Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

TheAce skrev:Hej BB,
Jeg har nu været i gang med min træning siden nytår, hvor jeg har trænet ca. 4 gange ugentligt.
Jeg er 183 høj. Da jeg startede var jeg meget tynd og vejede kun 66 kg
I dag vejer jeg 77,5 kg og jeg har fået en meget pænere kropsbygning.
Selv da jeg var meget undervægtig havde jeg deller på maven. Man kunne se mine ribben men de få kg fedt jeg havde sad på min mave.
I dag har jeg samme problem, jeg har ikke ret meget fedt på kroppen, men det jeg har sidder på maven. Jeg ved godt, at det kan tabes ved at cutte og ligge i kcal underskud, men jeg er ikke interesseret i at tabe mig endnu, da jeg gerne vil op på en højere stabil vægt inden jeg cutter.
På den anden side, er jeg ikke tilfreds med, at jeg har så svært ved at få mine abs frem når min fedtprocent er forholdsvis lav (bare ikke på maven)
Du er nød til at beslutte dig. Fysiologisk er det to modstridende processor og kan ikke lade sig at gøre at udføre samtidig, medmindre du er nybegynder
Kan ovenstående være et genetisk problem? Er der specielle øvelser jeg bør køre?
Højst sandsynligt ikke. Forskellige mennesker har forskellige fedt lagerområder. De fleste mænd lagre fedt omkring maven. Hvis du vil tabe dig, skal du lægge i kalorie underskud, da det (desværre) ikke er muligt at punktforbrænde for det ikke giver mening at give sig i kast med et væld af crunches mv.
Jeg kører et 2-splits program hvor mave er inkluderet to gange om ugen. Jeg kører basisøvelserne og derudover kører jeg en enkelt max to isoleret maveøvelser.
Håber i kan hjælpe. På forhånd tak

Vesterling skrev:Mine svar er markeret med fed. Skriv hvis det giver anledning til spørgsmål.

Acid skrev:Vesterling skrev:Mine svar er markeret med fed. Skriv hvis det giver anledning til spørgsmål.
To modstridende processer? Haha, hvordan? Hvis man kan holde proteinsyntesen høj nok under en periode med kalorieunderskud, så kan man tage muskelmasse på og forbrænde fedt på samme tid. At det typisk kun er tilfældet for nybegyndere (dvs minimal muskelmasse og derved behøver proteinsyntesen heller ikke være så høj for at opnå muskelvækst) er en anden sag. Men det er ikke to modstridende processer.

Acid skrev:Vesterling skrev:Mine svar er markeret med fed. Skriv hvis det giver anledning til spørgsmål.
To modstridende processer? Haha, hvordan? Hvis man kan holde proteinsyntesen høj nok under en periode med kalorieunderskud, så kan man tage muskelmasse på og forbrænde fedt på samme tid. At det typisk kun er tilfældet for nybegyndere (dvs minimal muskelmasse og derved behøver proteinsyntesen heller ikke være så høj for at opnå muskelvækst) er en anden sag. Men det er ikke to modstridende processer.

Garik skrev:Acid skrev:Vesterling skrev:Mine svar er markeret med fed. Skriv hvis det giver anledning til spørgsmål.
Du kan enten være i en katabolsk eller anabolsk tilstand, men ikke begge på samme tid. Vesterling har ret.

TheAce skrev:Tak for alle jeres svar.
Jeg fik målt min fedtprocent inden jeg begyndte at træne og der var den rigtig lav (jeg vejede 65 kg og var 183 høj - ret undervægtig)
Da jeg har spist, spist spist, og trænet for at tage på er den højst sansynligst steget. Jeg vil prøve at få målt den i dag eller i morgen og så vende tilbage med hvad den er.
Grunden til at jeg skyder på at den er lav, er at jeg stadig er ret mager over ryggen samt ved mine øverste ribben. Mine ben er forholdsvis tynde og jeg har ikke meget "at tage fat i" nogen steder udover den håndfuld jeg har siddende på maven.

Så kan vi se om det virkelig er så slemt 

TheAce skrev:Tak for alle jeres svar.
Jeg fik målt min fedtprocent inden jeg begyndte at træne og der var den rigtig lav (jeg vejede 65 kg og var 183 høj - ret undervægtig)
Da jeg har spist, spist spist, og trænet for at tage på er den højst sansynligst steget. Jeg vil prøve at få målt den i dag eller i morgen og så vende tilbage med hvad den er.
Grunden til at jeg skyder på at den er lav, er at jeg stadig er ret mager over ryggen samt ved mine øverste ribben. Mine ben er forholdsvis tynde og jeg har ikke meget "at tage fat i" nogen steder udover den håndfuld jeg har siddende på maven.

Vesterling skrev:Jo, det er to modstridende processor:
http://news.bodylab.dk/sporg-eksperterne/1893-oge-muskelmassen-og-cutte-samtidig
Garik skrev:Du kan enten være i en katabolsk eller anabolsk tilstand, men ikke begge på samme tid. Vesterling har ret.

Acid skrev:Vesterling skrev:Jo, det er to modstridende processor:
http://news.bodylab.dk/sporg-eksperterne/1893-oge-muskelmassen-og-cutte-samtidigGarik skrev:Du kan enten være i en katabolsk eller anabolsk tilstand, men ikke begge på samme tid. Vesterling har ret.
Men ikke for nybegyndere? Haha! Hvad er det der sker fra man er begynder til erfaren der gør at kroppens processer pludseligt ændrer sig? Det giver jo ingen logisk mening champ!
Læs: http://www.muscleforlife.com/build-muscle-lose-fat/
Bodylab er sgu heller ikke den bedste kilde
Ved ikke hvilken bro der sidder og svarer på de spørgsmål men han har sjældent kilder på noget af det.

Acid skrev:Vesterling skrev:Jo, det er to modstridende processor:
http://news.bodylab.dk/sporg-eksperterne/1893-oge-muskelmassen-og-cutte-samtidigGarik skrev:Du kan enten være i en katabolsk eller anabolsk tilstand, men ikke begge på samme tid. Vesterling har ret.
Men ikke for nybegyndere? Haha! Hvad er det der sker fra man er begynder til erfaren der gør at kroppens processer pludseligt ændrer sig? Det giver jo ingen logisk mening champ!
Læs: http://www.muscleforlife.com/build-muscle-lose-fat/
Bodylab er sgu heller ikke den bedste kilde
Ved ikke hvilken bro der sidder og svarer på de spørgsmål men han har sjældent kilder på noget af det.

Nieb skrev:Så vidt jeg lige hurtigt kan læse ! Har langt fra læst det hele .. Men her skriver han hvorfor nybegyndere kan gain mens de taber fedt..
Ligesom de andre taler om, noobgains..
Quote fra artiklen:
...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster