Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

7Muddi skrev:Fra en skala fra 1-100 ville jeg sige 90, især efter ben træningen, men jeg tror det er en smags sag

flamingopikken skrev:Hvis du med udstrækning mener statisk udstrækning, så er det ret ligegyldigt, hvis du altså kan udføre alle dine øvelser med god teknik og ROM. Udstrækning forhindrer ikke DOMS, som så mange ellers tror.
Hvis du gerne vil øge din smidighed/mobilitet, vil jeg anbefale dynamisk udstrækning.

7Muddi skrev:Fra en skala fra 1-100 ville jeg sige 90, især efter ben træningen, men jeg tror det er en smags sag

Pumperen skrev:flamingopikken skrev:Hvis du med udstrækning mener statisk udstrækning, så er det ret ligegyldigt, hvis du altså kan udføre alle dine øvelser med god teknik og ROM. Udstrækning forhindrer ikke DOMS, som så mange ellers tror.
Hvis du gerne vil øge din smidighed/mobilitet, vil jeg anbefale dynamisk udstrækning.
Hvad mener du med dynamisk udstrækning? kan du give et eksempel måske?

Pumperen skrev:flamingopikken skrev:Hvis du med udstrækning mener statisk udstrækning, så er det ret ligegyldigt, hvis du altså kan udføre alle dine øvelser med god teknik og ROM. Udstrækning forhindrer ikke DOMS, som så mange ellers tror.
Hvad mener du med dynamisk udstrækning? kan du give et eksempel måske?

salt skrev:Det virker ikke til at der er nogen af jer der har været ude med en skade før. Udstrækning er virkeligt en god skadesforebygger. Jeg er sikker på, hvis jeg havde haft udstrækning som den del af den daglige rutine, så havde jeg ikke været ude med rygproblemer i et år.
Udstrækning af bryst/skulder, baglår, balder, lysken og læg bør være et must.

. Tar aldrig squat igen med kolde ben

zuiqE skrev:Vil kun mene det er vigtigt efter bentræning.
JEG fortryder fx BIG TIME jeg ikk fik strukket mine lår ud for 2 dage side, da jeg tog squat for første gang med mange kg, og havde ikk trænet andet ben den dag![]()
.. jeg har aldrig haft så stive lår som igår og idag, KÆFT det går ondt. Skal gå sidelæns ned af trappen, har aldrig prøvet noget ligende
håber det er væk imorgen, tror det har været tæt på en fiber :S . gør jeg ALDRIG igen !

Casper.S skrev:zuiqE skrev:Vil kun mene det er vigtigt efter bentræning.
JEG fortryder fx BIG TIME jeg ikk fik strukket mine lår ud for 2 dage side, da jeg tog squat for første gang med mange kg, og havde ikk trænet andet ben den dag![]()
.. jeg har aldrig haft så stive lår som igår og idag, KÆFT det går ondt. Skal gå sidelæns ned af trappen, har aldrig prøvet noget ligende
håber det er væk imorgen, tror det har været tæt på en fiber :S . gør jeg ALDRIG igen !
Der findes evidens for at udstrækning ikke gør dig mindre DOMS ramt dagen efter.
- Udstrækning bør efter min mening altid være en del dit program - mængden kan så variere. Dette fordi:
- Forebygger skader.
- Kan gøre dig mere mobil hvilket er godt for øvelser som Squat og Dødløft f.eks.
Om man så bruger Statisk eller dynamisk udstrækning afhænger lidt af situationen. Jeg selv bruger dynamisk udstrækning som opvarmning til Squat og Dødløft, hvilket vil sige 3 dage om ugen.
Jeg bruger statisk udstrækning ALLE uges syv dage, da jeg er meget usmidig. På et typisk Bænk dag gør jeg det bare imellem sæt, hvorimod jeg på Squat og Dødløft dage gør det efter de teknisk krævende øvelser, grundet årsager som tidligere er nævnt.
Jeg kan desuden varmt anbefale filmen Magnificant Mobility.

flamingopikken skrev:salt skrev:Det virker ikke til at der er nogen af jer der har været ude med en skade før. Udstrækning er virkeligt en god skadesforebygger. Jeg er sikker på, hvis jeg havde haft udstrækning som den del af den daglige rutine, så havde jeg ikke været ude med rygproblemer i et år.
Udstrækning af bryst/skulder, baglår, balder, lysken og læg bør være et must.
Statisk udstrækning skal ikke nødvendigvis bandlyses, men det lader til dynamisk udstrækning har flere fordele, dog uden bagdelene.

Pumperen skrev:Er der nogen der kan linke til en artikel som beviser at dynamisk udstrækning er bedre end statisk?
Har selv i årevis hørt det med statisk udstrækning ikke virker, og er også enig i det ikke giver doms, men har bare aldrig set en artikel som direkte beviser det?

Pumperen skrev:Jeg tænker heller ikke her på smidighed
Bruger selv statisk udstrækning til at vedligeholde og øge min smidighed

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster