Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

kinky_fætter skrev:Hej jeg ville høre fra nogen af jer, der kender venner eller bekendte som har dårlige har haft erfaringer med uddannelser hvor de derefter ikke har fået job?
Personligt kender jeg et par stykker, som har læst markedsføringsøkonom i to år, hvor de derefter ikke rigtigt har fået job for det de er uddannet til.

Critter skrev:kinky_fætter skrev:Hej jeg ville høre fra nogen af jer, der kender venner eller bekendte som har dårlige har haft erfaringer med uddannelser hvor de derefter ikke har fået job?
Personligt kender jeg et par stykker, som har læst markedsføringsøkonom i to år, hvor de derefter ikke rigtigt har fået job for det de er uddannet til.
Må jeg være så fri at spørge hvilket slags job de mener de er uddannet til?

Dannow skrev:Critter skrev:kinky_fætter skrev:Hej jeg ville høre fra nogen af jer, der kender venner eller bekendte som har dårlige har haft erfaringer med uddannelser hvor de derefter ikke har fået job?
Hvis man er markedsøkonom indebærer det salg og markedsføring (naturligvis), som så indebærer reklamer osv.
Sikkert også en masse andet jeg ikke ved om

The Juice skrev:Problemet med økonomuddannelserne er selvsagt, at de bliver udkonkurreret af handelshøjskolerne. Der er ingen der gider ansætte en to-årig markedsføringsøkonom, når de kan få en fem-årig cand.merc.whatever i stedet. Desuden vil jeg våge at påstå, at man ikke når at lære noget på de to års studier, man ikke kunne lære ved at komme i virksomhedspraktik.

Critter skrev:Dannow skrev:Critter skrev:kinky_fætter skrev:Hej jeg ville høre fra nogen af jer, der kender venner eller bekendte som har dårlige har haft erfaringer med uddannelser hvor de derefter ikke har fået job?
Hvis man er markedsøkonom indebærer det salg og markedsføring (naturligvis), som så indebærer reklamer osv.
Jeg er selv markedføringøkonom, så jeg spørger ikke hvad uddannelsen er rettet mod, men derimod hvilke forventninger hans kammerater har til mulighederne efterfølgende.

Dannow skrev:Der kan man bare se. Hvad indebærer dit arbejde egentlig?

Critter skrev:Dannow skrev:Critter skrev:kinky_fætter skrev:Hej jeg ville høre fra nogen af jer, der kender venner eller bekendte som har dårlige har haft erfaringer med uddannelser hvor de derefter ikke har fået job?
Jeg er selv markedføringøkonom, så jeg spørger ikke hvad uddannelsen er rettet mod, men derimod hvilke forventninger hans kammerater har til mulighederne efterfølgende.

kinky_fætter skrev:Critter skrev:Dannow skrev:Critter skrev:kinky_fætter skrev:Hej jeg ville høre fra nogen af jer, der kender venner eller bekendte som har dårlige har haft erfaringer med uddannelser hvor de derefter ikke har fået job?
Jeg kan ikke lige svare på dit spørgsmål. Men jeg havde nemlig selv overvejet markedsføringsøkonom eller finansøkonom og jeg fik at vide at efter endt uddannelse har de haft meget svært ved at finde beskæftigelse.

k1nk skrev:Jeg er ved at uddanne mig til Cand.Merc - VIA HA, og hvis man interessere sig for erhversøkonomi kan det helt klart anbefales, kender en del som jeg tog min HHX med, som har læst diverse finans- ,handels- og markedsføringsøkonom, og mange af dem blev fælt skuffede da de skulle finde arbejde, men det beror mest på deres forventninger, de fleste måtte igennem et trainee forløb på to år, før de fik et "rigtigt" job. Man kan sige at fordelen er at man som trainee får 10.000-14.000 kr. i løn, mens man på en HA / Cand.Merc får SU - til gengæld er lønnen generelt noget højere når man er færdig med Cand.Merc

DonKahle skrev:
Hiver lige et gammelt emne op.
Jeg er færdig med min HHX her til sommer, og skal overveje hvad jeg egentlig vil. Har selv kigget lidt på markedsføringsøkonom men er ikke sikker på hvad det indebærer, hvad en basis løn er, og hvad arbejdet egentlig indebærer.
Kunne jeg med fordel tage en Cand.merc via HA, uden og gå død i læsning, lektier og studier? Er ikke den helt store bogorm, men er omvendt heller ikke allergisk overfor bøger og undervisning.
Hvis du selv kender nogle fede studie linjer så sig frem, er åben for alt faktisk - valgene er mange, og min viden om hvilke uddannelser der er, er meget lille.

DonKahle skrev:k1nk skrev:Jeg er ved at uddanne mig til Cand.Merc - VIA HA, og hvis man interessere sig for erhversøkonomi kan det helt klart anbefales, kender en del som jeg tog min HHX med, som har læst diverse finans- ,handels- og markedsføringsøkonom, og mange af dem blev fælt skuffede da de skulle finde arbejde, men det beror mest på deres forventninger, de fleste måtte igennem et trainee forløb på to år, før de fik et "rigtigt" job. Man kan sige at fordelen er at man som trainee får 10.000-14.000 kr. i løn, mens man på en HA / Cand.Merc får SU - til gengæld er lønnen generelt noget højere når man er færdig med Cand.Merc
Hiver lige et gammelt emne op.
Jeg er færdig med min HHX her til sommer, og skal overveje hvad jeg egentlig vil. Har selv kigget lidt på markedsføringsøkonom men er ikke sikker på hvad det indebærer, hvad en basis løn er, og hvad arbejdet egentlig indebærer.
Kunne jeg med fordel tage en Cand.merc via HA, uden og gå død i læsning, lektier og studier? Er ikke den helt store bogorm, men er omvendt heller ikke allergisk overfor bøger og undervisning.
Hvis du selv kender nogle fede studie linjer så sig frem, er åben for alt faktisk - valgene er mange, og min viden om hvilke uddannelser der er, er meget lille.

Houd skrev:Alle kortere og mellemlange videregående uddannelser.
Som datamatiker bliver du udkonkurreret af dataloger. Vælg universitetet eller hvad der svarer dertil.

The Juice skrev:Problemet med økonomuddannelserne er selvsagt, at de bliver udkonkurreret af handelshøjskolerne. Der er ingen der gider ansætte en to-årig markedsføringsøkonom, når de kan få en fem-årig cand.merc.whatever i stedet. Desuden vil jeg våge at påstå, at man ikke når at lære noget på de to års studier, man ikke kunne lære ved at komme i virksomhedspraktik.

Milky skrev:Houd skrev:Alle kortere og mellemlange videregående uddannelser.
Som datamatiker bliver du udkonkurreret af dataloger. Vælg universitetet eller hvad der svarer dertil.
Det kan man ikke bare sige. De ansættes til forskellige slags arbejde. I øvrigt tager datamatikeren gerne en overbygning for at få mere viden og lære praksis omkring eksempelvis netværkssikkerhed. Særligt indenfor IT handler det også langt mere om erfaring og praktisk kunnen end ens uddannelse . Men dataloger får som regel mere i løn, ja.

jcbovergaard skrev:The Juice skrev:Problemet med økonomuddannelserne er selvsagt, at de bliver udkonkurreret af handelshøjskolerne. Der er ingen der gider ansætte en to-årig markedsføringsøkonom, når de kan få en fem-årig cand.merc.whatever i stedet. Desuden vil jeg våge at påstå, at man ikke når at lære noget på de to års studier, man ikke kunne lære ved at komme i virksomhedspraktik.
Jeg citerer min markedførings-direktør "Candidaten er kun en adgangsbillet, til det her job, jeg har ikke brugt andet end de 4 P'er og det lærte jeg på handelsgymnasiet", det er klart, det ikke er sådan i det virkelig liv. Dog tror jeg der er en smule sandhed i det.
En uddannelse som HA.almen er jo SUPER go, de har et utrolig bredt pensum, det ser utrolig godt ud på papiret, men hvor meget bruger de egentlig af alt det de lærer. De er de færreste, der både skal bekæftige sig med mikro/makroøkonomi, salg, markedsføring, politik o.l (jeg aner ikke hvad de lærer på HA.almen, så gætter bare).
.

k1nk skrev:Jeg er ved at uddanne mig til Cand.Merc - VIA HA, og hvis man interessere sig for erhversøkonomi kan det helt klart anbefales, kender en del som jeg tog min HHX med, som har læst diverse finans- ,handels- og markedsføringsøkonom, og mange af dem blev fælt skuffede da de skulle finde arbejde, men det beror mest på deres forventninger, de fleste måtte igennem et trainee forløb på to år, før de fik et "rigtigt" job. Man kan sige at fordelen er at man som trainee får 10.000-14.000 kr. i løn, mens man på en HA / Cand.Merc får SU - til gengæld er lønnen generelt noget højere når man er færdig med Cand.Merc

smadsen skrev:k1nk skrev:Jeg er ved at uddanne mig til Cand.Merc - VIA HA, og hvis man interessere sig for erhversøkonomi kan det helt klart anbefales, kender en del som jeg tog min HHX med, som har læst diverse finans- ,handels- og markedsføringsøkonom, og mange af dem blev fælt skuffede da de skulle finde arbejde, men det beror mest på deres forventninger, de fleste måtte igennem et trainee forløb på to år, før de fik et "rigtigt" job. Man kan sige at fordelen er at man som trainee får 10.000-14.000 kr. i løn, mens man på en HA / Cand.Merc får SU - til gengæld er lønnen generelt noget højere når man er færdig med Cand.Merc
Not for being an ass, men der bliver jo tilnærmelsesvis skidt Cand.Merc's ud fra Universitetet (Læs CBS, BSS), og som arbejdsmarkedet er lige nu, så er det nærmest også sikkert, at I får enormt svært ved at finde jer et arbejde.. I er den den uddannelse, udover HA.JUR, som har det største antal ledige gående rundt .. http://www.djoef.dk/presse-og-politik/f ... ighed.aspx

smadsen skrev:k1nk skrev:Jeg er ved at uddanne mig til Cand.Merc - VIA HA, og hvis man interessere sig for erhversøkonomi kan det helt klart anbefales, kender en del som jeg tog min HHX med, som har læst diverse finans- ,handels- og markedsføringsøkonom, og mange af dem blev fælt skuffede da de skulle finde arbejde, men det beror mest på deres forventninger, de fleste måtte igennem et trainee forløb på to år, før de fik et "rigtigt" job. Man kan sige at fordelen er at man som trainee får 10.000-14.000 kr. i løn, mens man på en HA / Cand.Merc får SU - til gengæld er lønnen generelt noget højere når man er færdig med Cand.Merc
Not for being an ass, men der bliver jo tilnærmelsesvis skidt Cand.Merc's ud fra Universitetet (Læs CBS, BSS), og som arbejdsmarkedet er lige nu, så er det nærmest også sikkert, at I får enormt svært ved at finde jer et arbejde.. I er den den uddannelse, udover HA.JUR, som har det største antal ledige gående rundt .. http://www.djoef.dk/presse-og-politik/f ... ighed.aspx
Nu kan jeg jo passende reklamere for min egen uddannelse - IT på Aalborg Universitet. Har 2 venner som færdiggjorde deres bachelor sidste år, og blev smidt af sted ud på arbejdsmarkedet med det samme. De var en gennemsnitlig studerende, så dermed intet krav, at man er den nye Zuckerberg eller Sean Parker ..
Tilføjelse:
De siger, at professorerne på kandidaten af vores uddannelse, på 1. dagen, siger; Nå, det var så alle jer, som ikke kunne tænke selv og skabe jeres eget ..

Niklas3005 skrev:Hvis du tænker på at læse videre, synes jeg at du griber det helt forkert an. I stedet for at tænke på jobmuligheder burde du hellere fokusere på, hvad der interesserer dig.
Du bliver jo nok ansat ud fra dine evner, så hvis du har talent og er engageret inde for din uddannelse vil der jo også være et job til dig for enden af tunnelen.

SienZ skrev:smadsen skrev:k1nk skrev:Jeg er ved at uddanne mig til Cand.Merc - VIA HA, og hvis man interessere sig for erhversøkonomi kan det helt klart anbefales, kender en del som jeg tog min HHX med, som har læst diverse finans- ,handels- og markedsføringsøkonom, og mange af dem blev fælt skuffede da de skulle finde arbejde, men det beror mest på deres forventninger, de fleste måtte igennem et trainee forløb på to år, før de fik et "rigtigt" job. Man kan sige at fordelen er at man som trainee får 10.000-14.000 kr. i løn, mens man på en HA / Cand.Merc får SU - til gengæld er lønnen generelt noget højere når man er færdig med Cand.Merc
Nu kan jeg jo passende reklamere for min egen uddannelse - IT på Aalborg Universitet. Har 2 venner som færdiggjorde deres bachelor sidste år, og blev smidt af sted ud på arbejdsmarkedet med det samme. De var en gennemsnitlig studerende, så dermed intet krav, at man er den nye Zuckerberg eller Sean Parker ..
Tilføjelse:
De siger, at professorerne på kandidaten af vores uddannelse, på 1. dagen, siger; Nå, det var så alle jer, som ikke kunne tænke selv og skabe jeres eget ..
Nu læser jeg selv Ha(jur.), og vi får at vide at arbejdsløsheden er lavere i Ha(jur.) end hos den almene Ha og Jura. En Ha(jur.) kan jo heller ikke bruges til overdrevet meget uden kandidaten cand.merc(jur.), og de fleste vælger også at læse den. Ifølge ug.dk, var 99% af alle nyuddannede Ha(jur.) enten under højere uddannelse (formentlig kandidat eller BA-Jur merit) eller i beskæftigelse i 2010.
Efter kandidaten (Cand.merc(jur.)) var 90% i beskæftigelse eller under uddannelse på højere niveau.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster