Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Sixx skrev:jeg har det selv på samme måde og snakkede faktisk for nyligt med min mor om det. hun er psykolog og sagde, at noget af det første man gør med folk med en mængde psykiske lidelser, bl.a. depression, er at forsøge, at få styr på deres døgnrytme. problemet med en forskudt rytme er, at melatonin-produktionen falder. melatonin-produktionen inhiberes af lys, så normalt stiger den naturligt fra mørkets frembrud og styrer diverse processer, der får kroppen til at falde i søvn. så vidt jeg kan læse mig frem til påvirker melatonin-niveauerne ikke søvnmængden i særlig grad, men der er en del debat om, hvorvidt de påvirker kvaliteten af søvnen (såsom mængden af REM søvn). nogen studier siger ja, andre siger nej. hvis kvaliteten af søvnen påvirkes er det muligt, at hormonbalancen også bliver påvirket, fx. at mængden af katabolske hormoner stiger. derudover påvirker melatonin, sammen med serotonin, ens humør, så man vil givet vis føle sig lidt mindre glad i perioder, hvor søvnrytmen er forskruet. kunne være interessant, hvis der er nogen, der ved noget mere

RippedInFourWeeks skrev:Sixx skrev:jeg har det selv på samme måde og snakkede faktisk for nyligt med min mor om det. hun er psykolog og sagde, at noget af det første man gør med folk med en mængde psykiske lidelser, bl.a. depression, er at forsøge, at få styr på deres døgnrytme. problemet med en forskudt rytme er, at melatonin-produktionen falder. melatonin-produktionen inhiberes af lys, så normalt stiger den naturligt fra mørkets frembrud og styrer diverse processer, der får kroppen til at falde i søvn. så vidt jeg kan læse mig frem til påvirker melatonin-niveauerne ikke søvnmængden i særlig grad, men der er en del debat om, hvorvidt de påvirker kvaliteten af søvnen (såsom mængden af REM søvn). nogen studier siger ja, andre siger nej. hvis kvaliteten af søvnen påvirkes er det muligt, at hormonbalancen også bliver påvirket, fx. at mængden af katabolske hormoner stiger. derudover påvirker melatonin, sammen med serotonin, ens humør, så man vil givet vis føle sig lidt mindre glad i perioder, hvor søvnrytmen er forskruet. kunne være interessant, hvis der er nogen, der ved noget mere
Nu er jeg ikke deprimeret og jeg sover faktisk rigtig godt. Jeg tænkte mere hen mod træningmæssigt, om det har nogen effekt på styrke hypertrofi osv

PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!

Sixx skrev:PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!
nu er spørgsmålet jo ikke hvorvidt søvn er vigtigt, men om det har nogen indflydelse at få sin søvn på et andet tidspunkt i døgnet.

Legend skrev:Sixx skrev:PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!
nu er spørgsmålet jo ikke hvorvidt søvn er vigtigt, men om det har nogen indflydelse at få sin søvn på et andet tidspunkt i døgnet.
Casper nævnte intet om kvantitet.

Sixx skrev:Legend skrev:Sixx skrev:PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!
men han nævnte heller ingenting om kvalitet. ergo bidrog han ikke med noget til tråden.

Legend skrev:Sixx skrev:Legend skrev:Sixx skrev:PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!
men han nævnte heller ingenting om kvalitet. ergo bidrog han ikke med noget til tråden.
Dine evne til at foretage logiske følgeslutninger er på Erasmus Montanus-niveau.

Legend skrev:Sixx skrev:Legend skrev:Sixx skrev:PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!
Dine evne til at foretage logiske følgeslutninger er på Erasmus Montanus-niveau.

Hvad fanden er det for noget "sofistikeret" bullshit at komme med. Manden har fuldstændig ret, han bidrager med absolut 0. Tumpet kommentar.Legend skrev:Sixx skrev:Legend skrev:Sixx skrev:PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!

bangsunei skrev:Hvad fanden er det for noget "sofistikeret" bullshit at komme med. Manden har fuldstændig ret, han bidrager med absolut 0. Tumpet kommentar.Legend skrev:Sixx skrev:Legend skrev:Sixx skrev:PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!

DGammelgaard skrev:bangsunei skrev:Hvad fanden er det for noget "sofistikeret" bullshit at komme med. Manden har fuldstændig ret, han bidrager med absolut 0. Tumpet kommentar.Legend skrev:Sixx skrev:Legend skrev:Sixx skrev:PTCJ skrev:Søvn er en af de første og vigtigste ting vi ændrer i alle vores forløb - Og det gir resultater hver evig eneste gang!
Så det er ikke et ordenligt bidrag at understrege hvor fucking vigtigt ordenlig søvn er?

Sixx skrev:
Alex789 skrev:Hvis du fastholder rytmen er der intet galt, men hvis du svinger rundt imellem hvornår du sover er det dumt...
For at gøre et mere besværgeligt så er der mange der foretaller for at hormonerne tilpasser sig til solen, dvs. at man bør prøve at være vågen når den er oppe og soven mens den er nede (nogenlunde)
bangsunei skrev:Hvad fanden er det for noget "sofistikeret" bullshit at komme med. Manden har fuldstændig ret, han bidrager med absolut 0. Tumpet kommentar.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster