Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1569
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1566

Følg bodybuilding.dk på

test af protein pulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

da jeg har fået den ære at teste 15 forskellige protein pulver typer/ mærker for et nyt dansk bb magasin der snart vil ramme gaden, ville jeg høre om i har nogle ønsker til hvad i kunne tænke jer testet.
der vil bliver undersøgt inhold via et laboratorie men da det er udenfor mit expertise område aner jeg ikke noget om dette:-) jeg og 2 andre står for det mere håndgribelige som smag,opløsnings evne, design osv.

intil videre er der valgt 2 ud af de 15 ...bodylab whey 80 og bodylab whey 95..80 med fesken /appelsin 95 med jobær.
så kom med hvad i gerne vil have testet og vi prøver at tilgode se jeres ønsker så vidt så mulig.
og resultaterne vil såvel som i bladet også blive postet her :D
only the strong survive

Reputation point: 0

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kunne egentlig godt tænke mig disse produkter testet :) :

viking whey - chokolade.
Dymatize Elite - berry blast og chokolade

Vil jeres meninger komme til at stå i denne tråd, eller skal vi købe magasinet for det?
Brugeravatar

Geografisk sted: Gredstedbro

Træner her: Konge Å Hallen motionscenter

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)

Syntha-6 (banan) og Optimum Nutrition 100% whey (cream) - to gode proteinpulver, efter min mening.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Chocolate Whey Protein Concentrate 82% fra link slettet

(Eller bare en hvilken som helst af deres smage)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Chocolate Cookies Whey 82 % (skriver privatbesked med link)

Deres produkter er meget billige, men smager fantastisk. Jeg ville gerne se deres pulver i en kemisk test. Derfor skal du tage den med :) Se om prisen gør noget ved produktets kvalitet.
Sidst rettet af Bygum 5. jul 2010, 20:04, rettet i alt 1 gang.
"Lack of activity destroys the good condition of every human being, while movement and methodical physical exercise save it and preserve it." - Plato
Brugeravatar

Geografisk sted: Høng, Vestsjælland

Træner her: Sol & Velvære

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 205.00
- Dødløft: 165.00

Kommende BB magasin... I FUCKING LIKE THE SOUND OF THAT!! :twisted:
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

Jeg kunne godt tænke mig at I testede en masse pulver fra en masse links der bliver slettet. Det er herre informativt.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Dymatize - er et af de mest populære på markedet!

Blot et forslag: (link slettet) - skulle være et dansk produceret mærke...
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (19)

- nanox orbilox kasein
- nanox protilox
- nanox varcil r2
- phd pharma blend

Geografisk sted: Aalborg

hvad hedder det magasin og hvornår udkommer det?
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

junjer skrev:hvad hedder det magasin og hvornår udkommer det?

+1
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

måske man skulle lave en test for isolat og en for koncentrat.

Ud over de allerede nævnte ville jeg være interesseret i det danske mærke entozym(stavet forkert ) samt det svenske FX som hedder isolat FX eller whey FX.

Geografisk sted: Århus

Når i tester opløsningsevne så ville det være fedt hvis i tester både med vand og mælk, der er nogle som mixer elendigt med mælk selvom de fungere fint i vand.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Choc Cookies Whey Protein Concentrate 82% fra link slettet :D
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Kesslers nye brand "Ecoprotein" (Jordbær, vanilie eller chokolade)

Kunne være vildt interessant at se nogle tests på det.. Det ligger jo trods alt i den dyre ende, er økologisk og bliver benyttet af kessler selv..

der er lavet lidt ændringer vi tester nu 18 stk
3 jorbær
3 choko
3 vanilie
3 blande bær
3 banan
3 cream cookies osv

der bliver i hver kategori valgt 1 dyr 1 billig og 1 mellem pris så man kan sammenligne og se om man får mere ved at betale mere!!

der testes både i vand og mælk :-).

tak for de mange forslag jeg skal nok poste den endelige liste herinde når vi har valgt alle 18 stk.
only the strong survive

Styrkeliste

junjer skrev:hvad hedder det magasin og hvornår udkommer det?

nu er jeg kun selv med på sidelinjen som tester i den her lille test så det er lidt begrænset hvad jeg ved om bladet kun lige hvad jeg for fortalt af en ven som er kommende skribent/jounalist!

det sidste jeg hørte om titlen på bladet var BB LIFE DENMARK men om det bliver den endelige title ved jeg ikke.
jeg kan sige det bliver et blad med fokus på bb både dansk,udenlandsk samt der vil komme en del med der handler om os! altså motions bodybuildere og så arbejder de vist på at skaffe en der kan varetage en sektion om styketræning/vægtløftning.

jeg skal nok skrive herinde efterhånden som jeg får flere informationer :D
only the strong survive

Styrkeliste

Jeg vil gerne have to produkter fra Reflex med:
Instant Whey og Casein.

Styrkeliste
- Squat: 210.00
- Dødløft: 247.00

Kunne være fedt at sætte nogle af de store internationale op mod vores danske.

100% Whey Protein - Gold Standard
Gaspari Nutrition MyoFusion
BSN Syntha-6
Brugeravatar

Kunne rigtig godt tænke mig man bevægede sig lidt ud over standardsmag og f.eks testede Pure whey med f.eks pistacie eller skovbær - kan købes på http://www.Link slettet.dk/shop.asp?page_id=46&state=product_detail&product_id=144

Har selv lige afprøvet pistacie og er stadig helt vild med den =D>

Træner her: FitnessDK Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 175.00

jonassteen skrev:Kunne rigtig godt tænke mig man bevægede sig lidt ud over standardsmag og f.eks testede Pure whey med f.eks pistacie eller skovbær - kan købes på http://www.Link%20slettet.dk/shop.asp?page_id=46&state=product_detail&product_id=144

der bliver testet 1 skovbær under titlen blandede bær.....med hensyn til pistacie tror jeg desværre ikke vi får den med i denne omgang vi er nød til at stoppe et sted da der jo er et utal af mærker og smage og vi har derfor i denne omgang valgt at teste som beskrevet ovenover da vi gerne vil se sammenhængen mellem pris og smag ..dyre og billige imellem samt hvad en dybdegående laboratorie test viser derfor er vi nødt til at dele det op så vi har 3 af hver smag...... det er derfor vi har taget standard smagene samt lidt blandede bær og cream og cookie:-)
only the strong survive

Styrkeliste

Malke skrev:Choc Cookies Whey Protein Concentrate 82% fra link slettet :D

Den er fantastisk <3 :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 185.00
- Dødløft: 210.00

moller 27 skrev:
jonassteen skrev:Kunne rigtig godt tænke mig man bevægede sig lidt ud over standardsmag og f.eks testede Pure whey med f.eks pistacie eller skovbær - kan købes på http://www.Link%20slettet.dk/shop.asp?page_id=46&state=product_detail&product_id=144

der bliver testet 1 skovbær under titlen blandede bær.....med hensyn til pistacie tror jeg desværre ikke vi får den med i denne omgang vi er nød til at stoppe et sted da der jo er et utal af mærker og smage og vi har derfor i denne omgang valgt at teste som beskrevet ovenover da vi gerne vil se sammenhængen mellem pris og smag ..dyre og billige imellem samt hvad en dybdegående laboratorie test viser derfor er vi nødt til at dele det op så vi har 3 af hver smag...... det er derfor vi har taget standard smagene samt lidt blandede bær og cream og cookie:-)

Det er også helt i orden :) Det var bare et godt råd da jeg faktisk synes den er rigtig lækker og anderledes (pistacie) Ser frem til at drikke den efter hvert træningspas.. Troede jeg aldrig jeg skulle sige om en shake :mrgreen:

Træner her: FitnessDK Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 175.00

protein fabrikken - 100% whey protein skovbær

Umiddelbart synes jeg det er mere interessant at teste om der er det i producenten skriver, og teste kvaliteten af indholdet, end det er at teste forskellige smagsvarianter. Smag er alligevel så individuelt at man ikke kan bruge andres vurderinger af smag til noget som helst, andet end underholdning forklædt som forbrugerinformation i et blad. Og er man BB to the bone, så er smagen også underordnet, så er det næringsindholdet og kvaliteten der er det afgørende.
Så ideen med at teste om man får en bedre kvalitet i de dyre produkter ift de billigere produkter er i mine øjne den bedste. Vurdering af smag er ligegyldigt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mussetrussen skrev:Umiddelbart synes jeg det er mere interessant at teste om der er det i producenten skriver, og teste kvaliteten af indholdet, end det er at teste forskellige smagsvarianter. Smag er alligevel så individuelt at man ikke kan bruge andres vurderinger af smag til noget som helst, andet end underholdning forklædt som forbrugerinformation i et blad. Og er man BB to the bone, så er smagen også underordnet, så er det næringsindholdet og kvaliteten der er det afgørende.
Så ideen med at teste om man får en bedre kvalitet i de dyre produkter ift de billigere produkter er i mine øjne den bedste. Vurdering af smag er ligegyldigt.

True that, men nu vurderer de jo også opløsningevne. Udover det kan der vurderes om smagen er ekstremt syntetisk, om man rent faktisk synes den smager af det de påstår.

Når det så er sagt synes jeg ikke det er voldsomt interessant hvad andre mener om en smag, men hvis de bliver sat op i en eller anden overskuelig oversigt (der ikke fylder det store), og at artiklens primære formål er den "videnskabelige del", altså testenene om de indeholder hvad de lover, så synes jeg da det kan være ret fint at få med :)
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

ingen der har sagt Syntrax Nectar! det er godt nok virkelig dyrt men smager helt vildt godt, kunne være der var nogen med samme gode smag til mindre pris ?

Træner her: Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Mussetrussen skrev:Umiddelbart synes jeg det er mere interessant at teste om der er det i producenten skriver, og teste kvaliteten af indholdet, end det er at teste forskellige smagsvarianter. Smag er alligevel så individuelt at man ikke kan bruge andres vurderinger af smag til noget som helst, andet end underholdning forklædt som forbrugerinformation i et blad. Og er man BB to the bone, så er smagen også underordnet, så er det næringsindholdet og kvaliteten der er det afgørende.

det er netop en af grundene til at der bliver testet på laboratorie netop for at skrive om der er det i producenten påstår og om der er sammenhæng mellem kvalitet og pris og sandfærdighed og pris!!!

med hensyn til at teste smag ved jeg der er mange der gerne vil vide om en smag også smager som den giver sig ud for eller den smager syntetisk...og siden vi er 3 der tester får man ikke bare 1 persons smags favorit.
men giver dig ret i at en ægte bb skider hul i smag det skal bare ned :-) men jeg ville nu have sat pris på at jeg kunne have læst en anmeldelse af porlab jorbær inden jeg købte så jeg havde vist der var frysetørret stykker i der er klumpede og ikke til at få ned!! det er sådanne ting der også fremgår af smags testen.
only the strong survive

Styrkeliste

moller 27 skrev:

det er netop en af grundene til at der bliver testet på laboratorie netop for at skrive om der er det i producenten påstår og om der er sammenhæng mellem kvalitet og pris og sandfærdighed og pris!!!

med hensyn til at teste smag ved jeg der er mange der gerne vil vide om en smag også smager som den giver sig ud for eller den smager syntetisk...og siden vi er 3 der tester får man ikke bare 1 persons smags favorit.
men giver dig ret i at en ægte bb skider hul i smag det skal bare ned :-) men jeg ville nu have sat pris på at jeg kunne have læst en anmeldelse af porlab jorbær inden jeg købte så jeg havde vist der var frysetørret stykker i der er klumpede og ikke til at få ned!! det er sådanne ting der også fremgår af smags testen.

Super duper. Lyder godt. Det lyder som et spændende blad. Dog tænker jeg på om der er læsere nok til et sådant blad i dk. Altså ikke engang Men's Health kunne overleve i Danmark da de forsøgte sig med det for nogle år siden. Men ok, nu er det også et lorte blad :D
Brugeravatar

Styrkeliste

ville være fedt hvis (OP) Optinum Nutrition 100% whey gold standard, blev testet ;)
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster