Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Garik skrev:Tror desværre heller ikke på storsejren, men håber da. Spiller i hvert fald på en sejr

8800 skrev:Ja, de skal nok vinde i aften, men om de vinder nok er jeg mere i tvivl om. De stillede hovedløst op i den første kamp og undervurderede tjekkerne.
En skam med OB i går. Havde hellere set dem videre.

Storfod skrev:Jeg håber det ikke...!

Garik skrev:Storfod skrev:Jeg håber det ikke...!
Landsforræderi. Man holder selvfølgelig med de danske hold ude i Europa. Jeg holdte med OB igår, selvom jeg er FCK'er. You do that.

Landsforræderi. Man holder selvfølgelig med de danske hold ude i Europa. Jeg holdte med OB igår, selvom jeg er FCK'er. You do that.

Gosser skrev:Garik skrev:Storfod skrev:Jeg håber det ikke...!
Mjah, tjah - jeg er BIF'er, og så sørgeligt som det går for os atm (hvilket indebærer at vi ikke blander os i Europa, højst sandsynligt i de næste mange kommende år), vil det kun være negativt for os hvis FCK går videre og får en succesfuld CL-oplevelse i år. Et stort økonomisk indskud vil blot gøre FCK endnu stærkere, monopolet på guldet vil blive forvaret etc - alt i alt vil BIF komme endnu længere væk, selvom man ikke skulle synes det var muligt.
Det er sørgeligt at vi er så tamme, at vi er nødt til at håbe det går skidt for andre, for at det kan gå bedre for os selv. Det må definitionen på failure.
Jeg havde håbet at OB kom med i gruppespillet, og FCK ikke ville. Både af førforklarede årsager, men også for at udligne lidt i toppen og få bare en smule mere spænding ind i Superligaen.
Anyways, god kamp i aften til jer alle. 3-0 bliver svært, men det er ikke umuligt. Det kommer dog til at kræve en virkelig god præstation, men hvis nogen kan, så er det FCK.

Garik skrev:Så det er ikke fordi, jeg er FCK'er, jeg synes det en ringe holdning. Det er fordi, jeg gerne ser danske hold klare sig godt, så vi kan få mere international/europæisk fodbold med danske hold i blandt i flimmeren.
Bjoernkp - At være fodboldtilhænger/fan af et hold indebærer ikke nødvendigvis, at du hader andre hold. Det indebærer, at du følger dit hold, holder med dem i tykt og tyndt og i det hele taget interesserer dig for det.
Det andet er latterligt.

Garik skrev:Det klinger bare hult, når supportere fra andre hold håber, det går skidt for FCK, OB, FCN, FCM og BIF (De hold, der har/havde muligheder i Europa).
Måske gør det FCK stærkere, hvis de går i CL - jovist. Men samtidig får vi koefficienspoint. Point, der rent faktisk har givet OB muligheden for at komme i CL og som rent faktisk også giver dårligere hold (helt ned til 5. pladsen), muligheden for at komme i EL.
Så jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skal holde med de danske hold? Vinderen af Superligaen i år ryger jo direkte i CL, som en direkte konsekvens af gode resultater i Europa de seneste par år - så er det sgu ligemeget, hvem der skaber den.
Så det er ikke fordi, jeg er FCK'er, jeg synes det en ringe holdning. Det er fordi, jeg gerne ser danske hold klare sig godt, så vi kan få mere international/europæisk fodbold med danske hold i blandt i flimmeren.
Bjoernkp - At være fodboldtilhænger/fan af et hold indebærer ikke nødvendigvis, at du hader andre hold. Det indebærer, at du følger dit hold, holder med dem i tykt og tyndt og i det hele taget interesserer dig for det.
Det andet er latterligt.

Bjoernkp skrev:Til en vis grænse. Jeg er også fan af Chelsea og jeg har meget svært ved at hade Fulham, som alle deres lokale fans gør. Dem har jeg svært ved at have en holdning til. Du er fra Aarhus og holder med FCK? Med mindre du er opvokset i København tvivler jeg på at du forstår hvad rivaliseringen egentlig går ud på.
I England håber Liverpools fans sku heller ikke at Man Utd vinder CL. De håber de rykker ned. Nogle af os er vokset op med en rivalisering mellem nogle hold. En rendyrket en af slagsen og det vil altid sidde i os, det kan plasticfans selvfølgelig ikke sætte sig ind i.

Bjoernkp skrev:Garik skrev:Så det er ikke fordi, jeg er FCK'er, jeg synes det en ringe holdning. Det er fordi, jeg gerne ser danske hold klare sig godt, så vi kan få mere international/europæisk fodbold med danske hold i blandt i flimmeren.
Det andet er latterligt.
1) Til en vis grænse. Jeg er også fan af Chelsea og jeg har meget svært ved at hade Fulham, som alle deres lokale fans gør. Dem har jeg svært ved at have en holdning til. Du er fra Aarhus og holder med FCK? Med mindre du er opvokset i København tvivler jeg på at du forstår hvad rivaliseringen egentlig går ud på.
2) I England håber Liverpools fans sku heller ikke at Man Utd vinder CL. De håber de rykker ned. Nogle af os er vokset op med en rivalisering mellem nogle hold. En rendyrket en af slagsen og det vil altid sidde i os, det kan plasticfans selvfølgelig ikke sætte sig ind i.
Anker skrev:Jeg er helt enig med dig i, at vi bør støtte op for hinanden når det gælder CL. Som du selv nævner gavner det os alle sammen, når danske hold får muligheden for at deltage i de store turneringer, og få de pengepræmier det medfølger.
Dog kan jeg godt følge hvorfor nogle mennesker aldrig nogensinde ville gøre dette. Fodbold er ligesom politik - der er for mange følelser, og for meget identitet med i det. Men ligefrem at hate på hinanden og ønske det værste, det er sku for lavt.

ChristianR skrev:Der er en kæmpe forskel. Liverpool lukrerer jo ikke på, at United vinder CL, hvorfor de helt naturligt kan ønske fiasko til deres ærkerivaler.
Brøndby derimod og den resterende del af de danske hold, der har forhåbninger om at ende på Superliagens 5. plads eller over lukrerer derimod i allerhøjeste grad på danske holds europæiske succes. Som det bliver sagt har FCK allerede åbnet en kæmpe port, der genererer omtale, penge og muligheder til hele Superligaen. Havde OB gjort det i år, kunne Danmark have manifesteret sig som et hold, der altid har et hold med i det forjættede land.
Det betyder for Brøndby, at den dag de end måtte få styr på deres organisation og fodboldhold, så kan de med et dansk mesterskab gå direkte i Champions League. Det er jo i hvert fald ikke Brøndby selv, der bidrager med koefficientpoint til ranglisten.

Bjoernkp skrev:Den slags siger mig ingenting. Jeg er ikke i tvivl om at uanset hvad Liverpool kunne få for at Utd vandt CL, ville de aldrig håbe det. Hvis man først skal sidde og gå ind i lange diskussioner med "alle de fantastiske fordele" der er for "dansk fodbold" er det gået alt for langt. Fodbold er følelser. Det er sgu ikke den rationelle og pragmatiske del af hjernen der styrer hvem jeg holder med. Du kan stille alle verdens argumenter op uden nogensinde at kunne overbevise mig eller alle andre der har det på samme måde.
Derudover så har "dansk fodbold" aldrig klaret sig bedre internationalt end nu. Tilskuerinteressen er faldet, folk er røvligeglade. Det sundeste for dansk fodbold er den jævnbyrdige konkurrence. Den der får folk til at møde op på stadion.

Garik skrev:1) Forståeligt nok. Jeg er oprindeligt fra Vejle, og blev FCK-"fan" efter at have overværet en CL-kval. kamp mod Ajax sammen med min storebror, der er bosat i København for en del år siden. Om jeg så er en plastik-fan, må du selv vurdere. Jeg kan ikke fordrage Brøndby og håber I rykker ned, men håbede dog stadig I kunne nosse jer sammen og komme videre i EL - forventede det dog ikke.
2) ChristianR svarede så smukt på dette. Er Liverpool-fan og kan ikke fordrage "købeklubber" som Chelsea og især Manchester Shitty. Derudover hader jeg også Manchester United og under dem intet - intet. Men på samme baggrund som ChristianR - deres succes gavner ikke mit hold.

JesperS skrev:Nu kommer FCKs succes i CL jo alle hold til gode da det er med til at forbedre vores placering på FIFAs rangliste og derved få flere kval pladser til CL som vi jo lige har fået, og måske endda en direkte plads i CL gruppespillet, dette gør det jo også muligt for flere danske hold at komme med og derved give flere penge til ligaen, self kommer det mest FCK til gode, men vi burde alle håbe at de gør det godt iaften og kommer videre til gruppespillet

ChristianR skrev:Fodboldfølelser er ikke rationelle, nej. Jeg forsøger heller ikke at pådutte dig en holdning til FCK's europæiske præstationer. Jeg siger bare, at den engelske analogi er søgt, for den kan på ingen måde sammenlignes med danske forhold. Jeg har ingen tilhørsforhold i Danmark, men hvis jeg var Brøndbyfan, ville jeg håbe, at Danmark kom så højt op på ranglisten som muligt. Man må antage, at Brøndbytilhøngere stadig har et håb om at gøre sig i toppen af dansk fodbold, hvorfra skridtet til europæsik succes så vilel være langt kortere.
Interessen er da på ingen måde faldende. Både FCK og FCM har da lige hevet rekordstore sponsor-kontrakter hjem, der overstiger, hvad der ellers er set i dansk fodbold. Den slags sker selvsagt ikke uden interesse.

Bjoernkp skrev:Garik skrev:1) Forståeligt nok. Jeg er oprindeligt fra Vejle, og blev FCK-"fan" efter at have overværet en CL-kval. kamp mod Ajax sammen med min storebror, der er bosat i København for en del år siden. Om jeg så er en plastik-fan, må du selv vurdere. Jeg kan ikke fordrage Brøndby og håber I rykker ned, men håbede dog stadig I kunne nosse jer sammen og komme videre i EL - forventede det dog ikke.
2) ChristianR svarede så smukt på dette. Er Liverpool-fan og kan ikke fordrage "købeklubber" som Chelsea og især Manchester Shitty. Derudover hader jeg også Manchester United og under dem intet - intet. Men på samme baggrund som ChristianR - deres succes gavner ikke mit hold.
Jeg tror ikke du kan sætte dig helt ind i det. Hvis du tror at Liverpool vs. Man utd handler om at de ikke får noget ud af den andens succes, vidner det ikke om at du helt har forstået hvor meget rivalisering og had betyder i fodbold rundt omkring i verden. Det er fint at man ikke selv har det på samme måde, men at kritisere folk ved at sige det er "for lavt", "landsforrædderi" og hvad ved jeg er er langt ude.
For nogen mennesker betyder fodbold mere end andre. Det må man respektere.

Garik skrev:Lige præcis den med landsforrædderi skal tages med et gran salt - og det ved Storfod godt. Hvis jeg så har ramt andre, fordi jeg manglede en ":D", beklager jeg.
Men vi bliver nok ikke enige i fan-problematikken, fordi du er styret af følelser og ser min holdning som idiotisk, mens jeg (igen er det jo min subjektive vurdering af sagen) også styres af følelser, men også ser på, hvad der gavner mit hold fremadrettet, synes din holdning er ignorant - det skal vi bare ikke blive uvenner over

Bjoernkp skrev:Garik skrev:Lige præcis den med landsforrædderi skal tages med et gran salt - og det ved Storfod godt. Hvis jeg så har ramt andre, fordi jeg manglede en ":D", beklager jeg.
Men vi bliver nok ikke enige i fan-problematikken, fordi du er styret af følelser og ser min holdning som idiotisk, mens jeg (igen er det jo min subjektive vurdering af sagen) også styres af følelser, men også ser på, hvad der gavner mit hold fremadrettet, synes din holdning er ignorant - det skal vi bare ikke blive uvenner over
Naturligvis skal vi ikke det!Diskussioner om fodbold kommer hurtigt op i omdrejninger, men jeg bærer bestemt ikke nag - eller synes dårligere om dig/jer fordi i er uenige.

Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.

One Man Army skrev:Jeg holder med Brøndby og det hold, der spiller mod FCK. Citat - Ebbe Skovdahl
Jeg er fuldstændig enig

Gosser skrev:JesperS skrev:Nu kommer FCKs succes i CL jo alle hold til gode da det er med til at forbedre vores placering på FIFAs rangliste og derved få flere kval pladser til CL som vi jo lige har fået, og måske endda en direkte plads i CL gruppespillet, dette gør det jo også muligt for flere danske hold at komme med og derved give flere penge til ligaen, self kommer det mest FCK til gode, men vi burde alle håbe at de gør det godt iaften og kommer videre til gruppespillet
Jeg er fuldt ud med på at jo mere succes i Europa, jo mere gavner det ligaen. Men helt nøgternt set, gavner det ikke Brøndby, som nu engang er det hold jeg holder med og har stærke følelser forbundet til. Så længe vi ikke selv har niveauet til at være med, der hvor det er virkelig sjovt, kan andres succes og dermed højere placering på ranglisten, være fuldstændig ligegyldigt for BIF. Det vil blot skabe yderligere afstand mellem os og topholdene i Danmark.Om nogle år, når der forhåbentligt er sket store omvæltninger i BIF, og vi er på rette kurs igen (OG er en direkte udfordrer til FCK,Gosser skrev

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster