Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 653
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 650

Følg bodybuilding.dk på

styrketraening under kcal underskud

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg ligger i kcal underskud men styrketraener 3 dage om ugen ved siden af daglige loebeture, har invisteret i en personlig traener, og det er virkelig en god ting for rigtig at yde sit bedste naar jeg nu ingen traenings partner har.

men er det virkelig spild af kraefter som min traener siger naar jeg ikke har kcal i overskud til at opbygge masse af?

vil gerne strammes op og have lidt masse men ikke tage fedt paa nu hvor jeg endelig er saa langt nede i vaegt som jeg oenskede.

har soegt, laest artikler og talt om dette med forskellige mennesker, men ville rigtig geerne hoere jeres mening.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg skal lige være med, vil du både strammes OG tage masse på samtidigt?

Kostplan: Vis kostplan

Altså, om det er spild af tid og styrketræne når du cutter?

Det er det bestemt ikke. Styrketræning hjælper dig med at holde på den muskelmasse, du allerede har opbygget. Hvis din træner siger det modsatte, skulle du nok se dig om efter en anden.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Detorian skrev:Jeg skal lige være med, vil du både strammes OG tage masse på samtidigt?

ja plejer det ikke at foelges ad...?

vil gerne have lidt muskler, er blevet ret tynd, men er glad for min lave fedtprocent saa den vil jeg gerne beholde. Men syntes det er en jungle at finde ud af hvordan det bedst goeres.. altsaa masse uden ekstra fedt.
Brugeravatar

annmarie skrev:
Detorian skrev:Jeg skal lige være med, vil du både strammes OG tage masse på samtidigt?

ja plejer det ikke at foelges ad...?

vil gerne have lidt muskler, er blevet ret tynd, men er glad for min lave fedtprocent saa den vil jeg gerne beholde. Men syntes det er en jungle at finde ud af hvordan det bedst goeres.. altsaa masse uden ekstra fedt.

Du kan jo ikke tage masse på, samtidig med at du cutter, det er enten eller, men du kan godt bulke uden for meget fedt, men jeg er nok ikke den rette så, da jeg bulker, undskyld mit sprog, som et svin.

Altså, der er meget svært at tage muskel masse på og tabe fedt med mindre du er begynder... Men som nævt hjælper styrke træningen på at du beholder den muskel masse du allerede har.. Hvilket er et mega plus..

når du cutter, Vil du automatisk tabe en smule af din muskelmasse.. Men tilgængæld vil du med den lille smule mindre muskelmasse se mere fit ud, end hvis du kun gik på slankekur, uden at styrke træne..

Det du kan gøre at at ligge dig i et minimalt kalorie overskud i et par mdr, og f.eks tage tre kilo på. og derefter cutte ned igen.. det vil ikke kunne ses synderligt på fedt laget.. men vil selfølgelig gå lidt udover psyken.. Men nå du har cuttet vil du helt sikkert være glad for du gjorde det.. da du vil have tages 500-1000 gram muskel på, med den rigtige fremgangsmåde vel at mærke...

Men husk, en vigtig del af træningen, er ikke at du gør det videnskabeligt korrekt, men at du har det godt med det du gør.. Du regner vel ikke ´med at stille op i konkurrencer. ??
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

annmarie skrev:vil gerne have lidt muskler, er blevet ret tynd, men er glad for min lave fedtprocent saa den vil jeg gerne beholde. Men syntes det er en jungle at finde ud af hvordan det bedst goeres.. altsaa masse uden ekstra fedt.

du kan evt lave noget cirkeltræning.. det øger dit energi forbrug, og stimulee dine muskler.. men det stimulere ikke hypertrofi i samme grad, som alm styrketræning gør.. men tilgengæld har det et højere energi forbrug.. ellers må du igang med et lille kcal overskud (til at bygge muskler på) også kan du cutte fedt af om 2-3 mdr.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

kuglen skrev:
annmarie skrev:vil gerne have lidt muskler, er blevet ret tynd, men er glad for min lave fedtprocent saa den vil jeg gerne beholde. Men syntes det er en jungle at finde ud af hvordan det bedst goeres.. altsaa masse uden ekstra fedt.

du kan evt lave noget cirkeltræning.. det øger dit energi forbrug, og stimulee dine muskler.. men det stimulere ikke hypertrofi i samme grad, som alm styrketræning gør.. men tilgengæld har det et højere energi forbrug.. ellers må du igang med et lille kcal overskud (til at bygge muskler på) også kan du cutte fedt af om 2-3 mdr.

tusind tusidn tak for jeres hjaelp,
jeg syntes det er saa forvirrende at finde ud af hvad man skal tro paa i alle de artikler jeg har laest. der staar saa meget forskelligt..
er kommet meget langt ned i vaegt, er 178 cm og vejer pt 49 kilo, men er faktisk tilfreds med min lave fedt procent.
mine mavemuskler er meget tydelige nu, saa de vokser sjovt nok selvom jeg er i kcal underskud?

synte det er svaert at finde billeder af kvindelige fitnesspiger som ikke enten er helt pumpet eller som, ifoelge min smag har for meget fedt paa kroppen.

kunne man tage en uge med 2-300 kcal overskud og saa en uge med minus og fortsaette paa den maade i nogle mdr? eller kan kroppen ikke finde ud af det?
Brugeravatar

kuglen skrev:

cirkeltraening, kan du beskrive det lidt mere?

paa forhaand tak
Brugeravatar

grunden til at dine abs (mave muskler) er tydelige skyldes ike at de er vokset under dit underskud, men netop at din fedt % er faldet :wink:

1 uge med overskud er for lidt.. 4-6 uger med overskud, også evt 2 uger med underskud, alt efter hvor meget fedt der er kommet på.. men med et kcal overskud på 2-300 kcal ed vil det være minimalt hvad der kommer af fedt.
Brugeravatar

Styrkeliste

mine mavemuskler er meget tydelige nu, saa de vokser sjovt nok selvom jeg er i kcal underskud?

Det behøver ikke nødvendigvis være fordi de er vokset, men fordi mængde af underhudsfedt er blevet mindre, og mavemusklerne derved fremstår større og tydligere.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

For langsom :cry:
Redaktør

Styrkeliste

Det er en meget lav vægt til en pige med din højde. Jeg er selv 168 og vejer p.t 58 kg og selv mavemusklerne er markeret. Jeg har tidligere været ned på 48 kg og der lignede jeg et lig. Jeg vil foreslå dig at fortsætte din styrketræning og cardio, men lade være med at komme i kalorieunderskud. Kroppen har brug for noget energi for at opbygge styrken

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: FitnessDK Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 67.50
- Dødløft: 50.00

Galleri: Vis galleri (30)

Maj83 skrev:Det er en meget lav vægt til en pige med din højde. Jeg er selv 168 og vejer p.t 58 kg og selv mavemusklerne er markeret. Jeg har tidligere været ned på 48 kg og der lignede jeg et lig. Jeg vil foreslå dig at fortsætte din styrketræning og cardio, men lade være med at komme i kalorieunderskud. Kroppen har brug for noget energi for at opbygge styrken

ved godt det ikke er meget jeg er nede paa, men har det virkelig godt med min fedt%.. vil dog gerne have flere muskler og knokler som en gal for det.

skal man traene ben ligesaa meget naar jeg nu loeber hver dag?
de bliver vel traenet af det loeberi eller hvordan er det lige det haenger sammen?
Brugeravatar

skal man traene ben ligesaa meget naar jeg nu loeber hver dag?
de bliver vel traenet af det loeberi eller hvordan er det lige det haenger sammen?

Du bør stadigvæk træne ben, hvis dit mål er at få muskelmasse på benene også. Løb har kun en meget begrænset masseøgende effekt.
Redaktør

Styrkeliste

annmarie skrev:
cirkeltraening, kan du beskrive det lidt mere?

paa forhaand tak

havde ikke loge set dit spørgsmål her..

cirkeltræning.

du vælger fesk 6 øvelser (bænk, squat, dødløft, military, curls og puch ups)

så laver du 1 sæt af hver uden at holde pause imellem øvelserne og kører dem igennem 3 gange.. du behøve rikke have de vilde kg på før det bliver hårdt.. du kan enten lave det på tid eller med x antal reps pr sæt. feks 20 sek pr sæt hver øvelse eller 12 reps pr sæt
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg syntes 49kg lyder rimeligt lavt for 178? Er du ikke ved at være trimmet nok, så? :)

Du skal ikke regne med at tage muskel på mens du er i underskud, men styrketræning hjælper dig afgjort til at holde på musklerne under slankekur. Spørgsmålet er om ikke du skal spise en anelse mere, så du kan begynde at bygge lidt muskler igen?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Jeg syntes 49kg lyder rimeligt lavt for 178? Er du ikke ved at være trimmet nok, så? :)

Du skal ikke regne med at tage muskel på mens du er i underskud, men styrketræning hjælper dig afgjort til at holde på musklerne under slankekur. Spørgsmålet er om ikke du skal spise en anelse mere, så du kan begynde at bygge lidt muskler igen?

har det bare godt med min vaegt nu, selvom jeg ifoelge mit bmi er staerkt undervaegtig og skal soege laege. Men jeg lever altsaa i bedste velgaaende!

er bare nervoes for at det saetter sig som fedt hvis jeg laver kcal overskud, nu hvor jeg endelig har barberet saa meget af kroppen...

men det afgoeres vel ogsaa en smule af hvad jeg indtager af kost.
en kcal er vel ikke bare en kcal...
Brugeravatar

annmarie skrev:
Smeden skrev:Jeg syntes 49kg lyder rimeligt lavt for 178? Er du ikke ved at være trimmet nok, så? :)

har det bare godt med min vaegt nu, selvom jeg ifoelge mit bmi er staerkt undervaegtig og skal soege laege. Men jeg lever altsaa i bedste velgaaende!

er bare nervoes for at det saetter sig som fedt hvis jeg laver kcal overskud, nu hvor jeg endelig har barberet saa meget af kroppen...

Problemet er bare at man ikke kan få i både pose og i sæk. Du kan godt tage næsten 100 % ren muskelmasse på, hvis du er meget god til kun at skabe et meget lille kalorieoverskud. Problemer er bare at der er uendeligt svært at skabe det kalorieoverskud, hvis du er fedt- og kalorieforskrækket.
Redaktør

Styrkeliste

Lithium skrev:
annmarie skrev:

annmarie --> Måske du kunne poste nogle billeder og få noget feedback fra offentligheden ang din fedtprocent/vægt?
Man kan ofte stirre sig blind i spejlet.

foeler bare ikke helt jeg er fin nok til at blive set paa. men skal se om jeg kan overvinde mig selv. maaske ville det vaere meget godt.
Brugeravatar

Damer får sgu ikke andet end ros, post du bare :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Bjørnen skrev:Damer får sgu ikke andet end ros, post du bare :D

har lige taget et og lagt det ind i mit galleri

saa maa dommen komme? #-o
Brugeravatar

annmarie skrev:

Det her falder nok ikke i god jord, men synes faktisk, at du skal tage noget vægt på. Du må endelig ikke tabe dig mere.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:
annmarie skrev:

Det her falder nok ikke i god jord, men synes faktisk, at du skal tage noget vægt på. Du må endelig ikke tabe dig mere.

Enig!
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Enig, synes det ville være synd hvis du tabte dig mere!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Gozo skrev:
annmarie skrev:

jamen det er derfor jeg har hyret en personlig traener, vil gerne have mere masse, men ikke fedt.... har virkelig knoklet for at tabe mig og naegter at tage mere fedt paa igen.

fik maalt midt fedt i kroppen, vaegten var 49 og ud af det er der 6 kilo rent fedt.
hvor meget af det kan man udskifte med muskler? hvor lidt fedt kan man have paa kroppen uden det er usundt?
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster