Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1558
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1556

Følg bodybuilding.dk på

Tilbagebetaling af lån.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey fellow people, jeg står i den situation at jeg skylder 24k til banken, og dem har jeg endeligt fået lidt ekstra dollars til at betale af på, men gad godt at kunne lave et "regneark" eller lign hvor jeg kunne se hvor meget jeg mangler osv. Men jeg er desværre ikke en ørn til regneark :( Er der nogle der kan forklare eller vise mig hvordan dette gøres?

Jeg skylder 24.000kr til en rente på 9% -_- og renten tilskrives så vidt jeg ved hver 3 måned. mener det er omkring de 600 kr som bliver tilskrevet hver gang..

Jeg er endnu ikke helt sikker på hvad jeg skal betale pr måned, men har tjent lidt ekstra her i ferien og regner med at smide 10k ind på lånet på et tidspunkt, så hvis man på en eller anden smart måde kunne redigere i det, ville det jo være fantastisk.

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe

Mvh Mark

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er jo ikke til at svare på hvis vi ikke ved hvor høj din månedlige ydelse er? Om det er 14 eller 24k er også ret væsenligt.... Men ellers får du 3/10 for dit Topic, fordi du startede med stort i det mindste.

Reputation point: 5

Træner her: Olympia-Gym

Logbog: Ingen logbog

Sandt ydelsen er ret væsentlig. Min månedlig ydelse er X - pt 500 kr, men vil sætte det op derfor det skal være muligt at redigere i, endvidere skriver jeg jo netop at, jeg vil lave en postering på X antal kroner og derfor skal det være muligt at redigere i.

Det jeg søger er for såvidt en skabelon, hvor jeg kan plotte tal ind i.

Mvh Mark

Hvorfor går du ikke bare ind på din netbank og ser hvor meget der er blevet trukket hver gang du har betalt for lånet? På den måde kan du bare trække beløbet fra hvad du skylder og blive ved indtil du når 0kr.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Hvorfor ikke bare ringe til din bank og høre hvordan det lettest kan gøres?
uanset hvad du spørger om herinde vil det ende i en diskussion mellem 3 personer, hvor du så skal vælge den mest pålidelige.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Stener skrev:Hvorfor ikke bare ringe til din bank og høre hvordan det lettest kan gøres?
uanset hvad du spørger om herinde vil det ende i en diskussion mellem 3 personer, hvor du så skal vælge den mest pålidelige.

This.

Gå ned i banken - de vil garanteret gerne hjælpe dig med at laven tilbagebetalingsplan eller lave en oversigt til dig :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Som mange andre skriver så kan du jo kigge på din opgørelse fra banken. Kan slet ikke se formålet?

Dit eneste fokus skal være at betale asap. Betal de 10k ind som en engangsbetaling nu, og afdrag så de resterende 14k så hurtigt som muligt. = hver en krone du kan "undvære" i dit månedlige budget skal høvles af din gæld.

Hver gang du nedsætter restgælden vil din ydelse bestå af en større andel til afdrag i forhold til renten.

EDIT: Hvis dit nuværende fokus er at fastsætte en ydelse som er så minimal som muligt i forhold til at understøtte dit nuværende forbrug er det udfra et økonomisk synspunkt ren idioti. Betal de penge du skylder hurtigst muligt, og sæt så dit forbrug op igen når du har råderummet.
Brugeravatar

Tak for diverse råd, jeg tror jeg har en plan ;)

Og ofc skal de bare høvles af med de 10k;) nu er jeg studerende, så derfor det har taget lidt tid, at få det væk.. Men ja nu er der kommet lidt ekstra luft i budgettet så regner med at afbetale mellem 1k og 1.5k pr måned.

markn skrev:Tak for diverse råd, jeg tror jeg har en plan ;)

Og ofc skal de bare høvles af med de 10k;) nu er jeg studerende, så derfor det har taget lidt tid, at få det væk.. Men ja nu er der kommet lidt ekstra luft i budgettet så regner med at afbetale mellem 1k og 1.5k pr måned.

Hvis du får gælden ned på 14k, og efterfølgende afdrager med 1500 kr. pr. mdr. ser det fornuftigt ud. Og i så fald vil du jo kunne overskue tilbagebetalingen i runde tal uden nogen oversigt som sådan.
Brugeravatar

Jeg lånte 16.000 af banken. Og jeg ender med at betale banken ca. 18.000 i alt hvis jeg fortsætter som nu med at tilbagebetale 1000kr per måned. Jeg kan desværre ikke huske min rente, eller finde den på netbank. Men måske det kan give dig et perspektiv :)
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

JRHEDER skrev:EDIT: Hvis dit nuværende fokus er at fastsætte en ydelse som er så minimal som muligt i forhold til at understøtte dit nuværende forbrug er det udfra et økonomisk synspunkt ren idioti. Betal de penge du skylder hurtigst muligt, og sæt så dit forbrug op igen når du har råderummet.

Dette er ikke helt korrekt, men så ender vi i noget teoretisk miskmask :hihi: Jeg er enig i at klatgæld er skidt.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

En amortisationsplan er altså ikke dit livs udfordring at få stablet på benene.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1000.00
- Squat: 2000.00
- Dødløft: 35.00

Kostplan: Ingen kostplan

Har lige lavet en hurtig Excel fil du kan lege med. Du kan ændre rente og ydelsen, så ændrer tilbagebetalingstiden sig. Lige nu er renten sat til 9% pr år, tilskrevet 4 gange årligt med en kvartals ydelse på 1500kr

L%C3%A5n.xlsx
(19.8 KiB) Downloadet 167 gange
What the hell did he ever say to make you try so hard? Be the best...

Geografisk sted: Kolding

Vangsgaard skrev:Har lige lavet en hurtig Excel fil du kan lege med. Du kan ændre rente og ydelsen, så ændrer tilbagebetalingstiden sig. Lige nu er renten sat til 9% pr år, tilskrevet 4 gange årligt med en kvartals ydelse på 1500kr

L%C3%A5n.xlsx

Tak skal du have makker ;)

Dette er ikke helt korrekt, men så ender vi i noget teoretisk miskmask :hihi: Jeg er enig i at klatgæld er skidt.[/quote]

Du tænker på at inflationen udhuler renten? Er meget interesseret i at høre hvorfor du mener mit indlæg ikke er helt korrekt :)
Brugeravatar

Hej

Jeg vil blot sige, at du skal huske på, at der forskel på, om det er traditionelt forbrugslån, eller om det er en kassekredit. I og med, du skriver, at der tilskrives renter hver 3. måned, lyder det mere for mig som, at det er en kassekredit.

Du sklder 14.000 og renten er 9 %. Det betyder, at du hvert år betaler næcten 2.400 for lånet i omkostninger. Dividerer du det ud med 4, altså hver tredje måned, så er det cirka 600 kroner, som du omtaler. Det vil sige, at du betaler altså omkostninger for det, du har stående på din kassekredit. Dine omkostninger hver tredje måned vil falde i takt med, at du nedbringer kassekreditten.

Du kan eventuelt læse mere om lån på en side, der hedder http://www.mikonomi.dk, hvor du kan finde ud af forskellene p forskellige lån mv.

Ismanden skrev:Hej

Jeg vil blot sige, at du skal huske på, at der forskel på, om det er traditionelt forbrugslån, eller om det er en kassekredit. I og med, du skriver, at der tilskrives renter hver 3. måned, lyder det mere for mig som, at det er en kassekredit.

Du sklder 14.000 og renten er 9 %. Det betyder, at du hvert år betaler næcten 2.400 for lånet i omkostninger. Dividerer du det ud med 4, altså hver tredje måned, så er det cirka 600 kroner, som du omtaler. Det vil sige, at du betaler altså omkostninger for det, du har stående på din kassekredit. Dine omkostninger hver tredje måned vil falde i takt med, at du nedbringer kassekreditten.

Du kan eventuelt læse mere om lån på en side, der hedder http://www.mikonomi.dk, hvor du kan finde ud af forskellene p forskellige lån mv.

Arbejder du hos det offentlige? For så vil det forklare den lange svar-tid :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster