Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

toto_G4M3R skrev:kvalitet på en stang? Det er en fucking stang!
Nok om det, hvad er egentlig forskellen? Jeg har prøvet begge dele.
Der var ikke forskel ud over at man har mindre rom med en 50 i dødløft.

Asomugha skrev:toto_G4M3R skrev:kvalitet på en stang? Det er en fucking stang!
Har du prøvet at løfte med en eleiko stang kontra en random stang?

toto_G4M3R skrev:Asomugha skrev:toto_G4M3R skrev:kvalitet på en stang? Det er en fucking stang!
Har du prøvet at løfte med en eleiko stang kontra en random stang?
nææ.. kan du forklare mig forskellen på hvilken producent der har udformet det stykke metal man løfter?
Jeg ser ikke den store hokus pokus i det, men det kommer jeg måske til ;)

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Hvis du ikke træner ben via squat eller dødløft i nogen som helst afskygninger eller varianter, hvordan vil du så træne ben?
Hvordan træner du normalt ben?
Angående udstyret er der milevidt til forskel. forskellen fra 30mm stang til 50mm er stor. Efter jeg begyndte i en styrkeklub hvor det hele er eleiko eller lign. kan jeg slet ikke bruge 30mm udstyr længere. Det føles sært.
Mit råd er at du så vidt muligt, skal købe vægtsæt i 50mm og skiver i den "rigtige" diameter.

Lakristian skrev:Kenny Nickelman=GUNS skrev:Hvis du ikke træner ben via squat eller dødløft i nogen som helst afskygninger eller varianter, hvordan vil du så træne ben?
Hvordan træner du normalt ben?
Angående udstyret er der milevidt til forskel. forskellen fra 30mm stang til 50mm er stor. Efter jeg begyndte i en styrkeklub hvor det hele er eleiko eller lign. kan jeg slet ikke bruge 30mm udstyr længere. Det føles sært.
Mit råd er at du så vidt muligt, skal købe vægtsæt i 50mm og skiver i den "rigtige" diameter.
Nu er jeg ikke lige med på hvad eleiko er? Og kan du begrunde hvorfor du anbefaler 50mm, for hvis det kun er fordi det føles sært, tror jeg ikke rigtig at det har den store virkning på mig, jeg mener dem jeg har brugt før har været omkring de 30mm.
Jeg træner ikke særlig meget ben lige nu, de gange jeg har trænet indtil videre, har det kun været gennem opvarmning på romaskine og så ben pres. Så det er ikke meget, og ja jeg vil helst undgå squat og død løft. Jeg går ud fra man skal have trænet lidt før man begynder på de to, eller der tager jeg måske fejl?
Mvh Kristian

Storfod skrev:Er det ikke kun den del af stangen hvor
man sætter skiverne på, som variere i tykkelse?

Dengse skrev:Køb 50mm.
Eleiko er fed kvalitet, Når man står med mange kg på nakken, så er det rart at der lige affjedres via stangen, i snatch kan man få lidt extra ud af dens evne til at affjedre.

Dengse skrev:Køb 50mm.
Eleiko er fed kvalitet, Når man står med mange kg på nakken, så er det rart at der lige affjedres via stangen, i snatch kan man få lidt extra ud af dens evne til at affjedre.

Nielsen_ skrev:Jeg bruger selv en 25mm stang, og jeg synes det virker fint nok, jeg brugte bare ikke alm st. 52, men uhb11 stål, det er en lidt bedre kvalitet og kan fjedre mere end st. 52. Når der kommer for mange kg på er jeg bange for at st. 52/snot stål, vil blive deform efter længere tids brug.

toto_G4M3R skrev:nææ.. kan du forklare mig forskellen på hvilken producent der har udformet det stykke metal man løfter?
Lakristian skrev:Vil kigge lidt rundt og se hvad jeg kan finde, men hvis i har nogle ideer til hvordan jeg/hvad jeg kan lave for at træne ben derhjemme.
Må i meget gerne byde ind. El. hvis i syntes at jeg lige så godt kan lærer at udføre squat og død løft og derved træne ben via det?
Jeg læste i går, at når man udfører død løft, skal man kun træne det en gang om ugen. Og at nogle kun gør det hver 14. dag, er dette korrekt?
Mange tak for svarerne.
Mvh Kristian

ThomasNielsen skrev:toto_G4M3R skrev:nææ.. kan du forklare mig forskellen på hvilken producent der har udformet det stykke metal man løfter?
Stangens styrke og roulettering har meget at sige - især hvis man regner med at ens interesse er vedvarende. Det opdager man den dag man prøver kræfter med eksempelvis en af Eleikos grove 50mm stænger. Når man endelig skal ud og dreje en stang synes jeg lige så godt at man kan lave en ordentlig en.
Som udgangspunkt vil jeg sige at du skulle få dig en 50mm stang, hvis ikke pengepungen trykker for meget. Den er stærkere og ligger bare bedre i hænderne end de "tynde". Det der taler for at lave eks. en 30mm er at du ofte kan købe mange bruge skiver på DBA til billige penge.Lakristian skrev:Vil kigge lidt rundt og se hvad jeg kan finde, men hvis i har nogle ideer til hvordan jeg/hvad jeg kan lave for at træne ben derhjemme.
Må i meget gerne byde ind. El. hvis i syntes at jeg lige så godt kan lærer at udføre squat og død løft og derved træne ben via det?
Jeg læste i går, at når man udfører død løft, skal man kun træne det en gang om ugen. Og at nogle kun gør det hver 14. dag, er dette korrekt?
Mange tak for svarerne.
Mvh Kristian
Du kan lige så godt springe ud i squat og dødløft med det samme. Det er glimrende øvelser, og alle skal lære teknikken før eller senere. Til dine ben kan du prøve dig af med lunges og squat. Eventuelt en kombination af både frontsquat og almindelig highbar backsquat. På den måde tilgodeser du også dine forlår tilstrækkeligt. Til baglår kan du indarbejde noget rumænsk dødløft, da du på den måde vil kunne benytte de træningsredskaber du allerede har.
Har du for resten overvejet at anskaffe dig et powerrack? Der er adskillige guides på nettet til hvordan de kan laves selv, og det vil kunne opfylde de fleste af dine behov, samt eventuelle fremtidige behov. Man har jo en tendens til gerne at ville prøve nye øvelser :-)

toto_G4M3R skrev:kvalitet på en stang? Det er en fucking stang!

LasseFrost skrev:toto_G4M3R skrev:kvalitet på en stang? Det er en fucking stang!
En stang kan altså være lavet af en hel del.. F.eks. kan billige producenter fylde nogle billigere materialer i den, så det måske kun er 60% jern og resten er noget lort. Så en god kvalitet er vel en hærdet jernstang. Og hvor dem af dårligere kvalitet bøjer let og er ikke så stive og holdbare som dem med go kvalitet.

Lakristian skrev:jensagv skrev:Må jeg godt linke til en side herinde? For så kunne jeg jo lige prøve at vise jer det sæt jeg havde kig på før jeg startede tråden.

Legend skrev:Storfod skrev:Er det ikke kun den del af stangen hvor
Nej.
Stangens tykkelse, markering, rulletering og stivhed varrierer også. Bare se på Eleikos SL stænger overfor deres VL-stænger.
Jeg gad godt at prøve at dødløfte 200+ med en 25mm stang.

jensagv skrev:Lakristian skrev:jensagv skrev:Må jeg godt linke til en side herinde? For så kunne jeg jo lige prøve at vise jer det sæt jeg havde kig på før jeg startede tråden.
Det må du gerne. Gør endelig det.

MFL skrev:Legend skrev:Storfod skrev:Er det ikke kun den del af stangen hvor
Nej.
Stangens tykkelse, markering, rulletering og stivhed varrierer også. Bare se på Eleikos SL stænger overfor deres VL-stænger.
Jeg gad godt at prøve at dødløfte 200+ med en 25mm stang.
Du gad i det hele taget godt prøve at dødløfte 200+

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster