Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bankobjarne skrev:Hey BB
Jeg har tit tænkt over hvad der vil være bedst for mig at træne, og jeg har lidt problemer med at finde ud af det. Vil lige fortælle lidt om mig selv: Jeg er 16 år, er 184 høj (ca.) og vejer 96-97 kg. Det er jo for meget. Jeg har været helt oppe på 116 kg, men har smidt de 20 kg inden for det sidste år. Jeg er bare rigtig meget i tvivl om hvad jeg skal træne.
Bankobjarne skrev:Jeg har meget fedt på kroppen, og har mandepatter. Jeg er på slankekur/ har ændret min livsstil, så jeg lever rigtig sundt. Ingen slik, sodavand og alt det usunde er væk. Spiser kun rugbrød med fedtfattigt pålæg, og kylling med grøntsager eller en meget fedtfattig bøf osv til aftensmad, derudover drikker jeg kun vand og lidt mælk. Jeg har en idé om hvordan jeg gerne vil se ud når jeg når min idealvægt. Jeg vil gerne være tynd (selvfølgelig), men selvfølgelig også være markeret. Jeg vil bare ikke blive mere bredskuldret, og have større lår/ læg. Da jeg af natur er okay bred, altså meget normal, men er ikke en helt spinkel fyr ligemeget hvad min vægt siger. så jeg har et par spørgsmål til jer:
Bankobjarne skrev:Når jeg styrketræner, forbrænder jeg så meget fedt? da jeg er bange for bare at komme til at se endnu større ud.
Er styrketræning godt under en slankekur?
Bankobjarne skrev:Når mine ben og ryg er okay i forvejen, hvordan undgår jeg så bare at komme til at værre endnu bredere, da jeg gerne vil kunne passe bukser i måske str 32 istedet for 34/36 som jeg gør nu?
Har i nogle ideer til evt et program, eller gode øvelser for mig?
Bankobjarne skrev:Jeg har her et program jeg har overvejet:
Træning mandag / onsdag / fredag
Start ud med 10 minutter på kondi cykel eller step maskine efterfulgt af "crunches" og "leg raises" (mave øvelser).
Bryst
Incline Dumbbell Chest Press (1x12)
Dumbbell Chest Press (1x12)
Ryg
Wide Grip Pulldown (1x12)
Row Machine (1x12)
TRICEPS
Triceps Press Machine (1x12)
BICEPS
Standing Dumbbell Curls (1x12)
Ben
Leg Press (1x15)
Leg Extension (1x15)
Leg Curl (1x15)
Overvejer at undgå benene, da jeg har okay store ben i forvejen, og vil gerne kunne passe mindre bukser.
Håber i vil svare og hjælpe mig lidt på vej, ville jeg sætte rigtig stor pris på!
Venlig hilsen
Nicolai

Bankobjarne skrev:Når i nu skriver at jeg ikke får større muskler når jeg er i kcal underskud, hvad gør træningen så godt for?
Er det bare det at jeg ikke mister muskelmasse?

Louihansen10 skrev:Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke styrketræne til at starte med.
Men skab først og fremmest et kalorie underskud på 3-500 kalorier pr. dag igennem din kost.
Udover det ville det være hensigtsmæssigt at cutte (fedtforbrænde) ved at løbe eller gå lange ture 3 gange om ugen ca.
lige nu, synes jeg ikke at du skal fokusere på styrketræning. men hellere fokusere virkelig meget på din kost, evt. følge en kostplan.
Sørg for at spise mange proteiner, så du under din forbrændings periode, ikke taber mere musklemasse end fedt.
det vil være vejen frem!
Held og lykke med det!

Louihansen10 skrev:Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke styrketræne til at starte med.

Men skab først og fremmest et kalorie underskud på 3-500 kalorier pr. dag igennem din kost.
Udover det ville det være hensigtsmæssigt at cutte (fedtforbrænde) ved at løbe eller gå lange ture 3 gange om ugen ca.
lige nu, synes jeg ikke at du skal fokusere på styrketræning. men hellere fokusere virkelig meget på din kost, evt. følge en kostplan.
Sørg for at spise mange proteiner, så du under din forbrændings periode, ikke taber mere musklemasse end fedt.
det vil være vejen frem!
Held og lykke med det!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Bankobjarne skrev:Men mit fedt ryger vel også af :-) Det har vel noget at gøre med at forbrændingen er højere jo mere muskelmasse jeg har

Louihansen10 skrev:Fordi jeg ville finde det mere hensigtsmæssigt at starte med at fedtforbrænde. ikke så meget, men bare lidt indtil at det værste er væk, og til at man kan se musklerne.
det vil øge motivationen til at styrketræne, hvis man kan se noget muskelmasse inden man begynder. ville jeg mene.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster