Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

rba skrev:Halløj derude.
Hvilken form for carb er mest optimal? her snakker jeg om pulver, da jeg tildels er kørt træt i banan, men også fordi jeg gerne vil udnytte window of oportunity bedst muligt. Det er ikke muligt for mig at få et "rigtigt måltid" inden for tidsrammen.
På forhånd tak

Poul Dissing skrev:rba skrev:Halløj derude.
Hvilken form for carb er mest optimal? her snakker jeg om pulver, da jeg tildels er kørt træt i banan, men også fordi jeg gerne vil udnytte window of oportunity bedst muligt. Det er ikke muligt for mig at få et "rigtigt måltid" inden for tidsrammen.
På forhånd tak
Dextrose og maltrodextrin er begge fine. Dextrose giver en sød smag til din shake, gør den anden ikke rigtig
Monin skrev:Druesukker
http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-carbs-3-184p.html

rba skrev:Poul Dissing skrev:rba skrev:Halløj derude.
På forhånd tak
Dextrose og maltrodextrin er begge fine. Dextrose giver en sød smag til din shake, gør den anden ikke rigtig
Smagen er ligegyldig. Men jeg har læst at maltrodextrin bliver spaltet som sukker hvis mand indtager for meget? personligt mener jer ikke der er hold i det, da jeg synes at kunne huske at det ender i tarmen LIGEMEGEt hvad. Er det noget du ved noget om?Monin skrev:Druesukker
http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-carbs-3-184p.html
Bliver dextrose ikke optaget en del hurtigere optaget end maltodextrin?

Hippokrates skrev:
Maltodextrin er en polymér af glukose eller sagt med andre ord, den er opbygget af mange glukoseenheder. Kulhydrater optages i tyndtarmen som monosakkariderne glukose, galaktose og fruktose. Kært barn har mange navne, så glukose, dextrose og druesukker er alle navne for det samme molekyle. Den highlightede linje giver ingen mening. Alle former for kulhydrat skal nedbrydes - såfremt de ikke allerede er nedbrudt - til monosakkarider. Forskellen i optagelseshastigheden mellem glukose og maltodextrin er forsvindende lille, og er som nævnt fuldstændig ligegyldig. Vælg det billigste alternativ eller det som passer jer bedst med hensyn til sødmen. At maltodextrin har en hurtigere optagelseshastighed skyldes sandsynligvis en lavere osmolalitet, hvilket fremmer tømningen fra mavesækken i forhold til glukose, som vil have en højere osmolalitet.
Mine undervisende professorer vil ikke give mig en fyldestgørende forklaring på maltodextrins hurtigere optagelse, så længe jeg ikke kan fremskaffe originaldata på at maltodextrin optages hurtigere. Besidder nogen data fra pubmed eller lignende vil jeg meget gerne have dette!

MadsJustesen skrev:Undskyld jeg crasher tråden, men hvordan er eksempelvis havregryn (blendet i shaken) efter træning? Er det for "langsomme" carbs?

Tank skrev:Vitargo.

rba skrev:Tank skrev:Vitargo.
Imponerende resultater. Problemet er bare at det er så fandens dyrt..

MadsJustesen skrev:Undskyld jeg crasher tråden, men hvordan er eksempelvis havregryn (blendet i shaken) efter træning? Er det for "langsomme" carbs?

rba skrev:Det gør skam ikke noget. HAr selv sådant pulver. Smagen er ikke lækker, men jeg vil da mene at det vil være fint til efter træning, så længe du også får nogle hurtige carbs
Hippokrates skrev:Flydende føde optages hurtigere end halvt-flydende og fast føde som en generel regel.

MadsJustesen skrev:rba skrev:Det gør skam ikke noget. HAr selv sådant pulver. Smagen er ikke lækker, men jeg vil da mene at det vil være fint til efter træning, så længe du også får nogle hurtige carbs
Tænker også det må være godt med nogle kvalitets-carbs efter træning, og synes egentlig det ryger nemt ned hvis man blender det til pulver først :-)Hippokrates skrev:Flydende føde optages hurtigere end halvt-flydende og fast føde som en generel regel.
Så du mener at hvis man blender grynene til pulver og drikker skidtet, er det udemærket?

Tank skrev:Vitargo.

Animal skrev:Tank skrev:Vitargo.
Det ville jeg personlig aldrig kaste mine penge efter. Hyped as hell, too expensive as well.

Garik skrev:Hvorfor ikke bare æde et stykke frugt, en proteinbar eller nogle ris?

Garik skrev:Hvorfor ikke bare æde et stykke frugt, en proteinbar eller nogle ris?

jensagv skrev:Garik skrev:Hvorfor ikke bare æde et stykke frugt, en proteinbar eller nogle ris?
Frugt indeholder fruktose og det er ikke så godt.
Fruktose skal først omdannes til glukose hvilket foregår i leveren... da leveren også ofte er tappet for glycogen efter et hårdt træningspas, vil den omdannet fructose ofte blive "hængende" her (i leveren) og omdannes til leverglycogen i stedet for at føres ud med blodet videre til musklen!!
Dette gælder dog ikke rosiner og banan.

Alex789 skrev:Og hvorfor gælder det ikke for rosiner og bananer?

jensagv skrev:Det bedste du kan køre er at indtage alm. hvidt sukker. Det er super hurtigt og koster 8 kr. for 2 kilo i et hvert supermarked.

rba skrev:jensagv skrev:Det bedste du kan køre er at indtage alm. hvidt sukker. Det er super hurtigt og koster 8 kr. for 2 kilo i et hvert supermarked.
Not sure if troll??

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster