Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 874
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 872

Følg bodybuilding.dk på

Blodspræninger ved brug af træningsbelte

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er det normalt at få blodsprængninger ved hofterne, ved brug af træningsbelter?

I dette tilfælde er det et "Professional Weight Lifting belt" fra bodylab - http://www.bodylab.dk/shop/professional ... -285p.html og det skete efter første gang jeg squattede iført træningsbeltet.

PS. Det var første gang jeg nogensinde squattede iført et træningsbelte, og har kun brugt beltet 2-3 gange indtil videre. Det er dog kun efter squat, at jeg har fået blodsprængninger på mine hofter. Det er dog ikke forfærdelig slemt, men tror bestemt ikke det er sundt. Især ikke hvis det kommer efter hver bentræning, hehe.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

På hoften? Bruger du bæltet korrekt? Det lyder som om det sidder ret lavt. Anyways, så kan et belt godt lave lidt mærker den første tid, indtil det er slidt til.

Men læs lige den her: http://articles.elitefts.com/training-a ... ing-belts/
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det samme sker for mig med mindre jeg sætter det meget højt.

Et neo-pren bælte laver ikke de samme mærker men støtter heller ikke så meget.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Du har også købt et lortebælte. Men blodsprænginger forekommer også ved bedre bælter. Med mindre at du fejler noget, hvor lægen skal med indover, så er den slags små blodsprængninger helt uskadelige.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Jeg får også blodsprængninger ved hoften :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

salt skrev:Du har også købt et lortebælte. Men blodsprænginger forekommer også ved bedre bælter. Med mindre at du fejler noget, hvor lægen skal med indover, så er den slags små blodsprængninger helt uskadelige.

Hvad adskiller et godt læderbælte fra et skidt læderbælte - hvorfor er det TS har købt skidt?
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

salt skrev:Du har også købt et lortebælte. Men blodsprænginger forekommer også ved bedre bælter. Med mindre at du fejler noget, hvor lægen skal med indover, så er den slags små blodsprængninger helt uskadelige.

Men hvorfor gå rundt og have blodsprængninger en eller to gange om ugen? Men andre ord, hvorfor overhovedet løfte med et bælte?

P.s.:

I tend to think of a belt as a performance enhancer rather than protection.

Link:

http://articles.elitefts.com/training-a ... ing-belts/

Så igen, hvorfor overhovet træne med et bælte? (Andet end at det er blevet moderne)
Sidst rettet af agv 10. jul 2014, 08:47, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 20

Geografisk sted: HBBC - Hjørring

Jeg har sådan et bælte, og jeg er super glad for det.

Så kan man kalde det et lortebælte om man vil, men det er det ikke.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

agv skrev:Så igen, hvorfor overhovet træne med et bælte? (Andet end at det er blevet moderne)

Så man kan løfte mere.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

(Andet end at det er blevet moderne)

Moderne? Det er da noget løftere har brugt i årtier. Og et bælte tjener helt sikkert et formål, hvis man bruger det korrekt og fornuftigt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Euphorica skrev:Jeg har sådan et bælte, og jeg er super glad for det.

Så kan man kalde det et lortebælte om man vil, men det er det ikke.

Det bliver det ikke bedre af, set er et ringe produkt. Hvorfor insisterer så mange bb'ere på at bruge udstyr af dårlig kvalitet? Jesus
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Der er folk der hvor jeg træner der med nød kan trække 120 i dødløft, der bruger bælte.

Lol.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Af ren nysgerrighed, hvad er det, der gør at netop dét bælte er så ringe sammenlignet med andre bælter af lignende struktur?
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Comedian skrev:Af ren nysgerrighed, hvad er det, der gør at netop dét bælte er så ringe sammenlignet med andre bælter af lignende struktur?

Det forstår jeg heller ikke. Det er typisk for VL'ere at bruge lignende bælter under squats.

Derudover, så er det helt almindeligt at få blodsprængninger når man bruger et nyt bælte. De er stive as fuck.
Mit Wahlanderbælte er også pisse stift stadigvæk, og det har jeg haft i 4 måneders tid.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Dødløft: 220.00

Comedian skrev:Af ren nysgerrighed, hvad er det, der gør at netop dét bælte er så ringe sammenlignet med andre bælter af lignende struktur?

Fordi det er lavet af billigt materiale. Det er et billigt bælte og det føles billigt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jmt skrev:Der er folk der hvor jeg træner der med nød kan trække 120 i dødløft, der bruger bælte.

Lol.

Er det ikke der omkring de 100 kg man siger at man først skal begynde at bruge bælte, eller er mine facts helt forkerte?
So you want to get big by crossfitting? That's cute

Eat Big, Lift Big, Get Big!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 222.50

salt skrev:

Fordi det er lavet af billigt materiale. Det er et billigt bælte og det føles billigt.

Ja, jo, det siger vel næsten sig selv ift prisen, men hvordan mærker man det i praksis? Er det mere/mindre stift, flytter det på sig, gør det mere ondt eller hvad foregår der?

Jeg spørger helt uforstående, for jeg har aldrig oplevet nogen kritisere selv de billige bælter, hvis bare der er en form for forventningsafstemning først. Store SL-bælter, små VL bælter eller neopren - har aldrig oplevet det. Pt. bruger jeg selv et helt billigt BB/VL-bælte til 179 kr (Da det er nemmere at transportere) og selvom det er en kæmpe forskel fra et kvalitetsbælte til SL, så er det ikke fordi jeg oplever det som decideret dårligt.

Brugeravatar

ChristianOlsen skrev:
Jmt skrev:Der er folk der hvor jeg træner der med nød kan trække 120 i dødløft, der bruger bælte.

Lol.

Er det ikke der omkring de 100 kg man siger at man først skal begynde at bruge bælte, eller er mine facts helt forkerte?

Jeg forstår ikke ideen i at bruge bælte som hobbymotionist, når man sagtens ville kunne træne sig op til at trække en hel del kg uden. En anden ting er også, at de, der bruger bælte der hvor jeg træner ofte slet ikke har fundet teknikken endnu.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Comedian skrev:Ja, jo, det siger vel næsten sig selv ift prisen, men hvordan mærker man det i praksis? Er det mere/mindre stift, flytter det på sig, gør det mere ondt eller hvad foregår der?

Jeg spørger helt uforstående, for jeg har aldrig oplevet nogen kritisere selv de billige bælter, hvis bare der er en form for forventningsafstemning først. Store SL-bælter, små VL bælter eller neopren - har aldrig oplevet det. Pt. bruger jeg selv et helt billigt BB/VL-bælte til 179 kr (Da det er nemmere at transportere) og selvom det er en kæmpe forskel fra et kvalitetsbælte til SL, så er det ikke fordi jeg oplever det som decideret dårligt.

Et wahlander bælte er stift, men stift på den måde at det det stadig arbejder med kroppen fordi det er lavet at kvalitetslæder. Dette bælte er lavet af noget kunstlæder, der ikke på samme måde kan finde en god pasform. Jeg gætter på at kernen af bæltet er lavet af plast og det er bare med til at give en dårligere pasform, og så giver det bæltet en unødvendig stivhed.
Kanterne er ekstremt skarpe og jeg kan sagtens forstå at det gnaver. Her vil jeg anbefale en tur med noget sandpapir for at runde kanterne af.

Jeg bruger selv et billigt bælte der er noget mindre stift i det og har en anden lukkemekanisme.
Brugeravatar

Styrkeliste

salt skrev:
Comedian skrev:Ja, jo, det siger vel næsten sig selv ift prisen, men hvordan mærker man det i praksis? Er det mere/mindre stift, flytter det på sig, gør det mere ondt eller hvad foregår der?

Et wahlander bælte er stift, men stift på den måde at det det stadig arbejder med kroppen fordi det er lavet at kvalitetslæder. Dette bælte er lavet af noget kunstlæder, der ikke på samme måde kan finde en god pasform. Jeg gætter på at kernen af bæltet er lavet af plast og det er bare med til at give en dårligere pasform, og så giver det bæltet en unødvendig stivhed.
Kanterne er ekstremt skarpe og jeg kan sagtens forstå at det gnaver. Her vil jeg anbefale en tur med noget sandpapir for at runde kanterne af.

Jeg bruger selv et billigt bælte der er noget mindre stift i det og har en anden lukkemekanisme.

Okay, så forstår jeg det meget bedre. Tak for svaret :)

Brugeravatar

SÅDAN BRUGER DU BÆLTET
Tag en dyb indånding, hold vejret. Dette kaldes valsalva-manøvren og øger i sig selv både det intraabdominale (bughulen) og det intrathorakale (brysthulen) tryk. Dét øger stabiliteten. Derefter skal du spænde mavemusklerne og spænde dem ud mod bæltet.

Bæltet giver dig øget bugtryk både gennem at du spænder mavemusklerne ud imod det, men også ved at det sidder stramt og dermed komprimerer både luft og væv omkring din kropskerne. Bæltets placering må du eksperimentere lidt med, da det i nogen grad kan være individuelt hvor det giver dig bedst spænd.

Slutteligt vil det altså sige, at du med et godt bælte kan træne hårdere med mere vægt, god teknik og reduceret skadesrisiko. Det er dog ikke en nødvendighed, men et godt hjælpemiddel til dig, der gerne vil løfte tungere vægte. Eksperimenter med placeringen og brug det kun fra cirka 80% af 1RM.

http://maxer.dk/artikler/baelte-i-styrketraening
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Thunah har fået en pause.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Thunah har fået en pause.

Hvem er Thunah?

Reputation point: 20

Geografisk sted: HBBC - Hjørring

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster