Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 880
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 878

Følg bodybuilding.dk på

Taber mig ikke på 1200 kcal

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er en pige på 19 år. jeg er pt. 165 cm og vejer 77 kg. Da jeg startede på at omlægge min kost, og træne vejede jeg 85. Jeg kom så ned og veje 65 sidste sommer.. Indtil 3 måneder siden holdte jeg vægten deromkring. Men nu er det begyndt at gå drastisk den forkerte vej. trods et Kalorie indtag på 1200 kcal dagligt. da jeg tabte mig, de 20 kg. spiste jeg en del mere. og er derfor helt vildt frustreret over at det går den forkerte vej nu. Jeg styrker træner 2 timer 6 dage om ugen, og laver cardio et par gange om ugen oveni. Jeg har været til lægen, Der er intet på hverken, graviditet, sukkersyge eller stofskifte. Hun forslog mig at spise mere i en periode, fordi hun mente min forbræning er ''gået i stå''. Jeg har så de sidste 4 dage spist 1500 kcal. hvilket har resulteret i at jeg har taget endnu 2 kg på.

Jeg er virkelig på bar bund, har i nogen ideer til hvad der kan være skyld i det?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nægter simpelthen at tro du tager 2kg på, på 4 dage med en kalorie øgning på 300 kcal om dagen..

Jeg har ikke lige tid til at komme med en længere forklaring, men er det her ikke bare at klassisk tilfælde af en pige der vil tabe sig og simpelthen tror det at ligge lavt i kalorier gør arbejdet?

Din krop vil jo til sidst tilvænne sig det lave kcal indtag og derfor sker der ingenting, så meget tyder på din forbrænding er kaput! #-o

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Arizon skrev:Nægter simpelthen at tro du tager 2kg på, på 4 dage med en kalorie øgning på 300 kcal om dagen..

Jeg har ikke lige tid til at komme med en længere forklaring, men er det her ikke bare at klassisk tilfælde af en pige der vil tabe sig og simpelthen tror det at ligge lavt i kalorier gør arbejdet?

Din krop vil jo til sidst tilvænne sig det lave kcal indtag og derfor sker der ingenting, så meget tyder på din forbrænding er kaput! #-o

Hvad skulle ellers gøre arbejdet? Den eneste måde at tabe sig på er at ligge i underskud.
Jeg har jo også taget på i perioden hvor jeg kun har spist 1200 kcal.
Brugeravatar

Arizon skrev:Nægter simpelthen at tro du tager 2kg på, på 4 dage med en kalorie øgning på 300 kcal om dagen..

Det er jo derfor jeg skriver herinde. Forstår virkelig ikke jeg kan tage på, når jeg ligger på 1200 kcal. Og skriver alt ind i Lifesum.
Brugeravatar

Først og fremmest skal du slet ikke være nervøs. Bom
Jeg har selv tabt 30 kg over 28 måneder og for at smide de sidste par kg kom jeg også langt ned i kcal.
Og det udviklede sig til en mindre spiseforstyrelse, pas på med det,
Jeg kom så ned på 2000 kcal og er meget aktiv, og i 14 dage tabte jeg mig ikke og var virkelig frustreret og søgte hjælp her inde og det hjalp. :-) Jeg øgede fra 2000 kcal til 3000 over 4 uger af og til tog jeg et par kg på men de forsvandt igen efter den første måned gik jeg fra 74 til 72,5 til trods for jeg øgede med 1000 kcal Denne måned har jeg så øget op til 3600 og vægten siger 72,8 og har det meget bedre.
Det skal lige siges det normalt anbefales at øge med 100/150 kcal om ugen altså samlet set på en uge 700/1000 kcal. Men det kræver tid og tålmodighed. Men er du i øvrigt sikker på du kun får 1200 kcal?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

Taekwondo body skrev:Først og fremmest skal du slet ikke være nervøs. Bom
Jeg har selv tabt 30 kg over 28 måneder og for at smide de sidste par kg kom jeg også langt ned i kcal.
Og det udviklede sig til en mindre spiseforstyrelse, pas på med det,
Jeg kom så ned på 2000 kcal og er meget aktiv, og i 14 dage tabte jeg mig ikke og var virkelig frustreret og søgte hjælp her inde og det hjalp. :-) Jeg øgede fra 2000 kcal til 3000 over 4 uger af og til tog jeg et par kg på men de forsvandt igen efter den første måned gik jeg fra 74 til 72,5 til trods for jeg øgede med 1000 kcal Denne måned har jeg så øget op til 3600 og vægten siger 72,8 og har det meget bedre.
Det skal lige siges det normalt anbefales at øge med 100/150 kcal om ugen altså samlet set på en uge 700/1000 kcal. Men det kræver tid og tålmodighed. Men er du i øvrigt sikker på du kun får 1200 kcal?

Tak for svar. Ja. jeg er helt sikker. vejer alt min mad. og indtaster det det i en app der hedder lifesum. Det er bare svært at gøre noget, jeg ved kommer til at få vægten til at stige. Specielt lige her op til sommeren.
Brugeravatar

Fnus skrev:Jeg er en pige på 19 år. jeg er pt. 165 cm og vejer 77 kg. Da jeg startede på at omlægge min kost, og træne vejede jeg 85. Jeg kom så ned og veje 65 sidste sommer.. Indtil 3 måneder siden holdte jeg vægten deromkring. Men nu er det begyndt at gå drastisk den forkerte vej. trods et Kalorie indtag på 1200 kcal dagligt. da jeg tabte mig, de 20 kg. spiste jeg en del mere. og er derfor helt vildt frustreret over at det går den forkerte vej nu. Jeg styrker træner 2 timer 6 dage om ugen, og laver cardio et par gange om ugen oveni. Jeg har været til lægen, Der er intet på hverken, graviditet, sukkersyge eller stofskifte. Hun forslog mig at spise mere i en periode, fordi hun mente min forbræning er ''gået i stå''. Jeg har så de sidste 4 dage spist 1500 kcal. hvilket har resulteret i at jeg har taget endnu 2 kg på.

Jeg er virkelig på bar bund, har i nogen ideer til hvad der kan være skyld i det?

Der er 14000 kcal i to kg fedtvæv. Dvs. du på fire dage har ligget 14000 kcal i overskud udover dit ligevægtsindtag. Det har du ganske enkelt ikke. Hvad spiser du helt konkret?

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Din metabolisme er fucked.

Læs denne artikel.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Magnuskvib skrev:
Fnus skrev:Jeg er en pige på 19 år. jeg er pt. 165 cm og vejer 77 kg. Da jeg startede på at omlægge min kost, og træne vejede jeg 85. Jeg kom så ned og veje 65 sidste sommer.. Indtil 3 måneder siden holdte jeg vægten deromkring. Men nu er det begyndt at gå drastisk den forkerte vej. trods et Kalorie indtag på 1200 kcal dagligt. da jeg tabte mig, de 20 kg. spiste jeg en del mere. og er derfor helt vildt frustreret over at det går den forkerte vej nu. Jeg styrker træner 2 timer 6 dage om ugen, og laver cardio et par gange om ugen oveni. Jeg har været til lægen, Der er intet på hverken, graviditet, sukkersyge eller stofskifte. Hun forslog mig at spise mere i en periode, fordi hun mente min forbræning er ''gået i stå''. Jeg har så de sidste 4 dage spist 1500 kcal. hvilket har resulteret i at jeg har taget endnu 2 kg på.

Der er 14000 kcal i to kg fedtvæv. Dvs. du på fire dage har ligget 14000 kcal i overskud udover dit ligevægtsindtag. Det har du ganske enkelt ikke. Hvad spiser du helt konkret?

Jeg er ligeså forvirret som dig. Jeg påstår ikke det er fedt, og godt klar over der kan være andre faktorer der spiller ind fx væske. en tilfædig dag i min dagbog :

50 gram havregryn + 2 dl mælk

100 gram tun
2 æg

150 gram kylling
100 gram gulerødder
et æble
20 gram rosin.
Brugeravatar

Acid skrev:Din metabolisme er fucked.

Læs denne artikel.

Tusind tak for svar. det giver ret god mening. ville du anbefale at øge mit kalorie indtag nu, eller gå længere ned også øge det ?
Brugeravatar

bump
Brugeravatar

Det skulle vel tilfældigvis ikke være ved at være den tid på måneden? :whistle:
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Det skulle vel tilfældigvis ikke være ved at være den tid på måneden? :whistle:

..at hun tager 12 kg. på?
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

One Man Army skrev:
Pind skrev:Det skulle vel tilfældigvis ikke være ved at være den tid på måneden? :whistle:

Vedhæftede filer
stfail.jpg
stfail.jpg (5.91 KiB) Vist 2992 gange
Brugeravatar

Reputation point: 35

One Man Army skrev:

12 kg? Hvad snakker du om?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
One Man Army skrev:

12 kg? Hvad snakker du om?

Fnus skrev:Jeg er en pige på 19 år. jeg er pt. 165 cm og vejer 77 kg. Da jeg startede på at omlægge min kost, og træne vejede jeg 85. Jeg kom så ned og veje 65 sidste sommer.. Indtil 3 måneder siden holdte jeg vægten deromkring.

Som jeg forstår denne sætning, så har hun taget 12 kg. på over en 3 måneders periode.

EDIT: Nå ja okay..De sidste 4 kg kan sagtens være forårsaget af menstruation. Jeg havde bare lige de 12 kg. for øje, da jeg skrev indlægget.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Som skrevet er det over en længere periode at jeg har taget voldsomt på. og de sidste par kilo skyldes ikke menstruation :)
Brugeravatar

Måske spørger jeg dumt, men den dag fra din dagbog, er det hvad du får at spise når du også træner?
Men hvad ved jeg..

Reputation point: 55

Prøv regnbuekuren.

Regnbue kuren går ud på at man spiser efter en forskelig farve hver dag.
kuren vare en uge men når den uge slutter kan du jo starte forfra.

Mandag
Farve: Rød
Morgenmad: Rødt æble
Frokost: 500 g jordbær, 1 rødt æble
Aftensmad: 2 stk. Blod appelsin, 1 stk. Rød peber frugt

Tirsdag
Farve: Grøn
Morgenmad: Grønt æble
Frokost: 1 stk. Pære, grønne vindruer
Aftensmad: 2 stk. Avocado

Onsdag
Farve: Gul
Morgenmad: 2 bananer
Frokost: en halv ananas
Aftensmad: 1 stk. Gul peber frugt, en majs kolbe.

Torsdag
Farve: Orange
Morgenmad: 1 stk. Abrikos, 1 stk. Klementin
Frokost: 1 appelsin, 1 gulerod
Aftensmad: 1 gulerod

Fredag
farve: Lilla/Blå
Morgenmad: En halv kop blåbær, 1 halv kop hindbær
Frokost: vindruer, 1 stk. Blomme
Aftensmad: 2 stk. Blommer

Lørdag
En halv melon hele dagen og frugt salat.

Søndag

En halv melon hele dagen frugt salat.

Spøg til side, øg langsomt dit kalorieindtag over et par uger, og start så forfra. Som de andre er inde på har du nok fucket din metabolisme op. Eller noget.
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

Reputation point: 30

For mig lyder det som om du er ved at udvikle et usundt forhold til din "vægt". Jeg ville prøve at ligge vægten fra mig en periode. 4 måneder, og hold dig til det samme du spiser. Brug spejlet til at vurdere om du tager fedt på :) Jeg har selv været der hvor vægten betød meget for mig. Nu er det underordnet og er meget gladere :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

https://www.youtube.com/watch?v=QHHzie6XRGk

Se denne video, tror jeg vil hjælpe dig en del.
Brugeravatar

Reputation point: 20

DitteT skrev:Måske spørger jeg dumt, men den dag fra din dagbog, er det hvad du får at spise når du også træner?

Ja, det er alt. som skrevet er det en tilfældig dag i min dagbog. men faktisk en meget gennemsnitlig dag, derfor det er meget frustrerende at der kun går den forkerte vej med vægten.
Brugeravatar

Svend Fipskæg skrev:Prøv regnbuekuren.

Regnbue kuren går ud på at man spiser efter en forskelig farve hver dag.
kuren vare en uge men når den uge slutter kan du jo starte forfra.

Mandag
Farve: Rød
Morgenmad: Rødt æble
Frokost: 500 g jordbær, 1 rødt æble
Aftensmad: 2 stk. Blod appelsin, 1 stk. Rød peber frugt

Tirsdag
Farve: Grøn
Morgenmad: Grønt æble
Frokost: 1 stk. Pære, grønne vindruer
Aftensmad: 2 stk. Avocado

Onsdag
Farve: Gul
Morgenmad: 2 bananer
Frokost: en halv ananas
Aftensmad: 1 stk. Gul peber frugt, en majs kolbe.

Torsdag
Farve: Orange
Morgenmad: 1 stk. Abrikos, 1 stk. Klementin
Frokost: 1 appelsin, 1 gulerod
Aftensmad: 1 gulerod

Fredag
farve: Lilla/Blå
Morgenmad: En halv kop blåbær, 1 halv kop hindbær
Frokost: vindruer, 1 stk. Blomme
Aftensmad: 2 stk. Blommer

Lørdag
En halv melon hele dagen og frugt salat.

Søndag

En halv melon hele dagen frugt salat.

Spøg til side, øg langsomt dit kalorieindtag over et par uger, og start så forfra. Som de andre er inde på har du nok fucket din metabolisme op. Eller noget.

Ja, der er nok ikke andet for, det er bare meget ''hårdt'' fordi jeg allerede har taget på ved at øge det til 1500 kcal. og sommeren er jo lige for døren :cry:
Sidst rettet af Fnus 24. maj 2014, 09:42, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Roev skrev:https://www.youtube.com/watch?v=QHHzie6XRGk

Tak for svar :)
Brugeravatar

HolgerDanske1995 skrev:For mig lyder det som om du er ved at udvikle et usundt forhold til din "vægt". Jeg ville prøve at ligge vægten fra mig en periode. 4 måneder, og hold dig til det samme du spiser. Brug spejlet til at vurdere om du tager fedt på :) Jeg har selv været der hvor vægten betød meget for mig. Nu er det underordnet og er meget gladere :)

Det råd tror jeg vil tage imod :) tak for det !
Brugeravatar

Fnus skrev:

Var så lidt. Kan du genkende noget af det han siger?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Hej Fnus!
Dit problem er typisk, dog har de fleste der oplever det, ikke stofskiftet som problem. Ville aldrig stole på en APP til at styre min diæt og dit fødevare indtag er så lavt at du burde være konstant sulten. Du træner temmelig meget, for meget styrketræning vil jeg mene. Hvor meget muskelmasse har du? Ved godt at det ikke er til at måle, men de kg du kan løfte i nogle basale øvelser kan give et svagt fingerpeg (tænker forskellige presøvelser som bænk, milipres og Pulldown, Squat og lign.).
Skulle dit stofskifte være nedsat, som følge af sult, vil du typisk være ophørt med at menstruere eller ha en forstyrret cyklus med svage og forsinkede menstruationer. Skulle dit stofskifte være lavt, kan det ikke altid ses ved en almindelig lægetest. Ville foreslå at du prøver at måle din kropstemperatur, hver morgen i en uges tid. Lavt stofskifte er nøje forbundet til nedsat kropstemperatur, og det er nemmest at måle ved at tjekke din morgentemperatur.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

HolgerDanske1995 skrev:For mig lyder det som om du er ved at udvikle et usundt forhold til din "vægt". Jeg ville prøve at ligge vægten fra mig en periode. 4 måneder, og hold dig til det samme du spiser. Brug spejlet til at vurdere om du tager fedt på :) Jeg har selv været der hvor vægten betød meget for mig. Nu er det underordnet og er meget gladere :)

Stop nu med at male fanden på væggen. Bare fordi man vil tabe sig er man ikke ERMARHGAWD ANOREXIA.

Jeg tror din læge har ret, en langsom øgning i kcal indtag indtil du rammer et fornuftigt niveau af kcal indtag. Derefter skal du starte forfra. Hold øje med vægten undervejs.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

AndreasH79 skrev:Hej Fnus!
Dit problem er typisk, dog har de fleste der oplever det, ikke stofskiftet som problem. Ville aldrig stole på en APP til at styre min diæt og dit fødevare indtag er så lavt at du burde være konstant sulten. Du træner temmelig meget, for meget styrketræning vil jeg mene. Hvor meget muskelmasse har du? Ved godt at det ikke er til at måle, men de kg du kan løfte i nogle basale øvelser kan give et svagt fingerpeg (tænker forskellige presøvelser som bænk, milipres og Pulldown, Squat og lign.).
Skulle dit stofskifte være nedsat, som følge af sult, vil du typisk være ophørt med at menstruere eller ha en forstyrret cyklus med svage og forsinkede menstruationer. Skulle dit stofskifte være lavt, kan det ikke altid ses ved en almindelig lægetest. Ville foreslå at du prøver at måle din kropstemperatur, hver morgen i en uges tid. Lavt stofskifte er nøje forbundet til nedsat kropstemperatur, og det er nemmest at måle ved at tjekke din morgentemperatur.

Tak for svar. Har faktisk generelt en meget lav temp. Jeg vil selv mene at jeg har ret meget muskelmasse, noget som jeg også stræber efter derfor jeg styrketræner så meget.. Er begyndt at lave mere Cardio, men mest fordi jeg er begyndt at spise mere end de 1200 og jeg meget nødig vil tage mere på. I bænk kan jeg tage 30 kg, træner ikke så meget bryst. I squat kan jeg tage 80x10 I skulderne tager jeg 12/14 kilo i håndvægte. Skal jeg så søge læge igen og fortælle om min lave temp?
Brugeravatar

Roev skrev:
Fnus skrev:

Var så lidt. Kan du genkende noget af det han siger?

Ja, helt sikkert!!!
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster