Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bomberton skrev:Der er et eller andet der ikke stemmer i det scenarie - prøv lige at læse det igennem selv engang.

8800 skrev:Haha ren hypotetisk situation![]()
Hvis barnet forvolder skaden vil jeg mene at forældrene bør tilbyde at betale for at fixe den
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

ThueK skrev:Hvis person A ejer en iPad og person B låner denne, og samtidig holder person A's barn og dette barn hamrer en tallerken ind i person A's iPad så denne går i stykker.
Hvem ville i sige har ansvaret for at få iPad'en reperaret?

zmile2me skrev:Der er tydeligvis mange herinde, der ikke er så meget inde i juraen;) Det er sparsomt med informationer om det skete, men udfra det fremlagte vil jeg mene, at person B er ansvarlig, når vi ser bor fra evt. forsikringer. Iht. erstatningsretten er der objektivt ansvar for låntager. Med andre ord: har man lånt en genstand er man erstatningsansvarlig overfor långiver, hvis tingen beskadiges, ligemeget hvordan skaden er sket.

Anker skrev:Hvor gammelt er barnet? Handlede dette culpøst?

JRHEDER skrev:Anker skrev:Hvor gammelt er barnet? Handlede dette culpøst?
Ud fra at barnet holdes vil jeg mene vi snakker < 3 år.

zmile2me skrev:Der er tydeligvis mange herinde, der ikke er så meget inde i juraen;) Det er sparsomt med informationer om det skete, men udfra det fremlagte vil jeg mene, at person B er ansvarlig, når vi ser bor fra evt. forsikringer. Iht. erstatningsretten er der objektivt ansvar for låntager. Med andre ord: har man lånt en genstand er man erstatningsansvarlig overfor långiver, hvis tingen beskadiges, ligemeget hvordan skaden er sket.

ThueK skrev:Hvis person A ejer en iPad og person B låner denne, og samtidig holder person A's barn og dette barn hamrer en tallerken ind i person A's iPad så denne går i stykker.

SandyFrink skrev:ThueK skrev:Hvis person A ejer en iPad og person B låner denne, og samtidig holder person A's barn og dette barn hamrer en tallerken ind i person A's iPad så denne går i stykker.
Hvad er det for en uforståelig beskrivelse af scenariet? Der er ingen der kan udtale sig på baggrund af det pladder.

b000t skrev:JRHEDER skrev:Anker skrev:Hvor gammelt er barnet? Handlede dette culpøst?
Ud fra at barnet holdes vil jeg mene vi snakker < 3 år.
Hvis man er stærk nok kan man godt holde et barn på 10 år.

Legend skrev:SandyFrink skrev:ThueK skrev:Hvis person A ejer en iPad og person B låner denne, og samtidig holder person A's barn og dette barn hamrer en tallerken ind i person A's iPad så denne går i stykker.
Hvad er det for en uforståelig beskrivelse af scenariet? Der er ingen der kan udtale sig på baggrund af det pladder.
Jeg har decifreret koden fordi jeg er ekspert linguist!
A har et barn.
A har en Ipad.
B låner Ipad.
B holder barn.
B holder barn, som holder tallerken.
Barn (der holdes af B) slår tallerken ind i Ipad (der tilhører A, men lånes af B).
Hvor A opholder sig mens scenariet udspiller sig vides ikke.

Lenned skrev:er jeg den eneste som tænker: hvad skete der med talkernen? og hvem skal erstatte den?

260693 skrev:Lenned skrev:er jeg den eneste som tænker: hvad skete der med talkernen? og hvem skal erstatte den?
se med i næste afsnit

Viggiator skrev:260693 skrev:Lenned skrev:er jeg den eneste som tænker: hvad skete der med talkernen? og hvem skal erstatte den?
se med i næste afsnit
Hvis man lige ser bort fra alt den jura og objektivt ansvar og antager at både A og B er venner privat (siden der lånes både iPad og børn ud) så vil jeg klart mene at A bør stå for erstatning, så kan B tilgengæld selv sørger for ny tallerken, man kan næsten ikke gå jura på sine venner og snakke om objektivt ansvar. hvad med option C som er at man sender iPad til reparation og på den måde lige spare nogen penge?

s0enice skrev:Viggiator skrev:260693 skrev:Lenned skrev:er jeg den eneste som tænker: hvad skete der med talkernen? og hvem skal erstatte den?
se med i næste afsnit
Hvis man lige ser bort fra alt den jura og objektivt ansvar og antager at både A og B er venner privat (siden der lånes både iPad og børn ud) så vil jeg klart mene at A bør stå for erstatning, så kan B tilgengæld selv sørger for ny tallerken, man kan næsten ikke gå jura på sine venner og snakke om objektivt ansvar. hvad med option C som er at man sender iPad til reparation og på den måde lige spare nogen penge?
Apropos ingenting: Ville satme også være mærkeligt lige at give en random støder på gaden en ipad og en baby...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 64 gæster