Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1466
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1464

Følg bodybuilding.dk på

uddannelse som personlig træner

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

hej :D
- Skal til at starte på en uddannelse, er ikke på nogen endnu, så der er sådan set pres på.
Men kan man uddanne sig som personlig træner og LEVE af at være personlig træner? I en alder af 17 år. Og hvordan skal jeg bære mig ad? :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hmm, start ud med at ligne Klaus Riis :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

toto_G4M3R skrev:hej :D
- Skal til at starte på en uddannelse, er ikke på nogen endnu, så der er sådan set pres på.
Men kan man uddanne sig som personlig træner og LEVE af at være personlig træner? I en alder af 17 år. Og hvordan skal jeg bære mig ad? :)

Hvis du vil leve et sølle liv, så ja! :)

Hvis du er rigtig vild kan du blive personlig træner for en af de helt store, så skal du nok tjene lidt penge. Skal du bare hjælpe hr. og fru. Danmark i centeret, så ja, du kan sagtens leve af det. Hvor godt du kommer til at leve kan jeg ikke udtale mig om :)

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

toto_G4M3R skrev:hej :D

Tror du ikke lige du skulle have styr på din egen krop inden du vover dig ud og hjælper andre :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Du kan sagtens leve af det hvis du er god til det. Sådan er det vel med de fleste job.

Du kan sagtens lave 3-400 i timen som personlig træner hvis du kan dit kram. Men uddannelsen er bare mest en blåstempling af din kunnen. Erfaring og evne til at sælge dig selv er alt
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg tvivler stærkt på, nogen gider at have dig som personlig træner

Alder: 17
Erfaring: et par år i centret
Uddannelse: 72 timers fitness-world kursus

Har du ikke nogle uddannelsesmæssige drømme? Det er imo enormt fesent at droppe en videregående uddannelse for at blive personlig træner.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Nu har jeg også set dit tidligere indlæg angående din fedt% med videre, og find lige ud af hvad du virkelig vil først, og hvor længe interessen for træning er der.

Men uddannelse til personlig træner vil jeg helt klart anbefale:
Sportshøjskolen i aalborg, som jeg selv regner med at starte på til næste år.

Men tag en vidergående uddannelse først som du kan bygge på hvis interessen for træning forsvinder.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

hmm.. Okay, tak for rådene :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

helt enig med Dingo.
jeg har været ansvarlige for træning i sats og har uddannet en god flok trænere.
Hvis du vil tjene penge på personlig træning er uddannelsen sekundær. Vil du udvikle din viden om træning og være en god træner (det håber jeg self du vil), er Aalborg et fremragende sted at starte.
Man kan leve rigtigt godt som personlig træner. TImelønnen er fremragende, men man skal arbejde hårdt på salg og struktur for at klare sig.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

Dingo skrev:Du kan sagtens leve af det hvis du er god til det. Sådan er det vel med de fleste job.

Du kan sagtens lave 3-400 i timen som personlig træner hvis du kan dit kram. Men uddannelsen er bare mest en blåstempling af din kunnen. Erfaring og evne til at sælge dig selv er alt

Jeg er enig. Min egen uddannelse som fysioterapeut har selvfølgelig givet mig nogle kompetancer ift. personlig træning, ingen tvivl om det, men 80% af det jeg kan har jeg lært mig selv ved en kombination af litteratur og personlige erfaringer med mange års træning. Så for mig er fys uddannelsen egentlig også blot noget jeg kan skrive på cv'et, en blåstempling, så folk ved jeg har en relevant uddannelsesmæssig baggrund for det jeg siger og sætter dem til. Men det jeg laver når jeg laver personlig træning, programlægning, kostvejledning osv. er baseret på 80% autodidaktik. At jeg så laver andre ting ved siden af, hvor jeg bruger min fys kunnen mere er så en anden ting.

Og forøvrigt, bestemmer man jo selv timelønnen. Hvis man vil leve af det sætter man den højt. Er man en idealistisk idiot som mig sætter man den lavt :D
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Mussetrussen skrev:
Dingo skrev:Du kan sagtens leve af det hvis du er god til det. Sådan er det vel med de fleste job.

Jeg er enig. Min egen uddannelse som fysioterapeut har selvfølgelig givet mig nogle kompetancer ift. personlig træning, ingen tvivl om det, men 80% af det jeg kan har jeg lært mig selv ved en kombination af litteratur og personlige erfaringer med mange års træning. Så for mig er fys uddannelsen egentlig også blot noget jeg kan skrive på cv'et, en blåstempling, så folk ved jeg har en relevant uddannelsesmæssig baggrund for det jeg siger og sætter dem til. Men det jeg laver når jeg laver personlig træning, programlægning, kostvejledning osv. er baseret på 80% autodidaktik. At jeg så laver andre ting ved siden af, hvor jeg bruger min fys kunnen mere er så en anden ting.

Og forøvrigt, bestemmer man jo selv timelønnen. Hvis man vil leve af det sætter man den højt. Er man en idealistisk idiot som mig sætter man den lavt :D

jeg er enig med det meste du siger her. Jeg synes også du er en skruebrækker :hihi:
Brugeravatar

Mussetrussen skrev:

80% af det jeg kan har jeg lært mig selv ved en kombination af litteratur og personlige erfaringer med mange års træning

Helt enig. Er selv (kun) uddannet instruktør og føler ikke jeg har lært noget, som jeg ikke vidste i forvejen. Jeg studerer noget som intet har med træning etc. at gøre, men arbejder med det på deltid.
Grunden til jeg ikke gjorde det en levevej var netop pga. vi befinder os i Danmark. Det var en anden sagde hvis det USA, da professionel sport er så meget større over there. American football, baseball etc.
Personligt ville jeg være bange for at størstedelen af mit job ville gå på, at få overvægtige mennesker ned i vægt, og høre på deres undskyldninger hvorfor de synes, de godt måtte spise 0.5 kg slik igår.

Håber det gav lidt inspiration.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Magic-MJ-Music skrev:
Mussetrussen skrev:

80% af det jeg kan har jeg lært mig selv ved en kombination af litteratur og personlige erfaringer med mange års træning

Helt enig. Er selv (kun) uddannet instruktør og føler ikke jeg har lært noget, som jeg ikke vidste i forvejen. Jeg studerer noget som intet har med træning etc. at gøre, men arbejder med det på deltid.
Grunden til jeg ikke gjorde det en levevej var netop pga. vi befinder os i Danmark. Det var en anden sagde hvis det USA, da professionel sport er så meget større over there. American football, baseball etc.
Personligt ville jeg være bange for at størstedelen af mit job ville gå på, at få overvægtige mennesker ned i vægt, og høre på deres undskyldninger hvorfor de synes, de godt måtte spise 0.5 kg slik igår.

Det er derfor der er 2 der lever (godt) af det i mit center?
Det er ikke svært at komme til at leve af personlig træning i Danmark, det kræver benarbejde og en stærk salgsteknik/indsats.
På den anden side, hvad ved jeg om det. Jeg har bare haft 30 personlige trænere ansat under mig og har haft 60 fitnessinstruktører under mig og har været i branchen i 12 år...
Brugeravatar

poul hansen skrev:
Magic-MJ-Music skrev:
Mussetrussen skrev:

Det er derfor der er 2 der lever (godt) af det i mit center?
Det er ikke svært at komme til at leve af personlig træning i Danmark, det kræver benarbejde og en stærk salgsteknik/indsats.
På den anden side, hvad ved jeg om det. Jeg har bare haft 30 personlige trænere ansat under mig og har haft 60 fitnessinstruktører under mig og har været i branchen i 12 år...

Hvor har jeg sagt man ikke kan leve godt af det? :-k
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Magic-MJ-Music skrev:Hvor har jeg sagt man ikke kan leve godt af det? :-k

Magic-MJ-Music skrev:Grunden til jeg ikke gjorde det en levevej var netop pga. vi befinder os i Danmark.

Men det var måske mere med henblik på HVAD man måske ville komme til at lave som PTer (det med de overvægtige, og ikke mere professionelt orienteret)? Og efterspørgslen?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Efterspørgslen er god, det kræver dog et fokuseret salgsarbejde. Når man når dertil hvor der er venteliste kan man begynde at uddifferentiere sine kunder.

Det er dog ikke umuligt for dem der vil arbejde hårdt og arbejde med salgsteknik/management af sin forretning.

Der vil være mange vægttabskunder for de fleste. At træne idrætsudøvere, er desværre ikke alle forundt. Det er som du er inde på et smalt segment.

Jeg skulle læse lidt bedre inden jeg svarer, men forhåbentlig vis fik dem der læser med lidt ud af det alligevel :wink:
Brugeravatar

poul hansen skrev:helt enig med Dingo.
jeg har været ansvarlige for træning i sats og har uddannet en god flok trænere.
Hvis du vil tjene penge på personlig træning er uddannelsen sekundær. Vil du udvikle din viden om træning og være en god træner (det håber jeg self du vil), er Aalborg et fremragende sted at starte.
Man kan leve rigtigt godt som personlig træner. TImelønnen er fremragende, men man skal arbejde hårdt på salg og struktur for at klare sig.

Hej poul du skriver du har været ansvarlig for træning og uddannelse i sats
Er det derfor de har været nødt til at lukke en del centre :D

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Hvis du finder ud af at det er noget du kunne tænke dig, så vil jeg helt klart også anbefale dig at kigge på trænerakademiet på Aalborg Sportshøjskole. Men så skal du også lige spare ca. 80.000 op, med mindre du har nogle sponsorer ;)
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50