Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ulvenfenrir skrev:det eneste lile men som jeg godt kunne rette er at jeg svejer lidt i squats men ikke særlig meget.

BigHungry skrev:Meget imponerende, at du ingen svagheder har. Så er der nok ikke mere, vi kan hjælpe dig med.

Hope skrev:BigHungry skrev:Meget imponerende, at du ingen svagheder har. Så er der nok ikke mere, vi kan hjælpe dig med.
+1
Du må være et meget overbærende menneske, når du kan tage sådan noget med et smil![]()
Til trådstarter: hvorfor spørger du om hjælp herinde, hvis du ikke vil lytte til de råd du får? BigHungry er én af de mest kompetente rådgiver i dette forum. Synes du skulle prøve hans råd af.
" syntes jeg er lidt af et douchebag svar, unskyld mit sprog. du lytter åbenbart ikke til det jeg prøver og fortælle og istedet taler til mig som om jeg startede med at squatte igår.

Blindjudge skrev:Det virker som om det er svært at få et helt konkret svar fra dig. Det gør det svært at hjælpe.
Hvad er problemet hvis du sætter flere kg på.
Er vægten for tung til at du kan strejke benene eller er problemet at du ikke kan opretholde din ønskede rygposition?

Nyb123 skrev:Du kunne også droppe squats helt og finde en ny øvelse

ulvenfenrir skrev:Nyb123 skrev:Du kunne også droppe squats helt og finde en ny øvelse
jeg kunne også lade være. hvorfor overhovdet kommentere hvis du ikke har noget konstruktivt og sige?

ulvenfenrir skrev:at jeg så prøver at forklare ham at min stabilitet og det der skal til for at lave selve squat øvelsen er iorden og har flere ganget blevet fortalt at min form er god slutter af med
som om jeg startede med at squatte igår.

Nyb123 skrev:Det er helt oprigtigt. Squat er en god øvelse, men ikke nødvendig. Ville blot minde dig om det.

Jarlby skrev:ulvenfenrir skrev:at jeg så prøver at forklare ham at min stabilitet og det der skal til for at lave selve squat øvelsen er iorden og har flere ganget blevet fortalt at min form er god slutter af med
som om jeg startede med at squatte igår.
1. Om du startede med at squatte i går eller for et par måneder siden og stadig er på 20 kg, er vel irrelevant i det perspektiv at du nu henvender dig til nogle som har dyrket squat som deres religion i årevis
2. Hvis at du har problemer med at din ryg svejer, aka røven stikker langt bagud, er du så ikke sød at filme det?
i 99/100 tilfælde er det et teknik problem. Det er noget mange Amerikanske løftere praktisere fordi at de ikke skal gå under vandret i deres løft og derfor kan holde positionen. Skal du under de 90¤ er det hverken sundt eller effektivt. ( DET ER ALDRIG SUNDT!)
Kan du lave squats to stand uden de store problemer, så er det højest sandsynligt et teknisk problem.Nyb123 skrev:Det er helt oprigtigt. Squat er en god øvelse, men ikke nødvendig. Ville blot minde dig om det.
og nej, squat er slet ikke essentiel hvis at du kun går op i Æstetik/ Erotik. Det siger jeg selvom at jeg drømmer om squat, elsker squat og squatter hver dag <3

ulvenfenrir skrev:[
kan godt mærke det virkelig strammer til men det er vel normalt? skal bene være helt strækte eller næsten?
det ikke er tilladt og filme der hvor jeg træner.
samt min lunges.

Jarlby skrev:ulvenfenrir skrev:[
kan godt mærke det virkelig strammer til men det er vel normalt? skal bene være helt strækte eller næsten?
samt min lunges.
at det "strammer" er ganske normalt for alle andre end hypermobile mennesker. Benene skal helst kunne nå til helt strakt position, men hvis at du bare er tæt på, er det nok ikke et problem der skyldes "stramhed".
Hvorfor er det dog ikke tilladt at filme? Hvor træner du?
Lunges må du gerne beholde for dig selv

Jarlby skrev:ulvenfenrir skrev:[
samt min lunges.
at det "strammer" er ganske normalt for alle andre end hypermobile mennesker. Benene skal helst kunne nå til helt strakt position, men hvis at du bare er tæt på, er det nok ikke et problem der skyldes "stramhed".

Bomberton skrev:Jarlby skrev:ulvenfenrir skrev:[
samt min lunges.
Video af squat OG lunge tak - som nævnt tidligere, så er jeg interesseret i at se en perfekt lunge

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

Kidd skrev:Er der nogen der kan opsummere denne tråd? I've caught zero logic in all this.

ulvenfenrir skrev:fik talt med personlig træner og problemet ser ud til at være for meget dybde og mindre svej i lænden. jeg skal læne mig lidt mere forover, dog stadige have neutral svej og bryst oppe og ikke så langt ned. kan have noget at gøre med at jeg er lang benet. har også lagt mærke til at jeg får butt wink når jeg kommer for langt ned.
fik desværre ikke taget nogle video'er da det ikke er tilladt i fitness der hvor jeg går. men jeg holder mig til ham og hans cues.
tak for hjælpen alligevel.

BigHungry skrev:ulvenfenrir skrev:fik talt med personlig træner og problemet ser ud til at være for meget dybde og mindre svej i lænden. jeg skal læne mig lidt mere forover, dog stadige have neutral svej og bryst oppe og ikke så langt ned. kan have noget at gøre med at jeg er lang benet. har også lagt mærke til at jeg får butt wink når jeg kommer for langt ned.
fik desværre ikke taget nogle video'er da det ikke er tilladt i fitness der hvor jeg går. men jeg holder mig til ham og hans cues.
tak for hjælpen alligevel.
Du virker ikke til at vil lytte, men prøver lige en sidste gang.
Mobilitet, stabilitet og styrke er nøgleordene. De fleste mennesker kan godt sætte sig dybt ned i en squat. Det handler om, hvordan du kommer derned - og derved aktiverer de korrekt muskler. Buttwink starter som regel med oversvej og/eller manglende korrekt opspænd i mave og balder. Det er et problem, der gør ens løft ineffektivitet og potentielt skadeligt. Den problematik handler ikke om "at man går for dybt". Man kan så se en masse videoer om problemet og blive teoretisk klogere. Men det er ikke altid nok. En ting er at læse sig til cues, en anden til er at forstå, hvordan man skal bevæge sin krop korrekt, for at udføre dem. Det er ikke altid så nemt, som man tror. Kender mange nybegyndere, der ikke er i stand til at bruge hoften som et hængsel, når de starter med at træne (fx under dødløft). I stedet oversvejer og flexer de lænden. De har simpelthen ingen forståelse for, hvordan de skal bevæge sig korrekt. Teoretisk, forstår de det fint, men den praktiske udførsel falder sammen.
Du blev meget fortørnet over, at jeg foreslog dig at prøve at lave bulgarian split-squats. Men det gjorde jeg fordi det er en øvelse, der kan HJÆLPE en imod et bedre back squat. Den mobiliserer en del på hoften. Samtidig stabiliserer den også - fx i forhold til højre og venstre ben og i forhold til at holde spændet uden at falde forover (det kan være meget svært at styre i starten). Og det er efter min mening nemmere at holde fokus på at være oprejst (uden oversvej) og have et spænd i balderne samtidig med du rammer dine quads. Andre hjælpeøvelser kunne være box squat og goblet squat.
Held og lykke med det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster