Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1268
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1266

Følg bodybuilding.dk på

2 split amok - 6 dage om ugen

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB!

Ville det være en dum idé i perioder at køre et 2 split 6 gange i ugen, hvis man har tid og overskud f.eks., fremfor de 4 gange i ugen som er normalt (her tænker jeg på B2B).

Et tænkt eksempel, med udgangspunkt i B2B, kunne være:

Mandag: Bryst, Skulder, Triceps, Mave
Tirsdag: Ben, Ryg, Biceps
Onsdag: Bryst, Skulder, Triceps, Mave
Torsdag: Ben, Ryg, Biceps
Fredag: Bryst, Skulder, Triceps, Mave
Lørdag: Ben, Ryg, Biceps
Søndag: Hvile / Cardio

Og jeg er selvfølgelig klar over at et alternativ kunne være at køre Back to Basics - Round II.

Vh.!

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jamen hvor lang tid har du trænet?
Du skal huske altid at lytte til din krop, efter 2 - 3 års intens træning kan det her sagtens lade sig gøre...
Men hvis du er totalt udmattet ved 4-5 pas, så vil jeg hellere restituere. Du skal kunne yde 100% hver gang! Ellers er det altså meget bedre at restituere, men jeg ved jo ikke hvor godt du restituere :). Det er ihvertfald ikke et program til cut :)
Light weight BABY!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørresundby

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 210.00

Det kan du snildt, har jeg gjort i lang tid ;)

ja kan du sagtens, men jeg ville nok kører 3 dage on 1 off - forfra, ligesom et 3-split. du kan evt. også have lette og hårde dage, 4 hårde og 2 lette måske ?

Geografisk sted: Ishøj

Kostplan: Ingen kostplan

Sørg for at holde nogle hviledage, alt andet er idioti.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Animal skrev:Sørg for at holde nogle hviledage, alt andet er idioti.

Kan være manden 'sovser' den :roll:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

hey bacondreng jeg kører et 2-split som dit igennem 2 gange og så hvile dag. har før kørt det igennem 3 gange før jeg holdte en dags pause, det gik rigtig godt de første to uger men så begyndte min krop at sige fra og jeg gik ned til de to omgange hvilket jeg faktisk har fundet super godt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 175.00

Kørte selv 2-split 3 gange om ugen, med en enkelt fuldstændig off-dag (dvs. ingen cardio) i 2½ måned. Og jeg har ikke haft nogle overtræningsproblemer.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00

Merodium skrev:Kørte selv 2-split 3 gange om ugen, med en enkelt fuldstændig off-dag (dvs. ingen cardio) i 2½ måned. Og jeg har ikke haft nogle overtræningsproblemer.

At du ikke har oplevet nogle komplikationer, betyder ikke, at det er hensigtsmæssigt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er intet problem det der... Begyndte på det efter ca et års træning, og det kører fremragende.
Aldrig haft bedre fremgang end på det :D
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Det er intet problem det der... Begyndte på det efter ca et års træning, og det kører fremragende.

Det lyder relativt åndssvagt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Animal skrev:
toto_G4M3R skrev:Det er intet problem det der... Begyndte på det efter ca et års træning, og det kører fremragende.

Jeg er enig. Jeg kunne forestille mig det var en form for blitz, og det er det faktisk helt perfekt til. Dvs. du kører det en uge inden du holder ferie. F.eks. rigtig godt, hvis man skal ud og rejse - så kan man skrive de første par dage af til restitution.

Men hvis du kan køre det der hele tiden, så:

1. Du "sovser" den

2. Du er et super menneske. Tillykke! Du er nu forpligtet til at skrive under på en kontrakt, hvor du erkender, at du kun vil bruge dine evner til at hjælpe menneskeheden.

3. Steroider, eller andre hormonelle hjælpemidler. Se punk 2.

Altså som du selv nævner, lyder det meget som back2basic II, hvor det er 2 split 3 gange om ugen, med forskellige intensitet i en tre ugers periode.

Bruger selv back2basic II med god succes og har anvendt den i godt 4 måneder. Da jeg startede havde jeg en træningserfaring på 1 år, dog har jeg aldrig oplevet problemer med at træne, kun med 1 dags pause om ugen :)

Så efter min erfaring kan du selv gå igang med det, dog pres dig ikke til for meget.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 155.00

Animal skrev:

Hvorfor skulle det være så åndsvagt?

Det afhænger vel af den enkelte og individuelle faktorer. Hvis det har fungeret godt for ham med god fremgang og ingen symptomer på overreaching eller overtræning er der næppe noget i vejen med det. Jeg har selv kørt på samme måde i et års tid med fine resultater.

Det afhænger af så mange faktorer som gener, konditionering, volumen, intensitet og ens færden, når man ikke er i centret. Man kan ikke umiddelbart sige, hvorvidt det er en god eller dårlig ide. Man bør prøve sig frem og mærke efter, hvordan kroppen reagerer.

Reputation point: 5

Daniel92 skrev:
Animal skrev:Det lyder relativt åndssvagt.

Jeg er enig. Jeg kunne forestille mig det var en form for blitz, og det er det faktisk helt perfekt til. Dvs. du kører det en uge inden du holder ferie. F.eks. rigtig godt, hvis man skal ud og rejse - så kan man skrive de første par dage af til restitution.

1. Du "sovser" den

2. Du er et super menneske. Tillykke! Du er nu forpligtet til at skrive under på en kontrakt, hvor du erkender, at du kun vil bruge dine evner til at hjælpe menneskeheden.

Jeg har kørt et 2-split (upper/lower) med temmelig højfrekvent i lange perioder - ligeledes med glimrende resultater. Med tilpasset volume, kan høj frekvens sagtens lade sig gøre.

Mvh.
Supermennesket.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

mic skrev:
Daniel92 skrev:
Animal skrev:Det lyder relativt åndssvagt.

1. Du "sovser" den

Jeg har kørt et 2-split (upper/lower) med temmelig højfrekvent i lange perioder - ligeledes med glimrende resultater. Med tilpasset volume, kan høj frekvens sagtens lade sig gøre.

Mvh.
Supermennesket.

Man kan sagtens køre 2 split 6 dage i ugen, også efter 1 års træning erfaring.

Ingen grund til fast indlagte off/hvile dage når du allerede har søndag. Det var oppe og vende i et andet emne og det var Thomas jagd og mig pæn enige om.. Man kan holde offdag når man kan mærke kroppen har brug for det eller at der kommer noget ivejen.

Er ret spændt på at høre hvad der er så fordelagtig i at holde offdage selvom man ikke mærker noget til kroppen.

Tror i ville skrige og råbe overtræning hvis i havde set nogle af de programmer jeg har kørt gennem tiden så, lol.

Men nåeh ja,

Your not alone MIC.

Mvh.
Endnu et supermenneske.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

Daniel92 skrev:
Animal skrev:

1. Du "sovser" den

Hvad vil det sige at sovse den??

Fedt nok at blive beskyldt for steroider. Men nej, jeg er clean, og det er ski noget pjat i lukker ud med at man ikke kan holde til det.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Kan hermed tilslutte mig hæren af "supermennesker" :lol: Har også kun trænet i 1 år og træner 6 dage om ugen med rimelig høj volumen uden de store problemer =D> Godtnok er det 3 split for tiden, men jeg har kørt 2 split 6 dage om ugen før det uden de store problemer. Hvis det skal være gennem længere tid, ville jeg dog nok holde mig til 3 splittet. Det er knap så hårdt for kroppen :)
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Ville man kunne køre det i en enkelt uge? Lige for at komme med det individuelle, så kører jeg normalt 2-split, og om onsdagen føles muskelgruppe 1 helt restitueret.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Træner her: Pure Performance

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

DGammelgaard skrev:Ville man kunne køre det i en enkelt uge? Lige for at komme med det individuelle, så kører jeg normalt 2-split, og om onsdagen føles muskelgruppe 1 helt restitueret.

En enkelt uge vil det til hver en tid kunne lade sig gøre. Overreaching og overtræning er noget, der foregår over en noget længere periode.

ChristianR skrev:
DGammelgaard skrev:Ville man kunne køre det i en enkelt uge? Lige for at komme med det individuelle, så kører jeg normalt 2-split, og om onsdagen føles muskelgruppe 1 helt restitueret.

En enkelt uge vil det til hver en tid kunne lade sig gøre. Overreaching og overtræning er noget, der foregår over en noget længere periode.

Hvor lang tid taler vi, når du nævner "længere periode"?
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Træner her: Pure Performance

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

Det kan sagtens lade sig gøre :)

Evt prøv det, og mærk på egen krop om det er noget du kan holde til :)
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

DGammelgaard skrev:
ChristianR skrev:

Hvor lang tid taler vi, når du nævner "længere periode"?

Det er jo individuelt og afhænger meget af forskellige faktorer, som søvn, mad, intensitet, volumen og frekvens. Men der vil typisk være tale om måneder fremfor uger, hvis man skal give et forsigtigt bud på et mere konkret svar.

Animal skrev:
Merodium skrev:Kørte selv 2-split 3 gange om ugen, med en enkelt fuldstændig off-dag (dvs. ingen cardio) i 2½ måned. Og jeg har ikke haft nogle overtræningsproblemer.

At du ikke har oplevet nogle komplikationer, betyder ikke, at det er hensigtsmæssigt.

Det sagde jeg heller ikke at det var.

Men du skal da være velkommen til at uddanne mig i hvorfor det efter din mening er uhensigtsmæssigt.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Squat: 100.00

Beskylder dig ikke for at tage steroider, jeg beskylder dig for ikke at give 100% i centeret - ligger bare de forskellige muligheder på bordet ;)

Ja, udtryk som overreaching og overtræning bliver brugt meget bredt, men der er mange faktorer der spiller ind, som det også er blevet nævnt. Hvis dit split udelukkende består af isolations øvelser, så er det jo klart du kan holde til det, det kræver ikke nær så meget af nervesystemet/musklerne som store øvelser ala squat, dødløft, bent-over row osv.

Daniel92 skrev:Beskylder dig ikke for at tage steroider, jeg beskylder dig for ikke at give 100% i centeret - ligger bare de forskellige muligheder på bordet ;)

Ja, udtryk som overreaching og overtræning bliver brugt meget bredt, men der er mange faktorer der spiller ind, som det også er blevet nævnt. Hvis dit split udelukkende består af isolations øvelser, så er det jo klart du kan holde til det, det kræver ikke nær så meget af nervesystemet/musklerne som store øvelser ala squat, dødløft, bent-over row osv.

Det er noget vås. Du undervurderer totalt hvad kroppen kan holde til, når den har et højt konditioneringsniveau.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online