Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Arizon skrev:Nægter simpelthen at tro du tager 2kg på, på 4 dage med en kalorie øgning på 300 kcal om dagen..
Jeg har ikke lige tid til at komme med en længere forklaring, men er det her ikke bare at klassisk tilfælde af en pige der vil tabe sig og simpelthen tror det at ligge lavt i kalorier gør arbejdet?
Din krop vil jo til sidst tilvænne sig det lave kcal indtag og derfor sker der ingenting, så meget tyder på din forbrænding er kaput!
Arizon skrev:Nægter simpelthen at tro du tager 2kg på, på 4 dage med en kalorie øgning på 300 kcal om dagen..
Jeg har ikke lige tid til at komme med en længere forklaring, men er det her ikke bare at klassisk tilfælde af en pige der vil tabe sig og simpelthen tror det at ligge lavt i kalorier gør arbejdet?
Din krop vil jo til sidst tilvænne sig det lave kcal indtag og derfor sker der ingenting, så meget tyder på din forbrænding er kaput!

Taekwondo body skrev:Først og fremmest skal du slet ikke være nervøs. Bom
Jeg har selv tabt 30 kg over 28 måneder og for at smide de sidste par kg kom jeg også langt ned i kcal.
Og det udviklede sig til en mindre spiseforstyrelse, pas på med det,
Jeg kom så ned på 2000 kcal og er meget aktiv, og i 14 dage tabte jeg mig ikke og var virkelig frustreret og søgte hjælp her inde og det hjalp. :-) Jeg øgede fra 2000 kcal til 3000 over 4 uger af og til tog jeg et par kg på men de forsvandt igen efter den første måned gik jeg fra 74 til 72,5 til trods for jeg øgede med 1000 kcal Denne måned har jeg så øget op til 3600 og vægten siger 72,8 og har det meget bedre.
Det skal lige siges det normalt anbefales at øge med 100/150 kcal om ugen altså samlet set på en uge 700/1000 kcal. Men det kræver tid og tålmodighed. Men er du i øvrigt sikker på du kun får 1200 kcal?
Fnus skrev:Jeg er en pige på 19 år. jeg er pt. 165 cm og vejer 77 kg. Da jeg startede på at omlægge min kost, og træne vejede jeg 85. Jeg kom så ned og veje 65 sidste sommer.. Indtil 3 måneder siden holdte jeg vægten deromkring. Men nu er det begyndt at gå drastisk den forkerte vej. trods et Kalorie indtag på 1200 kcal dagligt. da jeg tabte mig, de 20 kg. spiste jeg en del mere. og er derfor helt vildt frustreret over at det går den forkerte vej nu. Jeg styrker træner 2 timer 6 dage om ugen, og laver cardio et par gange om ugen oveni. Jeg har været til lægen, Der er intet på hverken, graviditet, sukkersyge eller stofskifte. Hun forslog mig at spise mere i en periode, fordi hun mente min forbræning er ''gået i stå''. Jeg har så de sidste 4 dage spist 1500 kcal. hvilket har resulteret i at jeg har taget endnu 2 kg på.
Jeg er virkelig på bar bund, har i nogen ideer til hvad der kan være skyld i det?

Magnuskvib skrev:Fnus skrev:Jeg er en pige på 19 år. jeg er pt. 165 cm og vejer 77 kg. Da jeg startede på at omlægge min kost, og træne vejede jeg 85. Jeg kom så ned og veje 65 sidste sommer.. Indtil 3 måneder siden holdte jeg vægten deromkring. Men nu er det begyndt at gå drastisk den forkerte vej. trods et Kalorie indtag på 1200 kcal dagligt. da jeg tabte mig, de 20 kg. spiste jeg en del mere. og er derfor helt vildt frustreret over at det går den forkerte vej nu. Jeg styrker træner 2 timer 6 dage om ugen, og laver cardio et par gange om ugen oveni. Jeg har været til lægen, Der er intet på hverken, graviditet, sukkersyge eller stofskifte. Hun forslog mig at spise mere i en periode, fordi hun mente min forbræning er ''gået i stå''. Jeg har så de sidste 4 dage spist 1500 kcal. hvilket har resulteret i at jeg har taget endnu 2 kg på.
Jeg er virkelig på bar bund, har i nogen ideer til hvad der kan være skyld i det?
Der er 14000 kcal i to kg fedtvæv. Dvs. du på fire dage har ligget 14000 kcal i overskud udover dit ligevægtsindtag. Det har du ganske enkelt ikke. Hvad spiser du helt konkret?

Pind skrev:Det skulle vel tilfældigvis ikke være ved at være den tid på måneden?
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.

One Man Army skrev:Pind skrev:Det skulle vel tilfældigvis ikke være ved at være den tid på måneden?
..at hun tager 12 kg. på?

One Man Army skrev:Pind skrev:Det skulle vel tilfældigvis ikke være ved at være den tid på måneden?

Pind skrev:One Man Army skrev:Pind skrev:Det skulle vel tilfældigvis ikke være ved at være den tid på måneden?
12 kg? Hvad snakker du om?
Fnus skrev:Jeg er en pige på 19 år. jeg er pt. 165 cm og vejer 77 kg. Da jeg startede på at omlægge min kost, og træne vejede jeg 85. Jeg kom så ned og veje 65 sidste sommer.. Indtil 3 måneder siden holdte jeg vægten deromkring.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.

Pind skrev:Det skulle vel tilfældigvis ikke være ved at være den tid på måneden?

Regnbue kuren går ud på at man spiser efter en forskelig farve hver dag.
kuren vare en uge men når den uge slutter kan du jo starte forfra.
Mandag
Farve: Rød
Morgenmad: Rødt æble
Frokost: 500 g jordbær, 1 rødt æble
Aftensmad: 2 stk. Blod appelsin, 1 stk. Rød peber frugt
Tirsdag
Farve: Grøn
Morgenmad: Grønt æble
Frokost: 1 stk. Pære, grønne vindruer
Aftensmad: 2 stk. Avocado
Onsdag
Farve: Gul
Morgenmad: 2 bananer
Frokost: en halv ananas
Aftensmad: 1 stk. Gul peber frugt, en majs kolbe.
Torsdag
Farve: Orange
Morgenmad: 1 stk. Abrikos, 1 stk. Klementin
Frokost: 1 appelsin, 1 gulerod
Aftensmad: 1 gulerod
Fredag
farve: Lilla/Blå
Morgenmad: En halv kop blåbær, 1 halv kop hindbær
Frokost: vindruer, 1 stk. Blomme
Aftensmad: 2 stk. Blommer
Lørdag
En halv melon hele dagen og frugt salat.
Søndag
En halv melon hele dagen frugt salat.

Jeg har selv været der hvor vægten betød meget for mig. Nu er det underordnet og er meget gladere 

DitteT skrev:Måske spørger jeg dumt, men den dag fra din dagbog, er det hvad du får at spise når du også træner?
Svend Fipskæg skrev:Prøv regnbuekuren.Regnbue kuren går ud på at man spiser efter en forskelig farve hver dag.
kuren vare en uge men når den uge slutter kan du jo starte forfra.
Mandag
Farve: Rød
Morgenmad: Rødt æble
Frokost: 500 g jordbær, 1 rødt æble
Aftensmad: 2 stk. Blod appelsin, 1 stk. Rød peber frugt
Tirsdag
Farve: Grøn
Morgenmad: Grønt æble
Frokost: 1 stk. Pære, grønne vindruer
Aftensmad: 2 stk. Avocado
Onsdag
Farve: Gul
Morgenmad: 2 bananer
Frokost: en halv ananas
Aftensmad: 1 stk. Gul peber frugt, en majs kolbe.
Torsdag
Farve: Orange
Morgenmad: 1 stk. Abrikos, 1 stk. Klementin
Frokost: 1 appelsin, 1 gulerod
Aftensmad: 1 gulerod
Fredag
farve: Lilla/Blå
Morgenmad: En halv kop blåbær, 1 halv kop hindbær
Frokost: vindruer, 1 stk. Blomme
Aftensmad: 2 stk. Blommer
Lørdag
En halv melon hele dagen og frugt salat.
Søndag
En halv melon hele dagen frugt salat.
Spøg til side, øg langsomt dit kalorieindtag over et par uger, og start så forfra. Som de andre er inde på har du nok fucket din metabolisme op. Eller noget.

Roev skrev:https://www.youtube.com/watch?v=QHHzie6XRGk
Se denne video, tror jeg vil hjælpe dig en del.

HolgerDanske1995 skrev:For mig lyder det som om du er ved at udvikle et usundt forhold til din "vægt". Jeg ville prøve at ligge vægten fra mig en periode. 4 måneder, og hold dig til det samme du spiser. Brug spejlet til at vurdere om du tager fedt påJeg har selv været der hvor vægten betød meget for mig. Nu er det underordnet og er meget gladere
tak for det !Fnus skrev:Roev skrev:https://www.youtube.com/watch?v=QHHzie6XRGk
Tak for svar

HolgerDanske1995 skrev:For mig lyder det som om du er ved at udvikle et usundt forhold til din "vægt". Jeg ville prøve at ligge vægten fra mig en periode. 4 måneder, og hold dig til det samme du spiser. Brug spejlet til at vurdere om du tager fedt påJeg har selv været der hvor vægten betød meget for mig. Nu er det underordnet og er meget gladere

AndreasH79 skrev:Hej Fnus!
Dit problem er typisk, dog har de fleste der oplever det, ikke stofskiftet som problem. Ville aldrig stole på en APP til at styre min diæt og dit fødevare indtag er så lavt at du burde være konstant sulten. Du træner temmelig meget, for meget styrketræning vil jeg mene. Hvor meget muskelmasse har du? Ved godt at det ikke er til at måle, men de kg du kan løfte i nogle basale øvelser kan give et svagt fingerpeg (tænker forskellige presøvelser som bænk, milipres og Pulldown, Squat og lign.).
Skulle dit stofskifte være nedsat, som følge af sult, vil du typisk være ophørt med at menstruere eller ha en forstyrret cyklus med svage og forsinkede menstruationer. Skulle dit stofskifte være lavt, kan det ikke altid ses ved en almindelig lægetest. Ville foreslå at du prøver at måle din kropstemperatur, hver morgen i en uges tid. Lavt stofskifte er nøje forbundet til nedsat kropstemperatur, og det er nemmest at måle ved at tjekke din morgentemperatur.
Roev skrev:Fnus skrev:Roev skrev:https://www.youtube.com/watch?v=QHHzie6XRGk
Tak for svar
Var så lidt. Kan du genkende noget af det han siger?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster