Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Bodybuilding teorier

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, jeg har prøvet at finde nogle undersøgelser omkring nogen af de her spørgsmål, har dog ikke kunne finde svar, så nu beder jeg jer om svar, eller link til svar.

-Man kan kun optage 30gr. protein pr. 3 time.

-Man kan kun tage 3kg. ren muskelmasse på om året.

- der kommer flere.
Sidst rettet af Kardon93 10. aug 2009, 18:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

haha "kun" 3 kg årligt? Det er sq da også meget :)
Spændende og nytænkende blog om træning: http://musclesandlife.blogspot.com/

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

7Muddi skrev:haha "kun" 3 kg årligt? Det er sq da også meget :)

Hvis du går fra 70kg. til 85 på bulk. Hvor efter du cutter dig ned på 77. har en lavere fedt procent end før. SÅ er det vel ikke så meget, eller så er mit spørgsmål nærmere, hvad resten af vægten er?.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kardon93 skrev:-Man kan kun indtage 30gr. protein pr. 3 time.

1 der er måske begrænsninger på hvor mange g protein kroppen kan optage; men indtage nej.

2 genetisk bestemt, men mener helt klart man kan tage noget mere end 3 kg ren muskelmasse på årligt
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Moody skrev:

1 der er måske begrænsninger på hvor mange g protein kroppen kan optage; men indtage nej.

2 genetisk bestemt, men mener helt klart man kan tage noget mere end 3 kg ren muskelmasse på årligt

det selvfølgelig genetisk bestemt. Men kommer også i stor grad an på hvor trænet man er. Jo tidligere i ens BB liv kan man tage en dle mere på.. Men er man stor og har trænet i mange år, tror jeg man skal stille sig tilfreds med en 3 kg... hvis det nu er hvert år, så bliver det ret hurtigt til en del :wink:

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Kardon93 skrev:Man kan kun indtage 30gr. protein pr. 3 time.

Det håber jeg kraftedme er løgn. Ellers skyder jeg hovedet af mig selv. Her i sommerferien har jeg holdt mine måltider på 3-4 om dagen, og de har været rigtig solide, så hvis den teori er sand, græder jeg.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Niels1 skrev:
Kardon93 skrev:Man kan kun indtage 30gr. protein pr. 3 time.

Det håber jeg kraftedme er løgn. Ellers skyder jeg hovedet af mig selv. Her i sommerferien har jeg holdt mine måltider på 3-4 om dagen, og de har været rigtig solide, så hvis den teori er sand, græder jeg.

Det er også løgn. En meget gammel myte :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Illisher skrev:
Moody skrev:

det selvfølgelig genetisk bestemt. Men kommer også i stor grad an på hvor trænet man er. Jo tidligere i ens BB liv kan man tage en dle mere på.. Men er man stor og har trænet i mange år, tror jeg man skal stille sig tilfreds med en 3 kg... hvis det nu er hvert år, så bliver det ret hurtigt til en del :wink:

og i ekstreme tilfælde skal man stille sig tilfreds med intet tab af muskelmasse, når man f.eks. når den alder hvor testoteron niveauet begynder og falde osv... tænkte mere på den gennemsnitslige bruger her på sitet :)
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:
Illisher skrev:
Moody skrev:

og i ekstreme tilfælde skal man stille sig tilfreds med intet tab af muskelmasse, når man f.eks. når den alder hvor testoteron niveauet begynder og falde osv... tænkte mere på den gennemsnitslige bruger her på sitet :)

lad være med at ødelægge mit humør. er nok nede over at jeg er fyldt tyve i forvejen :´)
Brugeravatar

jeg mente optage 30gr. protein.
Og så er jeg nok klar over folk siger det er en gamle myte det med 30gr, men mit spørgsmål er bare, om i har undersøgelser eller lignene som beviser/modbeviser disse teser.
Brugeravatar

Styrkeliste

The biggest protein myth is that you can only digest 30 grams of protein at one time. Find out what's wrong with this belief and just how much protein you need. This is a common question. I also get variations such as, how much protein can you digest at one time?

There are two ways to answer this, because there really two questions being asked.

1) How much protein can the digestive system physically absorb into the bloodstream from a meal?

And the MORE IMPORTANT QUESTION...

2) How much protein can you body actually utilize?

The answers...

1) About 95% and higher, unless you have some type of digestive system malfunction.

So if you get convinced by supplement companies to drink a 42g protein shake in 5 minutes, you'll still probably absorb at 38 or more grams of that protein.

Your muscle growth is not limited by the amount of protein you can DIGEST or ABSORB.

Your muscle growth IS LIMITED by the amount of protein that your body can utilize for protein synthesis.

So the answer to #2...

2) A lot less than you think.

You really don't need 40, or 30, or probably even 20g of protein per meal to keep your protein synthesis humming along. See Nutrition Help Expert Brad Pilon's post on "How Much Protein Do We Really Need"

Any protein that your body can't use for growth will be shuttled into a process where it is broken down (de-aminated: meaning the nitrogen is removed from the molecule and it becomes a carbon skeleton) to be used in energy pathways.

Now, there are benefits for eating extra protein (in my opinion) when dieting, mainly that it helps to suppress appetite.

But the bottom line to the question I am asked almost everyday is...

a) Your body can digest and absorb almost all of the protein you eat without problem.

b) Your muscles can only do so much with protein...the muscle growth process is RARELY, if ever limited by the amount of protein we consume. Almost all of us can easily get enough protein for maximum muscle growth without the need for eating 50g of protein 6 times per day. Ronnie Coleman, Jay Cutler, and Gunter Schlerkcamp excluded, of course.

Overall, I'd think twice about the need to slam down a 40-50g protein shake...just think of the children and puppies you'll save by not gassing them out with protein farts.

Real food should cover all your protein needs.

Det med 3kg muskelmasse om året er en åbenlys løgn og jeg håber ikke du tror på det.

Logbog: Ingen logbog

Jeg skuler altid til påstande der sætter meget klare grænser. 3 kg masse - det er et ret præcist tal må man sige.

30 gram protein pr gang... puha, meget meget præcist og firkantet. Men hvis det var sådan, hvor lang tid skal der så gå før det er "næste gang". 15 minutter? 30? 60 ?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

kroppen kan max indtage 40g protein hver 2 time :S Desværre..
Så den teori er rigtig..
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

bahne05 skrev:kroppen kan max indtage 40g protein hver 2 time :S Desværre..
Så den teori er rigtig..

Kilder?
Brugeravatar

Moqensen skrev:lad være med at ødelægge mit humør. er nok nede over at jeg er fyldt tyve i forvejen :´)

Arh. Det er da i starten/midten af tyverne man har det højeste testosteron niveau. (:

bahne05 skrev:kroppen kan max indtage 40g protein hver 2 time :S Desværre..
Så den teori er rigtig..

Du forstår vel godt at så snart du spiser en kyllingefilet så ryger proteinerne ikke direkte ud til musklerne, der kan gå op til 7 - 8 timer, især hvis man også har andet i mavesækken, så please hold sådanne idiotiske myter for dig selv.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Man akn spise lige så meget som man vil. Læs på pulse feeding.
Der er studie rpå ældre der tyde rpå et proteinrigt måltid om dagen er bedst for at bevare muskelmasse.
Sådanne myter er BS.
Hvor meget masse man kan gaine? Kommer an på om det defineres som tør muskelvægt uden væske glykogen etc, eller som lean bodymass + væske.
Jeg har set vilde ting med mine egne øjne hos clean folk, så hvis det er 3 kg "våd vægt", så er det alt alt alt alt alt for lavt sat.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

It's true that bodybuilders and weight lifters need to keep the protein up in their diet in order to maintain and build the large muscle mass which is so important to their sports or recreation.

Protein, as most know, is found in meat, fish, chicken, beans, milk, in soy products like tofu and in lesser amounts in nuts and grains.

Daily Requirements
The estimated daily requirements are set by various nutrition authorities in each country. In the US, the Department of Agriculture (USDA) sets the guidelines for nutrients like protein as well as other major vitamins and minerals. For most people of average weight, the protein intake is set at less than 70 grams each day.

Athletes may require quite a bit more than this to support muscle repair, increased growth and to protect against the general hardships of vigorous training and competing. Yet sports nutrition authorities generally recommend no more than about twice the daily recommended allowance applicable to less active people.

Excess Protein is Not Required
Some bodybuilders and weight training athletes have taken this recommendation for extra protein to extraordinary limits and well beyond any scientific recommendation. While excessive protein seems to do no harm in healthy, active people up to a point, the risk may be more substantial for someone with kidney disease -- the overweight or diabetic for example.

Excess protein beyond the requirements of the body is broken down from amino acids into ketones or glucose or energy cycle intermediates for energy, and some is converted to ammonia then urea and excreted.

The situation is encouraged by the extraordinary vigor of the powdered protein supplement industry in the weight training and bodybuilding markets. Skim milk powder can supply all the extra protein required -- and at a fraction of the price of some expensive supplement brands.

I'll take you through an example to demonstrate the dynamics of protein requirements for weight training.

Three Ways of Nominating Protein Requirements
It's possible to suggest a protein intake based on three ways to calculate possible requirements.

Quantity per pound or kilogram of body weight per day.
Macronutrient percentages, for example a diet of 25% protein.
Absolute amount of protein per day, 160 grams for example.
Protein by body weight. While the protein requirements for adult males are less than one gram per kilogram of body weight per day, estimates for athletes based on studies that evaluate nitrogen balance, a product of protein breakdown, suggest that up to 2.5 grams/kilogram/day may be required in exceptional circumstances. However, 2.0 grams/kilogram is used by many sports nutritionists as an upper ceiling of protein intake for athletes, weight trainers in particular. (Divide by 2.2 to get protein in grams/pound body weight/day.) Much less than this is going to be sufficient for moderate or less intense exercise.

Protein by macronutrient percentage. The macronutrients are carbohydrate, fat and protein -- essential elements in human nutrition. Government Dietary Reference Intakes (DRI) nominate an upper level of protein intake at 35 percent of total energy. For example, a 100 kilogram bodybuilder eating about 2 grams/protein/kilogram/day would eat 200 grams of protein each day. Even in a diet of 4000 calories per day -- not unusual for heavy training -- this diet is only 20 percent protein. 200 grams of protein is equivalent to about 600 grams of chicken or six grilled chicken breasts. Please note the 200 grams refers to pure protein and not the weight of whole food.

So in this sense, moderately higher protein intakes do not exceed government healthy eating guidelines.

Protein by daily intake. Considering that the US Dietary Reference Intake for an adult male of 100 kilograms is 80 grams/day (0.8X100), you can see that 2 grams/kilogram/body weight/day for 200 grams total is substantially higher. Women require slightly less, yet slightly more during pregnancy. Even though the standard dietary reference intakes are calculated to meet the requirements of 98 percent of the population in a particular group, athletes need more per kilo of body weight than sedentary people.

Extreme Protein Recommendations for Bodybuilding
A few bodybuilding and weight training coaches recommend protein intakes of 40 percent of energy; for example 40% protein, 40% carbohydrate; 20% fat. Let's take a look at this. In the 4000 calorie diet of our 100 kilogram bodybuilder, 40% protein would be 1600 calories, equivalent to 400 grams of protein at 4 calories per gram. That's 4 grams/protein/kilogram body weight/day; over four times the RDI and twice what's scientifically defensible. Not good.

Fast and Slow Proteins
How quickly amino acids get transported to blood and how quickly they then get assimilated into muscle and other tissue for repair and rebuilding is the basis of this idea. According to some enthusiasts, fast proteins such as whey are superior to slow proteins like casein. Both are derivatives of milk products. Here are some values (Bilsborough 2006):

Egg protein 1.3 grams/hour
Casein isolate - 6.1 grams/hour
Whey isolate - 8-10 grams/hour
There's not much evidence that these variations make a difference to muscle building over the longer term, although whey has shown some advantage in short-term studies.

Yet the other useful information that can be gleaned from the numbers above is that with an average protein absorption of, say, 7 grams/hour, a theoretical absorption is limited to around 168 grams each day (24x7). If accurate, it makes the 400 gram/day protein diets look entirely unnecessary at best.

Safety of High-Protein Diets
Very high-protein diets may not be safe over time for the following reasons:

High levels of nitrogen and amino acids can be toxic.
High-protein diets are not safe for those people suffering from chronic kidney disease. Up to 20 percent of the population may be undiagnosed.

Hvad siger i til denne undersøgelse?
Brugeravatar

Styrkeliste

syntes der blev lidt stille herinde? :-k
Brugeravatar

Styrkeliste

BUMP?
Brugeravatar

Styrkeliste

Kardon93 skrev:BUMP?

De er jo blevet afkræftet?
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Af lave tunge reps får man pumpet bøffelagtig muskler, af høje reps bliver de makerede.

Vil man have slanke muskler skal man dyrke pilates.

Det er funktionelt at lave alt på swiss- og/eller bozo ball.

Man ødelægger sine knæ ved at squatte under 90°.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Søren W skrev:Af lave tunge reps får man pumpet bøffelagtig muskler, af høje reps bliver de makerede.

Endeligt et fornuftigt indlæg i denne tråd.
Brugeravatar

Søren W skrev:Af lave tunge reps får man pumpet bøffelagtig muskler, af høje reps bliver de makerede.

Du glemte flyers til det indre bryst :´)

( PS det er ganske forkert alt der er skrevet i dette indlæg, også sørens del. bare så der ikke sidder en og tror det er sådan man får lange dybe gode muller :´) )

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher skrev:

Du glemte flyers til det indre bryst :´)

Det er naturligvis noget vrøvl, flyes giver bredde på brystet, man får kavalergang af bænkpres med smalt greb.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

kardon93: vil du ikke lige skrive linket til de to artikler du har quoted? :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Det med at mange reps giver "markerede" muskler, hvor har du den teori fra? Vil da mene, at det klart afhænger af fedtprocenten!?

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 158.00

Matti49 skrev:Det med at mange reps giver "markerede" muskler, hvor har du den teori fra? Vil da mene, at det klart afhænger af fedtprocenten!?

Det var en joke :wink:

Alt det han skrev er fup :) Hvilket Illisher allerede har skrevet.
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Hehe, ja jeg skulle måske lige have læst det en ekstra gang igennem :lol: Sorry!

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 158.00

Matti49 skrev:Hehe, ja jeg skulle måske lige have læst det en ekstra gang igennem :lol: Sorry!

Det sker sådan noget. Kender det godt at man overser et par posts. :P
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Macdoody skrev:
Kardon93 skrev:BUMP?

De er jo blevet afkræftet?

Vis mig link?