Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nizzle skrev:Så vidt jeg ved, ligger en normal mands testosteron-niveau på 50-75mg om ugen. Så dit tal har jeg svært ved at se, skulle være noget særligt.

Bambay skrev:Nizzle skrev:Så vidt jeg ved, ligger en normal mands testosteron-niveau på 50-75mg om ugen. Så dit tal har jeg svært ved at se, skulle være noget særligt.
I see.. Men det er vist to forskellige ting, så vidt jeg kunne forstå på lægen.

Nizzle skrev:Så vidt jeg ved, ligger en normal mands testosteron-niveau på 50-75mg om ugen. Så dit tal har jeg svært ved at se, skulle være noget særligt.

Testosteronmålinger
Som regel omfatter laboratoriemålinger totalt testosteron sammen med SHBG
Totalt testosteron. Normalniveau afhænger af alder, for mænd ca. 6-30 nmol/L
Måling af totalt testosteron varierer med målemetode, så man bør have kendskab til det lokale laboratoriums normalområder. Testosteron udviser kun små døgnsvingninger, men prøven bør tages om formiddagen

Lithium skrev:Urin eller blodprøve ?

Smeden skrev:Sig mig, gik du ind til lægen, fik taget en blodprøve, fik svaret og snakkede aldrig med ham igen? Spørg ham da. Det er da det lægen er til for.
incognito skrev:Nizzle skrev:Så vidt jeg ved, ligger en normal mands testosteron-niveau på 50-75mg om ugen. Så dit tal har jeg svært ved at se, skulle være noget særligt.
i danmark angives testosteron som regel som nanomol per liter og dér er 56 temmeligt højt... Jeg mener gennemsnittet er omkring 15-17 stykker

Bambay skrev:Smeden skrev:Sig mig, gik du ind til lægen, fik taget en blodprøve, fik svaret og snakkede aldrig med ham igen? Spørg ham da. Det er da det lægen er til for.
Det var en sekretær der gav mig svaret... Uheldigvis har min læge taget ferie, så..incognito skrev:Nizzle skrev:Så vidt jeg ved, ligger en normal mands testosteron-niveau på 50-75mg om ugen. Så dit tal har jeg svært ved at se, skulle være noget særligt.
i danmark angives testosteron som regel som nanomol per liter og dér er 56 temmeligt højt... Jeg mener gennemsnittet er omkring 15-17 stykker
Hvad kan et højt så højt tal skyldes ? - Og/eller medføre ?
* Google hjælper ikke meget her.

!!!!!! LOL 

Bams skrev:Hvor lavt skal ens testostoron-tal være for at man kan fået udskrevet lægeordineret steroid (hedder det overhovedet det, lol)?

Nej, det ville man ikke. Væksthormon og testosteron er to forskellige ting.The Little Kid skrev:Tror man ville kalde det "Lægeordineret væksthormon" eller noget i den dur

Bams skrev:Hvor lavt skal ens testostoron-tal være for at man kan fået udskrevet lægeordineret steroid (hedder det overhovedet det, lol)?

Møffel skrev:Bams skrev:Hvor lavt skal ens testostoron-tal være for at man kan fået udskrevet lægeordineret steroid (hedder det overhovedet det, lol)?
Får du ikke udskrevet blot fordi din test produktion er lav.
Men testiskelkræft så er du godt på vej, hvis du kommer dig af sygdommen.

SienZ skrev:Møffel skrev:Bams skrev:Hvor lavt skal ens testostoron-tal være for at man kan fået udskrevet lægeordineret steroid (hedder det overhovedet det, lol)?
Får du ikke udskrevet blot fordi din test produktion er lav.
Men testiskelkræft så er du godt på vej, hvis du kommer dig af sygdommen.
Hvis den er under normalværdien kan du godt. Min bror tager selv lægeordineret testosteron, og han har ikke testikelkræft
Han har derimod Kleinfelder, men det betyder jo så i sidste ende lavt test = lægeordineret

skyprey skrev:der var en der havde lagt en film op, hvor nogle rugby spillere og forældre, boende hos eller fra mor og barn osv blev testet og deres testosteron tal kunne variere fra time til time, om de vandt en kamp, sov eller hvad de nu gjorde!
Mener at konklusionen var at for at få en reference tal skal du nærmest checkes engang i timen i en uge og så tage gennemsnittet!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster