Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

wralhawal skrev:Hvis du starter stille og roligt ud, sørger for at teknikken er i orden, vil lænden vel automatisk kunne følge med, og derved trænes op til at blive stærkere, og kan modstå det statiske arbejde du bruger i bent over rows.
Personligt ville jeg, hvis jeg havde problemer med lænden, bruge lettere vægt, og sørge for at bruge rygmusklerne til at trække stangen, fremfor at bruge momentum til at få stangen op, der gør at du kommer til at bruge lænden mere end nødvendigt.

RippedInFourWeeks skrev:wralhawal skrev:Hvis du starter stille og roligt ud, sørger for at teknikken er i orden, vil lænden vel automatisk kunne følge med, og derved trænes op til at blive stærkere, og kan modstå det statiske arbejde du bruger i bent over rows.
Personligt ville jeg, hvis jeg havde problemer med lænden, bruge lettere vægt, og sørge for at bruge rygmusklerne til at trække stangen, fremfor at bruge momentum til at få stangen op, der gør at du kommer til at bruge lænden mere end nødvendigt.
teknikken er i orden, bare fordi jeg træner back 2 basics, er ikke betydende med jeg er begynder

wralhawal skrev:RippedInFourWeeks skrev:wralhawal skrev:Hvis du starter stille og roligt ud, sørger for at teknikken er i orden, vil lænden vel automatisk kunne følge med, og derved trænes op til at blive stærkere, og kan modstå det statiske arbejde du bruger i bent over rows.
teknikken er i orden, bare fordi jeg træner back 2 basics, er ikke betydende med jeg er begynder
Didn't say so.. ;) Tænkte bare at hvis du har haft problemer med lænden før, må det have skyldtes en overbelastning af en art, og i dette tilfælde, så kunne det jo godt være dårlig teknik.

MadzP92 skrev:Dødløft, front squat den ene dag og squat, RDL den anden dag?
Sendt fra min LT18i med Tapatalk2

peter n skrev:Du kan udskifte bent over rows med enten db rows, 1-arm t-bar rows(meadows rows) eller inverted rows(hvis du har en vægtvest ell. lign til rådighed). Du bør IMO ikke gå på kompromis med dødløft.

RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:Du kan udskifte bent over rows med enten db rows, 1-arm t-bar rows(meadows rows) eller inverted rows(hvis du har en vægtvest ell. lign til rådighed). Du bør IMO ikke gå på kompromis med dødløft.
af hvilken grund, jeg kunne godt tænke mig at høre om hvorfor dødløft er set som et must have?

Dødløft, pull ups og bor/t-bar rows er nok.

peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:Du kan udskifte bent over rows med enten db rows, 1-arm t-bar rows(meadows rows) eller inverted rows(hvis du har en vægtvest ell. lign til rådighed). Du bør IMO ikke gå på kompromis med dødløft.
af hvilken grund, jeg kunne godt tænke mig at høre om hvorfor dødløft er set som et must have?
1. du træner generel styrke og hårdhed i hele kroppen.
2. du træner din ryg fra nakke til lænd.
3. du lærer at overføre kraft gennem hælen, holde ryggen ret og brystet højt. Ting som går igen i utroligt mange andre aktiviteter i et vægtlokale.
4. du lærer og træner korrekt positionering af skulderbladet, og herunder styrker du traps og rhomboids.
5. "You pack the neck, ingraining the ideal cervical posture." - Eric Cressey
6. du træner hele bagkæden, mens rectus abdominis og external obliques trænes isometrisk.
Alt dette i én og samme øvelse.

RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:Du kan udskifte bent over rows med enten db rows, 1-arm t-bar rows(meadows rows) eller inverted rows(hvis du har en vægtvest ell. lign til rådighed). Du bør IMO ikke gå på kompromis med dødløft.
3. du lærer at overføre kraft gennem hælen, holde ryggen ret og brystet højt. Ting som går igen i utroligt mange andre aktiviteter i et vægtlokale.
4. du lærer og træner korrekt positionering af skulderbladet, og herunder styrker du traps og rhomboids.
6. du træner hele bagkæden, mens rectus abdominis og external obliques trænes isometrisk.
tak for forklaringen, har du nogen artikler/forklaring mht. positionering af skulderbladende under dødløft?

peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:Du kan udskifte bent over rows med enten db rows, 1-arm t-bar rows(meadows rows) eller inverted rows(hvis du har en vægtvest ell. lign til rådighed). Du bør IMO ikke gå på kompromis med dødløft.
tak for forklaringen, har du nogen artikler/forklaring mht. positionering af skulderbladende under dødløft?
Poul Haacker berører det lidt her: http://www.bodybuilding.dk/apropos.php?page=76

RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:Du kan udskifte bent over rows med enten db rows, 1-arm t-bar rows(meadows rows) eller inverted rows(hvis du har en vægtvest ell. lign til rådighed). Du bør IMO ikke gå på kompromis med dødløft.
Poul Haacker berører det lidt her: http://www.bodybuilding.dk/apropos.php?page=76
Jeg var oppe og dødløfte tidligere idag, og vil godt spørge indtil start positionen af skulderbladende, skal de også være trukket tilbage og ned? Fordi jeg har svært ved at have dem tilbagetrukket når jeg er i start positionen.

peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:RippedInFourWeeks skrev:peter n skrev:Du kan udskifte bent over rows med enten db rows, 1-arm t-bar rows(meadows rows) eller inverted rows(hvis du har en vægtvest ell. lign til rådighed). Du bør IMO ikke gå på kompromis med dødløft.
Jeg var oppe og dødløfte tidligere idag, og vil godt spørge indtil start positionen af skulderbladende, skal de også være trukket tilbage og ned? Fordi jeg har svært ved at have dem tilbagetrukket når jeg er i start positionen.
Når vægten bliver rigtig tung vil man bliver trukket ud af den ideelle positionering - det er næsten uundgåeligt. Omvendt er det svært at starte uden for den ideelle positionering, og derefter finde den under belastning. Der er forskellige meninger om ideel positionering, så det kunne være oplagt at lave en tråd om det, så det kan blive diskuteret.

Svend Fipskæg skrev:Jeg genopliver lige denne tråd for at høre hvad der kan anbefales hvis ens lænd allerede er helt ristet efter squat - er en mulighed at køre squat/benpres, og 2. pas dødløft/split squat?

Thomas Jagd skrev:Svend Fipskæg skrev:Jeg genopliver lige denne tråd for at høre hvad der kan anbefales hvis ens lænd allerede er helt ristet efter squat - er en mulighed at køre squat/benpres, og 2. pas dødløft/split squat?
Ja, eller en anden kombination.
Jeg synes squat+rumænsk dødløft og frontsquat+konventionel dødløft fungerer ganske godt. RDL er mindre krævende for lænden end almindelig dødløft pga. den noget lavere vægt, og front squat trætter ikke lænden så meget som squat. Så den kombo kan også fungere.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster