- Skal til at starte på en uddannelse, er ikke på nogen endnu, så der er sådan set pres på.
Men kan man uddanne sig som personlig træner og LEVE af at være personlig træner? I en alder af 17 år. Og hvordan skal jeg bære mig ad?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

toto_G4M3R skrev:hej
- Skal til at starte på en uddannelse, er ikke på nogen endnu, så der er sådan set pres på.
Men kan man uddanne sig som personlig træner og LEVE af at være personlig træner? I en alder af 17 år. Og hvordan skal jeg bære mig ad?

toto_G4M3R skrev:hej

Dingo skrev:Du kan sagtens leve af det hvis du er god til det. Sådan er det vel med de fleste job.
Du kan sagtens lave 3-400 i timen som personlig træner hvis du kan dit kram. Men uddannelsen er bare mest en blåstempling af din kunnen. Erfaring og evne til at sælge dig selv er alt

Mussetrussen skrev:Dingo skrev:Du kan sagtens leve af det hvis du er god til det. Sådan er det vel med de fleste job.
Du kan sagtens lave 3-400 i timen som personlig træner hvis du kan dit kram. Men uddannelsen er bare mest en blåstempling af din kunnen. Erfaring og evne til at sælge dig selv er alt
Jeg er enig. Min egen uddannelse som fysioterapeut har selvfølgelig givet mig nogle kompetancer ift. personlig træning, ingen tvivl om det, men 80% af det jeg kan har jeg lært mig selv ved en kombination af litteratur og personlige erfaringer med mange års træning. Så for mig er fys uddannelsen egentlig også blot noget jeg kan skrive på cv'et, en blåstempling, så folk ved jeg har en relevant uddannelsesmæssig baggrund for det jeg siger og sætter dem til. Men det jeg laver når jeg laver personlig træning, programlægning, kostvejledning osv. er baseret på 80% autodidaktik. At jeg så laver andre ting ved siden af, hvor jeg bruger min fys kunnen mere er så en anden ting.
Og forøvrigt, bestemmer man jo selv timelønnen. Hvis man vil leve af det sætter man den højt. Er man en idealistisk idiot som mig sætter man den lavt

Mussetrussen skrev:Dingo skrev:Du kan sagtens leve af det hvis du er god til det. Sådan er det vel med de fleste job.
80% af det jeg kan har jeg lært mig selv ved en kombination af litteratur og personlige erfaringer med mange års træning

Magic-MJ-Music skrev:Mussetrussen skrev:Dingo skrev:Du kan sagtens leve af det hvis du er god til det. Sådan er det vel med de fleste job.
80% af det jeg kan har jeg lært mig selv ved en kombination af litteratur og personlige erfaringer med mange års træning
Helt enig. Er selv (kun) uddannet instruktør og føler ikke jeg har lært noget, som jeg ikke vidste i forvejen. Jeg studerer noget som intet har med træning etc. at gøre, men arbejder med det på deltid.
Grunden til jeg ikke gjorde det en levevej var netop pga. vi befinder os i Danmark. Det var en anden sagde hvis det USA, da professionel sport er så meget større over there. American football, baseball etc.
Personligt ville jeg være bange for at størstedelen af mit job ville gå på, at få overvægtige mennesker ned i vægt, og høre på deres undskyldninger hvorfor de synes, de godt måtte spise 0.5 kg slik igår.
Håber det gav lidt inspiration.

poul hansen skrev:Magic-MJ-Music skrev:Mussetrussen skrev:Dingo skrev:Du kan sagtens leve af det hvis du er god til det. Sådan er det vel med de fleste job.
Helt enig. Er selv (kun) uddannet instruktør og føler ikke jeg har lært noget, som jeg ikke vidste i forvejen. Jeg studerer noget som intet har med træning etc. at gøre, men arbejder med det på deltid.
Grunden til jeg ikke gjorde det en levevej var netop pga. vi befinder os i Danmark. Det var en anden sagde hvis det USA, da professionel sport er så meget større over there. American football, baseball etc.
Personligt ville jeg være bange for at størstedelen af mit job ville gå på, at få overvægtige mennesker ned i vægt, og høre på deres undskyldninger hvorfor de synes, de godt måtte spise 0.5 kg slik igår.
Håber det gav lidt inspiration.
Det er derfor der er 2 der lever (godt) af det i mit center?
Det er ikke svært at komme til at leve af personlig træning i Danmark, det kræver benarbejde og en stærk salgsteknik/indsats.
På den anden side, hvad ved jeg om det. Jeg har bare haft 30 personlige trænere ansat under mig og har haft 60 fitnessinstruktører under mig og har været i branchen i 12 år...

Magic-MJ-Music skrev:Hvor har jeg sagt man ikke kan leve godt af det?
Magic-MJ-Music skrev:Grunden til jeg ikke gjorde det en levevej var netop pga. vi befinder os i Danmark.

poul hansen skrev:helt enig med Dingo.
jeg har været ansvarlige for træning i sats og har uddannet en god flok trænere.
Hvis du vil tjene penge på personlig træning er uddannelsen sekundær. Vil du udvikle din viden om træning og være en god træner (det håber jeg self du vil), er Aalborg et fremragende sted at starte.
Man kan leve rigtigt godt som personlig træner. TImelønnen er fremragende, men man skal arbejde hårdt på salg og struktur for at klare sig.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster