Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ChrisG skrev:Hey
Til lår øvelser laver jeg squats og leg leg curls. Jeg overvejer at putte nogle leg extensions ind efter jeg har squattet, fordi jeg har hørt et eller andet om at de rammer den del af lår musklen som er placeret knæ området bedre? er dette sandt eller just another myth?
Ville det være at overtræne da jeg allerede føler mig forholdsvist smadret i beneren når jeg er færdig med mine squats?

Bjarne! skrev:altså, som regel vil 3 øvelser pr. træningspas, til hver muskel ikke være overtræning.
så du kan sagtens putte øvelser ind.
jeg ved ikke om det er myte eller ej.
men det kan godt føles som om at fronten af quadriceps femoris arbejder mere under extensions, men tvivler stærkt på at det vil give dig mere fodbold agtige knæ af den grund.

qazws skrev:Bjarne! skrev:altså, som regel vil 3 øvelser pr. træningspas, til hver muskel ikke være overtræning.
så du kan sagtens putte øvelser ind.
jeg ved ikke om det er myte eller ej.
men det kan godt føles som om at fronten af quadriceps femoris arbejder mere under extensions, men tvivler stærkt på at det vil give dig mere fodbold agtige knæ af den grund.
Det er alt for firkantet, det kommer an på intensitet, frekvens, volume osv osv.

qazws skrev:Du kan sagtens smide leg extensions oveni, men jeg tvivler STÆRKT på at det på nogen måde vil forbedre din resultater synligt.
Ps. Ja, det er en myte, at du rammer "dråben" med leg extensions, en myte som Arnold stod bag, så vidt jeg husker.

kuglen skrev:kun leg curl... det er imo fr lidt.. smid noget stvi benet dødløft ind 1 gang om ugen feks. tror du vil blive overrasket over hvor meget mere det giver. ved ihvertfald jeg blev posetivt overrasket over det.

Thomas Jagd skrev: Så skal man træne baglåret 100 % komplet, så bør øvelser der involverer knæfleksion inkluderes. Det kunne være leg curls, men også glute-ham raises eller manual hamstring raises kan bruges.
)

Backbone skrev:qazws skrev:Du kan sagtens smide leg extensions oveni, men jeg tvivler STÆRKT på at det på nogen måde vil forbedre din resultater synligt.
Ps. Ja, det er en myte, at du rammer "dråben" med leg extensions, en myte som Arnold stod bag, så vidt jeg husker.
Jeg synes ikke det er en myte. Har personligt oplevet stor fremgang i dråben, efter jeg er begyndt at køre tunge legextensions (10x80 til 10x120).

qazws skrev:1) Man kan ikke ramme en muskel fra forskellige vinkler
det er tilgengæld rigtigt.2) Musklerne vokser som de gør ud fra generne, ikke øvelserne.

kuglen skrev:qazws skrev:1) Man kan ikke ramme en muskel fra forskellige vinkler
jo man kan.. det hedder varriation. det handler om at få så meget varriation ind i sin træning sommuligt. og du rammer musklerne på forskellig måde med forskellige øvelser.det er tilgengæld rigtigt.2) Musklerne vokser som de gør ud fra generne, ikke øvelserne.

qazws skrev: men alt over 2 øvelser pr. muskel for at ramme fra forskellige vinkler er spild af tid.

kuglen skrev:qazws skrev: men alt over 2 øvelser pr. muskel for at ramme fra forskellige vinkler er spild af tid.
det kan du på ingenmåde forsvare. det afhænger 100% af hvilke øvelser du vælger, hvilket program du kører efter, hvilke trænings principper du bruger, hvordan i trænings erfaring er, hvor mange sæt og reps du laver osv. osv. osv.
vil du dermed påstå at:
-hammer og straight barbel curl rammer bicebs ens?
-reverce grip pusch down og dips rammer tricebs ens?
-goodmornings og dødlæft rammer bagkæden ens?

qazws skrev:
Hvilken nævneværdig forskel vil du påstå der er ???

Backbone skrev:qazws skrev:
Det er med 99% sandsynelighed fordi dine ben er blevet størrere generelt. Når du er steget 40kg i leg extensions, er din ben jo nok også vokset en del?
Desuden snakker du mod videnskabelig fakta:
1) Man kan ikke ramme en muskel fra forskellige vinkler
2) Musklerne vokser som de gør ud fra generne, ikke øvelserne.
Mener du så også at frontsquat og backsquat rammer quaderne ens.?
Og nej, det jeg iagttog var en markant masseforøgelse i dråben, i forhold til resten af overlåret.
Ligesom squat med benene tæt, give mig mest på ydersiden af låret og bredståendesquat giver mig mest på indersiden.
PS jeg snakker ikke, det gør papegøjer, jeg taler

kuglen skrev:qazws skrev:
Hvilken nævneværdig forskel vil du påstå der er ???
nu mistede jeg lige den røde tråd..............................![]()
fuck jeg hader nå der sker......
her kommer den:
når vi snakker om den lokale påvirkning/udmattelse/tilpasning kan det faktisk gøre en ganske god foreskel på musklernes response, da en del studier tyder på at den tilpasning der sker i musklerne under vægttræning er meget lokal, så meget små varriations garder er nok til at omgås responstersklen.

kuglen skrev:Thomas Jagd skrev: Så skal man træne baglåret 100 % komplet, så bør øvelser der involverer knæfleksion inkluderes. Det kunne være leg curls, men også glute-ham raises eller manual hamstring raises kan bruges.
goodmornings kunne vel også bruges ikke?? (spørger fordi jeg er lidt i tvivl)

qazws skrev:
Det er meget muligt, men hvor har du beviset på du ren faktisk kan skabe den her variation

kuglen skrev:qazws skrev:
Det er meget muligt, men hvor har du beviset på du ren faktisk kan skabe den her variation
nu vi snakker fluknepperi![]()
jeg vil gerne se om jeg kan finde de studier frem igen.. de ligger på en del amerikanske boards.
der er også en hel del af de amerikanske guruer der er begyndt at bruge denne form for varriation, da de derved kan lave længere varrende programmer og skabe større muskelvækst. du kan evt læse den artikkel cj linkede til fra t-nation for 1 uges tid siden. den bruger dette princip. også kan du bare klikke dig videre fra de referencer der er i den artikkel.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster