Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mich. skrev:Guld![]()
Det afhænger af hvor risiko villig du er? Jo større risiko, jo større afkast – groft sagt.

LowDog skrev:
Eftersom jeg går ud fra aktier er det som giver størst afkast ved størst risiko, og jeg intet aner om aktier, er jeg nok ikke så risiko villig:)

Mich. skrev:Hvor lang en tidsperiode havde du tænkt dig? Hvornår skal du bruge pengene; 1 år, 5 eller 10?

Stenalt skrev:LowDog skrev:
Eftersom jeg går ud fra aktier er det som giver størst afkast ved størst risiko, og jeg intet aner om aktier, er jeg nok ikke så risiko villig:)
Novo har været ret stabilt stigende i de seneste år. Men stadig stigende forekomst af diabetes og et par blockbusterpræparater er det svært at tro at denne skulle begynde at falde. Men der er jo ingenting der er sikkert. Lige meget hvad er det nok meget godt at sprede investeringerne en smule.
Pampero skrev:Sorry. men dit spørgsmål indikerer, at du bør holde dig langt væk fra handel med værdipapirer..
Bedste råd ville være at sprede risikoen over 5 papirer i forskellige sektorer .... tænk langsigtet.

LowDog skrev:Pampero skrev:Sorry. men dit spørgsmål indikerer, at du bør holde dig langt væk fra handel med værdipapirer..
Bedste råd ville være at sprede risikoen over 5 papirer i forskellige sektorer .... tænk langsigtet.
hvad indikerede det? At jeg skrev jeg ikke anede en pind om aktier? Det er derfor jeg prøver at høre om der er andre muligheder.
Det skal ikke være noget jeg skal sidde og rode med hver dag, tvivler på afkastet bliver så stort det er al den tid værd.

Pampero skrev:LowDog skrev:Pampero skrev:Sorry. men dit spørgsmål indikerer, at du bør holde dig langt væk fra handel med værdipapirer..
hvad indikerede det? At jeg skrev jeg ikke anede en pind om aktier? Det er derfor jeg prøver at høre om der er andre muligheder.
Det skal ikke være noget jeg skal sidde og rode med hver dag, tvivler på afkastet bliver så stort det er al den tid værd.
Nu kender jeg jo ikke din økonomiske situation.. Hvis du virkelig har 100 k til overs, som ikke skal bruges de næste år, kunne det være fornuftigt at investere dem... bare lad vær med at tro at du skal ud og lege trader og forsøge at slå markedet.. Så bliver du kørt over og vil tabe penge..

LowDog skrev:Pampero skrev:LowDog skrev:Pampero skrev:Sorry. men dit spørgsmål indikerer, at du bør holde dig langt væk fra handel med værdipapirer..
Nu kender jeg jo ikke din økonomiske situation.. Hvis du virkelig har 100 k til overs, som ikke skal bruges de næste år, kunne det være fornuftigt at investere dem... bare lad vær med at tro at du skal ud og lege trader og forsøge at slå markedet.. Så bliver du kørt over og vil tabe penge..
Hvad er afkastet givetvis obligationer vs "low-risk" aktier, hvis man kan stille det sådan op?
Jeg er gældsfri, har bil og MC som er købt kontakt, ellers havde jeg afdraget på gæld hvis jeg havde noget. Bor i lejelejlighed men vil ikke købe noget.

8800 skrev:LowDog skrev:Pampero skrev:LowDog skrev:Pampero skrev:Sorry. men dit spørgsmål indikerer, at du bør holde dig langt væk fra handel med værdipapirer..
Hvad er afkastet givetvis obligationer vs "low-risk" aktier, hvis man kan stille det sådan op?
Jeg er gældsfri, har bil og MC som er købt kontakt, ellers havde jeg afdraget på gæld hvis jeg havde noget. Bor i lejelejlighed men vil ikke købe noget.
Find det institut som vil give dig den bedste forrentning på en højrentekonto og så har du måske med tiden til udbetalingen på et hus? Hvis du altså blot mener, at du ikke her og nu vil investere i fast ejendom.
Det dummeste vil nok være at begynde at investere i aktier selv. Så kunne du i stedet lede efter virksomheder med indsigt, der kan investere for dig.

Mr.TopGear skrev:Investeringsbeviser giver en fornuftig risikospredning, især hvis du går efter 4-5 forskellige afdelinger og blandet aktier/obligationer.
Kontant forrentning er meget svær at opnå noget tilfredsstillende og der vil som regel være mange bindinger og klausuler.
Obligationer er rentefølsomme og med det nuværende niveau, som næsten kun kan stige set over fem år, risikerer du en del på kurserne til et lavt afkast.
Østen ser især interessant ud med god vækst for en hulens masse mennesker og der er mange dygtige investeringsforeninger som har Østen som marked.

LowDog skrev:Mr.TopGear skrev:Investeringsbeviser giver en fornuftig risikospredning, især hvis du går efter 4-5 forskellige afdelinger og blandet aktier/obligationer.
Kontant forrentning er meget svær at opnå noget tilfredsstillende og der vil som regel være mange bindinger og klausuler.
Obligationer er rentefølsomme og med det nuværende niveau, som næsten kun kan stige set over fem år, risikerer du en del på kurserne til et lavt afkast.
Østen ser især interessant ud med god vækst for en hulens masse mennesker og der er mange dygtige investeringsforeninger som har Østen som marked.
Hvad ville et forventet afkast kunne være på aktier/obligationer? Ved godt det ikke er til at sige som sådan, men ved ikke om man kan forvente 2% eller 20%. Og skal der betales skat af fortjenesten?

Mr.TopGear skrev:Du kunne jo også tage fat i din bankmand (M/K) og høre vedkommendes anbefalinger.

s0enice skrev:Odds på FCK danske mestre 2012/2013
LowDog skrev:Mere eller mindre som topic, hvad giver det største afkast hvis man ikke aner en pind om aktier osv?

Gosser skrev:s0enice skrev:Odds på FCK danske mestre 2012/2013LowDog skrev:Mere eller mindre som topic, hvad giver det største afkast hvis man ikke aner en pind om aktier osv?
Noget hænger ikke sammen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster