiske. For mig at se har det intet med god form at gøre eller det man forbinder med at være atlet - tværtimod.

Ville sku ønske at nogen havde råbt mig op inden jeg stak fingerne i kagedåsen i sin tid :wink:
Sidst rettet af Boye 28. jan 2009, 18:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

jeg har intet imod doping, folk kan gøre hvad det passer dem så længe det ikke går ud over andre, hvis man kan skade sin krop med så mange andre så skulle man da osse kunne gøre det med krudt det er vel op til folk selv og deres privat liv, der er alligevel så mange der er dopet som siger uskyldigt de ikke er.

Geografisk sted: kolding

Træner her: City Fitness Kolding
KIF Motion
Fitness World Kolding

Jeg er ganske simpelt imod!!!

Jeg har simpelthen oplevet for mange uvidende og naive unge mennesker som spiller russisk roulette med disse præparater (steroider/hormoner) og er ganske simpelt blevet ekstremt stødt over at man bare tager diverse ulovlige medikamenter fordi "kammeraten" siger at det virker!

Jeg ved at det påstås at disse bliver benyttet af en jævn skare i samfundslaget, men min erfarring er at det ikke er de bogligst stærkeste personer som benytter samt anbefaler brugen af doping.

Her kommer min pointe så :wink: et eller andet sted mener jeg at det danske samfund opbygget af flere regler ikke er optimalt, men nødvendigt når en lille skare af mennesker gambler med deres liv og helbred til trods for "Forfængelighed" og i bund og grund dårligt "selvværd".

Bare min mening :)
Brugeravatar

Personligt har jeg ikke noget imod folk som doper sig. Kender selv et par stykker som bruger krudt og de er da mega flinke, kunne dog ikke selv finde paa at dope mig...

Geografisk sted: Næstved

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 80.00

Stug skrev:Personligt har jeg ikke noget imod folk som doper sig. Kender selv et par stykker som bruger krudt og de er da mega flinke, kunne dog ikke selv finde paa at dope mig...

Hej Stug

:D Jeg tror du misforstår mit budskab :D Jeg påstår jo ikke at de ikke er "flinke" :wink: Jeg forsøger heller ikke bevidst at undgå kontakt med en person som åbenlyst krudtet;-)

Jeg mener bare er den gambling de foretager med deres liv og helbred langt fra kan stå mål med deres fængelighed eller selvværd;-)
Brugeravatar

Jeg har ærligt talt givet op omkring det. Lad folk dope sig som de vil. Så høj en procentdel af top idrætsudøverne doper sig alligevel allerede, så det er efterhånden for sent at stoppe nu.

Jeg skal alligevel ikke være sportsmand, så jeg er ligeglad på mine egne vegne. Dog har jeg sympati med dem som vier deres liv til en sport, uden at dope sig. Bjarne Riis blev godt nok flamed af hele nationen da han stod frem, men jeg mener, at det var det rigtige at gøre.

Doping er en nødvendighed, hvis man skal have topplaceringer i sportsverdenen. End of story.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

TheFatboy skrev:Jeg har ærligt talt givet op omkring det. Lad folk dope sig som de vil. Så høj en procentdel af top idrætsudøverne doper sig alligevel allerede, så det er efterhånden for sent at stoppe nu.

Jeg skal alligevel ikke være sportsmand, så jeg er ligeglad på mine egne vegne. Dog har jeg sympati med dem som vier deres liv til en sport, uden at dope sig. Bjarne Riis blev godt nok flamed af hele nationen da han stod frem, men jeg mener, at det var det rigtige at gøre.

Doping er en nødvendighed, hvis man skal have topplaceringer i sportsverdenen. End of story.

Det har i princippet heller ikke noget at gøre med om man kan stoppe det. for det tror jeg heller ikke på. Men det var nu det der var min opgave, og så ville jeg gerne høre folks mening om doping (; (:

Styrkeliste

nicklas.b.jensen skrev:
TheFatboy skrev:Jeg har ærligt talt givet op omkring det. Lad folk dope sig som de vil. Så høj en procentdel af top idrætsudøverne doper sig alligevel allerede, så det er efterhånden for sent at stoppe nu.

Doping er en nødvendighed, hvis man skal have topplaceringer i sportsverdenen.
End of story.

Det har i princippet heller ikke noget at gøre med om man kan stoppe det. for det tror jeg heller ikke på. Men det var nu det der var min opgave, og så ville jeg gerne høre folks mening om doping (; (:

Den fik du også helt nederst :8
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

TheFatboy skrev:
nicklas.b.jensen skrev:

Doping er en nødvendighed, hvis man skal have topplaceringer i sportsverdenen.
End of story.

Den fik du også helt nederst :8

Det er jo så rigtig nok (;

Styrkeliste

TheFatboy skrev:Jeg har ærligt talt givet op omkring det. Lad folk dope sig som de vil. Så høj en procentdel af top idrætsudøverne doper sig alligevel allerede, så det er efterhånden for sent at stoppe nu..

Det var dog det dummeste svar/argumentation jeg længe har hørt! Det kan godt være at en høj procentdel af pro-eliteudøvere benytter doping, det skal jeg ikke kunne sige dig. At lade folk dope sig og sige at det er for sent at gøre noget ved, er det rene nonsens!

Har du gjort dig nogle tanker om hvilke sundhedsmæssige aspekter der er forbundet med fri doping!!! Sundhedsvæsnet har vist rigeligt at se til i forvejen!

Vil understrege at jeg også tager skarp afstand fra doping i konkurrencer! Ikke for at forsvare elite sportsfolk, men de fleste får formentlig også lægelig hjælp, hvorimod motionisten finder inspiration på internettet eller af bekendte som formentlig ikke kender til påvirkeningen af kemiske/biologiske processer i kroppen!.

TheFatboy skrev:Jeg skal alligevel ikke være sportsmand, så jeg er ligeglad på mine egne vegne. Dog har jeg sympati med dem som vier deres liv til en sport, uden at dope sig. Bjarne Riis blev godt nok flamed af hele nationen da han stod frem, men jeg mener, at det var det rigtige at gøre. .

Her er jeg enig med dig :wink:
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster