Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mikkelmaj skrev:Altså jeg ville stadig mene, at det vil ødelægge mine "resultater" jeg laver i centeret. I et par dage efter.

Mikkelmaj skrev:Har tabt mig 13 kg, forhøjet med masse en god portion.

Regalah skrev:Blend nogle tomater næste dag og drik. Skulle hjælpe gevaldigt på tømmermænd har jeg ladet mig fortælle af mine halvalkoholiske venner! Det er noget med, at når folk der bliver indlagt pga. for meget alkohol får et skud vitaminer - den samme mængde eller indhold skulle findes i tomater. Jeg ved ikke om det er rigtigt, det var noget nogle venner fra Spanien fortalte og de sagde, at en blended tomatjuice virkede right away. Jeg får ikke tømmermænd så jeg har desværre ikke selv testet det![]()
Så kan det være du er fit for fight lidt hurtigere:)
Hvad jeg har læst mig frem til er det ikke nødvendigvis alkoholen der er det usunde. Det er al det junkfood man oftest spiser efterfølgende på vej hjem.

Og ellers vil jeg gerne henvise til din signatur.

Adin skrev:Du burde ikke lade dig presse af dine "venner" til at drikke alkohol hvis du ikke har lyst. Hvis du dog selv har lyst til at hamre igennem en enkelt aften vil det ikke betyde det store, så længe du når dit næste træningspas.

Thomas Jagd skrev:Du har absolut intet at frygte i forhold til din træning, sålænge du passer din kost. De negative konsekvenser ved alkohol indtagelse set i forhold til træning er KRAFTIGT overdrevet. Jeg har haft uger, hvor jeg har været til flere sociale arrangementer, hvor jeg har fået +10 genstande hver gang, og jeg kan ikke mærke det fjerneste på min træning. Der har sågar været tilfælde, hvor jeg dagen efter en druktur har været i stand til at sætte en ny PR. Så fordi du tager på druk et par gange hver måned, så vælter det absolut ingenting rent trænings mæssig.

Stenalt skrev:Man giver B vitamin til kroniske alkoholbrugere, da disse ofte mangler dette. Dette kan medføre bl.a. Wernickes encephalopati. Det har altså intet med tømmermænd at gøre. At spise tomater næste dag gør sikkert ingen skade, men der er heller ingen grund til at tro at det skulle gavne specielt.

ChristianR skrev:Stenalt skrev:Man giver B vitamin til kroniske alkoholbrugere, da disse ofte mangler dette. Dette kan medføre bl.a. Wernickes encephalopati. Det har altså intet med tømmermænd at gøre. At spise tomater næste dag gør sikkert ingen skade, men der er heller ingen grund til at tro at det skulle gavne specielt.
Mig bekendt er en del af tømmermænd også vitaminmangel, da disse skyldes ud gennem den dehydrering, der opstår ved alkoholindtagelsen. Personligt sværger jeg til at køre en ekstra multivitaminpille ned, inden jeg går i seng, ligesom jeg før i tiden har suppleret med et par b-vitaminpiller.

Stenalt skrev:ChristianR skrev:Stenalt skrev:Man giver B vitamin til kroniske alkoholbrugere, da disse ofte mangler dette. Dette kan medføre bl.a. Wernickes encephalopati. Det har altså intet med tømmermænd at gøre. At spise tomater næste dag gør sikkert ingen skade, men der er heller ingen grund til at tro at det skulle gavne specielt.
Mig bekendt er en del af tømmermænd også vitaminmangel, da disse skyldes ud gennem den dehydrering, der opstår ved alkoholindtagelsen. Personligt sværger jeg til at køre en ekstra multivitaminpille ned, inden jeg går i seng, ligesom jeg før i tiden har suppleret med et par b-vitaminpiller.
Dette er dog ikke rigtigt.
Tømmermænd skyldes primært:
- Dehydrering
- Dannelse af acetaldehyd grundet omsætningen af ethanol (en del asiatere har nedsat aktivitet af enzymet der omdanner acetaldehyd til acetyl-CoA hvorfor disse for meget svære tømmermænd)
-Hypoglykæmi, da alkoholindtagelse rokker ved forholdet mellem NADH og NAD+ hvorfor gluconeogense mindskes betydeligt.

ChristianR skrev:
Det er jeg helt klar over. Lige bortset fra den sidste måske![]()
Men spiller mangel på vitaminer og mineraler ikke også en rolle?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster