Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1237
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

Abort

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Min kærestes veninde blev gravid for ca. 10 uger siden, og hun vil nu have en abort. Hun havde åbenbart havde ubeskyttet sex i 6 år, Det fik mig så til at tænke en smule...

Er i for eller imod at få en abort?

Her er mine argumenter for at være imod (I hendes situation)
Det er hende som har været en idiot, ikke barnet.
Barnet er +10 uger gammelt dvs, han/hun har hjerte osv, det vil vel sige at han/hun lever.
Man kan ALTID adoptere barnet, og barnet ville have et glædeligt liv med en anden familie.

Jeg synes generelt at ingen tager ansvar, og tager "den nemme vej ud", desværre, efter min optik, er "den nemme vej", at mere eller mindre tage livet fra et uskyldigt barn.

Er det mig der er helt væk, eller hvad synes i?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvornår er sidste chance, hvis det skal gøres lovligt her i Danmark?
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

MadPanda skrev:Hvornår er sidste chance, hvis det skal gøres lovligt her i Danmark?

Er det ikke ved udgangen af den 12. uge? Mener at have læst det et sted.
Brugeravatar

Reputation point: 0

MadPanda skrev:Hvornår er sidste chance, hvis det skal gøres lovligt her i Danmark?

Det glemte jeg vidst lige at sige, veninden bor i Canada, så jeg har faktisk ingen ide...

BlåKoala43 skrev:

Så vidt jeg ved så kommer det an på omstændighederne. Man kan ansøge etisk råd om abort senere hvis der er en "god" grund til det.
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

jamand skrev:
BlåKoala43 skrev:

Så vidt jeg ved så kommer det an på omstændighederne. Man kan ansøge etisk råd om abort senere hvis der er en "god" grund til det.

Tjo, nu er der jo ikke rigtig nogen god grund til det. Andet end hun har været en idiot og ikke vil have et barn...

Grænsen er 12 uger i Danmark.
Af samme grund har vi en del "abort-turisme" over sundet til Sverige, hvor det er lovligt at afbryde svangerskabet endnu senere.
En del får det gjort i Sverige fordi de er utilfredse med kønnet på fostret og i Danmark er det ikke gyldig grund til at få abort efter 12 uge.
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

For. At være imod abort er noget deontologisk bullshit. Børn der fødes af mødre der ikke ønsker dem har dårlige kort på hånden. Uden at have noget videnskabelig evidens, at bakke det op med tør jeg godt påstå, at forbud mod abortion ikke har nogen gavnlig effekt på kriminalstatistik eller offentlige udgifter. For god ordens skyld vil jeg lige slutte af med et solidt stykke "bro-science": Spædbørns lunger folder sig først ud efter fødselen. De er derfor fisk indtil de bliver født.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:For. At være imod abort er noget deontologisk bullshit. Børn der fødes af mødre der ikke ønsker dem har dårlige kort på hånden. Uden at have noget videnskabelig evidens, at bakke det op med tør jeg godt påstå, at forbud mod abortion ikke har nogen gavnlig effekt på kriminalstatistik eller offentlige udgifter. For god ordens skyld vil jeg lige slutte af med et solidt stykke "bro-science": Spædbørns lunger folder sig først ud efter fødselen. De er derfor fisk indtil de bliver født.

Selvfølgelig har hun dårlige kort på hånden, men husk på der altid er adoption, hun føder, og ser aldrig barnet igen, ej skal hun betale for noget som helst.

Hvis hun har dyrket ubeskyttet sex som en idiot i 6 år uden ønske om et barn, kunne hun passende undersøge muligheden for at blive steriliseret eller for at blive umyndiggjort, nu hun alligevel er oppe hos lægen.

Fun fact til de historisk interesserede:
En af oldkirkens fædre Tertullian ( (ca. 160–225 e.Kr.) var overbevist, at en person blev undfanget i forbindelse med ejakulationen.

Han var således erklæret modstander af blowjobbet, da kvinden - hvis hun slugte - ville gøre sig skyldig i kannibalisme.
Brugeravatar

For abort. Der kan forekomme tilfælde, hvor graviditet sker selvom der blev taget forbehold for at undgå det, (dårlig prevention, voldtægt etc.) hvilket stiller både moderen og barnet i en uheldig situation. Det er dertil endnu ikke bevist hvorvidt barnet (hvis man overhovedet kan kalde det et barn) føler noget. Det er meget subjektivt at fastslå, hvornår et ufødt barn er et menneske.
Beefcake.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Brabrand, Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 192.50

ntp9 skrev:Hvis hun har dyrket ubeskyttet sex som en idiot i 6 år uden ønske om et barn, kunne hun passende undersøge muligheden for at blive steriliseret eller for at blive umyndiggjort, nu hun alligevel er oppe hos lægen.

En af oldkirkens fædre Tertullian ( (ca. 160–225 e.Kr.) var overbevist, at en person blev undfanget i forbindelse med ejakulationen.

Han var således erklæret modstander af blowjobbet, da kvinden - hvis hun slugte - ville gøre sig skyldig i kannibalisme.

MASTURBATION ER MORD!
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:
ntp9 skrev:Hvis hun har dyrket ubeskyttet sex som en idiot i 6 år uden ønske om et barn, kunne hun passende undersøge muligheden for at blive steriliseret eller for at blive umyndiggjort, nu hun alligevel er oppe hos lægen.

MASTURBATION ER MORD!

I henhold til tertulliansk teologi må onani fra en skyskraber være at betragte som sky diving.
Brugeravatar

Nu er det ikke abort i helheden, men kun i hendes tilfælde :)

ntp9 skrev:
peter n skrev:

MASTURBATION ER MORD!

I henhold til tertulliansk teologi må onani fra en skyskraber være at betragte som sky diving.

lol

Jeg er helt klart for abort.

Børn skal ikke fødes af en kvinde, som ikke ønsker et barn. Selvom barnet bliver adopteret væk, så vil det have så mange spørgsmål og føle så meget svigt, at det kommer til at kæmpe med det resten af livet.

Bare se hvor svært det er at være skilsmissebarn.

Iøvrigt kan der være omstændigheder der gør at en person slet ikke skal have et barn, f.eks Misbrugere (stofmisbrugere, alkoholikere, osv), folk der er bagud mentalt og ved voldtægt.

I sidste ende er det kvindens valg. Vil man have et barn eller vil man ikke.

Selvom jeg dog vil sige at en abort, fordi man har dyrket ubeskyttet sex i 6 år, er hjernedødt. Netop derfor er det super hun får en abort, for med så lidt hjerneaktivitet har hun ikke overskud til at få og passe et barn.
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

RippedInFourWeeks skrev:Nu er det ikke abort i helheden, men kun i hendes tilfælde :)

Hun skal stadig ikke have det barn, hvis hun ikke ønsker det, der er ikke noget værre og det er ikke fair over for barnet. Jeg ser det ikke som "mord" under disse nævnte omstændigheder.

Træner her: Fresh Fitness Amager

Hun er grangiveligt et fjols, men hun er stadig herre over sin egen krop - og et foster er ikke et menneske. Altså er valget hendes, og hendes alene.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

RippedInFourWeeks skrev:
peter n skrev:For. At være imod abort er noget deontologisk bullshit. Børn der fødes af mødre der ikke ønsker dem har dårlige kort på hånden. Uden at have noget videnskabelig evidens, at bakke det op med tør jeg godt påstå, at forbud mod abortion ikke har nogen gavnlig effekt på kriminalstatistik eller offentlige udgifter. For god ordens skyld vil jeg lige slutte af med et solidt stykke "bro-science": Spædbørns lunger folder sig først ud efter fødselen. De er derfor fisk indtil de bliver født.

Selvfølgelig har hun dårlige kort på hånden, men husk på der altid er adoption, hun føder, og ser aldrig barnet igen, ej skal hun betale for noget som helst.

Lol du får det til at lyde som om en bortadoptering bare lige er noget man gør som forælder, og at børn på børnehjem/dopterede børn slet ingen spørgsmål har til deres oprindelse. 'Der er altid adoption'... Som om man gav en hund væk.

Hvordan mener du at det er mere 'fair' at et barn bliver adopteret væk, aldrig kender sine rigtige forældre og at forældrene lever med muligvis evig sorg over at have stået med ders barn i hænderne, for derefter at skulle give det væk - kontra at få det fjernet mens det stadig er en klump kød, og så komme videre?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

For abort

- børn skal ikke sættes uønsket i verden :-)
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

RippedInFourWeeks skrev:
jamand skrev:
BlåKoala43 skrev:

Tjo, nu er der jo ikke rigtig nogen god grund til det. Andet end hun har været en idiot og ikke vil have et barn...

Og hvem er det du ville straffe for det? Barnet?
Der er så mange uansvarlige handlinger, som ingen konsekvenser har, tænk på ubeskyttet sex og rygning. Hvis man skulle straffe folk for idioti, så ville det være en mærkelig verden.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Monin skrev:For abort

Blive sat uønsket i verden i et velstående vestligt samfund med solide samfundsstrukturer og (til tider) fungerende sociale myndigheder > ikke at blive sat i verden.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:

Blive sat uønsket i verden i et velstående vestligt samfund med solide samfundsstrukturer og (til tider) fungerende sociale myndigheder > ikke at blive sat i verden.

Føde et barn man ikke ønsker < have mulighed for at få abort.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Fun fact 2: Det var Georg Brandes der fik vedtaget ordet abort. Inden da hed det det noget mere dramatiske og værdiladede Fosterdrab.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

The Juice skrev:

Din uvidenhed på området skriger mod himmelen.. Du skulle prøve at sætte dig ind i hvor mange unge der er anbragt på bosteder og andre institutioner, fordi de har en familie som ikke magter dem.. De har det ikke specielt fedt..

Men snak du bare videre som du har forstand til :-({|=
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

et eller andet sted burde der være lov om at der skulle være 2 underskrifter før man kunne få et barn :-) altså har tit ondt af fædrene til børnene der måske bare har knaldet en kost efter en bytur og så hun blevet gravid og kræver børnepenge i 18 år :-/

derved vil jeg sige at jeg er for abort som det er i danmark nu :-)
Before you ask!! how much does it look like im benchpressing ???
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Haak skrev:et eller andet sted burde der være lov om at der skulle være 2 underskrifter før man kunne få et barn :-) altså har tit ondt af fædrene til børnene der måske bare har knaldet en kost efter en bytur og så hun blevet gravid og kræver børnepenge i 18 år :-/

Det er nemlig skide svært at bruge gummi.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Noget vi bliver nødt til at tænke over er, at vi om små 20-30 år vil ramme jordens max-kapacitet.

Vi er for mange mennesker på planeten. Jo færre, desto bedre for os andre i det lange løb.
Det vil ikke overraske, hvis naturlig fødsel bliver banlyst, og den eneste mulighed for at få et barn, er at adoptere en afrikansk unge.
Den tankegang folk har om, at alt skal være humant og at alt liv har værdi, kan vi godt begynde at vende os af med.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Legend skrev:
Haak skrev:et eller andet sted burde der være lov om at der skulle være 2 underskrifter før man kunne få et barn :-) altså har tit ondt af fædrene til børnene der måske bare har knaldet en kost efter en bytur og så hun blevet gravid og kræver børnepenge i 18 år :-/

Det er nemlig skide svært at bruge gummi.

jamen det tror jeg de færreste stive utter tænker på nede i byen :-)
Before you ask!! how much does it look like im benchpressing ???
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00

For abort.
Som flere andre siger, så er det ikke det værd at barnet skal sættes i verden´, hvis det er uønsket af forældrene. Bortadoption er en lorte mulighed, men god nok hvis graviditeten er opdaget for sent og man ikke har mulighed for at varetage sig selv og et barn.
At det er mord og at fosteret på dette stadie er levende er noget pis at sige. Det er skide ligegyldigt for mig i hvert fald. Det er ikke en levende person før allertidligst i 12 uge, hvorfor grænsen også er sat der. Og selv derefter mener jeg godt en abort kan foretages. Om fosteret/barnet ikke har gjort noget og ikke fortjener det er også en ligegyldig debat. Det har ikke noget at sige, og kan være ligeglad når det alligevel ikke har en tankevirksomhed endnu. De eneste der lider er folk omkring dem. Jeg er også ligeglad hvis jeg dør stille i nat, jeg kan jo ikke gøre noget ved det alligevel. Får man en kugle for panden går det så stærkt at du ikke føler noget alligevel. familien og venner omkring en er dem der lider savnet, men en selv tager jo ikke skade på den måde.
Barnet skal altså ikke fødes, og det er ikke mord eller synd for hvad der ville blive et barn, at abortere. Min mening..
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00

Næste

Tilbage til Off topic